Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rxy88 dat is idd ook een optie en als we dan evt meer sparen gewoon op een normale spaarrekening.
    Dit weekend maar knoop doorhakken met vl

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Exciting, onze jongste was veel kleiner dan verwacht. Waarschijnlijk was de placenta niet goed meer. Gelukkig was ze in goede conditie nog bij haar geboorte, maar die heeft de laatste weken niet meer zoveel binnengekregen in mijn buik :(. Ze woog 3180 afgelopen donderdag en 48 cm. Meeste baby's zijn dat al bij de geboorte :D. Ze gaat wel inhalen qua groei denk ik. Onze oudste was ook geen flinkerd, maar die is met 37 weken al geboren, dus dat valt dan mee.

Sparen: wij sparen nu 150 euro per jaar per kind. En daarnaast nog onze eigen spaarrekening, daar gaat elke maand geld op.

Benieuwd hoe het logeren gaat!

Fijne dag allemaal.

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Meijke, veel plezier

Sparen: onze kids hebben allemaal een groeirekening bij ING Eigenlijk alleen omdat wij al bij ING zaten, dus dat was het gemakkelijkst.

Hier komt vanmiddag ook Sint in de wijk dus ik ga met mijn moeder en de jongens kijken. En als we dan thuis komen, zijn de andere opa en oma er ook en is hier een Piet geweest met heel veel pakjes :)
    De heren zijn nu al gespannen voor de Sint en Pieten. Hihi. Zo leuk. Alleen een beetje jammer dat N. weer snipverkouden is en mij de hele nacht wakker heeft gehouden, pfffft. Maar goed, koffie er in en doorrr.

4. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiedag dames.

Tijdje niet gereageerd, veel avonden clusteren en kon daar niet bij mijn PC (heb nu de oude tablet van m'n moeder gekregen zodat ik op de bank kan internetten). Weet niet meer wie het zei maar ik geef inderdaad gewoon toe aan het clusteren en dat gaat meestal prima, maar gisteravond zeg... pffft. Lang en veel te laat en dan ook nog de boel onderspugen (mij inclusief) in het midden ergens.

Maar goed, alles goed met jullie allemaal?

Moet trouwens ook maar eens naar spaarrekening kijken, schiet er steeds bij in.

5. MoonpieMilkyway

9 jan 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Misschien een beetje raar om zo midden in jullie gesprekken te vallen (geen idee hoe dit werkt8). Ik ben even weer op zp gaan kijken en kwam deze forum tegen, mama's van oktoberbaby's. Ik ben 34 jaar oud en kom uit Den Haag. 23 okt bevallen van mijn tweede kind een jongetje, met 38 weken (preeclampsie/lage trombosyten geh.etc). Mijn eerste pompoenkindje, een meisje is van 29 okt 2012, toendertijd met 37 weken geboren (preeclampsie). 1 ste kind was een zgn 'huilbaby', had eigenlijk last van reflux.Dus ervaring hier met speciale voeding en medicijntjes, helaas. Ben nu dus mama van 2 kids onder de 3 jaar!8o Best wennen maar superleuk en zwaar. Het lijkt me leuk om hier soms mee te lezen en af en toe mee te kletsen.Hopelijk vinden jullie dat goed?

6. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Hoii dames!

Hoop dat het met jullie goed gaat en de kids!
    Ben even afwezig geweest ivm een drukke periode en heb heb net een paar bladzijden bij gelezen niet allemaal helaas want was veelste veel :D

ik zag trouwens ook een facebook pagina link leukkk heb me ook maar aangemeld wil niet me hele naam hier erop zetten maar initialen FJ

