Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    goedemorgen!

menstruatie: ben nog niet steeds niet ongi! Ben daarom 1.5 week geleden begonnen met de pil!

slapen: mr slaapt in een winterslaapzak, een laken,deken en grote badhanddoek! En een kruikje! Hij moet het echt warm hebben want anders wordt hij wakker!

voeding: mr krijgt 5x180 cc..

coekie, welkom! Zou de laatste fles ook niet Meer gaan geven! ZE slaapt immers Super goed door!

Sarah, succes morgen!

jes, succes morgen! Komt wel goed! Maar snap je helemaal! Ik zag er ook als een berg tegenop!

ik moet eerlijk zeggen dat ik het hier leuker vind kletsen dan op fb! Vind dit wat overzichtelijker!

hier gisteravond om 22.00 uur laatste fles gehad. Vanmorgen om 05.00 uur weer! En hij slaapt nu nog lekker op ons bed!
    denk dat als ie deze week zo nog door gaat met slapen snachts dan gaat ie vanaf volgende week naar zijn eigen kamertje en ledikant! Ben benieuwd hoe dat gaat! Liggen jullie kindjes al op eigen kamer?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

#762 Meijke, 10 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2014
    Hier weer laatste flesje om 22:45 en de volgende om 4:40, super fijn. Wel sneu dat ze overdag nog zo onrustig is. Hopelijk gauw beter. Ze krijgt sinds 3 weken speciale voeding (ivm verdenking koemelkallergie) en dat helpt wel wat, maar overall hebben we geen hele blije baby. Ze is goed te troosten gelukkig, maar erg onrustig.

Succes Jes met de prikjes! En Sarah met het plaatsen van de spiraal. Ik ga er over een paar weken ook voor, beviel me prima. Jaren geleden de Mirena gehad en voor deze zwangerschap de koperspiraal. Neem nu ook de koperspiraal, want die hormonen in de Mirena kreeg ik acne van.

Exciting, hier nu nog bij ons, maar inderdaad, als het zo goed blijft gaan in de nacht misschien ook wel naar haar kamer over een tijdje.

Kom maar veel hier kletsen :), ik heb geen FB

3. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sarah, succes met het zetten van je spiraaltje! Hopelijk valt het alles mee

Jes89, ohh die prikjes, sneu he! Onze meid krijgt ze over 2 weken, zie er ook al tegen op!
    succes, hopelijk heet jullie kleine er niet teveel last van

Meijke, wat rot dat jullie kindje niet erg happy lijkt te zijn! Wat voel je je dan machteloos he, vind je niet?
    Onze dochter huilde in het begin erg veel, en veel onrustig.. Ze had veel last van krampjes en moeilijk poepen, maar sinds vorige week weten we ook dat ze haar sleutelbeentje gebroken heeft bij de geboorte! Daar heeft ze veel last van gehad en niemand die het wist te achterhalen (kinderarts, huisarts, kraamhulp, verpleegkundige tijdens de intake voor het cb,...) Iedereen schoof het op krampjes, buikpijn (wat ze ook allemaal had) en 'babies huilen nou eenmaal'. Ze gaf ook geen pijn aan bij aanraking of aankleden enz.
    Nu niet om je bang te maken oid, maar misschien is het bij jullie ook zoiets?
    Ik weet niet hoe goed ze zouden moeten reageren op andere voeding als het koemelkallergie is? Maar toch wel meer dan -wel wat-, niet?

Slapen- V. sliep na 1,5 á 2 weken op haar eigen kamertje, maar sinds een paar dagen wil ik haar weer bij me, haha. Nu slaapt ze dus weer in een wiegje op onze kamer.

Menstruatie- ik ben sinds afgelopen weekend voor het eerst weer ongesteld. (6 weken na de bevalling) Pfffffff dat heb ik zóó niet gemist.. Het leek ook 10x zo erg als voor de zwangerschap.
    Ben benieuwd wat m'n cyclus gaat doen, of het allemaal weer redelijk regelmatig wordt enz.

