Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ik kan de tijd niet vinden om actief mee te kletsen. En zie nu dat ik niet meer op het lijstje sta....
    Het gaat hier niet zo, J. dronk niet voldoende uit de borst dus nu flesvoeding. Ook is mijn melkproductie niet voldoende. En nu met flesvoeding drinkt hij ook niet de 750cc wat de richtlijn is. Daarbij spuugt hij ook regelmatig na een voeding.

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Exciting: geweldig zo'n lach hè. Geniet er van.

Zwangels: wat vervelend zeg, groeit de kleine wel?

Ook ga zo naar m'n werk even trakteren en showen.
    En vanmiddag naar cb om te wegen.

3. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y hier vannacht ook weer wakker. 1 week lekker doorgeslapen en nu 2 nachten achter elkaar weer wakker.
    Ze slaapt hier overdag wel echt veel dus maar proberen om dat wat te minderen maar ga haar niet Wakker houden om t wakker houden.

Wij wachten hier nog steeds op de echte bewuste glimlach, dacht er vorige week 1 te krijgen maar daarna niet meer dus die was niet bewust dan denk ik.
    Ze is al wel lekker aan het kletsen maar ook al bijna 8 weken dus ze laat lekker lang op zich wachten.

Ach ja het komt vanzelf wel!

Wilde haar gisteravond ipv inbakeren voor het eerst in slaapzak te slapen leggen, nou dat was nog geen succes. Nog maar even 2 weekjes wachten denk ik.

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Zo hèhè, ik heb eventjes tijd om te reageren. Wat een drukte zo'n kleintje;)

Vitamines, ik heb niet het idee dat S er last van heeft gelukkig. Vervelend als dat wel zo is:(

Hier vannacht ook weer een mindere nacht gehad. Ik denk een regelnacht. Lijkt verdacht veel op een nacht van een poosje terug.
    We waren expres al lekker om 8uur naar bed gegaan na de voeding. Want we zijn allebei aardig moe:( Maar meneertje had geen zin om te gaan slapen. Hij lag lekker bij mij en viel in slaap, maar toen hij in zijn wieg lag begon hij weer te huilen. We hebben van alles geprobeerd en hem uiteindelijk op zijn eigen kamertje gelegd. Maar hij krijste zo hard dat het nog niet hielp:( En dat is zo doorgegaan tot 3uur toe. Hij was ook vaak aan het happen en als ik hem aanlegde dronk hij ook redelijk goed. En toen waren we op:( Ik heb hem gevoed en toen hebben we hem op het aankleedkussen tussen ons ingelegd. Eerst mn arm om hem heen laten liggen en een half uur later hem voorzichtig teruggetrokken;) En toen sliep hij eindelijk. Dus vanmiddag maar even bijtanken:)

Hebben jullie al een beetje een ritme? Ik echt nog niet. Probeer het huishouden maar een beetje tussendoor te doen, maar het valt niet mee. Misschien gaat het deze week beter want ml is nu weer werken. Dan krijg ik misschien een beetje structuur in de dagen.

5. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Spugen: hier geeft H ook een aantal mondjes terug. Ze boert soms ook gewoon niet... Half uur aan het hupsen en kloppen en wrijven, maar er gebeurt dan niks.

Ik zit echt in de knoop met de slaapjes. H slaapt overdag bijna niet. Sinds vanochtend half 8 is ze wakker tot net. Heb haar wakker weggelegd in de wieg na de voeding, in de puckababy, gezongen, eruit gehaald en getroost, slapend weggelegd... Maar steeds bleef of werd ze meteen wakker. Te veel prikkels kan het niet zijn, ben de hele tijd in de slaapkamer met haar gebleven. Net maar even snel onder de douche gesprongen en haar mee naar beneden genomen. Nu is ze zojuist in mijn armen in slaap gevallen, maar dat kan niet goed zijn om bijna 5 uur wakker te zijn. Gisteren sliep ze overdag ook bijna niet. S avonds heeft ze toen wel 2 uur in 2 slaapjes geslapen. En vannacht heeft ze een slaapje in de wieg gedaan, de ander weer bovenop mij. Ik ben echt helemaal op en mijn vriend vindt dat ik niet moet zeuren...

Pff en nu is ze weer wakker. Ik kan gewoon helemaal niks doen. Heb geluk dat de oudste er nu niet is, ik kan hem al amper aandacht geven zo.

