Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    ikapika: spanning zo is idd niet leuk. niks aan als je zo moet afwachten. Hopelijk snel een mooie echo meid! En daarna lekker genieten!

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Thanx voor je lieve woorden. Het is gewoon zo moeilijk aangezien mijn mk vorige maand was. De schrik zit er nog steeds goed in en het verdriet is nog zo vers. Hopelijk kan ik na 2 maart echt genieten.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ikapika, vervelend hoor die spanning, maar krampen die 'normaal' aanvoelen wat pijn betreft zijn normaal. Toch slaat ook mijn fantasie nog regelmatig op hol, en dat terwijl ik toch wel ervaringsdeskundige zou moeten zijn ;). Hier ook een rationele man, erg fijn! Wanneer heb je de echo?

Vitamine's, gravitamon, slikte ik (gelukkig) nog ivm borstvoeding S, hoewel hij eigenlijk niet meer bij mij drinkt (laatste keer was een week geleden, meer troost dan dat hij er iets uitkreeg :()

Naam, nog niet echt mee bezig. We willen wel weten of de baby een jongen of meisje is. M had laatst een hele mooie suggestie voor een naam (los van baby hoor, ze weet nog niet dat ik zwanger ben): L vind ik een hele mooie naam, vind je ook niet mama. Dus als het een meisje is dan is dat voor mij een serieuze optie. Voor een jongen heb ik nog wel een lijstje :D, komt goed! Jan en ik hebben altijd 'discussie', maar is tot nu toe altijd goed gekomen.

4. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    haha, namen is drama..!!! kindje moet er wel een leven lang mee doen, haha. Een jongensnaam hebben we in zekere zin al, maar als het echt een jongen blijkt te zijn gaan we wel even kijken of dat hem echt word.
    een meisjesnaam is wat lastiger :(

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Salapio, ik heb 2 maart de echo. Ik ben dan 7 weken en 2 dagen naar mijn berekening. We krijgen een vroege echo vanwege de miskraam op 3 januari. Het was een missed abortion toen. Mijn lijf dacht nog zwanger te zijn, maar was het allang niet meer. De dagen ervoor had ik behoorlijke krampen, maar zonder bloedverlies. Of het toen al de miskraam was die langzaam begon of dat het mijn darmen waren, wisten ze toen ook niet.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ikapika, dat is wel even schrikken zeg als je kramp krijgt! Hopelijk heeft het niets te betekenen! Fijn dat je in ieder geval zo'n vroege echo mag krijgen.

Vitamines: ik heb de compleet mama van Davitamon en tot een week geleden nam ik ook tarwekiemoliecapsules. Geen idee hoe lang ik die tarwekiemolie nog moest blijven nemen, dus heb het potje opgemaakt.

Namen: poeh das lastig hoor. Een meisjesnaam hebben al lang, maar voor een jongetje vinden we het zo moeilijk. Zijn het ook niet echt met elkaar eens. We denken rustig verder tot we beide een naam mooi vinden.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij denken nog helemaal niet na over namen, nog helemaal geen zin in :D

8. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

hoe gaat hetn u met je?

9. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Welkom ,hier ook een 4e kindje onderweg :)

10. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

:) leuk

11. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Geweldig komen showen !!!

12. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Kan best begrijpen dat je onzeker en angstig bent.
    Zolang de krampen tedragne zijn zoals erge bandenpijn is het ok.
    Indien je echt niet langer kunt wachten zou je dan je afspraak kunnen vervroegen??
    Knuffel!

13. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ik mag vanavond na 19 uur opbellen :)
    Hier ook rustig dagje ,wasje vouwen ,eten staat klaar buiten mijn orlofgebraad wat ik vanavond opzet in de oven ;)

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik zal hem morgen showen! Ga nu snel naar m'n werk!

Fijne dag iedereen!

15. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

@ namen ,nu we hebben 1 naam maar we weten het nog niet goed allemaal.

16. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Dromen, ja dat heb ik ook! Ben zo druk ’s nachts dat ik ‘s morgens niet echt uitgerust ben… Herken het nog wel van N, daar had ik de meest wilde verhalen!

Ik wil graag thuis bevallen, en ik wil ook weer bv geven. De vorige keer hebben we het ziekenhuis niet gered, maar het was zo fijn om thuis te zijn dat ik dat nu ook graag weer wil. Bv vond ik ook super fijn, dat zo’n hummeltje lekker tegen je aan ligt te drinken, heerlijk. Heb me ook op die manier nooit een koe gevoeld. Wel met het kolven, ik denk dat ik dat nu ook alleen ga doen als we een avondje uit hebben of zo, niet meer structureel 2 flessen vullen op het werk… Dat vond ik echt ellende…

Onze hond heeft trouwens die nacht de hele nacht op wacht gestaan, hij snapte er weinig van, maar het ging wel heel goed. Hij mocht na de bevalling ook bij N kijken en is daarna overal bij betrokken. Dat ging gelukkig heel goed. En de rommel, die is weg voor jij gedoucht bent. Ze vragen 2 vuilniszakken zodat alles direct kan worden opgeruimd, en als jij staat te douchen ruimen ze vliegensvlug alles op. Zelf ons bed was al verschoond en de was draaide al :D

Geslacht willen wij ook graag weten. Vinden we allebei een fijn idee om te weten wat er komt.

