Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Sarah en Exciting, lief hè die lachjes. S doet het vooral nog in zijn slaap. Van het weekend voor het eerst een bewust lachje gezien, maar dat gebeurt zelden. Word vanzelf meer:)

@ Bloempje, wat rot die krampjes. Wij gebruiken infacol en het helpt prima. Ben er nu weer een paar dagen mee gestopt en het gaat nog steeds goed gelukkig:)

Vanmorgen naar m'n schoonmoeder wezen lopen. Ben net weer thuis. Even bij haar koffie gedronken. S heeft vooral geslapen:) Hopelijk gaat het vanmiddag ook goed.
    Vannacht ging het gelukkig wel goed. Gisteravond heeft hij ook veel gehuild, behalve als hij bij ons zat. En hij wou na de voeding van 12uur eerst niet slapen dus hem maar weer tussen ons ingelegd. En toen was het half5 voor hij weer kwam:) Dus ik heb lekker even bij kunnen tanken:).
    Mijn tante was gisteren hier en die heeft een draagzak. Ze neemt hem binnenkort voor me mee dus dan kan ik het uitproberen en als het goed werkt kopen we er zelf ook één. Verder kreeg ik de tip om een opgerolde handdoek in S zijn wiegje te leggen en hem ertussen te leggen. Misschien voelt hij zich dan veiliger en beschutter en gaat hij dan ook lekker slapen. We gaan het zien:D

2. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

@Exciting, heerlijk dat het werkt! En wat fijn dat je kindje lekker rustig is. Kom je echt weer even aan jezelf toe he?!

Ik ga denk ik infacol eens proberen. Misschien nog even aanzien, want over het buikje wrijven helpt tot nu toe ook erg goed. Wreef altijd wel, maar heel zachtjes dus misschien voelde hij het niet goed. Nu iets meer drukkend op zn buikje. Merk dat hij nog wel erg onrustig is. Maar hij slaapt in ieder geval!

3. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Trouwens, de grootverpakking Zwitsal billendoekjes is bij de Kruidvat in de aanbieding ;)

4. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liefdotje Gelukkig gaat het vandaag alweer een stuk beter! Ze ligt nu lekker in dr bedje te slapen! En heeft een tijdje in de box liggen rondkijken en spelen op haar manier dan;)
    Wat betreft de krampjes, ik denk dat je iemand anders bedoelde haha, Y heeft eigenlijk helemaal geen last van krampjes gehad... er wordt ook zoveel geklets ik ben de draad af en toe ook even kwijt wie nou wat zegt.

@exciting Dan smelt je toch helemaal van zo een lieve lach ze begint het nu echt door te krijgen dus die lach komt steeds vaker tevoorschijn. Ze vindt de box ook leuk twee weken geleden moest ze er nog niks van hebben. Jij zei laatst toch iets over fotoophout.nl? Ik heb van Y een foto op steigerhout laten drukken in het Sepia ben er helemaal weg van, kost wel een paar centen maar goed.
    Hoop echt dat jullie nu de oplossing hebben blij kind, blije ouders!

Ik las vandaag in een tijdschrift ouders van Nu over Sinterklaas, kerst 1e verjaardag etc met een baby. Zijn een paar moeders die heel erg uit gingen pakken met dat soort dingen maar het resultaat was alleen maar huilende baby's door de prikkels. Ik snap het gevoel wel vind zelf Sinterklaas helemaal leuk daar ben ik echt mee op gegroeid. Kan niet wachten tot we dat lekker met haar kunnen vieren maar ja nu heeft dat gewoon nog geen zin haha, misschien ook nog maar even van genieten want straks ben je er nog jaren mee aan de gang..

Heb trouwens ook wat boxspeelgoed gekocht stoffen boekje, en een bal van snoozebaby met al die lusjes, maar man wat vind ik dat duur allemaal zeg. Gewoon voor een of andere bal bijna €20 kreeg gelukkig korting en had wat bonnen. en mijn zus heeft een houten babygym dus die kan ik lenen! Wat hebben jullie nu in de box liggen?

5. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hey dames!
    Zo ik ben hier een poos niet geweest, en heb niet terug kunnen lezen want is veel te veel, sorry...
    Hadden hier een mannetje die na elke voeding ging spugen ondanks dat we hem lieten boeren en minsten een half uur rechtop hielden. Erg vervelend en frustrerend omdat ik gestopt was met de borstvoeding omdat dit niet voldoende was. Maar nu met een dr Brown fles en johannesbroodpitmeel gaat het goed :)
    Hij krijgt nu 5x 120/4 en vannacht sliep hij na de laatste fles van 23.00uur door tot 7uur!!!:$
    Zijn schema is 3.00 - 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 maar vannacht dus niet om 15.00 uur.
    Maar dat hij nu dus al doorslaapt....

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Zwangels, lekker toch dat hij doorslaapt:) Geniet er maar van:)

S ligt al een half uur in zijn wiegje te slapen. Heb een handdoek in zijn wieg gelegd en van 2 kanten opgerold zodat hij in een holletje ligt en het is nog steeds stil:D Ben zo blij:)

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Fijn Wenda!

Zwangels, gelukkig gaat het nu goed! Lekker genieten nu.

Sarah, hier eigenlijk alleen nog maar speelgoed dat we gekregen hebben (tenminste knuffels etc.) Twee dingen 'speelt' ze nu wel mee, één zo'n doekje wat heel erg knispert met een hondekop erop en een soort knuffel in piramide vorm met een belletje er in en allemaal freubel dingetjes eraan, die vindt ze echt heel leuk. Andere knuffels staan voor de sier in de box.

S. hier al weer wakker vanaf half 12, alleen net tijdens de voeding in slaap gevallen, misschien 2 minuten ofzo. Verder steeds heel wakker aan 't kijken. Maar wel redelijk in haar sas, 'k geef haar wel regelmatig haar speentje, want als ze die 'verliest' is het nog wel eens huilen.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    N. heeft gelukkig niet zo veel last van haar prikken gehad.

Wij vieren natuurlijk wel Sinterklaas. En N. krijgt ook kadootjes, al was het maar omdat het anders opvalt, hihi. De jongens zetten haar schoen ook trouw.
    In de schoen doen we dan een speen of olvarit lepeltjes ofzo.
    Maar nu heb ik voor haar sokjes gekocht en de feestjurk die ik zo graag wilde voor de Kerst. Ik had mazzel. In de winkel was hij ook uitverkocht (net als online) maar de paspop had hem nog aan in de goede maat. Joepie! Dus dat krijgt ze kado van de Sint.

Wat fijn dat er al kindjes lang slapen zeg.
    .
    Aambeien:yup.. Curanol combikuur zweer ik bij

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

#549 Meijke, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2014
    Wij vieren ook Sinterklaas en eigenlijk had ik niks voor de jongste, maar je hebt gelijk Nijntje, dat zou onze oudste vast raar vinden. Nog even iets regelen dus :).

Aambeien, gelukkig nooit gehad, dus geen tips.

Liefdotje, ze is wel een stuk rustiger dus wie weet helpt de voeding.

Vraagje, hoe laat doen jullie de kindjes in de avond naar de slaapkamer? Dochter slaapt overdag haar slaapjes bovenop mij op de bank, of in de draagdoek, of in de draagzak, of in de wandelwagen, maar net hoe het uitkomt. Tot dusver doen we haar dan na de fles van 22.00/23.00 naar boven, maar wellicht beter dit na de 19:00 fles te doen?

10. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Mijke: y gaat tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed. Bevalt goed soms huilt ze wel maar dan lopen we naar boven om haar der speen te geven dan is ze weer stil.

Nijntje dan heb je geluk dat ze de jurk op de pas pop hadden :)

Box: y ligt nog niet in de box ze vind dat niet leuk. Kan het deze week wel weer even proberen. Er liggen van die tutteldoekjes en knuffels aan de zijkant. Ze ligt graag in de wipstoel.