Iemand tips? 😔

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Noorderling hij is dinsdag voor het laatst gewogen en zat nog niet op zijn geboortegewicht, wel iets gegroeid.
    Morgen moet ik naar de verloskundige en hoop dat ik de kleine man daar ook ff kan wegen. Anders ga ik woensdag naar het consultatie bureau dan is er inloopspreekuur.

7. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Zwangels: J was 10% afgevallen na de geboorte en was pas met 3 wk op geboortegewicht. Ze zit nu ook op de onderste lijn, maar plast, poept goed en is alert. Ik heb me de eerste weken blindgestaard op haar gewicht, maar er zijn gelukkig veel meer dingen waaraan je kan zien of het goed gaat met je kindje! Probeer te genieten en niet teveel te piekeren :)

8. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier was J. ook meer dan 10% afgevallen, daardoor moeten bijvoeden met flesvoeding. Omdat mijn melkproductie niet voldoende was/is. Nu maak ik mij ook niet druk om zijn gewicht alleen wel om het spugen. Het komt er met flinke kracht uit en best veel.
    Manlief is nu een dr Brown fles aan het halen. Hopen dat dat beter gaat.

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Vanmorgen op m'n werk was gezellig, S. lag lekker wakker naar iedereen te kijken.
    Net wezen wegen, ze was gelukkig weer lekker gegroeid.

S. weegt nu 4010 (7weken) bij de geboorte woog ze 2960. Nu niet gemeten, maar bij 4 weken was ze 54 cm, bij de geboorte 49 cm.

10. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    D 3025 en 50 cm met geboorte, afgelopen zondag 4300 gram

Slapen: weer een aantal nachten 5-6 uur, echt heerlijk. Hij heeft best wel vroeg zn sprongetje gehad, dus alweer een tijdje wat rustiger.
    Overdag is ie soms ook zo'n 5-7 uur wakker, heb me eerst nogal blindgestaard op de 'richtlijnen' en werd daar erg gestresst van. Nu besloten dat ik niet meer ga lezen hoe het hoort, zolang het goed gaat is het wel best. Ieder kind is toch weer anders, dus wie kan nou zeggen dat iets niet hoort ofzo.

Zaterdag is D de hele dag bij mn sm geweest, heeft ze de buurvrouw op laten passen toen ze de hond uitliet omdat het zo regende. Vind ik echt niet tof, zal best heel aardig iemand zijn, maar ik ken dr helemaal niet. Is toch wel raar om zomaar mijn kind bij iemand anders achter te laten?? Of stel ik me aan?

11. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Y in bed, en ik ga ook even slapen!
    Mijn vriend is vandaag voor het eerst weer onverwachts naar het buitenland voor een nieuwe klant dus ben voor het eerste alleen met Y in de nacht. Vreemd maar komt allemaal goed en gaat nog wel vaker voorkomen.

@lizzie ja ligt eraan wat er is gebeurd denk dat je sm uit goede bedoelingen de kleine binnen wilde houden en je kan een wandeling van een uur maken met de hond maar ook vijf minuten. Ik zou er niet te veel achter zoeken, kan met het gevoel voorstellen dat je het niet fijn vind, maar als het heel hard regent en het is of kind warm inpakken in kinderwagen voor waarschijnlijk maar heel even of de buurvrouw die heel even oplet zou ik het denk ik niet heel erg vinden. Ligt ook weer aan de verstandhouding die zij met de buren heeft.

Slaap lekker dames, wens jullie een goede nacht met super zoete kids😃

12. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Haha kom helemaal niet aan schrijven toe...

boogschutter, heerlijk zo'n kinderwagen. Zo gauw hij wiebelt valt hij in slaap.

Eerste prik hebben wij 1 december.

En ik heb ook moeite met de voedingen. D krijgt 150/5 en zit soms nog op 6/7 voedingen... maar hij doet t er prima op.. sliep gister 8 uur door, en net heb ik hem na bijna 9 uur wakker gemaakt. De fles gegeven en hij ligt weer heerlijk te dromem. ♡

Hoe zit t met jullie met werkem, ik ga 2 weken eerder beginnen en die neem ik dan daarna weer op. Officieel moest ik 24dec beginnen, maar ik werk in de bloemen en het leek me niet zo handig om op de drukste dag van t jaar te beginnen... heb aan de ene kant heeeeel veel zin om te gaan werken. Aan de andere kant heel veel moeite dat ik d 4 lange dagen "niet" ga zien.

over het schuldig voelen naar vl, daar heb ik geen last van. Wij hebbem de afspraak dat hij in t weekend s'nachts de kleine doet en dat gebeurt ook niet. Dus heb steeds vaker zo iets van als je er last van heb. Jammer dan..

