@snoepje, beterschap hoor! Het is toch wat zeg. Hier ook wat pukkeltjes nu een weekje ofzo. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf over gaat. Het was hier druk bezig met I. dit weekend. Ze was aan het regelen, volgens mij, ieder uur wel willen eten. Hadden we ook nog visite zondag. En gisteren was ze de halve dag huilerig, krampjes in de avond, etc. Vanochtend ook nog (ze slaapt nu). Nou ja, we gaan er maar van uit dat dit ook weer over gaat. Ze kijkt nu wel heerlijk helder uit haar oogjes, dan word je echt aangestaard en trekt ze soms de gekste gezichten erbij (fronsen enzo), echt grappig.
Sylph: leuk he al die gezichten die die kleintjes kunnen trekken, kan ik echt uren naar kijken. Pukkeltjes: hier ook best veel in 't gezichtje, 'k smeer er ook niks op, lijkt me dat het vanzelf weer overgaat. Snoepje: balen zeg! 'k hoop dat je snel weer fit bent en echt kunt genieten. 'k Heb vandaag even lekker flink in huis kunnen werken (keuken, douche, wc, zuigen, de was). Voor de rest van de week namelijk elke dag wel wat gepland staan, dus vandaag maar even goed er tegen aan. Net ook nog even naar de supermarkt gewandeld, heerlijk even buiten zijn. Nog even een vraagje over rode billetjes, S. heeft er nu echt rode bultjes op zitten, is dat normaal? na hoe lang moet het weg zijn? 'k Smeer nu sudocreme, maar nog niet echt het idee dat het helpt.
Op de pukkeltjes smeerde ik bepanthen, na 1,5 week was t bijna weg. Geen idee of het geholpen heeft. Vandaag nacontrole gehad. Even de kleine geshowd en gepraat over hoe ik op alles terug kijk. Erg positief dus snel klaar. Bloeddruk was weer goed en buikspieren ook weer in normale stand dus mag weer lekker sporten! Verder knallende koppijn vandaag, bleh en dan vnvnd ook nog Sint Maarten Achja mijn kleintje over een paar jaar ook! Dus we zetten ons er maar over heen!
Pukkeltjes: zijn hier nu bijna allemaal weg. Rode billetjes: gebruik sudo en dep voor dat k het erop doet de billetjes droog. Net bij het cb geweest. Meneer is in 1 week tijd 340gr aangekomen, dus hij doet het super op de bv. Is toch wel een geruststelling aangezien ik zo twijfel. Snoepje: hoop dat je gauw opknapt. En wat een lieve moeder heb je.!
@Rode billetjes, helpt hier om idd goed droog te deppen. Heb billendoekjes van pampers, die laten veel vocht achter op de huid. Pff vandaag weer even een dipje hoor. Had me zo verheugd om na de bevalling lekker veel kleren te kopen, maar alles wat ik bestel is me te klein. Moet nu al voor de vijfde keer alles terug doen. Zelfs mijn voeten zijn gegroeid. Hoop dat ik vlug mijn lichaam weer terug heb!
@Snoepje, jakkes meid! het zit je niet mee zeg! Denk je dat je eindelijk kunt gaan genieten na je zwangerschap.. Nou niet dus! ik hoop dat je snel op knapt! En je maar lekker laten vertroetelen door je moeder! Snap dat het niet leuk is, maar waarschijnlijk zal rust je herstel wel bevorderen! Sterkte! x Rode billetjes, Heeft M geen last van. Ik smeer na een poep luier sudocreme of zwitsal op de billetjes! Ter preventie! Pukkeltjes, M had er de eerste 2-3 weken erg last van. Was zuigelingen acne! Waren ook echt pukkeltjes met witte kop! Maar is nu verdwenen! Dus gaat vanzelf weer over! Hier vanmiddag lekker wezen wandelen met de hond en M. Een uur weg geweest.. Hij heeft om 12.00 uur voor het laatst voeding gehad! Ben benieuwd wanneer ie weer komt! Hij heeft er overdag nog niet eerder zolang tussen gelaten! Hij sliep overdag wel in de box, maar dat waren altijd hazenslaapjes! Hij slaapt nu in de kinderwagen en ligt er heerlijk bij! Ik denk dat ie het niet fijn vind om in de box te slapen! Dus dat doen we voortaan niet weer. Box is natuurlijk ook niet om in te slapen! Heb vandaag een mooie blauwe zijkant aan de box bevestigd voor de tocht! Het staat erg mooi zo'n blauwe zijkant! En zijn winterjas is binnen Zo mooi Gaan we morgen gelijk aan doen als het mooi weer is! Kon nergens een mooie vinden, en dit is precies wat ik zocht! Heb sinds gister af en toe menstruatie krampjes en hoofdpijn! Ben benieuwd of mijn menstruatie eraan komt! Hoop het, dan kan ik beginnen met de pil! Zit onder de pukkels.. En heb ik normaal gesproken nooit!
