Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hier in zh doen ze geen vroege echo's ook niet als er mk in het verleden zoals bij ons zelf.. had wel gevraagd met 7 weken maar nee 8 weken is protocol.. nou helaas...

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik ook niet, maar moest gewoon wachten, haha! Gelukkig is het wachten bijna beloond, morgenmiddag is het zover :D

Lastig hoor zo lang gebroken nachten... Ik ben echt een grote slaapliefhebber en presteer inderdaad ook stukken beter met een goede nachtrust, vond die 8 maanden van N al veel... Hopelijk krijgt hij de smaak gauw te pakken, voor ukje 4 eraan komt!!

3. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Bij ons in de praktijk doen ze het ook niet eerder, alleen als er een reden voor is.. Officieel kon ik pas met 11+4, gelukkig is dat ruim een week vervroegd :D..

Dan kan ik verder aan de slag, bedankt ^^ Heb bijna 1 vogel af hihi..

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb icsi gehad. Dan doet de kliniek hier nog een laatste echo om te kijken of het hartje klopt enzo, maar ook of je eierstokken weer normaal zijn.
    Daarna kan je over naar de gynaecoloog voor de reguliere dingen. Daar mag ik vrijdag heen.

Doe jullie prenatale screening?

5. Pinokkio89

Wij wel.. :)

6. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    twijfel twijfel twijfel... :( aan de ene kant: ik zit niet in de risicogroep, het is een indicatie dus alleen een kans, maak je jezelf dan de kop gek? Maar die andere 2 syndromen, tja, die zijn wel weer ellendig genoeg om te willen weten.

Misschien laten we het wel doen, maar dan vooral voor die 2 ellendelingen... we hebben altijd als stelregel dat het kindje levensvreugde moet kunnen hebben, en dat kan met Down ook.

Dus weer waar ik mee begon... twijfel twijfel...

7. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    long time no see dames... hier ben ik weer. het is ook gewoon niet bij te houden zeg.

ben al weer 2 keer in het ziekenhuis geweest sinds mijn bezoek aan de gyn. helaas zijn mijn bloedsuikers wel al te hoog. moet nu nog een weekje door controleren en dan beslissen ze volgende week of ik al aan de insuline moet of niet. :( circus begint nu wel heel vroeg.

hier geen prenatale screening. vallen niet onder de risico groep en wat doe je als je kindje wel een syndroom schijnt te hebben. die keuze wil ik niet hoeven maken :)

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha Anja, leuk je weer te zien!

Oei, je bent al druk geweest bij de gyn, hopelijk is het wel allemaal goed... heb je zelf ook last van diabetes dat je aan de insuline moet? Of komt het puur door de zwangerschap?

(ben soms wat nieuwsgierig...)

9. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    nieuwschierigheid is goed voor een mens toch? ;)

het is puur zwangerschapsdiabetes, ivm mijn vorige zwangerschap word er nu al vroeg op gecontroleerd...

10. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Ja gebeurt me ook regelmatig. Inderdaad ook om 4 uur!
    Ach dan zet ik de tv maar aan en beetje zappen. Het went....;)

11. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Waxientje, wat rot. snap dat je daarvan schrikt. Maar bruin is niet erg he!
    Heb eerste miskraam vorig jaar maart gehad (op 7 weken)
    tweede in mei (6,5 week) en een vroege miskraam in november (4.6 week)

12. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Ja wij wel, ik ben 39 dus is dan wel verstandig. Ook met Down is het kindje welkom hoor, maar ik denk dat het me wel zou helpen om het vooraf te weten.

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    screening we zitten nog in dubio, bij v niet gedaan was toen 38, ben nu 40 en ik twijfel, het is welkom maar zou het wel willen weten.
    Maar manlief juist weer niet , zucht

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hallo dames!

@anjamones wat vervelend die suiker!

Ik slaap afwisselend wel en niet goed. Vooral omdat ik nu al niet meer lekker op m'n buik kan slapen:p.

Wij hebben er heel goed over nagedacht maar als je onder de 25 bent dan schijnt het niet accuraat te zijn.

En we zouden toch niks met de uitslag doen.

Ik heb ook snel een echo gehad omdat ik maar niet ongi werd en dus niet wist hoever ik al was.

20 maart mag ik weer:).

15. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Het bruinverlies is weer gestopt en het was ook maar heel weinig. Afwachten dus maar weer. 1e echo is hier met 7,4 dg. Tml vroeg maar volgens de vk zou dan het hartje al wel moeten kloppen. Dus wel ietsje vroeger dan 8 wk.

Screening ga ik wel over nadenken als ik een kloppend hartje heb gezien, heb zo al genoeg te piekeren.

16. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    wat schrikken he waxientje maar het kan ook gewoon een adertje zijn hoor!!
    Ik heb deze week ook al 2x bruin verloren met naar het wc gaan..
    Door wat harder te drukken met poepen uhum...;)
    Zolang het geen rood is kan het geen kwaad maar angstig maakt het je wel snap ik..
    Wij zijn allebei ook nog jong ik 23 en vl bijna 30 dus heb niet het idee dat we een risico vormen,De zus van mijn oma is wel verstandelijk gehandicapt en mijn neefje heeft een waterhoofd en bijna blind maar zijn dat echt dingen waardoor wij ook een risico hebben of staat dat te ver weg!
    Maar anyway mocht het zo zijn zouden wij het ook gewoon een kans geven hoor...

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hartje klopt! Ook iets vooruit, ws 21 okt.

18. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Super Salapio, gefeliciteerd! geniet ervan

19. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Geweldig geniet ervan:)
    Wij nog 4 dagen wachten en dan hebben we eindelijk onze echo:)
    Kan niet wachten!

20. Pinokkio89

Volgens mij is down niet per definitie erfelijk, maar een 'foutje'.. Mijn moeder heeft op haar werk ook 'gezonde' jonge ouders die door dat foutje een kindje met down hebben, of ergere afwijkingen..

Bij twijfel zou ik dan denk ik toch even overleggen met de verloskundige..

Heb vannacht voor het eerst weer een beetje geslapen :D Maar toch ben ik moe haha..

Spannend he Selina!! Wij moeten ook nog een paar daagjes geduld hebben, ik word nou toch best wel zenuwachtig..

Salapio super zeg!!

Deel Deze Pagina