Omkleden, d krijgt hier sochtends iets aan, dat verschoon ik als het bies is, en rond 7 krijgt hij zijn pyama aan. Doe meestal wel 2 dagen met een setje kleertjes. Echt vies word t niet, alleen niet 2 dagen na elkaar :)

13. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Lizzie ik kan me voorstellen dat t zo voelt, maar denk dat t niet met de verkeerde intentie is geweest.. ligt er natuurlijk wel aan hoelamg ze weg was. Maar ik kan me voorstellen dat t voor je sm lastig is met kind en hond. Ik merk zelf ook.. drama met die kinderwagen en die hond... pff

14. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Ik ben zo blij!! Gisteren voor het eerst sinds een halfjaar weer een eindje gewandeld! R. was mee en lag lekker te slapen. Heerlijk zeg.

Hier krijgt R. nog steeds 90+3 en dan 7 voedingen. Soms maken we 30 bij. Gelukkig wordt hij 's nachts maar 1x wakker.

15. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    wat fijn bloempje! Heerlijk!

M kreeg gisteravond om 21.00 uur de laatste fles. Toen om 01.30 , 05.30 en toen 09.00 uur! Ik vind het helemaal prima :) heerlijk!
    wij maken nog steeds flesjes van 150.. De ene keer drinkt ie ze helemaal op, en de andere keer drinkt ie 90.. Erg verschillend! Daarom doen we nu ook wel eens flesjes van 120.. Anders is het zonde voor de voeding! Maar hij doet het er goed op.. Dusja waarom zou ik minderen, alleen maar omdat de richtlijnen minder aangeven? Nee hoor, dan brult ie de hele dag :D
    vandaag lekker rustig aan.. M ligt nu weer te slapen! Ik heb er lekker een muziekje voor.. Ben de kleding die we hebben gekregen aan het uitwassen..kan dat in de kast! Hebben 9 setjes kleding gekregen, en 6 bonnen van de Hema, en speelgoed, armbandje met z'n naam.. Pff en dan hebben we alle visite nog niet eens gehad!
    ben ook zeer benieuwd hoeveel kaarten we hebben gekregen! Die hangen allemaal nog in de woonkamer aan 2 lange lijnen! Erg leuk!
    bewaren jullie die ook allemaal? Wij wel!

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier een klein drama nachtje gehad. M is van 12 tot half 4 huilend wakker geweest, dus ben op een gegeven moment maar beneden gaan zitten met haar. En nu ben ik moeeee haha. Vanmiddag komt de oppas N ophalen om naar ballorig te gaan. Dan kan ik mooi eventjes bijslapen. En boodschappen doen, want dat moet jammer genoeg ook nog gebeuren haha.

Jullie nog plannen voor vandaag?

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Onze kindjes ♥

Boommm (25 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 15 September 2014 (34.6)
    Sarah294 (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ Y. ♥ op 24 September 2014 (38.4)
    Noordeling (30 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 29 September 2014 (37.5)
    Nijntje11 (35 jaar) derde kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 30 September 2014 (39.4)
    JFelice (30 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 02 Oktober 2014 (37.6)
    Boogschutter88 (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 04 Oktober 2014 (40.0)
    Moon77 (37 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ B. ♥ op 04 Oktober 2014 (40.2)
    Sylph (33 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 05 Oktober 2014 (39.6)
    Onzekeremama (21 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ D. ♥ op 08 Oktober 2014 (39.3)
    Lizzie086 (27 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ D. ♥ op 08 Oktober 2014 (39.0)
    Exciting (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Oktober 2014 (37.2)
    Sitalita (27 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 12 Oktober 2014 (41.0)
    Jes89 (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ Y. ♥ op 12 Oktober 2014 (40.3)
    Rxy88 (26 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ L. ♥ op 15 Oktober 2014 (38.0)
    Esje13 (27 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ L. ♥ op 16 Oktober 2014 (39.5)
    Penny82 (31 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ H. ♥ op 18 Oktober 2014 (40.6)
    AnnaCF (27 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ R. ♥ op 19 Oktober 2014 (41.2)
    Bloempje8 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ R. ♥ op 22 Oktober 2014 (39.3)
    Emma86 (27 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ A. ♥ op 22 Oktober 2014 (40.4)
    Roosviceetje (26 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ L. ♥ op 24 Oktober 2014 (39.1)
    Yupgup (26 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ A. ♥ op 27 Oktober 2014 (40.1)
    Wenda (21 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 29 Oktober 2014 (40.6)

