Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Kwam weer even kijken, humpy veel succes meid!

We hebben 3 hoezen, en een stuk of 15 hydrofielen. Ook mooie roze ;) misschien voor de leuk wat blauw halen bij de hema...

Heb bijna alles gewassen en gewoon in de kast. Ik strijk niet en ook geen zakjes of zo. Je eigen kleren liggen toch ook in de kast? Ben aardig op weg tot en met maar 62, dus zoonlief hoeft het niet koud te krijgen.
    Heb ook de klossen gehaald, nu nog bedzeil en dan zijn we zo ver. Maar dat vind ik best een raar idee...!

Hoe is het met de kindjes? Debje, slaat de ab al aan?

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Muspoes, hier gaat het heel erg goed!! Onze knul is nu bijna 5 weken. Ik zit vandaag op het zwangerschapstermijn waarbij we er bij C* achter kwamen dat ze niet meer leefde. Een termijn waar ik erg tegenop zag toen ik nog zwanger was en nu ben ik erg blij dat ik mijn ventje kan knuffelen vandaag.

Verder is hij nog de laatste dingen onder controle aan het krijgen, maar allebei zit er beterschap. Hij is maandag gestopt met de coffeïne (middel tegen de dipjes in zijn hartslag en zuurstofgehalte) en hij heeft nu al ruim 24 uur geen dipjes meer gehad! Als dat zo doorgaat mag hij morgen van de monitor af. En ondanks dat dat goed nieuws is is dat voor mij dan wel weer een hele spannende stap.
    Ook drinken gaat beter. Hij drinkt nu een halve voeding aan de borst. De andere helft krijgt hij dan via sonde want hij is dan echt total loss. Maar daar zit ook beterschap in. Hij is ook super gegroeid. Hij weegt nu 2650 gram en is 48 cm!! De maatjes 44 heeft hij voor de laatste keren aan. Daarna mag het plaats maken voor kleine 50-jes.

Volgende week vrijdag heb ik alweer nacontrole bij de gyn. Poehee, het besef dat we dan alweer 6 weken ver zijn! Ik vind het wel echt jammer , hoe spannend ik het ook vond, dat de zwangerschap zo vroeg klaar was. Dat de zwangerschap zo'n abrupt einde had. Zeker de wetenschap dat het er dik in zit dat dit de laatste keer was (zeg nooit nooit) had ik het eigenlijk anders willen afronden. Er naartoe werken en misschien een soort van 'afscheid' nemen. Alleen daarom zou ik het nog een keer willen. Nog een keer een zwangerschap uitlopen zoals hij hoort. En daarna genieten thuis met baby in mijn kraambed met mijn hele gezinnetje. Maar als ik dan kijk wat we hebben meegemaakt. Laat maar. Ik ben heel gelukkig met mijn 2 kindjes om mij heen.

Humpy; hopelijk heb je jullie kleintje al mogen knuffelen!! Soannend zeg!!

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Mega, wat schrijf je dat mooi. Wat fijn dat het goed gaat met jullie knulletje!
    Ik denk dat ik wel begrijp dat je het einde mist aan je zwangerschap. Het abrupte einde... ik vind het juist zo prettig dat ik er nu naartoe werk dat het einde in zicht is. Voor mijn gevoel is het vanaf week 37 goed. Ik probeer ook alles voor elkaar te krijgen voor volgende week donderdag (opruimen, naaimachine etc), maar die periode van dingetje afmaken vind ik wel heel fijn!

Tis niet hetzelfde, maar misschien kan je een kraamweekje houden als de kleine jongen thuiskomt? Dan wil je hem vast wel lekker in zijn wiegje vlakbij je hebben en de hele dag naar hem kijken! En hoewel jij dan inmiddels wat minder fysiek herstel nodig hebt, zul je vast ook merken dat je toch eigenlijk wel heel moe bent van alle spanning. Dus qua bezoek etc kan je hetzelfde rustige afhoudschema aanhouden... wie weet geeft zo'n week je toch een beetje steun...

4. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Wat mooi geschreven megacarls.
    Ik begrijp je gevoel ook heel goed.
    Vandaag 36 week en vanavond weer controle bij verloskundige.

5. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een fijn bericht Mega! Sterk ventje heb je zeg!
    Ik kan me voorstellen dat het abrupte einde van je zwangerschap je niet lekker zit. Helemaal na alle gebeurtenissen en dat het waarschijnlijk jouw laatste zou zijn.. Wat Thauma zegt is misschien geen gek idee. Lekker een weekje kramen bij thuiskomst. Even bijkomen en ontziekenhuizen..;)

Vandaag een nieuwe wasmachine gekocht! Hij moet nog aangesloten (er zit nog geen kraantje en afvoer..;) ) Maar ik ben er nu al heel blij mee! Het is mijn eerste eigen wasmachine haha. Weer een stapje in de transformatie van student naar volwassene ;)

De behandeling van mijn vader gaat goed. Hij wordt vooralsnog niet vreselijk ziek van de chemo en de bestraling vind ie peanuts! Held.
    Ik ben er mede daardoor al rustiger onder. Vanmiddag bij de vk maar kijken of mijn bloeddruk daar op reageert ;)

6. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    mooi gezegd megacarls en snap je gevoel, zou ook zo wat "op mijn honger zitten" met zo'n onverwachte wending... belangrijkst is dat je zoontje lekker aansterkt!

7. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Controle weer gehad... op naar volgende week...

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Bedankt voor de ideeën dames!

Ik heb nog geen waskussenhoezen maar mijn waskussen is van stof en niet van plastic en deze is precies de goede kleur groen en nog geen hoezen in die kleur gevonden, dus maar even op zoek dan. En hydrofiel doeken zijn ook een goed idee!

@ikapika ik heb ze op de lijst staan om kado te vragen van swaddle. Koop ze niet zelf maar wel leuk om te krijgen:).

@muspoes bijzonder zeg dat je kat nu al dol is op je kindje:). Hier ook last van de muisarm:(. Heb nog zo'n oefen balletje en dat helpt wel iets maar niet veel.

Fijn dat je vader goed reageert op de behandeling, toch een klein stukje stress wat je los kan laten.

@humpy hoe is het gegaan? Hoe voel je je nu?

@lili ik was al blij dat ik dat ik gister 35 weken was:p. Wel spannend hoor! Heb je een voorgevoel?

@megacarls wat fijn dat het al zo goed gaat met je mannetje! En wat heb je dat mooi verwoord:)!

Hier: vandaag controle bij de vk gehad. Moet extra controle doen op een blaasontsteking en een extra glucose test. Ik hoef voor de glucose test gelukkig niet naar het ziekenhuis want ik heb alle apparatuur thuis en de kennis, anders had ik 3x op en neer naar het zh gemoeten.

En als ik geen blaasontsteking heb dan gaan ze inwendig onderzoek doen. Omdat m'n harde buiken/krampen/steken behoorlijk regelmatig komen (heb het gister een dagje getimed) en ze komen zeker elke 10 min. En duren dan wisselend een halve tot anderhalve minuut. Maar ze voelen niet allemaal hetzelfde, soms alleen een harde buik en soms moet ik het echt wegzuchten.

Maar als het een blaasontsteking is dan moet ik met ab bevallen:(. Vind ik ook niet leuk. Dus zal mij benieuwen allemaal.

Verder nog kadootjes geshopt voor manlief want die is volgende week jarig.

Nou slaap lekker voor de dames die nog wakker zijn:D!

9. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat met je zoon, megacarls. Heb je al enig zicht op hoe lang hij nog in het ziekenhuis moet blijven?

Muspoes, voor jou ook fijn dat het nu zo goed verloopt voor je vader. Hielp het nog voor je bloeddruk?

Nichelle, nee, hier geen voorgevoel... Dat vroeg de verloskundige vandaag ook... Ik dacht, kan ik beter aan jou vragen!
    Hopelijk heb je dan geen blaasontsteking en is je glucose ook goed. Verder wel alles goed met de baby?

Ik heb geen zin om te gaan slapen... Nog maar ff rondkijken hier op het forum en dan zal ik toch moeten.

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Muspoes, fijn dat de behandeling van je vader goed gaat! Wat is ie idd sterk! Zal op jou ook een goede uitwerking hebben denk ik!
    Enne... gefeliciteerd met je wasmachine! Komt iemand die kraan voor de wasmachine nog aanleggen voor je?

Juudjuh, je controle was goed?

Nichelle, zo'n stoffen kussen (Babouche) wilde ik eerst ook. Maar ik werd gewaarschuwd voor ongelukjes die dan gelijk doordringen in je kussen zelf. Toch maar een plastic kussen gedaan met een aantal leuke hoezen.Zou er bij het verschonen wel een dubbele hydrofiel op leggen, denk ik, anders meot telkens het hele kussen in de was!

Ik hoop dat je geen blaasontsteking hebt. Jammer van het inwendig onderzoek, maar blaasontsteking wil je niet! En dat je suiker meevalt. Wat schat je in?

Vandaag 36 weken. Nog een weekje en dan mag ik thuis bevallen als eigenwijsje goed blijft liggen... :)

Ik ben zo benieuwd naar een update van Humpy! Ze zal nou toch wel mama zijn geworden!!!

11. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Controle was verder goed. Baby beweegt niet zo veel maar heeft niet veel ruimte meer.
    hoofd zit al vast in mn bekken en kontje ligt heerlijk in mn ribben...
    bloeddruk is iets hoger dan ik gewend ben maar nog acceptabel.
    Heleboel informatie over de bevalling gekregen en wanneer ik moet bellen.
    Wat betreft de bewegingen moet ik het in de gaten houden en als ik het niet vertrouw meteen bellen. Gelukkig was baby gister avond heel druk en vannacht ook.
    Mag nog steeds niets doen als ik eten kook begint mn buik alweer. Als dit zo blijft willen een handje helpen maar is nu nog iets te vroeg

ben ook benieuwd of humpy al mama is!

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    2 oktober:
    LiliB, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH, ♥
    Wensmamaa (rest kwijt... sorry)
    5 oktober:

Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥
    7 oktober:
    Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje,(ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥
    10 oktober:
    Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥
    11 oktober
    Panda86, 27 jaar, eerste kindje, (eerder door inleiden),FV, ZH
    ♥
    14 oktober:
    yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥
    15 oktober:
    Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥
    16 oktober:
    WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥
    Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥
    17 oktober:
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    Mama-in-love, 31 jaar, 2e kindje, BV, ZH (keizersnede) ♥
    Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥
    Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥
    Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥
    18 oktober
    tulp123, 21 jaar, 1e kindje ♥
    21 oktober:
    Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv
    22 oktober:
    Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥
    Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥
    23 oktober:
    Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥
    24 oktober:
    Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥
    25 oktober:
    BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥
    Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥
    26 oktober:
    Muspoes, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥
    31 oktober:
    Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥

14 ♥ en 10 ♥

♥BEVALLEN♥
    16 augustus: Megacarls, 31 jaar, 3e kindje bevallen van een ZOON(32.1)
    23 augustus: Nieke1985, 27 jaar, 1e & 2e kindje bevallen van een ZOON en DOCHTER(30.6)
    30 augustus: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje bevallen van een ZOON(31w3d)
    11 september: DDdebje, 26 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (35.6)

Afspraken
    19-09
    nichelle borstvoedingscursus

13. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Was even kijken of er nieuws was van humpy :)

@klossen voor bed gehaald en poo.
    Weer iets weg van me doe lijst :)

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, de klossen komen ze hier morgen brengen, inclusief po en rugsteun voor in bed. Denk dat ik een eind kom met de kussens die we al op het bed hebben liggen, maar misschien zijn die toch te zacht als je wat langer op bed moet blijven.

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @lili ja met de baby is het helemaal goed, groeit goed en geen problemen. Grappig dat je geen voorgevoel heb. Ben benieuwd :).

@thauma dat is een goed idee. Ga toch maar een plastic ding aanschaffen en die hoes eromheen doen. Had ik nog niet over nagedacht. Ik kreeg het kussen bij de badset nl.

Ik hoop ook dat ik geen blaasontsteking heb! En suiker is altijd laag dus dat schat ik ook goed in.

Ik hoop dat je ventje goed blijft liggen en je over een paar (of 1!) weekje lekker thuis mag bevallen!

Ben ook heel benieuwd naar humpy! Maar die zal t vast druk hebben met andere dingen;)!

Hier een matras onder ons matras. Die gaan we volgende week bij vrienden ophalen en erop leggen.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    **** inbraak ****

Ik kom jullie even vertellen dat Humpy gistermiddag is bevallen van een gezonde zoon!
    Helaas ging het met de kersverse mama niet zo goed. Haar baarmoeder bleek 'lui' en ze raakte 5 :$:$ liter bloed kwijt. Met spoed naar de OK maar alles is nu gelukkig goed. Ze is natuurlijk erg moe maar zodra het het gaat komt ze zich hier weer melden!

17. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfoe! Bedankt voor de inbraak Ingeltje!
    Heftig!!

18. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Wat fijn dat haar zoon gezond geboren is :)

Alleen wel erg naar voor Humpy dat zal wel erg schrikken geweest zijn.
    Maar gelukkig gaat met haar zo te lezen nu ook alles goed, dat is fijn om te lezen!

Van Harte gefeliciteerd en beterschap dat zij zich snel weer een stuk beter mag voelen!

19. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Wauw, bedankt ingeltje!

Wat een heftig verhaal, gelukkig klinkt het nu goed en is zoonlief gezond!
    Humpy van harte gefeliciteerd en rustig aan aansterken!

20. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ingeltje, bedankt voor het melden, ik keek ook al regelmatig of er al nieuws was.

Humpy, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Heftig dat het met jezelf zo gelopen is maar wel bijzonder fijn dat het met jullie zoon zo goed gaat!! Hopelijk sterk je snel aan en kun je vol op van hem gaan genieten!

Deel Deze Pagina