Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hmm nichelle das niet zo fijn van de verloskundige.
    Ik heb vandaag weinig beweging gevoeld en net overgegeven en harde buiken. ..
    verloskundige komt zo langs en moet daarna zowieso nog voor een ctg...

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Sorry Nichelle, maar ik vind je vk behoorlijk laks. Je stelt je helemaal niet aan. Je hebt serieuze klachten. Ik had vorige week bij de controle geen goede bloeddruk en voelde me juist prima, maar moest toch wel meteen naar de verloskamers voor onderzoek. Een vk is geen arts en moet dit risico niet nemen.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me helemaal aan bij Ikapika. Zeg dit ook tegen je verloskundige (dat je je al geneeert om te bellen en dat dot gevoel wordt bevestigd door haar reactie). Knuf!

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ben helemaal in tranen van jullie opmerkingen! Voel me zo rot en krijg echt het gevoel dat ik me aanstel, bel echt niet om elk wissewasje.

Vind het echt heel fijn dat jullie er ook zo over denken. Zal het ook tegen de vk zeggen dat ik het al lastig vind om te bellen en dat ze dat gevoel wel versterkt.

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #4965 Ikapika, 22 sep 2013
    Laatst bewerkt: 22 sep 2013
    Niet om het een of ander, maar als je weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd, dan zou ik vanavond ook nog het ziekenhuis bellen en je klachten voorleggen. Liever een goede checkup i.p.v. maar aanmodderen. Daar zijn ze voor. Jij en je kindje zijn nu het belangrijkst. Ik krijg het gevoel dat je vk bang is dat de gyn je gaat overnemen in de laatste fase. Wees assertief. Dikke knuf!

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Zeker doen! En geef ook je grens aan, als jij het niet vertrouwt dan kun je gewoon naar het ziekenhuis.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met een kindje is jezelf aanstellen niet meer aan de orde. Je bent een moeder die haar kind verdedigd en verzorgd ... bij twijfel dus bellen!

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lieve schat, je stelt je niet aan. Er is niets belangrijker dan de gezondheid van jou en je kindje op dit moment. Je VK hoort dit serieus te nemen. Misschien bedoelde ze je gerust te stellen, maar dat is dan niet zo goed overgekomen.
    Hier zegt de VK: bij twijfel ALTIJD bellen. En nee, ze wordt vast ook liever niet haar bed uit gebeld of tijdens het familiedagje op zondag gestoord, maar dat is haar risico... baby's houden zich immers niet aan de planning. Had ze geen VK moeten worden. Sjonge zeg.

Hier heeft het ziekenhuis ook een 'eerste hulp bij zwangeren-poli'. Die kan je ook gewoon bellen. Deed ik laatst ook... ff langskomen en aan de CTG.

Vertrouw op jezelf. Je hebt je instinct niet voor niets. En als het meevalt, alleen maar beter toch?

9. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ben het met de dames eens.
    lig nu aan ctg en wordt 1 heel druk...

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eigenwijsje dus :)

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Juudjuh, wat fijn dat de kleine zich lekker meldt. Hopelijk met verder goed nieuws straks naar huis!

Ik mag morgen weer voor ctg en onderzoekjes. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik ben overgedragen door mijn vk. Ik zag het eerst niet zitten, maar het is niet voor niets.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dames, nog maar zo'n 30 berichtjes en dan mogen we naar deel 2 van dit topic :)

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hey meiden. Ik ben onderweg naar het ziekenhuis. De vk bedoelde het niet zo. Ze zei ook dat ze een beetje rottig overkwam maar d'r eigen kind was aan het huilen en ze was met meer dingen tegelijk bezig. Niet professioneel maar wel menselijk, kan gebeuren.

Moet dus nu aan de ctg, krijg een bloedonderzoek en er wordt een echo gemaakt.

Bedankt voor al jullie steun meiden!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel goed Nichelle en ook een prettige reactie van je verloskundige (zijn net mensen). Hopelijk is het allemaal goed met je kleine!

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dames even wat delen, voel me al vanaf vanmiddag niet zo lekker eigenlijk. Heb de volgende symptonen

Misselijk/ weeeig gevoel
    Benauwd (kleine zit ook wel hoog)
    Naar gevoel in mn maag zelfs thee help niet echt
    Beetje duizelig en licht in mn hoofd

Verder harde buiken maar de baby beweegt goed!
    Ik dacht dat misschien de kleine aan het draaien is dat ik me daarom zo naar voel?? Kan dat??
    Wijzigen Rapporteren

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn nichelle en goed dat je er wat van gezegd hebt. Voor jezelf en je kleintje opkomen! Hopen dat verder alles goed is en je snel weer thuis je tijd uit kan zitten.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Fijn Nichelle, dat zijn de goede stappen. Natuurlijk is het menselijk, maar jij zit toch wel even in de stress. Bij twijfel dus bellen :) Hopelijk zie je straks een mooi hartfilmpje en zijn je bloed- en urinewaarden ook in orde.

@Bibi, je kunt altijd even je vk bellen. Zoals al eerder gezegd, beter te veel dan te weinig...

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Meiden hier helaas ervaring met pre eclampsie en ik heb dus de klachten van duidezeligheid hoofdpijn bandgevoel en misselijkehid niet zo gelinkt. Ik zat ook met de bloedsuikers te schommelen en de woensdagavond was er gemst in de regio wat een behoorlijke reactie gaf bij veel inwoners het was een scherpe lucht en ik was benauwd misselijk en duizelig maar dacht dat het van de lucht kwam. achteraf was het allemaal heel wat anders... Ons kereltje was er echt bijna niet meer geweest , ze konden de start van de sectio niet meer uitstellen ...terwijl dat wel nog had gemoeten.

1 tip voor iedereen elke verandering die je merkt en die je niet kan plaatsen of wat je niet vertrouwd, bellen!!!! beter een keer te veel dan sorry!!.... neem aub geen risico's en geloof me die verloskundigen en gyneacologen worden wel betaald...

hoop echte dat alles goed is bij Nichelle en Bibiq maar meiden neem aub geen risico... het is het niet waard...

19. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik wil graag bellen het enige wat me weerhoudt is dat ik bij mn vriend ben in ver buiten mijn regio.

Daarnaast moet ik continu boeren en nare luchtjes kan niet verdragen, bijna net zo als in het begin van de zwangerschap. Weeig en nate luchtjes bedoel ik dan he.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je wilt bellen dan moet je bellen en je niet door praktische obstakels laten belemmeren.

Deel Deze Pagina