Sint: vieren we nog niet. Verheug me wel daarop! Leuk als ze het gaat begrijpen. Urineverlies: heb ik zelf gekukkig geen last van ondanks totaal ruptuur. Ik herstel erg goed gelukkig! Duim VS speen: beiden niet. Speen niet ivm bv. Duimen doet ze gelukkig niet, hoeven we t ook niet af te leren. Krampjes: J heeft erg last van krampjes vooral savonds en snachts. Ik geef ook cinababy, maar heb niet het idee dat het echt wat doet. Ook fietsen met de beentjes en masseren helpen niet echt. Ze is dan zo goed als ontroostbaar. Vreselijk! Speelgoed: heb laatst een activity gym van fisher price gekocht. Vindt ze erg leuk. Ook het tiny love mobiel on de box is favoriet! @penny: sterkte meid. Het lijkt bijna mijn verhaal buiten het 2e kindje dan.. Hier gaat het ook niet zo goed. Ik slaap gem 3-4 uur per nacht. Overdag slaapt J nauwelijks tenzij ik haar in de doek knoop. Snachts slaapt ze de hele nacht op mijn borst. Voedingskussen om me heen en n vestje aan. Dekens tot de heup en haar eigen dekentje over haar heen. In principe gaat dat ok, maar na een voeding komt ze lastig in slaap meestal. Wij gaan vrijdag ook naar een ostheopaat. Eerst morgen prikjes... Aan de bv dames: hoe vaak tijdens de voeding hebben jullie een tsr? En hoe lang blijft kindje actief doordrinken na de reflex? Heb t idee dat J de tsr wegdrinkt en dan weer gaat sabbelen.. Ze zuigt ook veel op haar handjes sinds 2 dg, maar las dat dat kan horen bij de 8wk sprong.. Hoop dat ze genoeg aankomt.. Zal t morgen horen! Succes vannacht allemaal en nog een fijne avond!
onze dame begint de lange slaapjes door te krijgen. 17.30 uur voeding gegeven en om 18.00 uur naar bed gebracht en ze slaapt nu nog, ga haar nu maar wakker maken. ben heel benieuwd hoeveel uur ze er dan tussen laat zitten
@wenda vervelend van je relatiedip, ik kan het me wel voorstellen er verandert ook zoveel in beide levens ook voor de papa, blijven praten. Mijn vriend was de eerste twee weken echt een zombie, leek wel of hij bevallen was, werd ik echt beetje pissig om, maar hij zei echt ik doe dit niet expres maar ik moet echt even heel erg wennen. @exciting herkenbaar, ik doe het liefst ook alles met Y, maar dat gaat een soort van automatisch, hij wil in de avond echt wel met Y aan de gang maar laatst was hij d'r luier aan t doen en toen pakte ik t zo uit z'n handen en toen zei die je laat me niet eens dus daar let ik nu wel wat meer op. Ben inmiddels al wel paar keer avondje wezen sporten en dat vind hij ook heerlijk lekker quality time met Y zegt hij dan 😁 Die twee zijn ook helemaal gek met elkaar al meteen. Hier lijkt de regelmaat weer beetje terug te komen en Y heeft nu eindelijk keer de twee avondflessen goed gedronken, bleef wel wat over. Moest van cb nu 150/5 geven maar dat drinkt ze gewoon echt nog niet en ze groeit goed dus dat is prima voor mij dan. Slaap lekker iedereen!
Slapen: N. slaapt ook regelmatig bij mij. Inderdaad, ik in het voedingskussen met iets warms aan en N. bij mij op de arm ondersteund door een kussen. Liever in haar eigen bedje, maar als ze onrustig is werkt dit toch het beste voor iedereen. Tja, dat is dan maar even zo, ze zijn maar heel even zo klein en ze was zo ziek.. Wasbare luiers: dapper, niks voor mij. Ik koop altijd pampers met korting op korting als het kan. Mijn beste deal was 6 pakken new baby voor 12 euro vorig jaar met Lekker in het Leven kortingsbonnen Pffft, ik ben net klaar met alles inpakken voor de Sint. Wij vieren het hier zaterdag al, dan doet de goedheiligman onze wijk aan voor een bezoekje en vieren wij het met opa en oma's. Op pakjesavond dan nog een kleinigheid voor iedereen met ons gezinnetje. Ik heb voor N. deze jurk gekocht: Prenatal - Prenatal babykleding. - Prenatal - Prenatal baby meisjes feestjurkje En dan met legging en longsleeve in dezelfde kleur roze. Zo mooi, ben er helemaal verliefd op zelf, hahaha. En ik had hier bij de winactie toen ik hoogzwanger was een bon van prenatal gewonnen. Dat is nog eens leuk shoppen.
