Snoepje, voelt hij zich al wat beter? Noordeling, gefeliciteerd met de doop! Leuk lekker shoppen Sarah. Ik ben nog nooit in Batavia stad geweest, misschien wel een keer leuk dus. Hier wordt er overdag ook niet zo gek veel geslapen. Maar na de fles van 22.00 slaapt ze heel goed. Wel nog een voeding in de nacht, maar na de voeding slaapt ze weer door. Na de eerste ochtendfles slaapt ze ook nog wel een uurtje in haar wiegje. Mijn oudste is ziek, koorts . Verhoudheidsvirus denk ik. De jongste snottert en hoest ook, hopelijk krijgt ze geen koorts. Oudste lekker met een dekentje op de bank.
Snoepje, wat vervelend. Hopelijk knapt hij snel op! Leuk dat je weer terug bent Noordeling, fijn dat het mooi was! S word zondag gedoopt. Hier, een leuk weekend gehad. En ml en ik hebben fijn samen kunnen praten. S gedroeg zich aardig goed En gelukkig gaat het nu weer goed Hopelijk blijft het zo! Vannacht wel weer een mindere nacht. S heeft weinig geslapen en veel huilen. Dus heeft mama ook niet zoveel geslapen Vandaag maar even bijtanken. Krijgen vanavond de collega's van ml op visite
Hoop dat je hebt kunnen bijslapen Wenda! Bleh, vandaag eerste menstruatie in 10 maanden, dat heb ik niet gemist
Gefeliciteerd, Noordeling. Meijke, he gats, die mis ik dus ook totaal niet. Wenda, voel met je mee, hij was hier ook zeer lang. Kleine meid was niet lekker. Moet wel zeggen, vandaag heel veel glimlachjes gekregen en dat maakt een hoop goed na een lange nacht. Zo'n mooi gezicht.
Noordeling gefeliciteerd met de doop Met J gaat het wel wat beter de neus spray is wel goed alleen afgelopen nacht een piep nacht achter de rug.. Hij gilde en huilde de hele tijd voor meer voeding. Ik moet van het CB nu maar 120 ml per 4 uur geven dat is ipv 6 flesjes per dag 5 maar J is volgens de kinderarts zwaar voor de aantal weken (4745) en als ik hier en daar lees hoeveel een kindje moet wegen maak ik me wel zorgen al weet ik dat elke kindje anders is. Soms heeft ie echt geduld en komt hij om de 4 uur maar soms veel eerder. Wat ik ook doe hij zoekt en snakt naar voeding zo zielig.. ik wil me kind geen honger laten lijden maar wil ook niet dat ie later met zn gewicht in de knel komt. Moeilijk allemaal
Ik zwaai even langs. Met ons gaat het helemaal goed! De borstvoeding loopt als een...uh...tiet en J. is een heel tevreden meisje. De gebroken nachten waar ik zo tegenop zag, vallen me mee. Af en toe een middagdutje doet wonderen! Broer en zus vinden J. helemaal het einde, zó lief! Ik geniet er van, voor ik het weet moet ik weer werken en dat geeft weer een hele andere dimensie aan het moederschap (oftewel goochelen voor gevorderden )
@snoepje Wat was zijn geb. gewicht? Ik vind het nog wel meevallen Y was met 4 weken 4222 gram, hebben ze niks over gezegd scheelt wel bijna 500 gram, maar er zijn ook kindjes die met 4700 gram worden geboren die zijn dan wel groot natuurlijk maar ik zou je niet te veel zorgen maken Ik vind het lastig dit soort dingen mijn nichtje is met 2700 gram geboren maar groeide zo snel dat ze nu altyd de bovenkant van de lijn aantikt, inmiddels kruipt ze en je ziet haar slanker worden. En met 1 maand en een week van 6 al naar 5 voedingen vind ik ook best wel raar. Ik probeer t nu met Y, vandaag is het gelukt maar ga haar geen honger laten lijden overigens krijgt ze dan 150-5 en anders 6x 120-4. Het cb lijkt er wel een sport van te maken om nieuwe ouders uit balans te helpen.
@snoepje Wat vervelend! Vraag me wel eens af: consultatie- of consternatiebureau? Wat was zijn geboortegewicht en hoe lang is hij nu? Zag dat onze kindjes maar 1 of 2 dagen schelen. A krijgt 135 ml per keer (120 ml water en 4 schepjes). Ze krijgt 5 voedingen per 24 uur. Op cb zeiden ze ook dat het veel was voor deze leeftijd maar ze heeft er behoefte aan, de flessen gaan tot op de laatste druppel leeg. En sinds ze meer krijgt slaapt ze bijna elke nacht al door. Zolang ze haar eigen lijn volgt maak ik me niet te druk. Volg ook je eigen gevoel. Mijn gevoel zei dat mijn meisje meer wilde en dat klopte. Ze doet het prima. A woog afgelopen donderdag trouwens 4270 gram en was 55 cm.