Met J gaat het wel.. gisteren ineens een schor stemmetje vanuit de wagenbak en zn neusje zit continu vol. Wel een spraytje gehaald met zoutoplossing maar hopen dat het wat verlichting geeft bij het door ademen van het neusje. Dat is de reden denk ik ook waarom hij geen speentje aanneemt. De hele boel blokkeert dan en dan spuugt ie m eruit. Over natte rompers en kleding gesproken ook hier gebeurde het vaak. Ben dus overgegaan op kruidvat eigen merk nummer 2 en heeft er geen last meer van. Slapen doet meneertje nog veel en is meteen na het voeden meteen knock out soms zijn er van die dagen dat ie actief is en nog even "op" blijft maar meestal slaapt ie meteen na de voeding. Ook met de bv gestopt heb per dag nog maar weinig iets van 35 cc en dat geef ik m ook erbij naast kunstvoeding. Ik gaf altijd 6 x 120 ml maar kreeg op me kop bij de CB afgelopen woensdag qua lengte zat hij op 54.8 cm onder het gemiddelde en qua gewicht zat hij op 4.745 dus wat aan de stevige kant moet dus nu om de 4 uur 120 ml geven en dat was de eerste paar dagen echt even wennen voor de kleine aangezien hij netjes om de 3 uur op tijd kwam. Als ie honger heeft is hij niet te stillen nou volgens kinderarts "gewoon volhouden van huilen gaan baby's niet dood" ;) zn hoofdje staat wel op 39 cm en dat is voor 5 weken wel groot dus dat moeten we in de gaten houden.. 19 december krijgt ie zn eerste prikje voor de rest is het een lief mopje en ongelooflijk blond! Wij zijn allebei donker qua haar en oog kleur en als je J ziet dan denk je wat grappig zeker niet verwisseld in het ziekenhuis? Haha :p ik zal binnenkort een fotootje plaatsen.

Onlangs ook een kraam feest gegeven pff gelukkig achter de rug drukke boel maar dat hebben we dan ook maar gehad. Met mij gaat t wel qua lopen. Zat in een enorme dip en het gaat nu gelukkig wel. Er zijn momenten dat ik het even niet zie zitten maar dan denk ik wees sterk voor je kleine hummel en dan krijg ik weer een boost energie en ga ik ervoor. Het liggen gebeurt nog steeds alleen op de rug want de zijkanten gaan gewoon nog niet. Afgelopen week ook eindelijk met ml en J wezen wandelen en shoppen en na een uur wilde ik gewoon gaan liggen, zitten want me heupen trokken het gewoon niet meer. Ook gister gebeld door de vk met excuses dat ze inderdaad eerder hadden moeten inleiden terwijl een ander weer zei je blijft maar tot 42 weken lopen mits de bevalling zich eerder aandient ;) ik wil nu gewoon gaan herstellen en zodra ik een blokje om kan of een boodschapje kan halen doe ik dat ook.. binnenkort lekker naar de sauna (vloeien is gestopt jipieee) en mezelf toch een metamorfose geven want hoe ik er nu uitzie denk ik bij mezelf.. :$

Nou meiden een heel levensverhaal zal wat vaker hier online komen en weer als vanouds meelezen :D

7. MoonpieMilkyway

9 jan 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om meteen maar ook on topic te reageren, hier toevallig vandaag spaarrekening voor kindje 2 besproken. Ik weet niet of jullie dat weten, of dat het alleen ABN Amro is maar wanneer opa's/oma's even kunnen is het mogelijk om tot 2000 euro belastingvrij gift te doen aan een kleinkind (beiden? Hm..)..Verder wordt hier ook heeeeeel rustig gespaard.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook een groeirekening van ING. Cadeau van opa en oma en alvast wat spaarcentjes erop. We zitten zelf ook bij ING. We beginnen met 10 euro per maand te sparen.

Nog een dingetje: volgens cb moet A meer slapen overdag. Ik moet zorgen voor meer regelmaat. Voedingen krijgt ze om de 4 uur maar en ik verschoon altijd voor de voeding maar verder klooi ik eigenlijk maar wat aan. Probeer haar tussen de middag op bed te leggen maar dan slaapt ze hooguit een uur.
    Hoe doen jullie dat met regelmaat erin brengen. Hebben jullie al vaste rituelen? Ik probeer haar na de fles (dan is ze lekker slaperig) weg te leggen maar meestal gaat mevrouw niet slapen. Vanochtend heb ik haar mee genomen onder de douche, daarna fles en daarna in de puckababy en in haar ledikantje. Toen was ze 2,5 uur van de wereld. Dat kan ik dus vaker proberen maar heeft iemand nog tips voor meer ritme en regelmaat? Zit er best een beetje mee.

9. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ojee dames wat veel gepraat 🙈 ga me best doen!

