Y heeft er geen zin in vannacht. Om half 3 heeft ze de fles gehad daarna klaar wakker. Ze heeft heel lang bij papa gelegen. Net een fles gehad en nu hopen dat ze nog even gaat slapen. Want om 10 uur bij de huisarts zijn. Y vindt aankleden ook niet leuk.
Boogschutter dat 3x in de week een fles was ik. Dit is omdat ik dalijk weer moet gaan werken. En cb zei dat tegen me. Nu doet hij het goed met de fles, maar als je dalijk wil over stappen doen ze het vaak niet meer, en dan zit je lekker te stressen haha. Nou dat wil ik niet.. Vandaar raadde de arts me dit aan. Ook doe ik sochtends na de voeding kolven voor een voorraad. Of een uur na de voeding. Vannacht gister avond moest L om 22:30eten ben ik in slaap gevallen met hem op me borst haha, dus kreeg hij om 23:30 eten, toen om 2:30 en nu om 06:30 ik mag niet klagen geloof ik😊.. Oh en hij wil nu ineens maar 1 borst ipv 2.. Hij word echt boos als ik hem de 2e aanbied.
@wenda, is ie niet over vermoeid? Dat ie overdag teveel prikkels krijgt? @boogschutter, laat je hem overdag ook slapen in de box? Dat deden wij ook, maar meneer deed daar alleen maar hazenslaapjes in en huilde dan ook weer! Wij leggen hem nu sinds een paar dagen overdag in de kinderwagen! En gaat lekker slapen! Denk dat de kinderwagen wat kleiner en vertrouwder is! Misschien kun je dat ook proberen? @jfelice, welkom! Ik heb ook helemaal geen zin om weer aan het werk! Moet 8 Januari weer beginnen! @lizzy, dat zou kunnen! M bouwt overdag echt een buffer op voor snachts. Overdag komt ie om de 3 uur en soms ook wel na 2.5 uur! in bed slapen, vannacht was M ook naar niet tevreden in de wieg. Laat ik hem even bij me in slaap vallen.. En leg hem dan weer terug in de wieg. Ik wil niet dat het normaal wordt dat ie bij ons slaapt! gister avond om 21.00 flesje gegeven, en vannacht om 03.30 weer! 6.5 uur!!! Ben zo trots op ons mannetje!!! En nu weer! heeerlijk!! vanmiddag ga ik met een vriendin om Sinterklaas cadeaus! Gaat M even naar mijn moeder! Fijne dag allemaal!
@ exciting! Heerlijk he als ze wat langer gaan slapen! Y hier vannacht ook weer 6 uur ertussen voel me na die twee nachten meteen een stuk fitter! Ik mag hier 's nachts ook echt niet klagen, eigenlijk helemaal niet gewoon! Wat ik nu wel doe en ik heb het idee dat het werkt. Ik geef haar overdag echt elke 3 uur voeding, maak haar daar ook voor wakker. In de ochtend slaapt ze namelijk meestal zo goed dat ze er soms wel 5 uur tussen liet. Op zich best lekker want dan heb ik lekker wat tijd voor mezelf, maar 's nachts werd het dan 4 of 3 uur. Ik doe het nu elke 3 uur en ik maak haar om 23.00 ook echt wakker voor de laatste fles. Ze ligt dan meestal wel diep te slapen, maar lijkt het niet erg te vinden dat ik haar wakker maak. Luier verschonen en zo na 3/4 van haar fles valt ze weer in slaap dan leg ik haar in bed en vannacht kwam ze dus weer om 05.00 en ook na die fles leg ik haar zonder problemen weer terug in bed en dan slaapt ze tot 09.00. Pff werk daar wil ik ook nog even helemaal niet aan denken, aan de ene kant zou ik nu alweer best een dagje willen werken, want mis mijn collega's. Maar ik geniet ook veel te veel van Y en wil haar straks echt niet naar de oppas brengen voor vier dagen dat vind ik eigenlijk veels te veel, Ik werk straks 32 uur, deed ik eerst in vijf dagen, maar dat mag gelukkig in vier dagen. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en wil proberen om een papadag in te bouwen, maar als het zo druk is als nu wordt dat erg lastig voor hem, dan hoeft ze maar 3 dagen naar de oppas. Ik heb in ieder geval afgesproken dat de eerste weken mijn moeder gewoon 2 dagen naar ons toe komt. zodat ze wel in haar eigen huis is. Hoeveel uur moeten jullie straks werken en wanneer weer beginnen?