Y heeft ook last van pukkeltjes maar heeft ze ook op haar borstkas. Vanavond komt de wijkverpleegster om de video te bekijken van video home. Kan ik gelijk ff vragen wat het kan zijn. Snoepje ik hoop dat je snel weer opknapt en 100% van je kleine kunt genieten. Gisteren kreeg ik last van ongesteldheid krampen en had ook gevloeid. Kan je na een maand al weer ongesteld worden?
Noordeling, ik pleit echt voor de billenzalf van Weleda (calendula). Dat werkt hier top! En anders Bepanthen. Persoonlijk ben ik geen fan van sudocreme,.. werkte hier niet. En vond de Bepanthen en Weleda veel zachter voor de kleine. Pukkeltjes, die gaan weer weg hoor.. mijn zoontje had ze ook. En is allemaal goed gekomen.
Pfff....ben zó moeeeeeee. Kan sinds kraamhulp weg is 's middags niet echt meer rusten en 's ochtends gaat sowieso niet vanwege oudste die rondloopt. Sinds de kraamhulp weg is ook geen ritme meer en dagen gehad met uren huilen en denken aan krampjes. Zelfs vorige week zondag op hap beland, omdat ze al 3,5u bijna non-stop aan het krijsen was en niet slapen, terwijl ze zo moe was. Erg sneu en vervelend... Gisteravond ook weer vanaf 17.15-21.45u. Vandaag ook naar ha geweest omdat ze uitslag op d'r rompje en gezicht heeft (waarschijnlijk virusinfectie) en ze is sinds gisteren erg mat. Meteen na het drinken in slaap. Wel 2 nachten doorgeslapen maar dat was waarschijnlijk omdat ze niet lekker is/was . @sex: nope nog niet. Ook (nog) geen behoefte aan . @anticonceptie: ik iig niets, vl laat zich waarschijnlijk helpen . @boommm: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Lijkt me idd raar om in een jaar tijd (nog niet eens) ineens 2 guppies te hebben . @snoepje: ach meis wat ontzettend naar . Hoop dat je snel opknapt. Kan fysio niet helpen? Fijn zo'n lieve mama hè...hier ook één . @sm: die je wensen niet respecteert...hier ook al bij de eerste. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Maar bij de oudste speelt het nog steeds :x. Erg vervelend iig.
snoepje he bah, wat vervelend! Komt dit vaker voor dat je je schaambot kan kneuzen? Of hebben ze in het ziekenhuis wat geks gedaan. Wil je ook een foto van je kleinte delen? pukkels hier smeer ik Zwitsal voor wangetje erop en dat helpt heel goed. Ook heeft hij nu berg (zo heet dat geel korsterig gebeuren toch?) op het puntje van beide wenkbrauwen, smeer daar ook de Zwitsal op. rode billen merk ook dat sommige billendoekjes natter zijn dan anderen. Misschien overstappen? En inderdaad goed afdrogen, ik gebruik sudocreme en Zwitsal voor de billen maar dan voor de gevoelige huid variant. Is namelijk niet de standaard gele potje zit ook wit in? exciting wij hadden ook standaard tussen 20:00/22:00 huil buien. Tot dat we gisteren uit bijna wanhoop, de kleine in de wiegbak van de kinderwagen hadden gelegd, en hij viel in slaap. Vandaag weer gedaan om 20:00 hem in de kinderwagen wieg gelegd en hij ligt nog te slapen! Als hij slaapt, kan je alles doen hij slaapt door alle geluidjes heen. Denk alleen dat in de box te veel prikkels waren, kinderwagen staat ook beneden. Maar is wel meer afgesloten en knusser? Hier ook al een jas, maar gebruik nog warme doeken. En in de wiegbak van de kinderwagen een soort slaapzak? (Kwam bij de quinny kinderwagen) dan is een jas echt veeeeels te warm Hoe kleden jullie je kleintjes aan als je naar buiten gaat? Hier gaat het snachts slapen nog steeds goed, nog niet wcht door slapen Maar wel 4,5 uur slapen. Vaak rond 23:30 laatste voeding dan rond 04:30 en 08:00 weer. Vraagje hoe vaak eten jullie kleintjes overdag? Die van mij zit echt nog rond de 2,5uur. Probeer het te rekken met de speen naar 3u. Maar vind dat zo "gemeen" en ben nu eigenlijk weer gewoon op vraag aan het voeden, maarja zo heb ik totaal geen ritme. En slapen doet hij nauwelijks overdag dus kom voor me gevoel nergens aan toe... Agh komt wel denk ik dan haha Merk wel dat ik de afgelopen dagen echt moe ben. Slaap heerlijk tussen de voedingen snachts maar breekt je wel op