Vanavond zei ik tegen ML ik ga y vanavond gewoon weer voorlezen. Zei die mag ik dat niet doen. Tuurlijk wel als jij dat wil :) dus kan ik mooi even tv kijken ;)

11. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    sinterklaas vieren we niet, ik ben opgegroeid met kerst :D
    krampjes gebruiken we infacol, maar hoor ook goede verhalen over cinababy

onzekere mama ik ben geen dokter, maar als je een beetje "verdiept" in het dragen, dan vind ik het ergonomisch dragen logisch klinken... Dat ze in de kikker houding zitten en dat ze tot de knie holte ondersteund worden. En dus niet de druk op de heupen. Maarja je weet nooit je wat je tegenwoordig leest op internet ;)
    Alleen vind ik op de FB het er erg heftig aan toe gaan soms over ergonomisch dragen.

mucibi beetje vergeten wie dit vroeg? Maar ik zou even googlen of iedereen het past. Hij stond wel op de 9 maanden beurs en in Duitsland een prijs gewonnen/gekregen. Verder zou je een infant inserter erin kunnen doen.

Hoe vaak/veel slapen jullie kindjes ovetdag? T. echt bijna niet. Soms een uurtje. Is toch niet goed? Ik had het net ook over met mijn vriend, dat we misschien moeten proberen T. naar bed te brengen na 20:00? Maar ja ook dat verschilt. Ik heb totaal geen ritme in het eten. Soms komt T. om de 3 uur maar zoals vandaag 2x om de 2uur
    01:00-04:30-07:30-11:00-14:30-17:00-19:00
    Gelukkig slaapt hij savonds wel gewoon goed. Maar probeer me steeds te vertellen dat al T. moe is hij wel slaapt overdag, maar als ok op internet lees staat dat hij na elke voeding Max een uur wakker mag zijn :$ nou T. is soms alleen maar wakker. Alleen rond 10:00 valt hij inslaap tot 11:00/11:30.
    Voel me uit het niets zo onzeker :( ga denk ik donderdag weer naar de CB om te wegen en kijken wat de wijkverpleegster zegt over het slapen. Al hoewel ik dat zo een stom suf mens vindt...

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    M gaat Savonds na de voeding op bed. We hebben dan echt een ritueeltje. Flesje om 21.00 uur, schone luier, slaapzakje aan, nog even knuffelen en dan op bed, muziekje aan en dan gaan wij weg. We leggen hem wakker in de wieg zodat ie leert om zelf in slaap te vallen. Hij heeft de speen dan in, over de speen leggen we strak gespannen een handdoek zodat de speen niet steeds uit valt. Hij kijkt dan vaak nog even om zich heen, begint vaak nog even te huilen om daarna in slaap te vallen! Zo gaat het elke avond.. Hij ligt dan meestal rond 22.00 uur in bed.

slapen overdag. Hij begint nu steeds vaker wakker te zijn. Overdag hebben we ook vaak hetzelfde ritme! Voeding om 08.30, 11.30, 15.30, 18.00, 21.00, 03.30 uur (zit af en toe 1/2 uur verschil in) S ochtends ligt ie in de box en kinderwagen (vanmorgen was ie van 8.00-11.30 wakker) smiddags gaan we wandelen en leg ik hem na het flesje van 11.30 alvast in de kinderwagen. Dan slaapt ie altijd! En Savonds is het huiluurtje met af en toe even een slaapje tussendoor!

vanavond visite gehad! Was gezellig! Slaap lekker!