Ik moet 8 januari weer beginnen! Heb nog heel veel vakantie uren, omdat ik tijdens mijn vakantie al in de ziektewet zat! Dus heb nog heel veel uren van dit jaar! Ik heb daarom in Januari ook alweer een week vrij! We hebben helaas binnen onze organisatie een hele grote reorganisatie! In januari gaan de eerste werknemers eruit! In November de 2e zitting, dan in 2016 en 2017 weer! Net klaar met de opleiding! Pff.. dus tis allemaal erg spannend hoe het gaat komen! De zorg in Nederland wordt er niet beter op! Ik werk 28 uur, en blijf die ook werken (tenminste dat hoop ik). M gaat naar mijn ouders. Die passen 'fulltime' op. Daar ben ik erg blij mee, want om hem naar een kinderdagverblijf te brengen lijkt me vreselijk! En ook naar mijn schoonouders vind ik maar niks! Dus ben blij dat mijn ouders het willen doen! Daar treffen we het echt mee! Wonen in hetzelfde dorp dus is lekker makkelijk! M heeft vanmorgen 8 uur de fles gehad. En ligt nu al de hele morgen weer heerlijk te slapen! Heb het idee dat als zijn nachtrust en als hij overdag ook goed slaapt dat ie dan over de hele dag goed slaapt! Hmm.. snappen jullie het nog Ik denk dat ie ook wel eens oververmoeid is geweest, en dan juist niet kon slapen! Ik heb lekker het huis schoongemaakt. Zometeen de fles, en dan breng ik hem naar mijn moeder! Ga ik lekker de stad in Morgen ochtend weer visite van een collega en haar zoontje! Gezellig! Zondag op visite bij mijn nichtje! Wordt alweer 4 jaar! Tis weer heerlijk weer! Lekker eruit met de kleintjes! Zelf ook een frisse neus halen! Heerlijk! De menstruatie krampjes zijn ook alweer over! Wat dat is geweest, geen idee! Heb wel nu al 3 dagen hoofdpijn. Of dat nou komt door het slaap gebrek, of dat de menstruatie wel door komt! We zullen zien! Mag om mij wel komen! Geven jullie de beebs ook vitamine D? Wij wel, Kraamzorg vertelde dat dit altijd op hetzelfde moment gegeven moest worden. Doen jullie dat ook? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het altijd vergeet. Hij krijgt het elke dag wel, maar nooit op hetzelfde tijdstip! Maakt ook niet uit toch? Lijkt me onzin.. Snoepje, hoe gaat het met je? Hopelijk knap je op, en kun je echt genieten! Fijne dag allemaal!
Werkhier loopt me verlof tot 7 januari, en heb zo geen zin om te moeten werken! Ik werkte 28 uur ga nu 24 uur werken. Met 2 kinderen vind ik dat zat! Ik werk alleen maar avonddiensten. En in het weekend wel vroege diensten. hier maak ik L ook elke 3 uur wakker, in de hoop dat hij dan snachts wat langer slaapt. Hij gaat vannacht zijn eigen bed in, denk ik haha. Zo even lekker naar de winkels wandelen. Want me andere mannetje heeft een overblijf dag. Altijd op donderdag, dus dan heb ik alle tijd voor L. En me huis 😊. Fijne dag allemaal en geniet van het weer!