Maar 5x 135 is toch niet veel Emma en Snoepje? Jullie kindjes zijn niet heel licht, die hebben dat gewoon nodig toch? Ze hanteren een rekensom, 150-180 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Snoepje, voor jou wordt dat dan als je uitgaat van 180 ml 6 flesjes van 142 ml en bij 150 ml, 6 flesjes van 120 ml. Alles daar tussen in is okee. Ik vind het heel gek dat de KA daar onder gaat zitten. Het lijkt wel alsof hij je kind op dieet zet . En daarnaast, geen kind is gelijk. Als hef iets meer of iets minder is gaat er echt niet gelijk wat mis. Hier krijgt ze 6 a 7x 100. En ze weegt nu 3200/3300 ofzo. Dus als je daar die rekensom doet, krijgt ze bij 7 flesjes eentje teveel. Maar onze CB arts adviseerde dit juist, dus zelfs meer dan die rekensom van de kinderartsen. Zij verschilt hierover van mening met de kinderartsen, ze zijn in de groei en de een heeft gewoon wat meer nodig dan de ander.
@ Rust en regelmaat: Het boek van Ria Blom of Stephanie Lampe kan ik wel aanbevelen. Ook de site inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen en huilen. bevat veel info daarover. @ Noorderling: gefeliciteerd! Vanochtend bij CB geweest om te wegen. Ze weegt nu 4460 en is in één week 100 gram aangekomen. Volgens wijkverpleegkunidge is 150 gr gemiddeld, maar zij is tevreden zolang het tussen de 80 en 200 ligt. Wat dat betreft hebben we echt een relaxte verpleegkundige. Ook gevraagd wat ik nu met die voedingen moet doen. Ze komt nog steeds 8x en drinkt flesjes van 90cc (ene keer 70, andere keer 100). Tja, kan niks doen, ze zal zelf meer moeten gaan drinken. Ik maak nu iedere keer flessen van 120, hopende dat ze wat meer gaat drinken en daarmee ook minder vaak. Maar ja, afwachten nu. Probeer het soms wat te rekken in de hoop dat ze meer drintk, maar dat werkt ook niet. Vanochtend ook voor de 2e keer bij de osteopaat geweest. Hoef niet meer terug te komen . Alles was lekker soepel gebleven en ze deed het goed. De uitslag op haar gezicht, wat volgens het CB baby-acne was, was volgens hem toch echt geen baby-acne maar uitslag... Waarschijnlijk met haar darmen te maken. Moet dat dus even in de gaten blijven houden. Is iig wel al minder. Het slapen 's nachts gaat nu heel goed. Overdag zijn we nog wat aan het aanrommelen. In principe leg ik haar wel steeds in haar ledikant. Behalve als ze al slaapt in de maxi cosi/wandelwagen na een ritje laat ik haar daarin liggen. Ook 's avonds rond 19 uur laat ik haar beneden. Dan gaat zoonlief naar bed en die maakt er nu een sport van om zo vaak mogelijk uit zijn bed te klimmen en rond te dwalen boven. Vraagje over voeding; ik lees veel dat er een fles op een vaste tijd wordt gegeven. Ik geef alle voedingen op verzoek. Geven jullie op verzoek, op vaste tijden of een combi?
Ah, bedankt voor de tip Penny. Zal eens kijken. Ik geef op vaste tijden de fles. Om 7.00-11.00-15.00-19.00 en 23.00 uur. Na de fles van 11.00 uur gaat ze op bed voor het middagslaapje. Na de fles van 19.00 uur is het bedtijd. Vaak duurt het dan even voordat ze echt slaapt maar ze leert wel om zelf in slaap te vallen. Om 23.00 uur moet ik haar wakker maken en meestal kan ik haar zo weer wegleggen. Op een enkele nacht na slaapt ze door, vanochtend was het zelfs 8.00 uur. Ik wil graag een vast ritme in de dag. Op veel sites staat dat je na het slaapje moet voeden maar de ene keer slaapt ze 3 kwartier, dan weer eens een uur of anderhalf, soms 2,5 uur... geen peil op te trekken en na de fles is ze zo lekker slaperig nu. Denk trouwens dat ik deze week al begin om bij 1 voeding meer te geven, dus naar 5 schepjes. Vooral om 15.00 uur en 19.00 uur is ze hongerig.