N. Zou ook flessen van 150 mogen, maar krijgt niet eens 120 op trouwens. Zo lang ze goed groeit, maak ik me geen zorgen. Liefdotje: mooi stel heb je daar. En N. heeft gelukkig weinig last gehad van de prikken. Hier ook regelmatig irritaties bij mij omdat manlief steeds slaapt omdat hij zo moe is, terwijl ik de nachtvoedingen allemaal doe. En overdag moet je toch door, ook voor de andere kids. Ik probeer dat steeds en irriteer me dan als hij op de bank hangt als een zombie of ligt te pitten. Maar misschien zijn vrouwen daar gewoon beter in?!
wauw nijntje!! Wat een Super mooi jurkje! Dat is ook helemaal mijn smaak! Heel mooi! Hadden we een meisje gekregen dan werd het ook echt een tuttebel! Haha! komt me bekend voor dat slapen op de bank door ml! Erger me daar ook altijd dood aan! En heb soms het idee dat ik er nog een kind bij heb.. Wat kunnen die mannen af en toe toch kinderachtig zijn! Blegh! Nu ligt ie naast me te snurken.. En daar kan ik ook zoooo slecht tegen! Zo *klaagmodus* uit M heeft 21.45 laatste fles gehad, en nu weer. Terwijl het normaal 21.00 uur is en dan weer 3-3.30 ik snap er soms echt niks van! Nouja als ie maar weer even een paar uurtjes slaapt! Wat heb ik zin dat ie door gaat slapen zeg! Heerlijk!
Goed om te lezen dat er meer kindjes zijn die 150/5 niet op krijgen. Zo net meldde J. zich en dronk met moeite....maar iets meer dan een halve fles 120/4 gehad. Ik heb dit pakje van mijn moeder gekregen.
@rxy, wat rot voor je dat de nachten zo'n drama zijn. Sterkte ermee en een digiknuff! & volgens mij vind de rest dat niet zo'n goed idee want er reageert verder niemand. Of ik heb er overheen gelezen.. ik vind t lastig bij te houden hoor. Jullie kletsen zoveel.. ik gebruik voor davy nu newborn 3, van pampers. Als ik 2 gebruik zit hij als hij poept tot aan zn nek onder. Maar met 3 vind ik ze eigenlijk nog iets te ruim bij de beentjes. Voor de nacht gebruik ik uit mn hoofd volgens my actyfit of iets met dry. Hij slaapt natuurlijk 9uur. Dus dat gaat niet met zo'n andere luier. davy krijgt 150/5 en drinkt dat goed. De laatste fles krijgt hij 180/6. En ook die gaat leeg. Ons mannetje is echt een zuipschuit. Maar heb wel het idee dat hij daarom zo tevreden is. Hoor hem bijna nooit huilen.. liefdotje wat een pittig stel jou meiden! Leuk!! Hier eindelijk gaat t op vl zn werk wat beter en nu dus ook rust in huis. Hij is weer een stuk liever tegen me en loopt me niet meer om het minste geringste af te zeiken. Hij pakt davy ook steeds meer dus dat gaat ook goed. Zaterdag gaan we lekker even met zn 2e wat eten en maar de bioscoop. En daarna miss nog wel een borrel halen. Als ik me er fijn bij voel zonder davy. Anders halen we hem gewoon lekker op. hier nog even een foto van mijn mooie man. Hij was heerlijk in slaap gevallen
Sint vieren we volgende week donderdag, met al mijn zussen, aanhang en kinderen en mijn vader. urineverlies gelukkig geen last van. luiers hier nog maat 1 pampers overdag. Snacht's nr 2, moet nog even de maat 1 opmaken. draagdoek hier een foto van ons samen.. let niet op mijn wallen pff.. Die hangen ergens op me buik.. vriendlief ook hier doet hij of hij het heel zwaar heeft. Maar ik mag niet klagen. Hij kookt bijna elke dag omdat ik echt geen zin er in heb. Of moe ben. En dit weekend gaat hij de nachtfles doen, tenminste dat was de bedoeling haha. Ben geneigd alles zelf te doen. weekend wij gaan dit weekend naar slagharen. Heb gratis kaartjes, en Gaan voor het eerst zonder L.. Het word erg koud en dan heb ik even tijd voor me andere zoon. L. Gaat naar mijn nichtje toe, zij is gastouder, dus denk wel dat dat goed komt.. L. Gister avond om 19:30 fles gegeven en hem niet meer wakker gemaakt voor de 23:30 fles. Hij kwam nu zelf om 00:45 en om 05:15. Ligt nu weer lekker in zijn bed, fris en fruitig. flesvoeding ik bied sinds vannacht 150cc aan. Hij drinkt het niet helemaal leeg, maar dat geeft niet. Wij zitten op de 6 flessen per 24 uur. En meestal krijgt hij de fles wanneer hij honger heeft. Vandaag een knuffeldag met L. Me zoontje heeft op donderdag een overblijf dag, dus kan ik lekker genieten, en me series kijken haha. Zo geloof dat ik nu aardig bij ben..
