Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha lastig he Nichelle? Ik zit er af en toe ook al aan te denken vooral een bh want die van mij gaan bijna niet meer! Maar ben bang dat mn borsten nog zoveel vaan groeien dat ik dan strax die bh niet meer pas en dan kan ik elk maand een andere halen dat zie ik niet zitten.

Weet iemand hoe het zit met positiekleding en zwangerlingerie? Koop je dat in je eigen maat of koop je dat standaard een maat groter zodat je erin groeit? Hoe werkt dat? Anders moet je elke maand een nieuwe broek kopen! Lijkt mij niet helemaal toch?

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    je koopt positie kleding in je eigen maat, ik ben destijds voor de broeken bij prenatal geweest en werd heel goed geholpen, lengte maten is lastig soms maar als ze iets te lang zijn klein zoompje er in..

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @bibiq ook dat klinkt bekend, ik draag nu alleen maar sport bh's want ik pas niks meer en wil geen dure bh's kopen omdat ik bang ben dat ik er snel weer uit groei.

@ricmar ik was ook bij prenatal maar ze hadden ook niet echt een grote collectie dus ga binnenkort maar bij wat grotere en andere winkels kijken.

Lengte maten heb ik altijd al problemen mee dus dat vind ik niet zo erg.

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Aaah dank ricmar dat is dan duidelijk!
    Ik wacht er toch nog maar even mee. Tot nu toe gaan mn broeken nog wel de meeste kan ik nog aan. Wel aan het eind van de dag lekker gelijk joggingbroek aan.
    Eerst ook maar woensdag de eerste echo afwachten voor ik van alles ga aanschaffen.

Lengtematenzal hier ook wel een probleem worden ben ook nie zo groot namelijk:)

5. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Pluisjes, lastig. Jammer dat werkgevers soms zo ingewikkeld denken terwijl iets heus wel te regelen is.

Ik heb een nieuwe positiejoggingsbroek gekocht. Ik had er sowieso een nodig en ik kan de band omslaan en hem ook nu al aan. Voor de rest pat alles nog redelijk goed.

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik had gelukkig alles nog van V dus loop al 3 weken in de lekker broeken, heb 3 spijkerboeken 1 yoggingbroek, en een paar leggings (3/4) voor de zomer met jurkjes/tuniekjes er op moet alleen nog een lekker vest hebben waar ik weer in de zomer in kan wonen op de kille dagen..
    iemand tips??

7. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij nu bij de c&a mijn positiebroek gekocht. Ik vind vesten etc daar ook altijd wel leuk en mooi.

Nieuwe bh's had Ik al gekocht maar deze worden nu ook alweer te klein.

Ik wil in dat jaargesprek toch ook aangeven dat ik zwanger ben, dan kan ik het ook delen met collega's omdat mijn werk soms best fysiek kan zijn qua conflicten met kinderen. Wil mezelf ook niet onnodig in gevaar brengen. En als ik daardoor dan geen contractverlenging krijg, dan vind ik het toch vrij kortzichtig van mijn manager eigenlijk.

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Weten jullie al wanneer je met verlof wilt gaan, met 4 of met 6 weken?

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Positiekleding koop je inderdaad in je eigen maat. Ik ben goed geslaagd in de noppieswinkel. Wel aan de prijs maar ook echt mooi en hip :)

Ik denk dat ik met vier weken met verlof ga. Maar ik denk dat ik een relatief rustige tijd heb dan op m'n werk. En als ik me net zo voel als bij de andere drie dan is dat goed te doen. Voor de eerste, bij een baan die veel energie kost maar eigenlijk sowieso zou ik adviseren met zes weken met verlof te gaan. Bij M heb ik dat gedaan, bij Tet vijf maar zaten er twee vakantiewekem voor en bij S met vier weken maar toen wist ik ook al dat ik een relatief rustige tijd zou hebben op m'n werk. Nu denk ik dat een dag werken misschien wel minder energie kost dan alleen thuis met drie kinderen ;)

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Zo laat mogelijk! 4 wkn dus, als het kon zelfs met 2 weken!
    Wil zo lang mogelijk na de bevalling met mijn kleine hebben.
    Uiteraard moet het wel haalbaar zijn fysiek en enzo.

11. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik ga voor de zes weken van te voren. Dan ben ik vanaf t begin van de zomervakantie tot aan de kerstvakantie thuis..Half jaar verlof :)

Qua kleding; ik ben blij dat ik uitdij met t warmere weer. Ben erg lang en kan alleen longwear broeken van etam aan en die zijn soms nog te kort. dus geen positiebroeken voor mij maar rokjes. Ik vind tot nu toe alleen maar korte spijkerrokjes..heb ik helaas t figuur niet voor..
    en anders maar tuniekjes en leggings..
    Mocht er een tweede komen, wil ik niet in de winter uitdijen denk ik. Of moet een naaicursus gaan volgen...;)

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik werk in het onderwijs en zou bij zes weken alleen nog drie weken werken vanaf het eind van de zomervakantie tot mijn verlof. Mijn verlof valt bij 4 weken in de kerstvakantie en dan kom ik een week na de kerstvakantie terug en bij 6 weken start ik meteen na de kerstvakantie. Met 6 weken stoppen lijkt voor mij dus gunstiger.

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha meiden, kom ook even aanwaaien.

N is iets beter, maar nog niet ideaal, ze is 21 maanden, bijna 2. Ik vermoed de laatste kiezen... Tanden zijn hier sowieso drama... Ze slaapt ook zo onrustig...

Ik ga met 6 weken verlof. Heb bij n 4 gedaan, maar ik vond het erg zwaar op het eind. Desnoods gooi ik er wat vakantiedagen tegenaan, kan ze toch niet allemaal meenemen.

Ben best moe en n heeft ons aardig lopen uittesten vandaag. Goed voor de sfeer... Zo maar naar bed, weet niet hoe de nacht wordt...

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Humpy, dat is gunstig! In welke regio werk jij? Ik in noord. Ik heb geen idee wat de directeur gaat doen. Het lijkt me gek om voor drie weken een klas te moeten starten en uiteindelijk kom ik parttime terug.

15. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ik werk ook in het noorden. Had het er van de week nog met mijn directrice over. Die vertelde dat ze zelf ook hoogzwanger nog voor de klas stond.. Mocht het zo uitkomen, lijkt het erop dat ik toch de klas moet opstarten..lijkt me voor de invaller wel vervelend. Nadeel van t onderwijs is wel dat we geen vakantie dagen kunnen inzetten. Maar ach, na zes weken vakantie denk ik dat ik nog wel een aantal weekjes trek.. lukt het echt niet dan kan er vast wel wat geregeld worden.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik wil als het goed gaat 4 weken van te voren, heb in november een heel belangrijk en groot evenement waar ik zoveel mogelijk zelf voor wil voorbereiden, is toch ook eigenlijk m'n kindje aangezien ik van a tot z alles bedacht en geregeld heb, wil dus dat het zo goed mogelijk geregeld word en dat alles tot in de puntjes wordt overgedragen.

Maar als ik me niet goed voel gaat mijn eigen gezondheid uiteraard voor!

17. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Over het verlof bij mij...ik kan dit jaar nog 7 weken opnemen! Eentje gaat in april en 2 eind juni. We zouden eerst 3 weken in eind aug begin steptember doen, Maarja dan ben ik zo rond dat als we in juni gaan we nog wat kunnen ondernemen. Verder wil ik met 4 weken van te voren met verlof gaan, dan doe ik er nog 2 bij van mijn vakantie en ga ik alsnog met 6 weken ervoor. Ik doe er 6 na en plak er dan nog 2 weken achteraan van m'n vakantiedagen die ik over heb...best lekker dacht ik zo! 6 voor en 6 na!

Nadeel is alleen dat m'n contract eind januari afloopt...en ik dan weg moet bij m'n werk omdat het m'n 3e jaar contract is!

Ben gister op sollicitatie geweest en weet niet of ik het moet doen als ik aangenomen wordt...ik kan dan niet meer zoveel vakantieweken voor en na m'n verlof nemen..wat vinden jullie? ( sorry vd gene uit de club, die kennen dit verhaal al haha).

18. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik ga 6 weken van te voren. Heb bij de meiden steeds gezegd dat ik doorwerk tot 4 weken voor die tijd, maar dat is niet gelukt. Wij hebben kleine kindjes (2350 en 2520 gram). Bij de oudste lag ik er rond de 30 weken al uit omdat ik rust moest houden en bij de jongste ben ik met 33 weken nog opgenomen geweest vanwege haar groei. Ik ben al lang blij als ik geen bedrust krijg opgelegd en een kindje mag krijgen met wat meer gewicht. We zullen het zien! Vind het wel spannend.

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Je "krijgt" sowieso toch een aantal vrije dagen? Volgens mij is dat voor een heel jaar 5 weken + nog een aantal extra geloof ik. Dus dan heb je toch een paar weken lijkt me?

Ik weet niet hoeveel dagen je op wilt nemen voor en na je verlof maar niet heel gek veel toch lijkt me?

20. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Ik wil 2 weken extra ervoor opnemen en 2 weken erna extra opnemen :cool:

Deel Deze Pagina