Ik voed op verzoek dus het kan soms ook heel kort zijn (vooral als ze aan regelen ofzo is) maar meestal zit er ongeveer 3 uur tussen voedingen (met een marge, soms is het iets minder of iets meer, meestal iets minder). Vandaag was ze wel bekaf blijkbaar na huilbui in de ochtend en rommelige nacht en zat er opeens een keer 4 uur tussen. Tja. Ik ga er tot nu toe maar gewoon in mee, meer regelmaat/langere periodes komt neem ik aan vanzelf met meer tijd (hoop ik ). Naar buiten: We doen hier vestje over de kleertjes en een mutsje op. Doe eigenlijk nog niet warmer dan dat, lijkt ze prima te vinden. Toevallig hier vandaag ook winterjasje binnengekregen (was veel te schattig om niet te kopen), maar die's wat groter en kan ze nog niet aan, is voor straks als het nog kouder is. Blijft raar dat je alweer zo snel grotere kleertjes aan zit te schaffen. En dat ik maatje 50 eigenlijk al weer weg kan leggen, ze zit prima in 56 nu.
ik zit weer met een voeding! Gisteravond om 21.30 gehad en nu weer! Alleen zo jammer dat ie pas om 23.30 in slaap viel en ik ook! Kort nachtje, en het wou bij mij niet slapen! Zo apart, heb alleen maar lopen dromen, en was weer wakker! Hoop dat M nog even een paar uurtjes gaat slapen! M drinkt overdag 6-7 flesjes! Was steeds 7-8 dus gaat de goede kant op. Om de 3 uur en soms ook echt eerder na 2.5 uur. Dan valt het niet te rekken! Ik ga er maar vanuit dat het steeds minder wordt! M kreeg als we naar buiten gingen een veels te grote jas aan. Dan deed ik zijn handjes in de jas ipv in de mouwen. of we leggen hem in de puckabeeb of berenpakje! Maar heb dus nu een Super leuk jasje! Das maat 56. Kan hij die eerst aan en dan het berenpakje das maat 62, en dan het andere jasje dat is maat 68. Hij zit nu nog steeds in maatje 50! Jullie kindjes dan? pff ben ook moe! Ik slaap overdag ook niet meer. Smiddags er even uit met de hond en M. En dan is er altijd nog wel iets te doen als je thuis komt. Maar ga vanmiddag toch proberen om te slapen!
Goedenmorgen dames, Heb het een beetje druk gehad afgelopen dagen. Wel met leuke dingen hoor maar merk dat ik nog erg moe ben. Boogschutter ik vind het ook lastig met kleding, ook omdat als de zon niet schijnt het echt koud is en een minuut later met t zonnetje ineens heel warm.. opzich trek ik d een jasje, mutjes en slofjes aan. In de kinderwagen ligt dan ook een dekentje over hem heen. En vandaag toen t best wel fris was (&d. Is verkouden ) had ik zijn voetenzak in de kinderwagen gedaan. Over kleding maten, d was bij meten vd week op cb 56 cm. Hij zit qua shirtjes in maatje 50 en rompers. En broeken 56/62... heeft hele lange beentjes Hier gaat t de afgelopen week super. Hij is overdag steeds meer wakker. En ook gezellig wakker. Ligt vrolijk om zich heen te kijken . En slaapt iedere nacht eigenlijk al 6,7, soms 8 uur door. Heeerlijk!! Alleen vandaag een blew nacht. Hij kwam om half 3 al, sliep ookal vanaf 8 uur. Maar was daarna klaar wakker.. ben al 2.5 uur met hem in de weer. Maar hij was ook zo onrustig. Gooide zijn speen er ook driftig uit... hij ligt nu in zijn trilstoel en begint gelukkig weg te doezelen.. maar goed ook.. want ben enorm moe. Heb de vaatwasser, de was, de droger en de strijk al gedaan. Dus heb ook niets meet te doen. Haha
