@ Wenda, als ie moe is naar bed, dan kun je het knuffelen/spelen overslaan. Ze leren dan ook dat ze naar bed gaan als ze moe zijn.
Je kan het spelen dan overslaan, maar ik hou Y vaak nog wel even op schoot hoor gewoon omdat ik dat zelf lekker vind om te knuffelen😃
Even een vies berichtje . Zojuist bij het poepen erg veel bloed verloren! Ik hoorde het gewoon druppen.. Zouden dit aambeien zijn? En waar kan ik hiervoor een middeltje halen?
Geboortegewicht van J was 3660 en lengte 52 cm. Ik snap er ook niks van de KA wil inderdaad dat ik me echt aan 5 x 120 ml per dag hou maar als je de arme hummel ziet snikken om wat voeding me hart breekt gewoon me man zegt ook dat ik niet zo streng moet zijn en dat ze bij cb ook maar wat zeggen soms geef ik m gewoon een flesje extra als ie weer zn huil moment heeft. 19 december volgende afspraak ben echt benieuwd hoeveel hij dan weegt.. en ook gelijk zn eerste prikje
Oh en bloempje hier soms ook wel bij obstipatie bloedverlies. Meestal laat ik het zo en gaat t vanzelf over.
@Snoepje geef je ook voor hongerige baby's? En heb je een speen al geprobeerd, misschien heeft hij ook zuig behoefte? Zo hebben vrienden van ons 7 maanden met een huil baby gezeten ze gaf BV maar blijkbaar niet genoeg maar ze mochten van de CB niet bijvoeden. Nee een buikband 7 maanden lang is fijn?? Ik zou echt naar je kindje luisteren en je moeder instinct luisteren wat die weet het altijd beter! De CB kent je baby niet. En misschien tussen de CB en wat jij gaf inzitten? Dus als de CB 120 zegt en jij gaf 150 dan 130ml geven? Of dan wel 120ml geven maar dan wel om de 3uur..
Volg je hart!!! Geef hem waar die om vraagt.. Honger is honger! Een baby drinkt wat die nodig heeft, wat teveel is spuugt die dan wel weer uit! Niet mee blijven lopen hoor, arm hummeltje!
snoepje, wat sneu voor je kindje. Het cb moet je soms ook met een korreltje zout nemen hoor! Als hij nou honger heeft.. Gisteren de hele dag geprobeerd om er regelmaat in te krijgen. Maar het heeft nog niet veel geholpen voor snachts Na de voeding van 12uur wou meneertje niet gaan slapen. En uiteindelijk was hij zo moe dat het ook niet meer lukte.. En toen was het 3uur voordat hij sliep, toen kon ik ook gaan slapen. En toen kwam hij om 5uur weer voor een voeding. Ik ben echt geradbraakt. Maar we gaan maar weer vrolijk verder Hopelijk gaat die regelmaat verder wel helpen! Want nog een paar nachten zo en dan hou ik het niet meer vol. Gisternacht was het ook al bagger en die nacht ervoor kwam hij om de 2en half uur voor een voeding Gisteren overdag zat er ook maar steeds 2/2en half uur tussen. Ik heb hem gewoon gegeven, maar is dat normaal voor een kindje van 5 weken?! Hij drinkt wel gewoon goed en volgens mij ook genoeg.
Gewoon geven. Gisteren ben ik ook begonnen met meer voeding geven, 3 flesjes van 120/4 en 2 flesjes van 150/5. Heb er even lak aan wat het cb zegt. Ze dronk die grote flessen ook helemaal leeg Ze heeft een klein beetje gespuugd maar echt teruggeven doet ze niet. Dus dan zit het goed. En nu heeft ze weer lekker doorgeslapen vannacht. Je kindje zit nu ook rond de 6 weken, ze hebben dan vaak een groeispurtje en hebben meer nodig.
wenda klinkt als de 5 weken sprong, ik zit momenteel in de 8 weken sprong... Echt drama maar dan overdag, veel huilen en drinken. Lekker bij je houden en knuffelen. Geef je BV? Kan zijn dat hij ook aan het regelen is. Die van mij deed dat de afgelopen weken. En ik merkte dat hij van tot 04:00 slapen (dan eten) toen naar 05:00 en sinds de afgelopen dagen 06:00 laatste voeding is dan tussen 23:00 en 00:00 Ik heb momenteel de drama dat hij overdag niet wil slapen. Net een half uurtje geslapen in zijn bedje. 👏 Hier heb je de sprong schema: Mentale sprongen van je baby in het eerste jaar
Gewoon echt je gevoel volgen, je moederhart heeft het altijd goed!! Hier vandaag de eerste prikjes gehad, 2 weken 'te laat' want onze lieve prinses heeft in het ziekenhuis gelegen! Hoge koortsen, waarschijnlijk een virus! Ze weegt nu 5450 gram en is 57cm! Ze drinkt 5x150ml. Als ze savonds haar huiluurtje heeft en meer wil, of snachts nog eens wil drinken krijgt ze nog 90ml water met 2 scheppen extra.
Mamvk, wat sneu zeg! Fijn dat het nu weer beter gaar. Bij wie van jullie slaapt de baby overdag nog in de woonkamer? Hier lukt dat niet zo goed meer, maar boven ook niet. Dat laatste is ze niet gewend natuurlijk overdag. Ik ga morgen starten met alle slaapjes in haar wiegje. Doen jullie dit ook en lukt het? Ze slaapt nu trouwens in mijn draagdoek, dat mag ook uiteraard .
