Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Haha ik ben een herfstkind...en uh...tja schorpioen of weegschaal.. kan je kijken bij babyhoroscopen... maar dat is natuurlijk niet bepalend :) Iig ik ben wel een echte schorpioen ook als kind!

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Yuna bedankt!
    Ja horoscopen kan ik inderdaad bekijken. Maar ik bedoelde meer gericht echt op de seizoenen, zijn bijv. Voornaarskinderen vrolijker dan herfstkinderen? Of zijn winterkinderen vaker ziek dan zomer kinderen oid....

Haha ik snap dat het misschien gekke vraag is maar vroeg me dat gewoon af....

3. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Pff lastige vraag... ik heb echt geen idee zie er ook niet zoveel over op internet..

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Geen idee ! Maar ik heb 2 broers ( en ik zelf ) die zomer kinderen zijn en die zijn nooit ziek ik wel maar ik ben dan chronische ziek

Mijn nichtje van 5 is in januari geboren en die is continu ziek Continu verkouden oor en keel ontsteking

Mijn andere nichtje van 3 is ook in januari geboren en die is haast nooit ziek

En weer mijn andere nichtje is ook van januari en die is ook nooit ziek

Mijn zoon is van februari en is nooit ziek

Mijn dochter is geboren in augustus en die is altijd ziek altijd snotneus altijd oor en keel ontsteking

Ik denk dat het gewoon verschilt per kind Een seizoen verteld je niet hoeveel weerstand je hebt

5. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ik denk zelf niet dat seizoenen daar invloed op hebben hoor.. Alhoewel ik niet in de zomer geboren ben, maar me wel op en top voel in die tijd :p In de winter totaal niet haha.. Maar dat staat daar los van ;)

Vanmiddag onze eerste echo :D Jeej.. Ben zo zenuwachtig haha.. Nu al :p

6. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Spannend Pinokkio, je ooievaartjes zien er trouwens helemaal top uit!

Strakjes echo!spannend hoor!! Heeel veel plezier! Laat maar weten hoe het is geweest!

Oohh en ook hier doe ik vandaag mijn 7 weken dansje, whoehie!

7. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Spannend pinokkio89 geniet ervan,
    Ben de afgelopen dagen echt beroerd en spugen pff maar goed hopelijk een teken dat het goed zit:) wij mogen morgenavond voor onze eerste echo begint toch wel dichtbij te komen nu....
    Fijne dag iedereen.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Pinokkio

Seizoen hier drie heel andere winterkinderen dus geen vaste kenmerken. M werd pas ziek toen t werd geboren... En t en s al eerder maar die pikken alles mee van m en speelzaal en school. M is serieuzer en t en s veel minder. M lijkt wat dat betreft erg op haar hartje Zomernicht.

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hai dames haha bedankt voor jullie reacties! Duidelijk geen specifieke seizoenskenmerken hihi!

Pinokkio veel plezier bij de echo geniet ervan!!

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha dames! Ik heb even meegelezen, en nu op iedereen (denk ik ) gereageerd. Was en aardig klusje :D

Anja, ‘gelukkig’ alleen zwangerschapsdiabetes, dan is het weel goed dat je er zo vlug bij bent!

Slecht slapen, ik word vaak om een uur of 6 wakker… ook niet handig, aangezien de wekker om 7 staat :(

Ricmar, die prenatale screening, ik dacht dat het op een gegeven moment moest, vanaf een bepaalde leeftijd. Is dat niet zo? Wij neigen steeds meer naar niet.

Waxientje, fijn dat het bruinverlies gestopt is, dat geeft rust. GELUKKIG is alles goed!!! Wat fijn!!

Salapio, gefeliciteerd!

Hippo, wat goed van je zoon! Is hij weer droog gebleven?

Ka85, hoi, leuk dat je even langskomt. Lastig dat je zo beroerd bent, hopelijk houdt dat snel een beetje op. En met 2 meiden erbij, dan snap ik dat je moe bent!

Pinokkio, succes vandaag met de echo!!! Wat een ontzettend leuke ooievaars!

Marleymama, bij mij probeerde ze het eerst op de buik, daarna inwendig, omdat het niet goed te zien was. Kan met je gewicht te maken hebben, kan zijn dat je baarmoeder wat gekanteld ligt, maar het maakt niet zoveel uit. Ach, het gaat om het hartje, dan maakt het niet meer uit hoe je het te zien krijgt, als je het maar te zien krijgt :D

Xxmiesxx, gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Late mama, een beetje zorgen maken is heel normaal, je wil toch gewoon dat je kindje gezond is en mooi groeit. Maar laat het je dag niet beinvloeden, meid! Hier is het over het algemeen rustig, en dan is het ook rustig in mijn hoofd. Als ik rare steken voel, of even geleden wat verlies had, dan maak ik me zorgen, als dat dan weer over is, heb ik weer rust.