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    die handdoek over z'n speen halen we eraf als ie slaapt hoor :D

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    @Boogschutter: 'k herken je onzekerheid, 'k heb dat ook. Maar ml s gelukkig lekker nuchter, zolang onze dochter vrolijk/alert is en goed groeit zal het wel goed zijn hoor. Hier is S. ook regelmatig steeds wakker tussen twee voedingen.
    's Ochtends na haar eerste voeding slaapt ze wel bijna 3 uur, maar daarna (dus 's middags en 's avonds) is een uur slapen tussen twee voedingen echt veel. 's Nachts slaapt ze wel weer prima.
    's Avonds gaat ze hier rond 23.00u naar boven. Ook omdat ze 's avonds meestal niet slaapt. Wij vinden het dan ook gezellig om met z'n 3-en te zijn, zeker papa vind dat ook erg leuk, omdat hij overdag niet thuis is.

Vanavond bij vriendinnen S. zich behoorlijk onder gepoept, pff...niet handig hoor als je niet thuis ben, gelukkig had 'k wel schone spullen bij me. Maar toen begon ze ook heel erg te huilen, pas nadat 'k haar aan heb gelegd en ze heeft gedronken werd ze stil, dat had 'k nog nooit zo gehad. Voelde me best opgelaten omdat daar ook kleintje op bed lag, die werd er gelukkig niet wakker van.

S. heeft steeds hele dunne ontlasting. Spuit eruit en lekt heel snel uit de pamper, de luier kan het niet zo snel opnemen lijkt, ook grotere maat die we nu gebruiken dus niet...iemand nog tips?

Wij vieren 2x sinterklaas bij beide families. 'k Heb voor al m'n nichtjes en neefjes een kleinigheidje gekocht en voor S. dan ook maar 2 kleine dingetjes gekocht. Met volwassenen doen we bij mijn familie ook lootjes, 'k heb gedicht en surprise vandaag afgemaakt, helemaal klaar voor dus.

15. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat Y na de fles van 19.00 naar boven rond een uur of 20.00 en net als exciting hebben we dan een heel ritueeltje, fles, schone luier, knuffelen en muziekje en om de dag met 1 van ons lekker onder de douche of in bad. Dan maak ik haar 23.30 wakker voor de laatste fles.

Qua slapen savonds en snachts heel goed in de ochtend ook, maar tussen 15.00 en 19.00 waardeloos maar ze is ook niet vervelend dan dus laat het lekker zo ze lijkt dan ook echt niet moe te zijn en het schijnt ook 1 van de eerste slaapjes te zijn die af valt. Prima dus.
    Zit steeds wel beetje met die laatste voeding die wil ze amper drinken. Nu ook maar 80 naja kennelijk heeft ze er genoeg aan dus laat t maar zo.

Slaap lekker iedereen!

16. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    #556 boogschutter88, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt: 25 nov 2014
    noordeling welk merk en nummer luier gebruik je nu?
    Heeft T. ineens ook last van? Gelukkig nog niet eruit ben er steeds net optijd bij. Ik zorg dat de achterkant van de luier goed hoog zit en dat het dicht is rond de benen. Maar vaak ligt het echt aan de merk luier. Ik had gratis van de plus supermarkt gratis een pak bumblee luiers gekregen nou elke keer als T. poepte lekte het aan alle kanten uit.

Bedankt voor de lieve woorden :)

Is ook heel normaal hoor die onzekerheid (dat vertel ik mezelf steeds haha) en vriend is ook lekker nuchter.
    Net lekker in bad geweest en toen ik klaar was had me vriend de kleine bij me in bad gedaan. Toen borst gegeven en wakker in zijn wiegje gelegd (naast ons bed), prima vind hij het met zijn speetje is hij zelf in slaap gevallen :) denk dat hij toch overdag een routine mist en daarom niet kan slapen ofzo?
    Wij zijn best van de routine, en een schema (niet heel strak hoor haha) maar mijn stiefdochter heeft ook rust en regelmaat nodig. Dus misschien toch ook met T. proberen om een baby routine/schema te krijgen ... Maarja denk dat deze kleine man een eigen wil heeft ;)