13 Meisjes
    9 Jongens

♥ Gewicht & Lengte ♥

Boommm - M.
    15.09.2014: Geboortegewicht - 2575 gram & 44 cm
    11.11.2014: +/- 8 weken oud - 3470 gram & 48 cm

Sarah294 - Y.
    24.09.2014: Geboortegewicht - 3650 gram & 50 cm
    11.11.2014: +/- 6 weken oud - 4222 gram & 54 cm

Noordeling - S.
    29.09.2014: Geboortegewicht - 2960 gram & 49 cm
    17.11.2014: +/- 7 weken oud - 4010 gram & 54 cm

JFelice - J.
    02.10.2014: Geboortegewicht - 3340 gram & 47 cm
    05.11.2014: +/- 6 weken oud - 3750 gram & 50,5 cm

Boogschutter88 - T.
    4.10.2014: Geboortegewicht - 3405 gram & 51 cm
    13.11.2014: +/- 6 weken oud - 4890 gram & 56 cm

Sylph - I.
    05.10.2014: Geboortegewicht - 3120 gram & 49 cm
    05.11.2014: +/- 6 weken oud - 4090 gram & 54 cm

Lizzie086 - D.
    08.10.2014: Geboortegewicht - 3025 gram & 50 cm
    16.11.2014: +/- 5 weken oud - 4300 gram & ?? cm

Exciting - M.
    10.10.2014: Geboortegewicht - 3000 gram & 48 cm
    03.11.2014: +/- 3 weken oud - 3880 gram & 51 cm

Penny82 - H.
    18.10.2014: Geboortegewicht - 3855 gram & 51 cm

Bloempje8 - R.
    22.10.2014: Geboortegewicht - 3440 gram & 48 cm

Yupgup - A.
    27.10.2014: Geboortegewicht - 3830 gram & 52 cm

Wijzigingen of nieuwe informatie graag in kleur aangeven! Dan pas ik (Boommm) hem aan:)

18. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Lizzie, ik zou het denk ik ook niet echt leuk vinden. Maar ze bedoelde het vast goed.

Kaarten, wij hebben er aardig veel gehad. Echt leuk:) Ze hangen nu nog aan een paar lijnen in de kamer en ik wil ze straks wel inplakken. Maar nog even wachten, het staat zo gezellig:p

Vannacht heerlijk geslapen:) Ik had S gevoed om 9 uur en hij viel zowaar in slaap in de wieg. Alleen toen wij om half 10 naar bed kwamen begon hij te brullen;) Toen heb ik hem om 23uur gevoed en tussen ons in gelegt op het aankleedkussen. Ik heb echt weinig zin om steeds onze nachtrust op te geven omdat hij persé in zijn wieg moet slapen. Toen kwam hij weer om 3.45! En daarna sliep hij lekker in zijn wiegje:) Dus voortaan slaapt hij denk het begin van de nacht bij ons:p

19. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

@Exciting, wij bewaren ook alle kaarten! Krijg er nu soms nog één binnen, erg leuk!

Hier even een ramp momentje. R. kan niet meer uit de fles drinken lijkt het wel! De hele voeding ging het goed maar nu weet hij niet meer wat hij er mee moet. Doet zn mond heel ver open en sabbelt wat, maar echt zuigen niet. Hij huilt nu steeds van de honger! Zielig!! Straks nog maar eens proberen, en anders fingerfeeden..

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bloempje, wat sneu zeg! Hopelijk gaat het zo goed!

Boomm, Geboortegewicht van S is 3365 gram. Lengte, geen idee. Hij is niet opgemeten. Volgende week moet ik naar het consultatiebureau dus dan geef ik de nieuwe gegevens door:)

S heeft de laatste dagen meer moeite met ontlasting krijgen. Hij loopt dan helemaal rood aan en moet er aardig veel moeite voor doen. Maar ik geef nog steeds bv en er is dus niks veranderd. Iemand een idee waar het door kan komen? Het is echt zielig. Hij moet er gewoon van huilen:(

Deel Deze Pagina