Jfelice hier ook in het begin een gulzige drinker en dan gaat het soms over op sabbelen... Ik masseer dan mijn borsten
    Borstcompressie noemen ze dat volgens mij, houdt de melk stroom op gang. Die van mij gaat echt hysterisch huilen aan de borst als het leeg of langzamer gaat :D op de handes sabbelen doet T. ook, wil soms zijn hele vuist in zijn mond proppen hihi heb niet het idee dat hij honger heeft. Hebben ze met 8weken weer een sprong? Die van mij is vandaag 8 weken (volgens mij klopt mijn banner niet meer) gaat snel he!

rxy mooi dat dragen! Vind je het knopen niet moeilijk? Ik zou zo bang zijn dat ik niet goed of strak heb geknoopt.

zwangels wat een leuk pakje! Wil ook zoiets voor de kerst!

Nijntje website van prenatal is under construction :( maar hij is vast heel mooi! Stom he hoe ouders zich zo kunnen opwinden over het schoonhouden? Laat ze lekker kind zijn, ze hebben er zelf niet om gevraagd om in dure kleding rond te lopen.

noordeling haha hier ook toen ik voor het eerst de kleine in de maxi cosi deed dacht ik o shit helemaal niet opgelet hoe dat moet :$ gelukkig had me nieuwsgierige stiefdochter wel op gelet toen papa er mee bezig was.

emma wat een luxe tijden! Ik maak T. niet echt wakker, vaak gaan we rond 23:30 naar bed en dan wordt hij uit zich zelf wakker. Dan geef ik de borst en leg hem in zijn wieg en T. slaapt weer. Maar als hij een voeding heeft gehad om 22:00 en hij blijft slapen dan maak ik hem niet wakker. Maarja meestal vergeet meneertje een voeding niet ;)

Sarah vervelende situatie. Ik denk dat je niet meer kan doen... En nu eigenlijk gewoon een punt erachter moet zetten. Ik weet niet of ze ook oo verjaardagen enzo komt maar dan kan je elkaar beleefd negeren. Wel hallo zeggen maar je hoeft niet een gesprek te beginnen. Sarah ik heb weinig verstand van spaar rekeningen, ze zijn bijna allemaal hetzelfde op de kadotjes na die je dan krijgt haha

Nijntje ook geen leuke familie ervaring. Wat de reden ook is dat ze boos zijn, ze hebben niet het recht om dat op een negatieve manier te doen.Zo makkelijk om er over te praten en te vertellen waar ze mee zitten ipv als kleine kinderen te gedragen :( en geld zegt echt niks wij hebben het absoluut niey breed, maar toch zijn we zo gelukkig.

hier ook een half broer en half zus die niks hebben laten horen de Helen zwangerschap. Wel een kaartje gestuurd en me half zus een romper. Maar verder niks, geen belletje tijdens of na de bevalling. Terwijl ik kadotjes kocht (nu niet meer me half zus was verhuis niks gezegd en ik doodleuk kado bonnen sturen voor de kids op haar oude adres letter weg gegooid geld) en ging vaak langs om me nichtje rn neefje te zien, en nu ik een kleintje heb niks?? Ook speelt er nog way mee. Maar heb nu zo iets het is klaar! Wil mijn zoontje ook niet bloostellen aan hun gedrag voor al het neppe "we zijn zo close" onzin.

bloempje niet leuk dat je kleintje zo van slag was van al het eten. Had je ook gevraagd waarom ze dat deed? Kende je haar ook? Met een oppas is het heel handig om iemand te hebben met ervaring en ook een paar uur de oppas met je laten meelopen. Heb jaren gewerkt als oppas. En ik liep altijd een uurtje of 2 mee zodat ik zag wat de routine was. Ook altijd naar referenties vragen en kijken of ze ook echt met baby's hebben gewerkt!

moonpie welkom gezellig dat je wil mee kletsen :D

snoepje hey je bent er weer! Wat goed dat de VK zijn excuses heeft aangeboden. Al hoewel ik eigenlijk vind dat ze een waarschuwing moet krijgen. Ze heeft je te lang in ellende gelaten! Iemand met medische kennis had dat niet mogen laten gebeuren! Missschien persoonlijke vraag maar ben je na de bevalling nog terug gegaan naar de psycholoog waar je tijdens de zwangerschap heen bent gegaan?
    O en als je baby honger heeft, heeft hij honger ben zo tegen die richtlijnen qua voeding die ze bij de CB hanteren! Je moet ze natuurlijk niet dwingen om te eten, maar als jou kindje meer wil eten dan wil hij dat. Ene baby eet/drinkt meer dan een andere baby.

