Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Och wat zielig!:( Beterschap!!

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Beterschap Nijntje! Klinkt heftig.

3. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ah wat naar Nijntje, beterschap!

Hier na een week door slapen nu weer twee nachten niet, helaas...

Ik doe S. bijna elke morgen nieuwe kleertjes aan, k vond t ook erg leuk om haar steeds weer wat anders aan te doen.

Gisteren zijn we hele middag en avond met z'n drieën op pad geweest voor t met haar in restaurant wezen eten, ging super ze heeft heerlijk liggen slapen.

Van t weekend verder nog niet zo veel plannen alleen zondag avond naar vrienden, maar witte weet bedenken we nog wel meer.

Maandag ga k weer even wegen bij CB, prikje moet ze 28 november ik wilde gewoon alleen gaan is dat raar, kan k beter iemand meenemen?

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Noorderling, is niet raar hoor. Alleen is prima. Ben ook vaker alleen geweest met mijn zoontje destijds. Is even vervelend om te zien de eerste (paar) keer, maar ze zijn meestal heel snel te troosten.

5. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Nijntje beterschap!

Noordeling: bij me zoontje ben ik ook altijd alleen gegaan. En is altijd goed gegaan😊

6. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    nijntje sterkte! Is heel logisch dat je geen tijd hebt voor ZP! Komt wel :) hopelijk is ze snel weer beter!

exciting in wat voor belichting geef je de fles? Als ik T. de borst geef snachts, heb ik een zacht lampje aan, zo maak ik hem niet helemaal wakker. Zijn luier verschonen doe ik ook alleen al zijn luier
    vol voelt.

prikjes hier 8 dec. geen idee of vriend mee gaat. Met de hielprik had ik ook geen moeite (niet leuk natuurlijk maar hield me sterk voor de kleine man ;) )

Zo wat een gekke dag. Gisteravond super veel huilen. Toen eindelijk in slaap gevallen rond 19;00 toen maar om 22:30 wakker gemaakt om te eten. Toen rond 00:00 naar bed (1 borst gegeven), ik dacht nou die zit wel vol. nee hoor meneertje werd om 03:00 weer wakker toen weer om 06:30 en daarna niet meer echt diep geslapen. Hij viel even inslaap om 07:30 maar werd toen weer om 08:00 wakker en had soort van hanger. Toen maar om 09;00 naar beneden gegaan. En lekker op de bank geknuffeld. Toen voel meneertje in slaap om 10;00, tja toen kon ik niet meer slapen :p
    Rest van de dag is hij super tevreden! Eten slapen badderen hij vind het allemaal best vandaag

Pff wat een herfst weer, wel lekker knus binnen :D

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ik heb een nacht lampje aan! Ga vannacht proberen om de lamp op de overloop aan met de deur een beetje Open. Ben benieuwd!
    elke keer wanneer M de fles heeft gehad issie na de tijd even rustig en tevreden. En begint dan altijd te jengelen. Hij wil niet meer van de fles maar wil dan altijd de speen. Is natuurlijk geen probleem, maar dat rot ding valt er constant uit. Zodra hij eruit is begint ie weer te huilen! Iemand tips om de speen in de mond te houden? En gaat die behoefte ook weer over ofniet? We vinden het zo jammer en erg frustrerend dat ie zich niet lekker kan vermaken na het flesje! Nu zijn we altijd met hem bezig! En begrijp me niet verkeerd hoor dat doen we met alle plezier, maar dat is gewoon onmogelijk!

8. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Exciting. Hier ook erg vervelend met de speen soms loop ik wel 5 keer heen en weer om de speen weer in der mond te doen. De eene keer is ze gelijk stil na de voeding de andere keer dus veel naar haar toe lopen. Maar laat der vaak wel even huilen niet dat ze overstuur raakt ofzo, maar soms slaapt ze dan ook wel.

Ik moet ook alleen als ze de prikjes krijgt. Bij de hielprik hoefde ze toen niet te huilen deed alleen haar ogen even open en sliep daarna weer verder. Ben bang dat het met de gewone prikjes niet zo gaat helaas.

9. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi exciting, hoorde vandaag een verhaal van vroeger dat ze de speen wel eens in advocaat of jenever dopen als ze radeloos waren als de kleintjes niet willen slapen. En dan sliepen ze meestal meteen de hele nacht... Tja vroeger ging dat een stuk makkelijker, goed voor je kind zal t niet zijn maar moest er wel om lachen.

De persoon die een speen vind die blijft zitten wordt heel rijk denk ik.

10. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    exciting ik hou me vinger erop totdat hij in een redelijk slaap valt. Wat gebeurt er al je niet de speeb heeft? Krijgt hij ook overdag de speen na het eten?
    Hihi me vriend zei laatst kunnen we geen elastiekje om de speen maken :p die werd er ook moe van.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Sorry voor de afwezigheid, drukke dagen achter de rug! En heb een hoop gemist geloof ik. Welkom nieuwe dames. Mochten jullie op ons lijstje erbij willen, laat dan eventjes je gegevens achter.

Over het lijstje gesproken, nu alle mooie kindjes geboren zijn, is het misschien leuk om een overzichtje te maken met gewicht en lengtes? Kunnen we een beetje vergelijken! Laat maar weten of jullie dit willen.

Prikjes. Hier hebben we de eerste prikjes al gehad! Ze heeft 2 minuten gehuild en toen was het alweer over. De rest van de dag was ze een beetje huilerig maar sliep ze ontzettend veel!

Drinken. Hier krijgt ze ook nog steeds 8 voedingen van 75cc. Wij moeten 190 x lichaamsgewicht aanhouden van de kinderarts omdat ze moet aankomen. Maar in het algemeen geld inderdaad de regel van 150 x lichaamsgewicht : door aantal voedingen.

Nijntje. Wat rot dat ze zo ziek is. Beterschap!

Noordeling. Is helemaal niet raar hoor, ik ga ook altijd alleen.

Exciting. Wij hebben dit trucje wat betreft de speen geleerd toen N in de couveuse lag. Een opgerolde hydrofieldoek vast tapen (zodat de doek niet los kan gaan) en die dan tegen zijn speentje aanleggen. Gebruik ik hier nu ook weer bij M en werkt perfect. Hoofdje moet wel naar de zijkant liggen dan ;)

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hmm.. Ik heb alleen bessen en canei staan.. Oh en bier! Zal het eens proberen om de speen daar in te dippen :D

@boogschutter, ja na het eten krijgt ie de speen! Hij heeft echt een hele grote zuigbehoegte en als ie krampjes heeft vindt ie de speen ook erg fijn. Als hij de speen niet heeft is het huilen geblazen! Nou je vriend is niet de enige! Mijn man heeft dat nu ook al een paar keer gezegd! Hihi moet maar niet!

@boomm.. Bedankt voor de tip!! Ga dat zeker proberen! En zeker een leuk idee! Lijkt mij erg leuk! Is het wel leuk om het aantal weken er ook bij te zetten. Kunnen we ook zien hoe goed ze groeien! Ik weet zo even niet precies hoe veel weken M was, ga dat morgen even na kijken!

hier vanmiddag de stad in geweest met z'n drieën! Was leuk! Heb ook infacol gekocht! Nu 2x gebruikt vanavond, en tis of toeval of het werkt echt. Maar M is nu zonder huilen en zonder de speen in slaap gevallen in zijn bedje! Ben benieuwd:) slaap lekker allemaal!!

13. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    exciting hier ook fan van infacol. Afkloppen hoeven we het nu al paar dagen niet te gebruiken. Nog even en dan zijn de krampjes verleden tijden

boomm leuk idee! Bedoel je dan wat ze nu wegen en lengte of bij geboorte? Of allebei

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja ik dacht geboorte gewicht en telkens de recentste metingen.. Dan blijft het overzichtelijk en inderdaad aantal weken erbij!

15. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    leuk! Geboorte gewicht: 3000 gram en 48 cm bij 37w2d. En volgens mij was het bij 3w3d 3880 gram en 51 cm! We moeten 1 dec weer! Ben benieuwd! Het wordt al een grote kerel!

gister avond om 22.00 uur de laatste fles, en nu weer! Die nacht met 6.5 uur was echt eenmalig helaas! Bale :( hopelijk gaat ie zo weer slapen! Vanmiddag op visite bij mijn nichtje aan mijn man zijn kant. Heb er helemaal geen zin in! Kijk er zo tegen op! Ik wil niet dat hun aan M komen. Vind dat zo dom van mezelf.. Pff maar dat gevoel blijft! Tis al een familie met andere opvattingen dan ik.. En wil niet dat ie van de een naar de ander gaat! Blegh.. Nouja heb me voor genomen om het dan gewoon te gaan zeggen zodat ze het (hopelijk) voor de volgende keer ook snappen!

16. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    @boommm: ik zou als nieuweling wel op het lijstje willen: 30 jaar, eerste kindje, meisje J geboren op 2-10-14 met 37.6 wk. Volgens mij was dat de info die je nodig hebt toch?
    Mij lijkt het leuk om idd geboortegewicht ed volgende metingen bij te houden. Leuk om te vergelijken!
    J was 3340gr en 47 cm bij de geboorte. Afgevallen naar 3000 gr en vervolgens met 4 weken 3550 gr + 50,5 cm en met 6 weken 3750 gram (geen lengte)
    Ik geef bv.

@ infacol: ik heb zelf ook getwijfeld om J dit te geven omdat ze toch wel erg last heeft van krampjes. Ik heb alleen gehoord dat ze er erg door moeten spugen en cb heeft al vermoeden voor reflux, dus dan zou dat niet zo ideaal zijn. Ervaren jullie dat de kindjes meer spugen erdoor?

@ speentje: J krijt in principe geen speentje. Ook omdat ik bv geef. Toch bang voor de tepel/speen verwarring. Heb het wel eens geprobeerd, maar ze spuugt hem ook uit.. Soms wel jammer, want ze heeft een erg grote zuig behoefte.

Ik heb gister voor het eerst buiten de deur gevoed! Bij de prenatal. Was leuk want er zat een kersverse mama met een zoontje van 10 wk te voeden en hebben gezellig ervaringen uitgewisseld! Voor de meiden die bv geven: waar voeden jullie prettig buiten de deur? En in welke houding? Ik merk dat ik nog onhandig ben als ik niet mijn vaste set up heb haha, voelde me een beetje een stumper!

J heeft gister haar nieuwe mooie Z8 pakje ondergepoept. Grrr! Hoop dat het eruit gaat. Heb het voorbehandeld met Vanish. Hebben jullie nog tips? Want uit een rompertje is het eerder niet gegaan en deze ziet er niet meer uit. Zonde!

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hier een wakker huilend mannetje! Infacol kan wat ons betreft in de kliko. Geen idee wat er met hem is. Wordt er wel een beetje moedeloos van! Pff wil zo graag slapen! Hij is nu ook niet te troosten! Hoop dat het een fase is!

18. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    en nu issie er weer! Heeft om 5 uur voeding gehad.. En nu wil hij weer! Waar komt dat nu op eens vandaan???

19. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @exciting misschien heeft hij behoefte aan meer? Of maakt hij een sprongetje?
    Kan ook in de lucht hangen want Y kwam vannacht ook weer een keer na een week doorslapen ze had echt honger.
    Daarna ook echt nog klaarwakker, toch in bed gelegd twee minuten gebruld en toen viel ze als een blok in slaap en nu nog.

@booomm gezellig dat je weer wat tijd hebt, wat zijn er veel die tijdens de zw heel actief waren (ik totaal niet) en nu helemaal niks meer laten horen! Vind het nu juist wel fijn om ervaringen te delen en te lezen hoe andere moeders met situaties omgaan.
    Leuk dat lijstje met gewichten, maar heb je daar wel tijd voor nu je ook gaat verhuizen?
    Anders wil ik het wel op me nemen evt. Tot ik weer ga werken lukt dat zeker.
    Zeg maar of je dat fijn vindt.

Y heeft nog steeds niet gepoept wordt er toch wel beetje zenuwachtig van, gaan nu dag 5 in. Meerdere mensen gesproken en iedereen zegt geef het even de tijd. Van bv naar kV is gewoon een lastige moeilijke overgang voor de darmen.

20. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik wil ook wel op het lijstje :)
    31 jaar, tweede kindje, dochter H geboren met 40+6 op 18-10. 3855 gram geboortegewicht. Lengte is nog nooit officieel gemeten, met kraamhulp geprobeerd en kwamen toen op 50-52 cm uit.

Argh H gaat maar niet slapen vanochtend. Moedeloos word ik ervan. Ingebakerd helpt niet, speen verliest ze steeds (zelf met doekje ertegen - ook geleerd in zh bij zoontje toen hij in couveuse lag).

Nachten zijn ook nog steeds vermoeiend. Hoop dat dit de sprong van 5 weken is en het zo voorbij is.

Vanavond gaat zoontje bij schoonouders logeren, dus morgen even een rustiger dagje met alleen H.
    Vriend is weer werken en dus weer hele dag alleen met twee kids. Zoontje is nu even kinder liedjes aan het kijken op de iPad en H ligt te mopperen in de kinderwagen.

Deel Deze Pagina