Ons meisje slaapt eigenlijk waar het maar uit komt! Met oudere broer op school is het een heen en weer naar school... Maar tussendoor ligt ze of in de wieg, of in de box
Heerlijk dat ze overal slaapt mamvk! Ik merk dat ze wat minder diep begint te slapen, ze wordt dan wakker van geluiden van onze oudste, die best luid is . Verder slaapt ze inderdaad ook in de maxi cosi of kinderwagen als we onderweg zijn. Maar thuis ga ik dus proberen boven aan te wennen. Ben benieuwd.
@Meijk Hier ook in dat tussen periode. Beneden wordt T. snel wakker en ook een luide stiefdochter en boven in zijn eigen bedje lukt ook nog niet. Nou ja vandaag een halfuur daar geslapen kon ik mooi de was op hangen. Elke dag gewoon blijven proberen, en een routine erin krijgen. Maar snachts slaapt hij weer in zijn andere bedje naast mijn bed, dus hij heeft 2 bedden en een wieg. Zijn wieg/bed naast mijn bed slaapt hij super in.
Pff het valt nog niet mee hier. Vanmiddag even een flinke inzinker gehad. Ik ben echt super moe, maar ik kon vanmiddag ook maar heel even slapen want toen begon S weer te huilen. Ik hoop zo dat hij vannacht wel lekker slaapt. Want ik heb echt even wat slaap nodig. Meijke, sinds een paar dagen probeer ik dat S boven in zijn wiegje slaapt. Vaak huilt hij dan wel even en moet ik ook even naar hem toe om hem te troosten. Maar ik hoop dat dat vanzelf over gaat en hij dan gewoon in slaap valt als ik hem in zijn wieg leg.
@Wenda: Voel met je mee, het is ook lastig als je echt moe bent dan kan je gewoon veel minder hebben. Hopelijk heb je beetje bij kunnen slapen. @Meijke: We hadden haar eerst altijd in de box maar dat wil ze niet meer (of heel soms), wiegje was eerder in de week drama maar nu vandaag ligt ze er opeens in. Hopelijk niet eenmalig. Ga in ieder geval proberen vanaf nu haar in de wieg weg te leggen, ze begint de woonkamer veel te interessant te vinden. @Mamvk: Ach zielig, hopelijk heeft ze dan ook niet te veel last van die prikjes gehad er bovenop. Hier afgelopen woensdag prikjes gehad en weer gemeten en gewogen (in kleur voor de lijst eventueel: 8 weken, 57,5 cm, 5190 gram). Nou was slapen al de hele week beetje moeilijk, steeds maar lastig was ze weg te leggen ook na nachtvoedingen. En woensdag hebben we het geweten na die prikjes. In de middag sliep ze nog opeens een ongeluk en in de avond/nacht was drama. Slecht geslapen, uren bezig haar proberen in slaap te krijgen, korte slaapjes, etc. Was zelf gisteren doodop en zij was huilerig en hangerig en wilde ook maar niet slapen ondanks dat ze duidelijk moe was. Uiteindelijk de wandelwagen de trap af gesleept en haar warm ingepakt en maar wandelen, toen viel ze in slaap. Dus mijn man en ik maakten ons gisteravond al weer op voor een zware nacht (het was immers al paar nachten niet zo best, met die piek na die prikjes ook nog de nacht ervoor). We zitten op de bank, ze slaapt en drinkt en slaapt weer van die hazeslaapjes. Wanneer we naar bed willen slaapt ze ook, en waarempel, ze laat zich zo wegleggen. Ze sliep maar een uurtje en wilde toen weer eten en.... toen viel ze gewoon zonder mokken weer in slaap. Ze heeft 5 uur doorgeslapen (en wij ook, heerlijk) en na de voeding daarna nog weer weg kunnen leggen, weer zonder problemen. Krijg daarna met opstaan een brede glimlach, ook fijn. En toen ze net weer gaapte kon ik haar waarempel nog in de wieg wegleggen ook nog. Ik hou er rekening mee dat dit eenmalig kan zijn, maar geniet er wel even van.
Wat is het hier rustig vandaag zeg! Sylph, lekker zeg dat ze nu weer lekker slaapt! Hopen dat het zo blijft Hier, vannacht weer heerlijk geslapen. Vergeleken met de afgelopen tijd sliep ik gewoon vroeg Het was kwart voor 2 En toen heeft hij doorgeslapen tot 7uur! Echt zo super fijn! En ml heeft S 's avonds mee naar beneden genomen zodat ik even lekker rustig kon douchen en mn bed in kruipen. Dus had al een uurtje geslapen voordat ik om half 12 weer moest voeden. En vandaag gaat het eigenlijk ook heel goed. Hij is nu al een paar keer zelf gaan slapen in de wieg Dus hopelijk begint de regelmaat nu te werken
Jullie hebben helemaal gelijk dames.. vannacht was weer drama kleine huilde voortdurend. Had weer honger en ik maar die stomme richtlijn van cb volgen. Iedereen die ik ken zegt ook je gevoel want cb roept ook maar wat! Vandaag is ie was rustiger en slaapt netjes door. Hopelijk slaapt ie ook snachts door. Maar wat voeding voortaan betreft geef ik hem gewoon. Hij is nu 6 weken 1 dag en zal vast tegen de 5 kilo wegen dan zijn 5 flesjes van 120 ml echt niks. En dan heb ik er nog een zware blaasontsteking bij bah