emma hier ook wakker kindje. Let nu wel heel goed op de slaap signalen. De enige echte routine hebben we snachts. Eten geven op bed en dan in het wiegje leggen. En sinds kort badje savonds ipv overdag. Overdag zit een routine er gewoon nog niet in. Behale eten verschonen knuffelen/spelen/in de wipstoel en zodra ik de eerste slaap signaal zie leg ik hem inde box/wieg of in mijn armen.

En nu ik haha
    Nou ja paar dagen terug zat ik hier onzeker en moedeloos te schrijven dat T. zo weinig sliep overdag en echt uit zijn hum was. Die avond sliep T. Van 23:30 tot 05:30. Haha als of hij het voelde dat ik zo ongerust was :p
    Wel ben ik veel beter op zijn slaap signalen gaan letten. En dan leg ik hem dus gelijk in de wieg, box of in mijn armen met zijn speentje. En dat lijkt goed te werken. Ook waren mijn vriend en ik te gehaast met hem veranderen van waar hij lag bij elk huiltje, terwijl we nu merken dat dat huiltje begin is en dan valt hij in slaap. Is niet echt huilen meer een schreeuw ofzo haha alsof hij even iets kwijt moet voor het slapen gaan.
    Vandaag is T. een slaperig mannetje, bijna de hele middag slapen. Met een voeding tussen door. Ook slaapt hij nu al 3 nachten van +/- 00:00
    Tot ongeveer 05:30

relatie vervelend dat sommige van jullie in een relatie dip zitten. Hier beetje andersom mijn vriend neemt het vaak over waardoor ik me soms nutteloos voel haha maarja dan denk ik ook weer wat voelen we elkaar goed aan. Maar alles willen doen is ook niet goed. Is wel je mama instinct maar probeer toch de taken te verdelen, geeft jezelf ook rust. En blijven praten met elkaar'

Vraagje sinds een week of iets meer rolt T. zich op ofzo. Als hij in de wip stoel zit of tegen mijn benen wilt hij steeds naar voren leunen. Lijkt wel een egel haha. Is dit normaal? Hij is best sterk al met zijn nekje. Of is dit het trainen van zich zelf om te draaien straks?

Oja ik zit nu ook bij de FB groep

10. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @emma op internet staat veel geschreven over rust en regelmaat, hier als ze wakker wordt meteen voeden, even spelen in de box vind ze pas sinds 8 weken leuk of gewoon knuffelen met mama, zodra ik haar zie gapen of ze wordt een beetje druilerig doe ik haar luier verschonen in de inbakerdoek en naar bed. In het begin huilde ze wel een beetje dat duurde 1 week en sindsdien leg ik haar altijd weg zonder dat ze huilt en vind ze het prima. Als je niet wil laten huilen kan je een speentje geven of naast haar bed blijven totdat ze slaapt.

Y slaapt hier overdag echt nog best veel vaak zo een 2 à 2,5 uur tussen de voedingen, alleen tussen 16.00 en 19.00 is ze veel wakker, maar dat is prima en gezellig! 😃

@boogschutter fijn dat je vriend en jij elkaar goed aanvoelen dat is hier ook wel het geval! Wat betreft het oprollen in de wipstoel dat ken ik niet.. Hier is Y nog niet heel sterk in d'r nekje maar komt vanzelf.

11. snoepje84

Haaa boogschutter!

