Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem, een enkele keer lukt het wel met wegleggen, maar meestal niet. Dan valt ie pas in slaap na een voeding bij een van ons, of zoals nu in de draagdoek. Nog geen oplossing voor gevonden helaas, ik hoop dat naarmate hij ouder wordt het beter gaat.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een Stokke Mycarrier waar we super tevreden over zijn. Ook heb ik zo'n rekbare doek. Maar draag zelden, is niet helemaal mijn ding.

3. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boomm ja zet me er maar weer bij, dank alvast!

Sarah: 1e kindje 23 jaar bevallen op 24-9 van een meisje Y.

Ik deed haar eerst inbakeren in een flanellen doek, maar daar wordt ze nu te sterk voor, sinds een week doe ik het in de pacco piccolo. Geen hele dikke doek, want ze heeft het snel warm! Vond het eerst wel zielig net een mummy, haha maar ze lijkt t zelf erg fijn te vinden.
    Ik leg haar ook altyd wakker te slapen, soms moet ze even 10 minuten huilen, soms heeft ze een uur nodig om in slaap te komen maar dan ligt ze lekker om haar heen te kijken en soms valt ze meteen als een blok in slaap, daar ben ik echt super blij mee want zoals eerder al gezegd slaap is wel echt belangrijk voor die kleintjes! Ze wordt ook altyd vrolijk wakker en als ze een uurtje op een dag huilt is het veel!

@emmie en Lizzie de eerste twee weken liet ik haar ook altyd bij ons in slaap vallen.. Maar na twee weken merkte ik al dat ze zodra ze in d'r bedje ging ze begon te huilen... Op aanraden van mijn zus het boek regelmaat en inbakeren aangeschaft van Ria blom. Het lijkt best een harde methode, althans je moet je kleintje kunnen laten huilen en voor jezelf grenzen daarin bepalen. Ik heb dit voor mezelf gedaan en merkte al na een dag een enorm verschil en tot op heden gaat dat erg goed zoals je hier boven leest. Je moet dit wel kunnen en in het boek staat ook letterlijk geschreven dat je het pas moet doen als je er zelf klaar voor bent. Als Y bij ons erg huilt dan leg ik haar lekker bij me maar dat is eigenlijk niet nodig! Maar ik doe het wel af en toe omdat ik het zelf wil haha 😉

Er was ook een topic waar je een foto kunt plaatsen toch zou je me daar evt ook aan toe kunnen voegen? Dan kan ik ook een fotootje plaatsen 😃

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    ''Fijn'' dat ik niet de enige ben met een baby die niet alleen wil slapen. Overdag vind ik het niet zo'n probleem maar slapen met een baby in bed vind ik toch niet zo'n succes.

5. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Even gauw een bericht voordat ik ga slapen, ging uiteindelijk best snel, en daardoor toch nog wat heftig op het laatst, maar...

Hier trotse ouders geworden van Noud, om 21.12 geboren. 3850 gram en 52 cm lang. En het is zo'n heerlijk tevreden mannetje! Ben zo trots en blij!

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jaaa gefeliciteerd met Noud. Inmiddels lekker thuis?

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ooh gefeliciteerd!!! Geniet ervan!

ons mannetje is 3880 !! Zoo hihi.. Lekker gegroeid!! Verder helemaal goed gekeurd door het consultatie bureau! :)
    net een flesje van 160 achter de kiezen! Ben benieuwd hoelang hij slaapt! Trusten!

8. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Gefeliciteerd Juf🎉

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Juf gefeliciteerd!

Hier ligt S. ook net in bed, laatste nachten sliep ze weer wat korter ik zeg t tijd voor een lange nacht ;)

Ik was vrijdag nog op cb geweest de kleine meid is nu 3600 gram en maar liefs 54cm dat is al 5 cm in 5 weken.
    Arts zei trouwens dat ze bij 3 maanden echo van heupjes moet maken omdat ze lang in stuit heeft gelegen.

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    heerlijk 5 uurtjes geslapen! :)
    nu een flesje en hopelijk dan weer 5 uurtjes!
    voor de dames met fles voeding, valt het jullie ook op dat de spenen zo vreselijk snel 'spuiten' terwijl de melk niet eens Super warm is. Vind ik zo vervelend! Wil de melk lekker warm hebben, maar als het eruit spuit in zijn mondje gaat het veels te snel en verslikt hij zich! Erg irritant dat die spenen zo gevoelig zijn voor warmte!

vandaag helemaal niks op de planning te staan! Heerlijk!

ik krijg sinds eer gister weer wat een druk bij de vagina. Ik heb er geen last van als ik loop ofzo, tis meer als ik op het toilet zit. Dan voelt het net of valt er iets uit. Herkenbaar?

11. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Als y huilt laat ik haar wel even liggen. Maar dat doe ik alleen als ik net daarvoor een fles heb gegeven en de pamper heb verschoond. Was tip van de kraamzorg omdat sommige kindjes zich in slaap huilen. Maar als het te lajg duurt naar mijn idee dan pak ik haar en ligt ze even bij mij. Leg haar daarna terug en vaak slaapt ze dan.

Maken jullie de baby wakker snachts om te eten? Y wordt vaak uit zichzelf wel wakker alleen net niet. Heb toen eerst haar pamper verschoond. Toen was ze goed wakker en dronk de fles leeg.

12. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Goeiemorgen!!

Ik laat L zelf komen snachts.

Vanmorgen echt geen puf om mijn bed uit te komen pff.
    Maar heb het gered haha. Zoonlief optijd op school, nu het andere mannetje aan de borst. Die moest natuurlijk precies op dat moment eten haha. Mijn eerste stress ochtend

13. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Gevonden!
    @ rxy: handig hè? De logistieke strubbelingen in de ochtend en avondspits. Mevrouwtje wil graag drinken als ik wil koken of als de oudste naar school moet... Zo niet handig!
    Ik weet niet of ze het van elkaar aanvoelen, maar als J. een onrustige nacht heeft, dan presteren grote broer en zus het om ook te spoken. Afgelopen week had zl diarree middenin de nacht en pieste dl haar bed onder en afgelopen nacht pieste zl z'n bed onder en was dl om 5:30 klaarwakker. Ik ben redelijk gesloopt en J. ligt nu natuurlijk prinsesseheerlijk te slapen... Gelukkig hoef ik weinig vandaag, behalve pieslakens wassen natuurlijk ;)

14. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Nou idd Marrie! Heel herkenbaar de ochtend en de avondspits.
    De avond en nacht had k ook al meegemaakt haha. De ochtend nog niet tot vanmorgen dan😂.

Zijn ze nu allemaal weer opgeknapt bij je?

15. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    De diarree leek een eenmalige actie, en plasongelukjes komen jammergenoeg wel vaker voor. Donderdag gaat ml voor het eerst naar het buitenland. Sta ik er alleen voor... Ik hoop dat ze zich gedragen!

16. lea

lea Fanatiek lid

Spannend Marie. Hier ook logistieke problemen. Maar nu de tweede week lijk ik het iets beter aan te kunnen. Het gaat steeds beter...;)

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zwaai! Wij zijn gisteren thuisgekomen uit het ziekenhuis. Heerlijk! Wel een heel onrustige nacht gehad, maar das ook niet zo gek...

18. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn yupgup, nu lekker bijkomen en genieten.

Hier weer een redelijke nacht, het lukt nu al een paar dagen om hem op zn kussen te leggen en dan valt hij zelf in slaap. Weer een stapje verder.
    Fijne dag allemaal.

19. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Fijn yupgup lekker genieten nu!

20. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379