Wat de voeding betreft, we hebben haar gisteren na het 'tussendoor-flesje' niet wakker gemaakt, maar haar zelf laten bepalen wanneer ze weer kwam. Ze kreeg die fles om 19.45 en heeft tot 04.00u geslapen!! Wow, dat had ik niet verwacht, haha!
    Vanavond nogmaals proberen, maar dan gewoon d'r normale fles rond dat tijdstip (anders krijgt ze in totaal te weinig denk ik). Misschien was het maar eenmalig hoor, we zullen zien.

4. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Wat is het hier gezellig kletsen :)

Gisteravond bv om 22:30 en vannacht om 3:45 weer.. er zit een stijgende lijn in ;)
    Klopt het ook dat baby's op flesvoeding sneller doorslapen?

Wij bakeren onze dochter in, dit maakt haar heel rustig en slaapt ze zowel overdag als 's avonds eigenlijk goed. Verder slaapt ze in haar wiegje naast mij en ik moet er nog niet aan denken dat ze al naar haar eigen slaapkamer gaat:$ (dat zou ik nu echt vreselijk vinden, traan traan...)

Wij bakeren haar in en daarbij hebben we 2 dekens, we hebben ook geen mutsjes meer op na dag 3 (alleen buiten).

Heeft één van jullie baby's al last van smetplekjes? Mijn dochter heeft er nu eentje in haar nekje. Wat doen jullie ermee?

5. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt de smetten lichtjes indeppen met zinkolie/zinkzalf.
    Dit spreekt waarschijnlijk voor zich, maar voor de zekerheid ga ik het toch zeggen :), goed droog deppen na het wassen.
    Je kunt ook tussendoor wat deppen, bijvoorbeeld elke keer als je je kindje verschoond, ook even het nekje meepakken (-> schoonmaken met olie, droogdeppen, zinkzalf/zinkolie op deppen) En nooit met dezelfde vinger terug in de pot. Als je kindje het te warm heeft wordt het halsje wat klammig, dan kunnen ook smetten ontstaan. Probeer te voorkomen dat ze het te warm krijgen.

6. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ exciting ik vind het hier inderdaad ook wat overzichtelijker, maar facebook is ook wel leuk met de foto's die af en toe voorbij komen, dus ik blijf hier en daar maar gewoon mee kletsen.

@jes Zijn de prikjes mee gevallen? Het is echt wel zielig he, Y had er hier best wel wat last van, maar de volgende dag was dat klaar!

@ meijke lastig dat jullie kleintje niet altijd tevreden is lijkt me moeilijk om mee om te gaan. Y huilt heel erg weinig maar als ze huilt word ik er snel onrustig van, meestal is er dan toch ook niet echt iets aan de hand, maar lijkt wel of ze het soms even nodig heeft.

Menstruatie, ik was precies 6 weken na de bevalling weer ongesteld, en toen meteen na vier weken ook weer, cyclus nog steeds even regelmatig als altijd, maar ongesteldheid was wel veel heviger. Hoop dat het door het spiraaltje uit blijft.

Slapen. Y slaapt hier nu toch al zeker vier weken in haar eigen kamer. Soms vind ik het wel ongezellig, maar ik werd constand wakker van haar gegrom en geluidjes in dr slaap. Ik ben een stuk uitgeruster nu en daar heeft ze meer aan denk ik.

Hier: Spiraaltje plaatsen viel me heel erg mee, had verwacht dat het net zoiets zou zijn als de ballonkatheter plaatsen, was het denk ik ook wel en dat vind ik toch niet heel prettig. Had nu 2 naproxen van te voren ingenomen op aanraden van de huisarts en ik voelde eigenlijk helemaal niks.
    Ik hoop dat ik er goed op reageer. Vind het toch wel raar, nu ik Y heb weet ik zeker dat ik een tweede wil en zou er zo weer voor gaan al is dat niet verstandig meteen. Het lijkt me ook een stuk relaxter als Y wat ouder is en al wat meer zelf kan, maar het voelt nu best wel een beetje definitief dat er iig voorlopig geen tweede komt. Ach ja ik ben nog jong genoeg dus het komt vanzelf wel nu eerst vol op genieten van Y, wat is het toch een heerlijk meisje!