BibiQ, het worden grotendeels weegschaaltjes (tot 22 okt) ander schorpioentjes, een mooie sterrenbeeld :D (manlief is weegschaal :p) Voor de rest weet ik het niet zo goed, ik heb een voorjaarskind en die is altijd vrolijk (tenzij ze haar zin niet krijgt…)

Zo naar de dierenarts, ons hondje krijgt een implantaat en wordt chemisch gecastreerd. Klinkt zielig, maar dat gejank in de erker omdat de loopse achterbuurteef langskomt, is nog veel erger…

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    NMarlous het wordt je altijd aangeboden boven de 36 jaar, maar je hoeft niets

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Prenatale screening, ik neig naar nee. Stel je hebt een verhoogde kans van 1 op 200. Dan doe je een vlokkentest (zou mijn voorkeur hebben omdat het eerder kan en je sneller de uitslag hebt, anders ben je al bijna 20 weken en moet je beslissen of je de zwangerschap wil beeindigen, bij alledrie voelde ik toen de baby al dagelijks schoppen!). Daarbij heb je een kans van 1 op 100 dat het zorgt voor een miskraam. Dus de kans op miskraam is dan hoger dan de kans op een afwijking. Maar Jan neigt naar ja ... dus we hebben nog wat te bespreken :) (overigens heb ik m deze briljante bereking nog niet voorgelegd, dus als er wiskundige knobbels hier rond'lopen' dan hoor ik graag of mijn melkboerenhondenwijsheid klopt).

Marlous, sterkte voor je hond ;)

13. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neig ook naar nee voor de prenatale screening.
    Wij hebben een folder mee gekregen, mijn man moet deze nog even door nemen maar denk ook dat hij nee zal zeggen.

Ik heb vandaag contact gehad met moeders voor moeders, woensdag komt ze langs en dan kan ik nog zo'n 8 weken mee doen.
    Bij mijn miskraam had ik me al voor de 6 weken aangemeld... dat werd een teleurstelling, dus nu pas na een goede echo!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Myloon goed dat je ook mee doet. Maak jij nu ook extra hcg aan met een tweeling?

MvM is hier net weg. Ik wilde ook wachten tot de echo ivm kletsgrage dochter. Nu kan ik eventuele vragen over de flessen gewoon eerlijk beantwoorden, maar het zou net zo goed kunnen dat ze het nog weet van de vorige keer.

Morgen komen de flessen dus ik ga nu nog even een dag genieten van stankvrij plassen :p

15. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk geen idee of ik extra aanmaak?
    Maar ik hoop in ieder geval voldoende!
    Zelf heb ik ook gebruik gemaakt van pregnyl, dus dan voelt het voor mij bijna als vanzelfsprekend om ook mee te doen!

16. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. Mietie

Mietie Actief lid

22 aug 2012
    219
    0
    0
    hey meiden... sta echt versteld hoeveer er hier altijd gekletst wordt! erg leuk om te lezen!

babietje screenen? nee, als er mega afwijkingen zijn worden die tijdens de echo's wel opgemerkt. zowiezo bij de 20 weken echo. en als bij deze echo blijkt dat het kindje zo dusdanig afwijkend is dat het geen kans heeft op een gelukkig leven kun je alsnog besluiten de zwangerschap af te breken. Nu is dit bij 20 weken natuurlijk veeeel zwaarder dan bij 13 weken, maar toch, mocht ons kindje syndroom van down hebben of iets dergelijks is zij of hij gewoon welkom.

woensdag mag ik voor mijn 3e echo... zooooo spannend! ben zo benieuwd wat dat rare bolletje was en of het nu verdwenen is. ondanks dat ik al 2 goede echo's heb gehad ben ik echt doodsbenauwd dat het weer mis is. heb ook bijna geen klachten... alleen zere borsten en moe.

nog 2 nachtjes slapen dan weten we meer....

18. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Pffff, wij gaan zooooo.. Zo spannend :D Word er misselijk van haha.. Jullie horen het wel ^^

19. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Prenatale screening, mijn man leest geen boekjes... *zucht ene beetje* Maar we neigen toch naar nee.
    Ricmar, das dus eigenlijk hetzelfde bij iedereen, alleen jouw risico is dan wat hoger.

Salapio het klopt hoor wat je zegt, bij een verhoogde kans is je kans op miskraam nog hoger. En met een verhoogde kans wil je toch zekerheid, dus kan je je kindje onnodig in gevaar brengen of zelfs verliezen.

Zal zo het lijstje eens bijwerken :)

Mietie, woensdag alweer echo, ben benieuwd of het bobbeltje er nog zit en of ze kunnen zien wat het is!

20. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marlous, kun je dan gelijk bij mijn afspraak vk weg halen??
    Ik loop bij de gynaecoloog en i.v.b met de tweeling zou ik dit ook moeten blijven.

Deel Deze Pagina