Wouw Y heeft hier vannacht voor het eerst 7 uur geslapen naja 6 uur maar dan 7 uur tussen de voeding.! Wat is dat even heerlijk zeg al doet ze maar af en toe zo een nacht dan kan je tenminste even bijtanken! Wat betreft slapen in de box. Heb ik nooit gedaan, de box is om te spelen vind ik. Ze ligt er hier ook ing amper in want ze vind het gewoon niet leuk! Hoeveel uur slapen de baby's bij jullie op een dag? Hier ongeveer 15-16 uur op een dag, best wel veel maar als ik op internet lees is dat redelijk normaal. @snoepje megavervelend die lichamelijke klachten, het is al vaker gezegd maar hoop dat je snel echt hersteld bent en volop kunt gaan genieten! Y vandaag alweer 7 weken wat gaat de tijd snel! Gisteren was mijn nichtje er van 10 maanden met m'n zus of andersom haha. Wat een groot verschil dan is Y net een pop. Heerlijk ook dat ik alle kleertjes doorgeschoven krijg hebben redelijk dezelfde smaak! Hier zit Y nog in maatje 56, ik denk dat ze er met twee weken wel uit is maar dat roep ik eigenlijk al twee weken bedenk ik me net😉
Hallo ladies, mag ik mee kletsen? Ik ben mama van Rebekka, ze is ons eerste kindje, ik ben 20 jaar. Ze is op 2 oktober geboren, met 36 weken. Ik werd ingeleid vanwege een zwangerschapsvergiftiging waar ze niets meer tegen konden doen. Toen ze was geboren woog ze 2350 gram, echt een klein popje dus. Toen werd ze ook nog eens heel erg ziek en toen was het allemaal even erg spannend, maar gelukkig mocht ze na 3 weken ziekenhuis eindelijk mee naar huis. Rebekka heeft een bloedvergiftiging met hersenvliesontsteking gehad, veroorzaakt door de gbs-bacterie waar ik dus draagster van ben. Zo, gelijk het hele verhaal maar verteld, haha. Lees dat jullie ook allemaal erg druk zijn met de kids. Echt van voeding naar voeding lijkt het soms hè?! Hier zitten we nu op 6 flesjes, om de 4 uur. Al moet ik zeggen dat ik gewoon geef wanneer ze trek heeft, als ik zelf honger heb, eet ik ook... 's Nachts krijgt ze dus rond 3 uur een voeding. Die geef ik altijd en dan doet mijn man het in het weekend. Hoe doen jullie dat? Ook verdelen of? En qua kleding is mevrouw net uit maatje 44. Op zich helemaal niet erg, nu heb ik in ieder geval niet het idee dat ze maatje 50 amper aan heeft gehad, want dat zit nu nog redelijk ruim dus kan nog wel even mee. Zijn kindjes ook zo graag bij hun mama? Ik draag Rebekka de hele dag bij me en 's nachts slaapt ze naast me. Het liefst op me, maar dan doe ik zelf geen oog meer dicht. Ik ben echt zo blij met die draagzak, anders kan ik echt geen kant op, alleen in bed of in de box slapen doet mevrouw niet. En groot gelijk, lekker dicht bij d'r mama is veel fijner.
@Noordeling Rebekka heeft in het ziekenhuis ook kapotte billetjes met pukkeltjes gehad. Volgens de arts was dat een schimmel en daar kreeg ze aparte zalf voor die een arts voorschrijft. Even in de gaten houden hoor! @Jes89 Ik heb m'n eerste menstruatie er ook al weer opzitten. Was wel veel milder dan normaal, maar 't kan volgens mij prima. @Moon77 Heeft jouw kleintje ook last van krampjes? Hier heeft ze er volgens mij ook behoorlijk last van. Vooral 's avonds en 's nachts echt krijsen. En dan ook echt pijn, dat zie ik echt aan haar. En dan af en toe even stil en dan komt er weer een nieuw krampje, zo zielig. Gebruiken jullie al infacol? En dr. Brown flesjes? Die schijnen te helpen. Hier helpt het niet, maar wie weet bij jullie wel!
@talkingchair: zo, dat is wel een heftig begin geweest. Gelukkig dat alles goed gaat. Ja, hier ook krampjes . Soms dus uren achter elkaar last van en krijsen. Zo zielig en vervelend. Wij gebruiken cinababy van vsm. Over infacol slechte dingen gelezen ivm nieren, bij oudste destijds wel gebruikt. Nou, ik geef bv dus geen idee of flesjes een verschil kunnen maken .
@Moon Oh, maar goed ook dat we weer gestopt zijn met de Infacol. Heeft ze het na elke voeding of alleen 's avonds / 's nachts? En ben even nieuwsgierig hoor, maar ga je voor de krampjes naar de ha? Want dan ben ik wel benieuwd.