Oh ja smetvlekjes, Y had een kleintje in dr nekkie, niet gek met die onderkin;) Ik heb t paar keer met sudo ingesmeerd en het is weg! Goed droog houden en ook meteen de melk weg vegen als ze morst.

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Sorry meiden, even een ego berichtje. Ik zit er helemaal doorheen:( Vannacht was het weer drama. Ik wordt er zo moedeloos van. S is nu 6 weken en het is vaker 2uur geweest dat hij sliep als 00uur. Ik weet niet hoelang ik het nog vol ga houden. Het lukt haast niet om bij te slapen. Vanmiddag wou ik ook gaan slapen maar toen begon S weer te huilen. Ik merk dat ik haast niet meer van de leuke dingen kan genieten omdat ik gewoon te moe ben. Ik zit er aan te denken om maar op de fles over te stappen. Het is eigenlijk echt zonde want de BV gaat heel goed, maar dan kan hij tenminste door iemand anders gevoed worden en kan ik een keer een nacht slapen. Maar eigenlijk wil ik helemaal gaan fles gaan geven, maar wil ik gewoon dat hij om 00uur gaat slapen. Ik wordt er echt verschrikkelijk onzeker van. En doordat dat niet goed gaat word ik ook onzeker over andere dingen. Mijn lijf bijvoorbeeld. Ik vind me echt lelijk geworden na de zwangerschap. Ik zit vol met strepen en heb echt behoorlijk grote borsten gekregen. Ik heb maatje S, maar een bloesje kan ik haast niet aan omdat die dan te strak zit bij mn borsten:(
    Sorry voor het warrrige verhaal:)

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Balen Wenda, kan je niet een keer kolven en dat door iemand anders laten geven zodat je even bij kan slapen. Weer een keer goed slapen kan zo'n verschil maken.

S. ligt hier vanaf ongeveer 5 weken op haar eigen kamertje in het ledikantje. 'k Werd steeds wakker van alle geluidjes. Ze slaapt prima in haar eigen bedje (al vond 'k het eerst niks hoor, voelde zo raar om haar niet bij me te hebben). Ik geef bv maar S. sliep met ongeveer 4/5 weken al door, zegt dus niet altijd wat bv of fv.

Exciting en Sarah: 'k vind het hier inderdaad ook overzichtelijker, maar foto's op fb ook erg leuk, 'k probeer gewoon beiden bij te houden.

Smetvlekjes: geen ervaring mee.

't Lijkt erop dat we overdag ook eindelijk wat ritme krijgen. Ze slaapt 's ochtends na de eerste voeding altijd gelijk weer, meestal tot uur of 11, dan blijft ze wakker tot de volgende voeding om ongeveer half 3 en na die voeding valt ze nu meestal wel een uurtje in slaap. Dan is ze weer wakker tot de laatste voeding. Merk dat het fijn is dat ze toch een uurtje slaapt 's middags (lukte eerst bijna niet, dan was ze 's avonds niet echt gezellig meer).

9. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Coekie welkom onze kindjes zijn even oud! Hier ook een van 23 oktober :D

10. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Wenda hoe voed je snachts?
    Ik heb daar een hele simpele ritueel (t. Slaapt nog naast ons in zijn wieg) ik leg hem op onze bed, verschoon, tussen door zing of brabbel ik met hem. Dan ga ik lekker liggen geef heb de borst met nog mijn nachtlamp aan, dan als hij klaar is met de borst boeren. Terwijl hij over de schouder hangt doe ik een zacht nachtlampje aan (kleur rood heb een app op me tel met kleur lampjes) en doe ik mijn nachtlamp uit.
    geef hem de borst en dan dommelt hij inslaap, voorzichtig hou ik hem een beetje rechtop (voor het geval dat hij moet boeren) en leg ik hem in de wieg en dan gaat de app licht uit en hij slaapt.
    Overdag valt me ritueel in de soep haha en is hij zo eigenwijs dat hij slaapt wanneer het hem schikt. Maar vaak lekker even op de bank in me armen en dan dommelt hij in slaap soms hou ik hem lekker bij me en doe ik even niks. Maar probeer hem zodra ik de slaap signalen zie (wat bij T begint met 1 hand achter zijn oor friemelen :p) leg ik heb ok de kinderwagen wieg. Ik heb echt een week bijna alleen naast hem gezeten om zijn slaap signalen te zien, gapen friemelen aan zijn oor oogjes wrijven, en dan hup gelijk in de wieg.
    Diep adem halen, je kan het!
    En inderdaad lekker even kolven en dan je bed in en mag papa eten geven ;)

Hier is het inderdaad overzichtelijk, maar op FB komen zulke lieve foto's voorbij en hoef je minder geheimzinnig te doen.

11. sunshine1994

1 apr 2014
    37
    0
    0
    Kan ik me hier ook nog melden:)
    17 oktober is mijn mannetje geboren!
    iedereen hier nog van harte!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @slapen. Hier slaapt ze onder 2 dekentjes. Haar handjes steekt ze uit dekentje en die zijn in de ochtend ijskoud.

@flesjes. Hier krijgt i 5×120 en 1x 150 voor t slapen.. 150 krijgt ze nog niet helemaal op.

@cyclus.. hier nog steeds dagelijks bruin.. denk dat mn lichaam helemaal van slag is door de pil..

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zo sneu, sinds 2 dagen zit ze wat verstopt en daardoor drinkt ze ook minder. 50-70 per keer. Hopelijk gauw weer normaal.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Welkom Sunshine!

15. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snoepje84, wat leuk :D iemand op dezelfde dag!
    even snel gespiekt op de 1e pagina, zie dat jullie een zoon hebben gekregen :)
    Hoe doet hij het?

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Wenda
    Probeer te kolven en laat iemand anders 's nachts het flesje geven. Zorg dat je een goede nacht maakt hoor zodat je even bij kan tanken. Desnoods geef je 1x flesvoeding. En laat ook een dag in de week de boel de boel en slaap tussen de voedingen door. Dikke knuffel voor jou. Volhouden hoor, het zal straks beter gaan. Misschien een idee om flesvoeding en borstvoeding te combineren anders?

Slapen
    Toen ze anderhalve week oud was zijn we begonnen haar in haar eigen ledikantje te leggen. Dat ging gelijk best goed eigenlijk. Eerst alleen overdag en paar dagen later ook 's nachts. We werden constant wakker van haar. Zelf lijkt ze het ook een prettige plek te vinden.
    Rond die tijd ook een Puckababy aangeschaft. Ze maait nogal met haar armpjes. Sindsdien ging het slapen veel beter.

Plekjes op de huid
    Ik was A elke dag, of ze gaat in bad of even mee onder de douche. Daarna goed afdrogen en extra goed bij de plooien (nek/hals oksels en liezen). Dan smeer ik haar helemaal in met babyolie. Zit er echt een vervelend plekje dan pak ik de Bepanthen.

Ritme
    tja, wat zal ik daar van zeggen. Ik doe ook maar wat. Ze krijgt zoveel mogelijk op dezelfde tijden de fles. Na de fles van 11.00 uur gaat ze weer op bed. Dan is het elke keer de vraag hoe lang ze slaapt. Soms een uur, soms anderhalf, soms 2 uur, soms 2,5 uur en een heel enkele keer slaapt ze 3 uur lang. Wisselt heel sterk. Om 15.00 uur weer de fles en daarna even in de box. Als ze wat moe is dan leg ik haar in de kinderwagen. Ik bied het haar wel aan om te slapen maar overdag wil ze niet echt. 'S avonds om 18.30 uur de fles en dan is het 19.00 uur bedtijd. Om 22.30 uur wakker maken, verschonen, weer de fles en dan direct terug op bed. Laatste week komt ze niet weer voor 8.00 uur 's ochtends.
    Overigens ligt ze vaak nog erg lang te pruttelen als ze om 19.00 uur op bed gaat maar uiteindelijk valt ze zelf in slaap. Zolang ze niet huilt laten we haar lekker teuten en pruttelen. Na de laatste fles is het meestal heel snel weer stil. Ze heeft om 22.30 uur ook niet echt zin om wakker te worden.