@ Exciting, jeetje wat spannend meid. Hopelijk mag je je baan houden! Vitamine D geef ik ook altijd heel slordig... Soms een dag niet, of op hele wisselende momenten.. @ Werk, sinds ik in de ziektewet ben geraakt tijdens mijn zwangerschap heb ik besloten om te stoppen met werken en volledig voor mijn zoontje te gaan zorgen. Merkte dat ik er geen voldoening uit haalde en financieel gezien kan het, dus de keus was snel gemaakt! @ Hier, vandaag zag ik volgens mij een eerste lachje!! Vlinders in mn buik haha. Hij is nu steeds lekker wakker overdag.
Ik moet 21 januari weer werken. Ik heb nog 2 weken vakantie in januari waardoor ik extra lang heb! Heerlijk! Ik weet nog toen mijn zw verlof in ging; 5 maanden vrij dat klonk als eeuwig! Helaas gaat het idd zo snel om als iedereen zegt. Ik werkte 36 en ga 24 uur werken. Laat mijn contract wel op 36 staan, maar neem 12 uur ouderschapsverlof op per week. @exciting: omdat ik bv geef, moet J vitamine D en K krijgen. Het is inderdaad het beste dit rond hetzelfde tijdstip te doen (iets met de opname ofzo) maar mijn kraamverzorgster zei dat het zelfde dagdeel ook prima is. Dus gewoon in de avond bijv, of dat nu 20 of 22 is, dat maakt niet uit. Ik heb me aangewend het bij de laatste avond voeding te geven en omdat ik bv geef is dat soms om 22, soms 23 en soms 00. Ik zou vandaag kraamvisite krijgen van een aangetrouwde tante waar ik weinig contact mee heb. Ze zou samen met mijn moeder komen, maar heeft zich vergist! Dacht dat het morgen was. Zo vervelend zeg: hou je rekening met voeding, douchen, beeb mooi maken; komt er niemand! Zitten en mama en ik te wachten! Pfff... Geniet vh zonnetje allemaal!
Ik moet begin januari weer beginnen. k ga 3 dagen werken (hier voor 4 dagen). Ml is1 dag thuis en S. gaat 2 dagen naar haar ouder, lijkt mee echt nog wel spannend om haar weg te brengen, maar t mee wel lekker om weer te gaan werken straks. Straks naar verjaardag van mn nichtje. Nu eerst S. nog even in bad doen.
Vitamine d en k krijgt y ook. Ik geef ze na het aankleden. Leg de spullen die gebruikt worden klaar op de commode en vergeet ik niks Morgen ga ik langs het werk om het contract te tekenen. Weet ik ook wanneer ik moet beginnen. Eerst werkte ik doordeweeks en in het weekend. Straks alleen om het weekend en met feestdagen. Vanochtend naar de huisarts geweest. Die stuurde mij door naar een psychotherapeut. Ik kan niet over mijn bevalling en zwangerschap praten zonder in huilen uit te basten. Heb gewoon een hekel aan dat onderwerp. Hopen dat ik er straks wel over kan praten op een positieve manier. Mijn zus is hier nu met haar zoontje. Kan ik nog even kolven
Vitamine d krijgt H ook, maar wel altijd op verschillende tijdstippen. Ik ga straks weer 32 uur werken in 4 dagen (8 uur ouderschapsverlof). Moet 12-1 beginnen, heb nog geen zin! Heb dat met 8 uur OV sinds geboorte van mijn zoontje zo gedaan. Vrijdagen vrij. Mijn vriend werkt onregelmatig en met 2 dagen per maand schoonouders oppassen en 1,5 dag thuiswerken van mij kunnen we het zo regelen dat de kinderen maar 2 dagen per week naar de opvang gaan. Ik zie er niet tegen op om ze straks weg te brengen. Zoontje vindt het helemaal geweldig daar. Hoop H straks ook. Al vind ik het wel wat zielig voor een baby. Al die drukte . Maar komt vast goed. Vannacht weer drama nacht, zucht. 2 uur lang wakker van half 3 tot half 5 en niet in de wieg willen slapen. Uiteindelijk bij mij in slaap gevallen. 2,5 uur later weer wakker met honger, gaap. Vanochtend weer bij het cb gewogen. Ze is in 9 dagen 300 gram aangekomen! Heel netjes dus. Ook even wat vragen gesteld. H drinkt nl echt het minimale, maar omdat ze wel goed aankomt moest ik me maar geen zorgen maken. Daar doen we het dan maar mee... Ze spuugt ook best veel, dus ga wat johannesbroodpitmeel toevoegen, kijken of dat helpt. Bij zoontje ook veel koeten doen destijds (tip: kruidvatmerk vond ik veel fijner dan die van Nutrilon, dat werd echt plak). Vriend is vandaag en morgen vrij en moet het weekend werken. Nu hebben we dus eigenlijk weekend. A.s. 'Echte weekend' wordt wel weer zwaar, alles in mijn eentje doen. Vooral s ochtends opstaan vind ik nog lastig. Ben kapot van de nacht, maar zoon wil ook aandacht etc. Ga zo even lekker wandelen naar de kruidvat, wat spulletjes halen en genieten van het weer. Net samen met vriend bijna de hele benedenverdieping gepoetst, zo fijn als alles weer schoon is!
