Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bevallingslijst Oktober 2013

4 oktober
    Pinokkio89, 23 jaar, 1e kindje

6 oktober
    xxmiesxx, 25 jaar, 1e kindje

8 oktober
    Linda27, 32 jaar, 2e kindje (komt wrs eerder door inleiden)
    Amoura, 22 jaar, 1e kindje

9 oktober
    Nijntje, 28 jaar, 1e kindje

10 oktober
    anjamones, 24 jaar, 2de kindje (komt wrs eerder door inleiden)

17 oktober
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje

Afspraken

12-02: Linda27, 1e echo bij 6wk bij gyn
    14-02: anjamones, intake + echo gyn bij 6 week
    Linda27, Intake MvM
    25-02: Amoura, intake verloskundige 7,6 weken
    26-02: Linda27, intake VK.
    Nijntje, Intake VK
    28-02: Pinokkio89, intake bij 9wk

08-03: xxmiesxx, intake + echo VK
    19-03: Pinokkio89, 1e echo bij 11,5wk

Ik heb me ook even aan het lijstje toegevoegd :)

2. xxmiesxx

xxmiesxx Lid

6 feb 2013
    28
    0
    0
    Aan wie hebben jullie het al verteld?
    Mijn ouders en schoonouders weten het sinds deze week.
    Ik wil het ook heel erg graag aan mijn broertje en schoonzus vertellen, maar weet nog niet precies wanneer. Woensdag gaan we met hun een dagje op stap en ook met mijn ouders. Misschien dat het dan wel een mooi moment is.

3. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    wij hebben het verteld aan de close fam en onze liefste vriendjes

4. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik ben zo bang :( net 2 veegjes licht maar helderrood bloed op mn toiletpapier..... met veel slijm erbij, iemand ervaring? :(

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Amoura, het kan een adertje zijn dat is gesprongen. Je baarmoeder is nu goed doorbloed. Als je geen krampen hebt is er vaak geen reden tot zorg. Als je het niet vertrouwt, zou ik morgen even de verloskundige bellen. Na mijn mk heb ik ervaren dat je ze gewoon kan bellen als je zorgen hebt. Daarvoor zijn ze.

6. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Dankjewel voor je reactie. Ik hoop het zo en probeer dit in mijn hoofd te houden maar ren toch steeds weer naar de wc :( het is nu minder en het is lichtroze/oudbruin nu, heeel licht maar maak me wel zorgen. Morgen indd maar de verloskundige bellen.

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het kan ook oud bloed van de innestelling zijn. Bloedverlies komt vaak voor in het begin van de zwangerschap. Ik heb ten tijde van de mk geen bloedverlies gehad. De eerste 12 weken blijven spannend. Maar ik snap je angst heel goed. Bij elk toiletbezoek ben ik bang dat ik bloed zie.

8. Meryam

Meryam Lid

5 feb 2013
    53
    0
    0
    Utrecht
    Ik ook :)

9. Meryam

Meryam Lid

5 feb 2013
    53
    0
    0
    Utrecht
    @ Amoura, hoop dat t meevalt je hoort wel vaker dat dit voorkomt en dat dat niets ernstigs hoeft te zijn. Laat je t weten als je de vk hebt gesproken? tot de 25e wachten duurt nog lang dan zeg!
    @xxmies wij wachten even af tot we de 1e echo hebben gehad, maar dat duurt wel lang! We zitten wel te bedenken hoe we het origineel kunnen doen, maar dat vind k nog best lastig.

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik wil er ook bij staan ;) 19 oktober!

11. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Gewoon rustig blijven Amoura. Zoals al werd gezegd, bruin is goed. Bloedverlies komt zo vaak voor. Je moet eens kijken naar de TLC programma "I Din't know I was pregnant". Daar krijgen de vrouwen ook vaak te maken met bloedverlies. Zo erg zelfs dat ze denken dat ze ongesteld zijn! Laat ons weten hoe het met je gaat!

12. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    spannend amoura, hou ons op de hoogte. ondertussen duim is heel hard dat er niks aan de hand is.

wij hebben het ook aan de ouders en zussen verteld en verder aan wat close vrienden.

vandaag een enge dag.. was op verjaardag van neefje en ineens flinke buikkrampne, dus zoonlief bij zijn oma in de handen gedrukt en snel naar de wc gerend. geen bloed, dus dat is goed.. maar wel flinke dunne (sorry) hoop zo dat het egwoon een soort van griepje is... pffff

13. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    @Patri ik zet je erbij.

@Amoura: ik heb het ook tot 2 keer toe gehad in de afgelopen anderhalve week.
    Door bv gemeenschap, extra druk op de wc, bij het opstaan waardoor er wat extra druk op de bm komt te staan, innesteling etc kan het zijn dat er wat bloed meekomt. Ik vind het net zoals jij ook heel eng. Maar ik heb ook een keer meegemaakt dat het niet goed ging en daarbij had ik heel veel kramp en pijn. Zolang ik dat nu niet voel ga ik er vanuit dat het goed is, bij de echo's zie ik dan wel verder. Probeer toch lekker van je zwangerschap te genieten en hou in de gaten hoe het gaat. Mijn beste vriendin heeft zelfs in de 1ste 3 maanden van haar 1ste zwangerschap normale bloedingen gehad zoals ze die had bij haar menstruatie.
    Ik duim voor je mee dat alles goed blijft gaan!