Prikjes
    Gisteren naar cb geweest voor de 1e prikjes. Prik 1 was huilen. Bij prik 2 liep ze eerst knalrood aan, mond ging open maar kwam geen geluid uit en ze haalde even geen adem (en dan weet je dat het echt zeer doet) en toen was het krijsen. Gelukkig was ze snel weer stil. Maar zielig is het wel.

Verder deed ze het supergoed. Ze was alleen een cm gekrompen volgens de meting, whahaha.
    Nu heeft ze wat verhoging, straks nog even temperaturen. Ze sliep gisteravond moeilijk in maar het was vanochtend 8.45 uur voordat ze kwam :$
    Helaas zelf bagger geslapen door de wind.

17. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wenda wat rot dst je er zo doorheen zit.. komt vast snel goed! Dikke digiknuff

Welkom voor de nieuwe dames!

Facebook bind ik juist heel prettig. Ik doe dit via mn foon en heb moeite om het hier bij te houden. Van fb krijg ik een melding dus dat gaat ff wat sneller en minder geheimzinnig...

slapen; davy sliep vanaf nacht 2 dat we thuis waren in zn eigen bedje. Af en toe als hij onrustig was bij ons in bed maar hij is eigenlijk heel makkelijk. Moet ook eerlijk zeggen dat wij van de inloopkast een babykamer hebben gemaakt. Dus ingang zit ook in onze kamer. Dus is bijns hetzelfde als dat hij op de kamer slaapt.

hij slaapt nu in een pyamatje onder een lakentje en koeka deken. Wij hebben een warm huis alleen hier ook van die ijshandjes steeds.. ga vd week hem lekker ook in een slaapzakje leggen. Hij kruipt omhoog en dan word hij wel koud. Slaapzakje moet sowieso want ik breng hem straks sochtends naar opa en oma. Dus dan kan ik hem zo overleggen :)

Davy krijgt trouwens 4x150/5 en de laatste 180/6. Daar doet hij t super op. Hij slaapt van 22.00 tot 8.30 ongeveer. Dus bevalt mij prima. Flessen gaan ook tot op de laatste drupp leeg

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hmm deze fles 40 op en de vorige 50. Als dat morgen nog zo is bel ik HA/CB, dit kan niet de bedoeling zijn... Ze heeft wel ontlasting gehad, maar lijkt veel kramp te hebben. Of het is toch de reflux.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat vervelend Meijke! Vind het altijd zo sneu als er wat met zulke kleine hummeltjes is. Hoop dat het heel snel weer over is.

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Meijke, wat sneu. Hopelijk gaat het snel weer beter en drinkt ze weer goed!

slapen, hier slaapt S in een pyjamaatje en onder 2 dekentjes.
    Hij slaapt overdag nu op zijn eigen kamertje. En dat gaat opzich prima.

Bedankt voor de lieve reacties!:)
    Er moet nu wel wat gaan gebeuren, want ik hou het niet meer vol. En ml is ook aan het eind van zijn latijn:( En die moet overdag weer werken, dus die wil ik 's nachts zoveel mogelijk ontzien.
    Vannacht was nog erger als de vorige nachten. Gister en eergister sliep S om 2uur, maar vannacht was het half4:( Eerst was het een beetje zeuren, toen kreeg hij krampjes en uiteindelijk was hij doodmoe en kon hij niet meer in slaap komen. Hij wou ook niks. Niet in zijn eigen bedje, niet op zijn eigen kamertje, niet bij ons in bed, niet boven op mij. Ik hoop zo dat hij vannacht wel lekker slaapt.

Deel Deze Pagina