Hier was het vannacht weer standaard om de 3 uur wakker. Hoop toch evht dat hij nu bijna wat meer tijd er tussen laat. Vandaag wil hij sowieso meer drinken. Hij drinkt ook langer. Hoe zit dat bij jullie. L valt vaak na de voeding meteen terug i slaap. Ik probeer eigenlijk een soort regelmaat erin te brengen, wakker, voeden, knuffelen en straks spelem en naar bed. Ongeveer 1 uur wakker nu. Maar dat lukt dus niet want hij valt weer als een blok in slaap. Ik verschoon voor de voedinh ivm spugen. Misschien dit toch verplaatsen na erna? Hoe gaat dit bij jullie? Vitamines krijgt hij d en k. Maar ook niet op vaste tijden. Ik pribeer het tegen de middag te geven maar vergeet het wel eens en geef het dan in de avond.
Geef hier vitame D en K ergens in de middag, ik probeer rond de lunch maar het is beetje afhankelijk van wanneer ze wakker is en of ik het zelf niet vergeet. @Esje Ik merk dat I. soms wel en soms niet wakker is na voeding, is helemaal niet zo afhankelijk van wat ik doe. Ze is wel altijd suffig als ze lekker vol zit, maar soms duurt dat maar even en word ze toch weer wakker. Verschonen na de voeding houd haar beetje wakker, maar ze valt vaak alsnog na een tijdje in slaap als ze echt moe is. En soms krijg je haar gewoon niet in slaap, ook al gaapt ze wel. Nachten zijn hier nog steeds niet met zulke lange blokken als sommigen van jullie, ben beetje jaloers Vannacht was het iets van 4 uur, 2 uur, 3 uur en toen zat ik als een zombie met hoofdpijn op de bank rond 8 uur. Na die voeding maar op de bank nog wat geslapen. Ben eigenlijk allang blij dat die drie blokken gewoon in haar eigen bedje waren en zonder al te veel moeite met haar neerleggen. Ben gisteren voor het eerst aan winkelen geweest met mijn moeder en I. Best spannend, vooral omdat ik borstvoeding geef en me over alles best druk maakte: of ze honger zou krijgen, hoe ik dan voeden ging doen, of ze wel rustig zou zijn, hoe het met openbaar vervoer zou gaan, etc. Veel drukte om niets, ze sliep het eerste stuk gewoon rustig, dus lekker voor mezelf wat leuke truien kunnen kopen en wat spulletjes voor I. Daarna wilde ze eten en heb ik het toch aangedurfd. Ze heeft eten gehad en heb haar verschoond in de Bijenkorf en daarna was ze nog even lekker aan rondkijken naar alles daar. Toen terug in de wagen, ging ze toch even weer huilen maar grappig genoeg toen ik naast de wagen ging lopen keek ze me aan.. en viel spontaan in slaap. Ik ben blijkbaar super slaapverwekkend. We zijn heelhuids thuisgekomen en I. heeft nog een uurtje doorgeslapen daar. Was toch wel fijn om weer eens te winkelen, ook al is het met een baby wel meer gedoe voor je de deur uit bent.