Hoi patriciaenbart! Welkom. Jeetje wat een verhaal, zeg! Wat ontzettend verdrietig… Ik snap dat je dan nu wel wat voorzichtig bent…

Wensmama Spannend vandaag je echo! Zet je ook een fotootje neer?? Ben benieuwd!

Nijntje doe je rustig aan!!! Hij/zij moet wel blijven zitten..! Hoe is het nu, weer rustig?
    Lees nu dat je test super was! Gefeli!

Lovely, hier hetzelfde. Het is even wennen, maar het gaat wel heel snel. Wel blijven hoor!
    Hoe was het feestje?

Meryam, wij hebben die pilot ook niet, gewoon eigen afspraken. Ben benieuwd of je het fijn vindt.

Mietie, klinkt als een lekker dagje!

Hoi Grace!! Welkom!

Nimme, mooie testjes!!

Hier ook geen zin… als ik mijn bed zie wil ik slapen, dan denk ik echt niet aan gymnastieken… pfff alleen van het idee word ik al moe :D De vorige keer durfde manlief me ook amper aan te raken. Was ook weer niet leuk.. Hij dacht waarschijnlijk dat er dan een deuk in zou komen of zo… Maar als het eenmaal zit, kan hij er echt niet bij hoor :)

Pluisjes, je zus vraagt het niet omdat ze waarschijnlijk er niet mee bezig is. Ik heb zo’n bazin en die denkt daar ook niet aan. Lastig is het wel, je wil gewoon dat het leuk nieuws is waar iedereen blij mee is. Ze klinkt wel wat egocentrisch… Richt je op je broer en zijn vrouw, en je zus kan wel even wachten tot bijvoorbeeld de eerste echo of zo. Wonen jullie dicht bij elkaar? Anders is afstand houden al makkelijker :p

Ik slik ook mama vitamines van het kruidvat. Daar zit alles in, ook foliumzuur en vitamine D. Moet je even op het potje kijken, meer dan 100 % heb je niet nodig :) Ik slik verder geen omega 3…

Ikapika, al wat rustiger in de buik?

Namen, dat hebben wij met de F. We vonden bijvoorbeeld Fleur een hele leuke naam, maar dat allitereert teveel. Klinkt niet lekker… We hebben nu nog geen naam… Komt vanzelf!

Bad, heerlijk! Lekker warm, heerlijk ontspannen. Ja hoor gewoon doen. Sauna mag je overslaan, maar een bad is lang niet zo heet.

Salapio, welkom en gefeliciteerd!

Zoooo dat was een heel verhaal! Nu maar eens werken :p

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Net digitale cb test gedaan. Gaf heel snel zwanger 3+ aan :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BV, M heeft 20 maanden bij mij gedronken, T bijna 18 maanden en S zo'n 10 maanden. Hij is niet echt een borstkind, had geen geduld, alleen snachts en dan makkelijk een uur lang ;). Nu ook snachts de fles en dat kost max 15 min inclusief flesje maken. Ik hoop deze minimaal 1 jaar de borst te geven, maar goed, S heeft bewezen dat ik dat niet helemaal voor het zeggen heb.

Nimme, leuk jij ook een vierde. Hoe oud zijn je andere kinderen?

Bad, ik ga graag in bad en dan flink warm. Dat heb ik tijdens zwangerschap ook gewoon gedaan. Ook mn weëen in bad opgevangen = echt een aanrader. Ik vind het jammer dat ons bad niet geschikt is voor een badbevalling, maar zo'n bevalbad is ook zo'n gedoe.

MvM, ga ik pas na de komende echo doen. M gaat geheid vragen stellen en ik wil het pas aan haar vertellen als we iets meer zekerheid hebben. Ik denk namelijk dat ze het niet voor zich kan houden (school ed) ;). Bij M en T en S ook meegedaan (en mn zus en nicht zijn mede dankzij dat medicijn zwanger geraakt).

19. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    ik heb weinig keus, word ingeleid i.v.m. zwangerschaps diabetes...
    BV is mislukt bij de eerste, mede door slechte begeleiding in het ziekenhuis :( vond het echt super jammer!!!
    dit keer dus ook maar een pakket aanvragen van makibo (vergoed door FBTO)

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    @bv, ik heb de vorige keer 5 maanden bv gegeven. Toen kreeg ik spruw (en N dus ook) en wilde ze niet meer. Toen dus maar langzaam afgebouwd en er mee opgehouden.

Ach ja, de basis was er en daarna heeft ze gewoon flesjes gekregen. Precies tot een jaar trouwens, alsof ze wist dat het toen niet meer hoefde, ze weigerde pertinent!

Wat je ook zei, Salapio, jij hebt het niet voor het zeggen. Ik neem me nu ook voor om weer in ieder geval de eerste maanden bv te geven, ik kijk wel hoe deze het doet. En als het niet gaat, dan gaat het niet. Even goede vrienden :p

Deel Deze Pagina