ik denk even snel wat bijlezen maar dat duurt wel wat langer haha! Maar wat me opvalt is de hoeveelheid fv! Ik vind 5 x 135 helemaal niet veel! Maar goed, ons meisje drinkt bijna 6 x 165 (dus 150/5) op een dag. Vanochtend sliep ze echt uit, voor de eerste keer een ruk van 8 uur gemaakt, dus ik bied haar nu zelfs nog grotere flessen aan (terwijl ze dezelfde hoeveelheid nog drinkt), omdat ze vandaag denk ik op 5 voedingen gaat doen, ipv 6. Ik heb lang niet gelezen meiden.. doe mn best maar ben eigenlijk al druk zat met een peuter en baby in huis en de extra zorg rondom mn s-vader. Gisteren naar het cb geweest en ben erg blij dat ik heb gewisseld van team daar. Dit team is veel leuker en volgens mij veel nuttiger. haha! M weegt nu 5535 gram en is 58,5 cm. Een flinke meid dus. Qua gewicht is ze zwaarder in verhouding met haar lengte, maar ze oogt juist het tegenovergestelde. Ze heeft blijkbaar gewoon wat massa (vooral bij dr bovenbenen, die zijn wel flink). Verder doet ze het goed. Het is best een tevreden meisje! Enige nadeel is dat ze erg moeilijk van haar boertjes af komt, en daardoor na een uur weer wakker wordt omdat het haar in de weg zit. Sinds gisteren lijkt dit wel wat beter te gaan. Het is een echte meid met pit. Zo wat was ze boos gisteren met de prikjes! Ze bleef er ook echt in hangen terwijl mijn zoontje toen goed te troosten was en er zo doorheen was. Bijzonder om dat verschil zo te zien en merken! D vindt M echt super leuk en doet het er goed op dat alles weer 'normaal' is. Het is echt een lieve broer!
Bedankt voor het doorgeven Penny! Ik ga er zeker wat mee doen Ik probeerde al wel om regelmaat te hebben, maar weet nu beter hoe ik het kan doen. Dus ga het vanaf nu proberen nog beter te doen. Misschien word S daar nog wel wat rustiger van en slaapt hij snachts beter. Maar hij is verder gelukkig wel heel vrolijk Heb al een aantal lachjes van hem gehad Sitalita, fijn dat het zo goed gaat
Penny echt vate tijden niet maar hou gewoon aan tussen de 4/5 uur krijgt ze eten. Snachts maak ik der alleen niet wakker dan zien we wel wanneer ze wakker word.
@wenda hier ook het boek via Ria blom als leidraad gebruikt, zoals zij schrijft kan het best hard overkomen want je kleintje laten huilen zit er wel bij, maar dat hoeft helemaal niet en je kan zelf bepalen wat je acceptabel vind. Ik ben er erg blij mee dat ik vanaf 2 weken hier al voorzichtig mee begonnen ben. Heb namelijk denk ik de makkelijkste slaper die er is. Hoor haar bijna nooit! en in de wakkere tijd is ze ook heel vrolijk. Het heeft me een weekje gekost om de regelmaat erin te krijgen waarvan ze twee dagen wel wat gehuild heeft voor het inslapen. Nooit langer dan 15 minuten overigens! Ik baker haar ook in, maar ga dit over twee weken alweer afbouwen.
Sarah, ik ben er gisteravond mee begonnen en tot nu toe gaat het aardig goed. Ik laat hem eerst even huilen en als het lang duurt ga ik gewoon bij zijn wieg zitten tot hij slaapt.
Even een vraagje, ik las dat het het beste is om eerst te voeden, dan even op schoot samen spelen en dan in de box. Maar S valt vaak al tijdens het drinken in slaap. Moet ik hem dan wel even op schoot houden en in de box leggen of gelijk naar bed doen? Want hij is af en toe ook na de voeding nog klaar wakker. Maar als ik hem de rest van de dag gelijk naar bed doe dan moet ik dat toch dan ook doen? Want anders zit er nog geen regelmaat in
verschoon je na de fles ook? Ik doe eerst altijd flesje, verschonen, bij ons zitten of in de box, en dan begint ie te gapen en dan gaat ie op bed! Misschien dat hij door het verschonen weer even wakker wordt en dan kan hij nog even bij jullie zitten of in de box en dan op bed! Zo doe je steeds hetzelfde!
Ik doe het meestal na de eerste kant. Omdat hij dan vaak al in slaap valt. Maar ik zal eens proberen om het na het voeden te doen! Dankjewel! Ik heb nu wel een beetje het idee dat S toch oververmoeid was ofzo. Vooral 's avonds. Omdat hij overdag zoveel prikkels kreeg en niet zoveel sliep. En savonds was het haast elke dag huilen en wou hij alleen bij ons slapen. En als ik hem nu op bed leg na het voeden valt hij gewoon lekker in slaap
Hey meiden, zie dat er hier nog een hoop zijn die nog niet op de fb zitten, als jullue het leuk vinden is dit de link ;: https://m.facebook.com/home.php?refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2Fcheckpoint%2F&soft=more