Hier ook vitamine d en k, maar niet erg regelmatig en af en toe schiet het er bij in. Slapen, overdag hier niet zo veel, vanmorgen om half 7 heb ´k dl wakker gemaakt (sliep vanaf half 11), toen weer in bed gelegd tot half 10, na die voeding is ze wakker geweest tot half 2, weer voeding en nu ligt ze te slapen. Maar kans dat ze na een uurtje weer wakker is. Overdag maakt ze gewoon hele korte rukjes. Maar gelukkig is ze meestal wel rustig en tevreden.
@Jes, wat vervelend dat je er niet over kunt praten! Maar wel fijn en een goede stap om naar een psychotherapeut te gaan! Ik hoop dat je daardoor er wel over kunt praten.. Succes in ieder geval! @Esje, M is na de voeding altijd even wakker, is dan eerst stil, daarna begint ie te huilen. Denk dat ie dan krampjes krijgt. Dan masseren we hem, en lopen we even rond. Krijg ie zijn speentje.. En dan issie ook wel weer rustig. Dan valt ie vaak weer in slaap! Wij verschonen na of tijdens de voeding. Als hij tijdens de voeding in slaap valt dan verschonen we hem dan, zodat ie even wakker is en weer verder drinkt. Als dit niet zo is, dan verschonen we hem na het flesje omdat hij tijdens of net na het flesje vaak moet poepen @Sylph, winkelen met de kleine is indd eerst ook spannend! Tis toch een hele organisatie want je wilt het allemaal tot in de puntjes goed hebben! Kleine boodschapjes neem ik M mee, maar ik ben vorige week ook te shoppen geweest, entoen was M bij mijn ouders. Vind het toch handiger dat hij er niet bij is. Anders ben ik toch meer met hem bezig dan dat ik lekker aan het genieten ben! Gelukkig ben ik niet de enige die het niet steeds op hetzelfde tijdstip geef (vit D). Per dag deel doen we vaak wel in de ochtend, maar ook niet altijd! Nou ja, is niet anders! Geven jullie het in de melk, of op een lepeltje? Wij doen 2 druppels in de melk. Vanmiddag gezellig met een vriendin om sinterklaas cadeaus geweest! Heb alle cadeaus nu ingeslagen, alleen morgen nog even een boek ophalen! Was gezellig Het gaat vandaag goed met M, heeft nu 5 voedingen gehad. Vanavond nog 1, en dan zit ie op 6. We gaan de goede kant op
exciting klopt, hij sliep eerst altijd in de box, nu sinds 3 dagen gaan we steeds meer over op de kinderwagen wieg. Nu slaapt hij ook heerlijk rustig erin! Overdag leg ik hem in de box en kijkt hij lekker rond, zie ik dat hij moe wordt leg ik hem in de wieg. Vind het toch leuk dat als je dingen gaat proberen je toch met hem communiceert. Hij praat niet maar toch is er een connectie dat je gewoon voelt dat het anders moet sylph hoe heb je het gedaan met voeden? In het openbaar met dekentje. Vind dat ook spannend hoor, is natuurlijk heel normaal jes wat goed dat je er over wilt praten met iemand dat je erbij kan helpen het te verwerken! bezoek pff wordt er gek van. Weet niet hoe ze het allemaal voor elkaar krijgen maar elk bezoek, letter elke!!, flikte het om 3x te verzetten en een andere maakte het helemaal gek door 4uur!!!! Te laat te komen grrrr. Ze hebben zelf kinderen, maar alsnog mijn dag staat niet stil met een baby. Heb al geen ritme nu. En inderdaad maak je de baby helemaal mooi, voeding goed plannen. Grr snap sommige mensen dan niet. Anna hoe gaat het bij jou en de papa? Helpt hij je al financieel? werken hier loopt 14dec de zwangerschaps verlof af dus zal wel die week aan het werk moeten. Ben 1 van 2 managers in