Ik was er inderdaad even uit en nu weer terug! :D nou er is een vk waar ik nog echt niet klaar mee ben. Als ik haar op dr donder heb gegeven dan kan ik die hoofdstuk afsluiten. Die gaf nog even een grote mond toen ze me zus aan de tel had en nooit excuses aangeboden. Zo ga je gewoon niet om met mensen. En buiten dat je irriteert sowieso een zwangere dame niet die weeën heeft en al helemaal niet eentje die al thuis aan het stuiteren was met 7 cm ontsluiting! Ik dus :D oh en weet je wat zo erg was meid we wonen in een buurt waar het multi culti is en voor de ander is het leuk en een ander schrikt daar van deze vk dus ook want ze liet ons duidelijk weten dat toen ze langs kwam niet meer terug te willen komen voor haar eigen veiligheid! Me zus en ik keken elkaar echt aan van meen je dit nou???? Psycholoog heb ik afspraken mee staan en dat is wel fijn. Wat cb betreft tja de ene zegt alles met een korrel zout nemen en weet je misschien is dat ook wel zo. J moet nu matigen met voeding. Gisteren schreeuwde hij de longen uit zn lijf, knabbelde zn vuistjes open en werd pimpelpaars no way dat ik me kind laat verhongeren dus hup een flesje erin en hij gaf me daarna de prachtigste glimlach ever. De boom in met de kinderarts dachten we alle twee haha

12. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    @boogschutter: nee knopen gaat goed, maar kan maar 1 techniek nog hihi, lang leven YouTube!! Hij heeft gister 4 uur lang bij me geslapen in de draagdoek 😊

13. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook maar even een ticket ingesteld 😃 wel zo handig

14. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Hebben jullie ook dat als je met de kleine op visite bent, dat de visite dan zo opdringerig is naar de kleine? Gisteren heb ik me bont en blauw geërgerd. Ik kwam binnen met een slapend kindje, dus lekker in de maxi cosi gelaten. Gelijk mensen die er op af gaan en over zn buikje en beetjes wrijven, foto's maken met felle flits.. Laat dat arme kind toch lekker slapen! Of mensen die per se een flesje willen geven.. Dat is toch echt nog steeds iets voor ons twee, of opa en oma!

15. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    bloempje herkenbaar ;) mensen vergeten dat het een mensje is en niet een pop. Hier niet de fles maar iedereen wil hem knuffelen. Probeer dan positief te blijven en te bedenken dat het allemaal uit het goede van hun hart komt. Maar het is wel heel irritant haha

Pff nadeel van laten slapen na de voeding van 22:30 is dat hij dan 2x snachts komt. 22:30-02:30-05:30-08:30 echt stipt optijd! Maar als hij nog rond 00:00 eet slaapt hij zo door tot 05:00? Nou gelukkig is zondag rustdag ;) mijn ouders komen zo langs, voor de rest niks boeiends gepland. Veel plezier iedereen die Sinterklaas gaat vieren!

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sinterklaas vieren was heel gezellig gisteren. Lekker verwend :). Logeren ging ook goed, om 22.30 mee naar boven. Flesje gehad om 21:00 en toen om 3:30 pas weer! En daarna om 7.00.

17. snoepje84

Ik denk dat me kleine baby boy ziekjes is.. ah zo een schorre stem en niets helpt :( heb m lekker in bad gedaan flesje gegeven en meestal is ie echt moe en valt in slaap maar nu huilt hij continu

bloempje heel irritant ja maar ik zeg er meestal wat van. Ik snap dat iedereen nieuwsgierig is naar de kleine maar als ie slaapt moeten ze m echt even niet storen want als ie dan wakker is is hij echt niet te genieten.

18. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn vandaag even naar bataviastad geweest, daar zit een lief winkel alles 50% korting dus even flink ons slag geslagen leuk pyjamaatje gehaald, een winterjas voor de wintersport en nog een setje helemaal leuk 😃

19. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Zo super druk maar leuk weekend gehad.
    Twee keer sinterklaas gevierd, was echt gezellig zo met alle familie.
    Vanmorgen S. gedoopt was erg mooi en daarna allemaal visite.
    Daarna was 'k echt kapot, lekker poosje geslapen en ml heeft voor S. gezorgd.

Over slapen/rituelen, hier slaapt S. overdag gewoon echt heel weinig. Als ze slaapt is ze binnen 10 minuten vaak weer wakker. 'k Probeer het maar te accepteren. Zolang ze rustig is, vind 'k het ook prima, maar als ze veel huilt vind 'k het wel lastig. Gelukkig slaapt ze 's avonds wel heel goed en het eerste slaapje na de nacht ook. 'k Wil nu ook een draagdoek of andere dragen aan gaan schaffen, maar vind het wel lastig, zo veel keuze!

20. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Gefeliciteerr met de doop Noordeling! Onze spruit mag met 2 weken. Fijn dat het een mooie dienst was!

Deel Deze Pagina