@Anja jeetje meid, was vast schrikken.. er heerst wel eea. Voor jou duim ik ook

Oktober word gewoon onze maand meiden!!

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben het alleen aan mijn ouders verteld. Als het toch misgaat heb ik hun steun hard nodig. Voor de rest vertellen we het aan niemand tot de 12 weken. De vorige keer hebben we het aan best wat mensen verteld. Het was daarna moeilijk om steeds te moeten vertellen dat we een miskraam hebben gehad. Overigens voelde de steun wel heel erg goed.
    Ik ben benieuwd hoelang het ook vol te houden is, want nu verwachten mensen toch weer dat we zwanger worden. Maar zo snel als deze keer zal niemand het wel verwachten hihi. Ik kan het zelf nog amper bevatten.

15. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Bevallingslijst Oktober 2013

4 oktober
    Pinokkio89, 23 jaar, 1e kindje

6 oktober
    xxmiesxx, 25 jaar, 1e kindje

8 oktober
    Linda27, 32 jaar, 2e kindje (komt wrs eerder door inleiden)
    Amoura, 22 jaar, 1e kindje

9 oktober
    Nijntje, 28 jaar, 1e kindje

10 oktober
    anjamones, 24 jaar, 2de kindje (komt wrs eerder door inleiden)

11 oktober
    Meryam, 27 jaar, 1e kindje

17 oktober
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje

19 oktober
    Patri1982

Afspraken

12-02: Linda27, 1e echo bij 6wk bij gyn
    14-02: anjamones, intake + echo gyn bij 6 week
    Linda27, Intake MvM
    25-02: Amoura, intake verloskundige 7,6 weken
    26-02: Linda27, intake VK.
    Nijntje, Intake VK
    28-02: Pinokkio89, intake bij 9wk

08-03: xxmiesxx, intake + echo VK
    19-03: Pinokkio89, 1e echo bij 11,5wk

16. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Super lief al jullie reacties :) dat doet me wel goed. Ik probeer positief te blijven zolang de bloeding maar niet doorbreekt... waar ik wel van schrok was de (sorry voor de details!) hoeveelheid slijm die eraan vooraf ging, ook licht bruinig van kleur. Ik hoop dat het gauw stopt en dat niks is.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zo wat is hier veel gekletst vandaag! Heb de hele dag gewerkt, dus had een hoop te lezen haha.

Wij hebben het nog aan niemand verteld trouwens. De vorige keer wel al aan onze ouders, zusjes en paar vrienden, maar wacht nog heel even denk ik. Al begint het steeds meer te kriebelen om het te vertellen aan onze ouders.

@anjamones, wat mijn gevoel nu zegt, is dat de kans veel groter is dat het wel gewoon goed gaat. Maar je weet het maar nooit, ken ook iemand die 2x achter elkaar een mk heeft gehad. Ik probeer gewoon positief te blijven. De vorige keer was ik dat vanaf het begin al niet. En jij? En hoest met je buikpijn? Das wel schrikken natuurlijk.

@Amoura, poeh das echt even spannend als je dan ineens bloed ziet! Gelukkig hoeft het geen slecht teken te zijn, hopelijk zet het niet door!

Haha las ook iets over mannen en zwangerschapstesten... Mijn vriend had geen test nodig om het te geloven. Vorige keer was ik gewoon ver overtijd en nu zei ik voor de test al dat ik zwanger was, dus hij ging er al helemaal vanuit dat het ook zo was. Toen ik een test had gedaan zei hij: dat wisten we toch al?! Hij vind het maar onzin, maar ik heb 3x getest voordat ik het echt geloofde :D

18. wensmamaa

wensmamaa Actief lid

1 jun 2012
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amoura, hoop dat het goed gaat:) zal duimen.....

Wij hebben het nog niet verteld. Wel mensen om ons heen die iets vermoeden, maar ik wil eerst de echo zien, vorige keer ging het namelijk mis helaas......ben al wel aan het bedenken hoe ik het zal vertellen. Jullie????

19. wensmamaa

wensmamaa Actief lid

1 jun 2012
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil iemand mij erbij zetten?

8 oktober, 3e kindje, ben 35.

Bedankt en tot snel.;):)

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo dames,

Ik zou me hier ook graag bijvoegen. Ik ben 26 jaar en zwanger de 1e, uitgerekend op 12 oktober. Ik heb diabetes type 2 dus ik het zal eerder komen. Sinds september gebruik ik geen enkele medicatie meer voor mijn diabetes omdat ik 33 kilo ben afgevallen. Door de zwangerschap zal het weer terug komen en zal ik er niet aan ontkomen om weer medicatie te moeten gebruiken.

Ik heb dinsdag 12 feb. een afspraak bij de fertiliteitsarts voor de laatste keer. Misschien word er een echo gemaakt ik ben erg benieuwd. Dinsdag kan ik ook een afspraak maken voor het combi spreekuur bij de gyn, internist en verpleegkundige als ik tussen de 6 en 8 weken zwanger ben. Ik ben ook erg onzeker. Ik heb nog amper klachten. Mijn borsten die worden steeds pijnlijker maar dat neem ik graag voor lief :). Verder wat vage klachten waarvan ik niet weet of het nou wel of niet van de zwangerschap is.

Deel Deze Pagina