het bedrijf, dus zal met hem het rooster moeten verdelen. Werk wel altijd snachts en meestal weekend. Werk tussen de 25 en 30 per week. vitamine's Ooo dat vergeet ik, is dat mijn vriend me er aan helpt herinneren. Oei en hij vind het toch smerig haha rxy Ah zo ja ik geef hem ook af en toe de fles. Van mij en papa vindt hij de fles prima, bij me sm ging hij lopen k*tten hihi Vannacht had T. zijn laatste voeding om 23:30 en werd pas om 05:30 wakker. Toen ging mijn wekker om 07:45 en meneertje lag nog lekker te slapen, op gestaan om stiefdochter naar school te brengen en hij bleef gewoon slapen. 08:45 thuis badje in gedaan en toen pas rond 09:15 weer gegeten. Merk alleen wel dat het lijkt of ik meer moe ben als hij langer slaapt? Of ik merk nu pas hoe moe ik ben? Daarna in de ochtend naar de CB gegaan om te wegen. 4890gr! 345gr aangekomen in 8 dagen. Vind alleen die verpleegkunde die daar is zo ongeïnteresseerd Toen met een vriendin afgesproken in een lunchcafe, heerlijk er heen en terug naar huis gelopen. Weer erg verwend met schoentjes voor later en spijkerbroek en een hele mooie vest, sokjes en tshirt. Vraagje laatst verse munt gekocht bij de toko voor 0,40 per bos. Ben gek op muntthee maar nu las ik op internet (stom moet ook niet alles Googlen) dat het slecht is voor je BV productie? Maar bij de CB hadden ze hier nooit van gehoord? Gewoon blijven drinken of toch mee stoppen of beperken tot paar kopjes per week?
Hey meiden, wat kom je soms aan weinig toe met zon hummeltje. Telkens als ik wil lezen en schrijven komt d weer.. vandaag zijn voetje in t gips gedaan. Ik vond t erg leuk maar d niet haha ik durf nog niet met hem te douchen. Doe hem om de dag in badje, hij vind afdrogen echt niet leuk . Aankleden valt opzich mee.. als ik veel tegen hem praat huilt hij niet echt. Hjer het boek mama manual aan t lezen, errug leuk en handige tips. zelf ga ik vanaf morgen aan sonja beginnen. Heb enorm moeite met mijn lichaam. En sporten wil nog niet echt. Ben nog best snel moe. En wil er met de kerst wel een beetje toonbaar uitzien. (Niet als walrusje) haha over vl.. bij mij maakt hij af en toe een fles. Is best wel geïrriteerd door t weinig slapen en heeft pas 3 keer een luier verschoond... voel me steeds schuldig al de kleine huilt en vind t ook wel erg pittig dat ik t gevoel heb dat ik er alleen voor sta.. over de aerosleep, die werkt niet met een gewoon lakentje of hydrofieleluier zei mijn kraam.. dan is het effect weg. Hier heeft d om 8 uur zijn 5e voeding voor vandaag gehad. Denk niet dat hij vandaag nog komt. Heb hem ook maar iets meer gegeven net. Hij krijgt ong 150/5 per voeding. Ik vind dat hij een hoop drinkt. Maar hij geeft niets terug.. hoe doen jullie dat?
Ik heb vanavond weer voor het eerst gesport ben naad aqaurobics geweest met een vriendin. Wat was dat weer pittig zeg! Conditioneel ging het wel maar toen we de buikspieren gingen doen. Nou ik voel ze nu al! Wel lekker weer een avondje voor mezelf straks weer lekker paardrijden
Y had vanaf gistermiddag half 3 tot gisteravond half 10 heel veel gehuild. We wisten niet wat er aan de hand was. Ben savonds nog met haar onder de douche geweest dat vond ze erg fijn. Daarna is ze in slaap gevallen. Hebben de kleintjes van jullie dat ook wel eens? Dat jezelf geen idee hebt wat het is? Nu even kolven en dan weer proberen te slapen.