En zwangels wij hebben net zo'n outfit voor davy, alleen doe ik er een stoere spijkerbroek onder. Staat zo schattig. Heb hem alleen in 62.. dus hoop dat hij m nog past met de kerst. Hij zit nu al in die maat..
waar hebben jullie dat pakje vandaan? Ik wil ook graag zo'n pakje voor de kerst!! meeting, tis maar net waar het is! Ik kom uit Friesland en ben niet zo'n held in de auto! Haha!
Ik denk dat we voor de nacht andere luiers moeten gebruiken. Ze heeft nu pampers 2 aan. Maar die worden vochtig aan de buitenkant en ze zitten goed vol na 6/7 uur. Hebben jullie goeie tips voor nacht luiers?( Zijn dan alleen plas luiers) Nijntje wat een mooi jurkje Zwangels dat is een mooi pak voor de kerst. Heb een foto van y toegevoegd. Zo ligt ze sochtends in bed als ik de gordijnen open heb gedaan en vertel haar dan wat we die dag gaan doen.
@onzekeremama, gelukkig is er nog een zuiplap in ons midden! M krijgt 6x150 ene keer gaat het op, andere keer weer niet. fijn even naar de bioscoop! Gezellig! wat komen er een prachtige foto's langs! Echt heel mooi!
Wauw dat jurkje is echt heel leuk Nijntje. Meeting vind ik wel leuk. Zie bijna jaarlijks de meiden en Kids van het kletsclubje van 4 jaar geleden. Sint vieren we 5 december met een grote groep en dus ook surprises. Luiers hier maatje 2 van pampers en kruidvat. Ga voor de nacht nu 3tjes proberen. Of het aan het niet bladderen heeft gelegen of gewoon aan het tijdsverschil maar de nacht ging heel anders dan de nacht daar voor. Hier het schema 17.30 - 23.00 - 02.30 - 06.00 - 09.00. Normaal gaat ze tussen 19-20.00 uur in bad en dan naar bed. Maar ik had echt geen zin om dat nog om 23.00 uur te doen sorry meiden maar voelt toch even goed op te lezen dat we niet de enige zijn die irritaties hebben binnen de relatie. Hier even lekker een bed dag. Ben zo onwijs moe. Lekker met mijn meisje in bed en manlief haalt zoon uit school. nu kan ik niet achterblijven dus hierbij ook een foto edit heb de foto weer weg gehaald
Ja, zoo blij met haar outfit.Leuk dat jullie hem ook gaaf vinden. Van te voren zei ik altijd: jaa, maar als het een meisje wordt, kan ze ook gewoon de neutrale dingen aan die we hebben van de jongens hoor. Maar ik vind het toch wel leuk om haar af en toe lekker op te tutten haha. Zwangels: heel leuk pakje. Ik hou er van, kindjes op sjiek met de kerst. Al moet h et wel kleding zijn waarin ze lekker kunnen en mogen spelen vind ik. Ik heb zo'n hysterische schoonzus die haar kinderen in Lacoste of Hilfiger kleedt en dan de hele dag naar ze zit te brullen dat ze niet op de grond mogen zitten/mogen krijten/tekenen/schilderen/knoeien met eten, pfff. En dan ook steeds roepen dat die blouse 90 euro kost. Bah. Exciting en Roosviceetje: fijn dat het herkenbaar is, ben ik niet de enige. Hopelijk wennen de heren er snel (weer) aan. Bij ook ons is het immers de derde al.. Bij mijn oudste waren Sint en zijn Pieten vannacht op school geweest. De hele school op zijn kop, wat een spanning. Zo leuk Wat een mooie plaatjes van de kindjes weer Roosviceetje, de jouwe heb ik gemist
Wat een mooie kindjes hebben wij toch Ik denk dat ik vannacht ook maat 3 ga proberen. Onze relatie gaat prima. Nu y een ritme heeft met slapen hebben we ook wat meer tijd voor elkaar. Vandaag is ml voor het eerst weer naar het buitenland. Weet wel dat ik het allemaal red. Maar vind het wel jammer dat die er niet is. Ach ja gelukkig maar 1 nacht. Bijna weekend voor hem
Nijntje zal hem wel even in de club zetten. Wat ook leuk is aangezien we misschien allemaal wel Facebook hebben is daar een club maken. Tis maar een ideetje