Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ookey gelukkig! Haha! Poeh je geeft bv toch? Dan had je geen tepel meer over gehad:p
    lekker dat ze dan lekker rustig is!
    ik hoop dat ons mannetje naarmate hij ouder wordt zich zelf wat kan vermaken zonder de speen! Hij heeft echt de speen nodig anders is het brullen! Heeft echt heel erg die zuig behoefte! Hij ligt nu weer lekker te slapen op z'n buik! Vind ie heerlijk!

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Pff hier weer een minder fijne nacht gehad:( S kwam heel vaak om een voeding en sliep pas om 3 uur. En toen kwam hij om kwart voor 5 weer. En ml maar snurken:D was best ff jaloers:p

Hoe maken jullie tijd vrij voor elkaar? S is savonds veel in de weer dus ml en ik hebben haast geen tijd om lekker samen te kletsen of te knuffelen:( En ik merk dat dat een beetje tussen ons in gaat staan en dat vind ik best rot en ml ook

3. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Zou inderdaad niet best zijn Exciting, zou 'k idd geen tepels overhebben. Ze slaapt trouwens na de nacht nog wel gelijk weer 3 uur, nu zelfs al 3 en half uur. Maar na dat ochtend slaapje dus max. een uurtje slapen, maar dat is prima zo.

Balen Wenda! Bij ons speelt dit (gelukkig) niet, dus kan je niet echt tips geven.
    Wij leggen S. nu sinds kort overdag in haar bedje te slapen, maar laten haar 's avonds juist bewust beneden omdat we dat zo gezellig vinden. Dan lekker tijd met z'n drieen. Of gewoon lekker tv kijken terwijl één van ons S. vast heeft, heerlijk knuffelen.

'k Wacht nu even tot S. wakker is, dan ga ik even naar de stad, heb nog paar schoenen nodig, dat is nog wel te doen alleen met een kleintje (hoef 'k tenminste geen paskamers in.)

4. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Nou vandaag bij de HA geweest en de knoop door gehakt.
    Ga stoppen met de borstvoeding.
    Nu wilde ze me wel medicatie geven om het te late stoppen, maar gaan het op de natuurlijke manier afbouwen.

hopen dat ik zo meer rust heb en minder gestrest en L ook wat meer rust krijgt

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @rxy.. nou fijn dat je de knoop hebt door gehakt! denk dat het voor jezelf ook wel rust geeft!

@noordeling, leuk! nieuwe schoenen :D

hoeveel flesjes krijgen jullie kindjes per 24 uur? lees namelijk op de verpakking dat M eigenlijk 5 'moet' hebben ipv 7. hij is nu over de 4 kg..

en zijn jullie al ongesteld? ik nog niet... ik wacht nog een week en anders begin ik volgende week met de pil!

6. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Noorderling! fijn he! Hier hetzelfde ritme. Y gaat bij ons rond 20.00 naar bed. 23.00 laatste voeding, dan komt ze tussen 06.00 en 08.00 en daarna weer naar bed dan laat ik haar slapen tot ze zelf komt. Meestal rond 12.00 maar nu ligt ze nog heerlijk en daarna ga ik met haar op pad en is ze veel wakker of slaapt ze in de Maxi-Cosi, kinderwagenbak, draagzak ligt er maar net aan wat we gaan doen. In de avond zit ze altijd bij een van ons of zit ze in dr wipper bij ons aan tafel als we aan het koken/eten zijn. Wij doen dit ook bewust zodat we echt met zijn drieen kunnen genieten in de avond en dan na 20.00 hebben we tijd zat voor elkaar.

@rxy Moedige beslissing en je zal zien dat je rust krijgt. Ik ben nu sinds een week helemaal over naar de fles en ik ben zelf een stuk rustiger en Y is nog gewoon haar zelfde vrolijke ik:)

Ik moet vandaag om 16.40 naar de internist om nog over mijn zwangerschap te hebben en mijn suikerwaarden. Ik heb dus 1x na het drinken van suikerdrankje een waarde van 7,9 gehad die maximaal 7,8 had moeten zijn. Daarna ben ik de hele malle molen in gegaan maar prikte ik nooit hoger dan 6 waar ik onder de 7 moest blijven. Op de groeiecho's lag Y steeds paar dagen voor op groei maar steeds binnen de week . Ik ben in het zkh door de Gyn en Internist heel vervelend behandeld en ze bleven maar zeggen ja maar je hebt wel zwangerschapssuiker. Uiteindelijk zagen ze zelf ook wel in dat dit niet zo was waardoor ik terug naar mijn eigen vk praktijk mocht. Benieuwd wat hij te zeggen heeft!