Mijn schoonouders wonen meer en deels in het buitenland en als ze naar NL komen logeren/wonen ze dan bij ons. Zijn allebei gepensioneerd. Mijn schoonvader komt 1x per jaar samen met mij schoonmoeder en daarnaast komt ze alleen 1 of 2x Max 2 maanden maar vaak zien we ze dan 5/6 maanden niet. Vind het niet zo erg, ben er aan gewend. Ze helpen veel in huis maarja is wel dan paar maanden druk met zo veel mensen in huis

Mijn stief dochter is 10. Dus echt een jonge dame aan het woorden. Ze mag veel helpen. Inderdaad luier aan geven. Sokjes aan doen.. Enz maar ze wil het liefst doen wat ik doe. Dus oppakken, hem helemaal verschonen, infacol geven. Beetje vermoeiend soms, wil haar niet kwetsen met nee steeds te zeggen. Maar vind dingen zoals oppakken daar is hij nog te klein voor, ze mag hem wel opschoot, maar niet zelf oppakken en tillen. Probleem is dat ze ook al krijgt ze nee te horen vaak dingen stiekem dan toch doet. Ben soms zo bang dat als ik even na de WC ga ze het toch stiekem gaat proberen hem op te pakken.
    Gelukkig heeft me vriend ook door hoe ze soms is..

Sorry voel me echt afgelopen dagen een onzeker zeikmuts. Maar moet het even van me afschrijven,

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @noordeling, doe je bij de beentjes wel de binnenkant van de pamper naar buiten? Hmm moeilijk uit te leggen! Haha! Kraamzorg vertelde dat als je dat niet deed je kans op lekkage hebt! Hoe komt het dat ze dunne ontlasting heeft?

boogschutter, zou indd kunnen! Voor mijn idee hebben kindjes hoe klein ze ook zijn wel wat regelmaat en structuur nodig. Gewoon zodat ze weten waar ze aan toe zijn! Je kunt het overdag allicht proberen!

gisteravond heeft M om 21.00 uur de laatste fles gehad. Had 100cc gedronken.. Ik denk nu zal ie wel eerder komen. Was 02.00 uur, toen de speen gegeven en viel gelijk in slaap tot nu! Vandaag nog plannen? Vanmiddag gaat mijn moeder mijn haar weer verven!

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Pfoe, ze kan niet slapen... Flesje gehad om 3:00 en nu hang ik al een half uur met mijn hand in de wieg. Spuugt steeds speen uit en heeft erg last van de omhoog komende voeding, rochelen/slikken enz... *gaap*

De meesten dus rond 19/20 uur naar boven, gaan wij dat ook proberen. Overdag slaapt ze meestal een uurtje/anderhalf uur tussen de voedingen, meer maar heel af en toe.

19. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ach vervelend meijke! Slaapt ze normaal direct weer in als je haar neerlegt? M is snachts altijd wakker en heeft vaak de tijd nodig om weer in slaap te komen. Waarom doe je niet een handdoek over haar speen? Leg je over haar heen en doe je bij de zijkanten in en leg je strak over de speen. Zo hoef je de speen niet vast te houden. Ik wacht dan altijd tot hij in slaap is gevallen en doe dan de handdoek weer naar beneden zodat ie niet over z'n mondje valt. Hopelijk slapen de kindjes snel! Wil ook weer slapen!!

zo vertelde k net dat de zijkanten van de pamper er goed uit moeten, zo doe ik dat ner zelf niet goed.. M poepte en lekte aan de zijkant.. Tis toch ongelofelijk :D

20. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hier voor t eerst een onrustig nachtje achter de rug.. Om 1.30 is ze opeens wakker en zet het op een krijsen, ze had 2330 voeding gehad. Toch maar wat gegeven en toen werd ze rustig.
    Ze liet echt een paar keiharde scheten en beetje gepoept, zal dwars hebben gezeten, uiteindelijk sliep ze 3.15 weer. Benieuwd wanneer ze wakker wordt.

Het viel allemaal wel mee, ben wel blij dat t niet dagelijks is.

Deel Deze Pagina