Gister hebben we onze nieuwe auto opgehaald! Nu kunnen we eindelijke lekker als gezin op pad, dat kon hier voor niet omdat we dus maar twee zitplekken hadden. (hadden alleen werkauto's van de zaak)

Zondagavond ga ik met Vl en schoonouders naar moeder, ik wil bij de revue en gaat onze kleine meid naar mn moeder, ze zou daar ook blijven slapen maar mijn moeder moet de volgende ochtend om 07.45 naar het ziekenhuis dus dan moest ik heel vroeg zijn om haar op te halen. Ik vind het wel spannend maar Y is zo makkelijk dat het vast allemaal wel goed komt en straks moet ze ook naar de oppas dus dan kan ze vast een beetje wennen!

7. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

@Rxy88, fijn dat de knoop is doorgehakt! Voel je niet schuldig hoor! Baby's groeien ook prima op de fles! ;)

Hier vandaag al drie lachjes gezien!! Zal hij het dan toch doorkrijgen? Maandag naar het CB om zijn naveltje te laten stippen. Komt namelijk nog wat spul uit!

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hehe, daar ben ik weer. N begint eindelijk wat op te knappen.
    Ritme is hier nog ver te zoeken, maar dat wijt ik aan haar ziek zijn. Ze drinkt ook heel veel kleine flesjes anders komt het er uit als ze hoest. Maar hopelijk gaat dat ook komen dan.
    Ik ben wel moe, ook s nachts dus steeds voedingen tot nu toe. En de andere 2 hebben ook aandacht en tijd nodig. Het is druk, maar ik geniet volop van ons grote gezin :)

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Exciting Klopt is gewoon voor de zekerheid of de heupjes goed zijn... Is dit niet het geval wordt het een spreidbroekje al ga ik daar niet van uit wat de arts gisteren alleen met haar beentjes deed ging helemaal goed..
    Maar wel fijn dat ze het even checken.
    Lekker gewandeld en je huishouden gedaan? Onze oudste was ook helemaal fan van der speen J eigenlijk helemaal niet... Zo fijn heel af en toe wil ze even sabbelen maar de meeste keren kijkt ze heel vies en tuft ze de speen direct weer uit haha.
    's nachts heeft ze hem helemaal niet nodig tot nu toe...

Noordeling Je meisje is veel wakker dan maar fijn dat ze niet huilt! Geslaagd voor nieuwe schoenen?

Wenda Gewoon lekker met zijn 3en knuffelen en genieten van deze tijd... Over een paar weken gaan ze al vroeg naar bed en dan kijk je waarschijnlijk met heimwee terug naar die heerlijke baby tijd echt voor je het weet zijn ze groot.

Rxy Goed besluit! Hopelijk lukt het afbouwen zonder problemen...
    Suc6 er mee

Sarah Heerlijk een nieuwe auto welke hebben jullie gekozen nu kun je heerlijk als gezin op pad veel rijplezier!
    Spannend wat je suiker betreft heb je er veel last van gehad in je zwangerschap?
    Komt best goed van het weekend lekker genieten...

Bloempje Zo schattig die lachjes dan smelt je echt :D

Nijntje beterschap voor je kleintje! Best pittig denk ik als ik de leeftijden van je kindjes zie gaat het goed? zijn ze jaloers of dat niet?

Hier een heerlijke dag huis lekker gepoetst en met J boodschappen gedaan N was van 08.00 tot 13.00 op kdv geweest.
    J heeft om 13.00 naar mijn idee heel weinig gedronken maar ligt nu nog steeds heerlijk te slapen zal wel goed zijn haha...
    Ondertussen nog goed gekolfd kan weer 300cc invriezen van gisterenavond en van vandaag ideaal.
    Ben een flinke voorraad aan het maken volgende week uit eten (3 voedingen nodig) breng ze al vroeg naar mijn zusje en 20 december gaan mijn man en ik een hele dag winkelen en gaan de meisjes naar mijn ouders toe dan heb ik zeker 5 voedingen nodig.

Vanavond heerlijk relax avondje en morgen nog even een proefrit maken met een grotere auto voor mij vind mijn huidige auto net te klein... Morgen komen vrienden van ons heel de dag zij is nu 27 weken zwanger echt zo leuk.

10. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Rxy, goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Geeft hopelijk wat meer rust:)

Sarah, leuk een nieuwe auto! Kun je lekker op pad:)

Nijntje, fijn dat het wat beter gaat! Zo sneu als die kleintjes ziek zijn.

Liefdotje, dat proberen we ook wel hoor om te genieten met z'n drietjes. Maar S huilt vooral de hele avond en dat is wat minder gezellig;) En dan kunnen ml en ik ook niet normaal met elkaar praten, want hij heeft nogal een volume:p En als we hem boven leggen huilt hij zich helemaal overstuur.

Nu ligt S in de kinderwagenbak te slapen. Hopelijk blijft hij stil zodat ml en ik in elk geval lekker rustig samen kunnen eten. Maar hij slaapt nogal onrustig dus ben er een beetje bang voor:(

Morgen gaan we naar onze opa's en oma's. Die wonen nogal een eindje rijden hier vandaan. Dus die hebben S nog niet gezien. We wilden eerst nog even wachten omdat S nog best klein is. Maar ze zijn niet meer zo gezond. Oma van ml heeft gisteren een pacemaker gekregen, dus nu toch maar morgen die kant op. Voordat het niet meer kan.

11. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Sara: leuk een nieuwe auto! Hier gaan we in januari kijken voor een nieuwe.
    Heb je nog tips tegen die enorme stuwing haha?!

Nijntje: fijn dat ze wat opknapt nu. Is niks zo een ziek kleintje.

Morgen komt de Sint hier aan.
    En mijn vriendin haar kraamfeest dus een lekker druk dagje.

Zondag gaat vriendlief zwemmen met D. En ik ga wel mee, maar ik ga de kantine in😃.

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Liefdotje: het is druk ja. Al heb ik wel het 'geluk' dat mijn man nu in de ww zit, dus we zijn nog samen thuis. Hij solliciteert zich suf en hopelijk komt er snel weer way, maar voor nu is het wel even fijn. Zelfs samen hebben we onze handen vol. De jongens zijn vooral heel lief voor hun zusje. Alleen iets te soms, ze wordt de hele dag platgeknuffeld en afgelebberd, dus we moeten ze echt afremmen dan, hihihi. Maar goed, liever zo dan dat ze jaloers zijn.

Rxy88 veel plezier morgen

Sarah: fijn een nieuwe auto. Hier past het nog net met 3 stoelen achterin. De oudste moet wel op een verhogertje nu.

Ik kan het zwanger zijn wel eens missen hoor. Toch zo bijzonder, zo'n mensje in je buik mogen dragen. Maar deze zwangerschap was lichamelijk wel erg zwaar. Wat dat betreft ben ik blij dat we nu live van haar kunnen genieten. Misschien is het ook een stukje afscheid nemen. Waarschijnlijk is dit toch mijn laatste zwangerschap geweest (al zeggen we nooit nooit meer, je weet het niet) en het is toch een heel bijzondere tijd.

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Nijntje goed weer wat van je te horen. En fijn dat het wat beter gaat.

Rxy88: waarom ga je niet mee zwemmen? Of is het nog te kort geleden dat je bevallen bent?

Winkelen met m'n dochter was gezellig ;) geen schoenen voor mezelf gekocht (net via zalando maar even wat besteld), wel voor S. hele leuke schoentjes/slofjes gekocht.
    Prenatal - Prenatal babykleding. Prenatal.nl - Prenatal - Prenatal meisjes laarsje

Net weer poepluier aan alle kanten de poep eruit, morgen echt over op maat 2 (vind het soort jammer van 't driekwart pak dat ik nog heb en half pak in een luiertaart, maar ja, zo steeds extra was etc. is ook niks.)
    Welke maat luiers draagt jullie kleintje?

14. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liefdotje we hebben een Skoda fabia station tweedehands ziet er als nieuw uit! Erg blij mee, wat betreft de zwangerschapssuiker. De internist gaf vandaag toe dat de regels wel erg streng zijn en dat ik daar de dupe van ben geworden. Mijn Bloedwaarden waren tijdens de zwangerschap perfect en nu ook gewoon weer! Ik wordt nu sowieso wel elk naar gecheckt omdat het in onze familie veel voor komt. Met een volgende zwangerschap wordt ik getest met 16 en 24 weken, vind ik op zich prima!

@rxy ik had een gehuurd kolfapparaat en kreeg met afbouwen heel veel last van stuwing echt harde knobbels ook had ook echt veel productie. Ik heb 3 dagen lang het ergste er afgekolfd ong 50 cc per borst, kolfde meestal 125 cc per borst elke keer. zodat ik niet keiharde/pijnlijke borsten kreeg. En ik deed onder de douche met de hand nog wat afkolven. Ben er nu een week helemaal van af en er komt nog steeds melk, maar geen last van stuwing meer!

15. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Luiers: gebruiken hier ook maat 2.

Morgen en zondag krijgen we kraamvisite. Hier is nog niet zoveel geweest. Bij jullie dan?

Nu maar eens slapen. Kijken wanneer y komt voor voeding

16. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    @noordeling: L. Is net 5 weken dus dat gaan we nog maar niet doen.
    Ik wil wel dalijk als hij zijn prikjes heeft gehad gaan baby zwemmen😊

@Sarah: ik heb net ze leeg gekolft en had bij elkaar 180cc, ze zijn al aardig aan het terug lopen, zolang die stuwing eraf is gaat het goed. Vanmiddag heb ik ook onder de douche met de hand gekolft haha.
    Doe nu ook alleen de druk eraf en 1x helemaal leeg om ontsteking te voorkomen.

Alles wat je afkolfde gaf je dat ook nog?

Welterusten ik ga lekker slapen😊 hier ligt iedereen al in dromenland

17. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rxy ik heb hier de vriezer nog vol liggen wat ik op t laatst nog kolfde gaf ik niet was alleen maar waterige voormelk, dat voedt niet echt.

18. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Nijntje balen dat je man in de ww zit, maar zoals je het omschrijft heeft elk nadeel weer zijn voordelen :)
    Heel herkenbaar het plat knuffelen en zoenen. Mijn stiefdochter is 10 en wil het liefst ook alles doen wat ik doe, luier verschonen, hem in bad doen, optillen, kinderwagen duwen enz enz dus soms moet ik haar afremmen en een altanatief bieden, en haar er aan helpen herinneren dat hij niet morgen weer weg gaat ;)

noordeling agh wat een lieve schoenen. Hier van vrienden een paar Nikes gekregen en soort vans.. Maarja even wachten tot hij kan lopen :$

luiers hier draagt T. maat 3 van kruidvat (nog wel een beetje groot maar vangt de poep/borrelpruttelspuit luiers goed op!) maar draagt ook nog pampers 2 (niet de newborn). Snap zowizo niet het verschil van pampers newborn 2 en pampers 2? Behalve dat de newborn een plas indicatie strip heeft. Luier 1 lekte T. al de eerste week in. Maar 2 & 3 zitten allebei goed. Vind kruidvat toch hele fijne luiers, pampers ook maar toch aan de dure kant. En bij kruidvat betaal je €10 voor 70 luiers. En ze hebben heel vaak aanbieding nu ook weer 2+1 gratis.

Vandaag drukke dag. Leek wel alsof de tijd 2x zo snel ging vandaag. Normaal gaat T. overdag in bad maar ook daar geen tijd voor gehad. Dus toen maar lekker na het eten, toen de borst gegeven om 21:30 en rond 22:15 in slaap gevallen en ligt nu nog te slapen ❤️ Is kijken hoe lang meneertje blijft slapen. Heb hem ook voor het eerst een pyjama aan getrokken.

Iemand zei ook over genieten van het moment want het gaat al zo snel. Helemaal mee eens, geniet ook van elk lachje maar ook elk traantje en elke nacht voeding.
    "Don't wish the time away"
    Vind ik daarom een hele mooie uitspraak.

19. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @sarah/liefdotje.. Leuk een nieuwe auto!! Wij hebben een grotere auto gekocht toen ik 12 weken zwanger was!

@wenda.. Nog lekker gegeten?

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    wat onozel ik druk op verzenden! Was nog niet klaar! Reageer strax weer op allemaal!

hier gister 6 flesjes gehad ipv 7. Op de verpakking stond dat ie 5x150 cc mag hebben en wij zaten nog op 7. Wil daarom proberen om naar 6 flesjes en dan naar 5. Ging gister overdag erg goed.. Om 14.30 gehad en moest hem om 19.00 uur wakker maken! Maar het doel was toen om 23.00 uir weer maar dat is niet gelukt.. Het werd 22.00 uur. Heeft toen 170 ongeveer gehD want hij was nog niet verzadigd.. Had zo gehoopt dat ie langer zou sslapen ... Hij is er nu weer :( ik heb geen oog dicht gedaan! Hij maakte steeds geluidjes!

hoeveel flesjes en hoeveel voeding krijgen jullie kindjes?

Deel Deze Pagina