Sarah, heb je het idee dat die puckababy goed helpt? S maait ook best veel met zijn armpjes en hij wurmt net zolang tot hij zijn armen boven de dekens heeft. Anders moet ik er misschien ook maar 1 aanschaffen. Ik wil alles geprobeerd hebben, in de hoop dat het helpt
@ wenda Jeetje wat vervelend! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Hou wel in je achterhoofd dat S nu ook best wel eens in een sprongetje kan zitten, zes weken sprong? Ik zou het wel blijven proberen in eigen bedje en wel licht inbakeren, dat kan ook helpen bij het verminderen van krampjes. En vooral in de avond zou ik S altijd om dezelfde tijd te slapen leggen, om er gewoon een vast ritueel in te brengen. Is S voor de rest al nagekeken, misschien heeft hij wel last van lichamelijke klachten?
Wenda wat vervelend dat jullie niet aan slapen toe komen. Hopelijk gaat dat snel beter want dat breekt idd erg op. Weet niet of je t al doet maar miss kun je inbakeren? Of probeer s een nachtje bij jou in bed.. vanaf dat jullie gaan slapen.. hij is nog erg klein dus miss ook mama honger? Die krampjes zijn idd erg vervelend en je kunt er jiets aan doen.. hier begint t meestal rond 9u in de avond en dat n uurtje tot anderhalf! @meijke hier drinkt dochter sinds vandaag ook wat minder. Gister fles van 21u liet ze 70cc staan van de 135.. dat doet ze al enkele dagen . En vanochtend ook weer 40cc laten staan.. maar als ze bij elke fles zo weinog drinkt is even bellen miss wel verstandig! Hopeljjk gaat t snel beter. bij moeizame ontlasting kun je 10cc extra water aan dr flesje toevoegen (miss doe je dat al )
Zo, was even een tijdje niet hier geweest. Weer flink bijgelezen. @ Puckababy, gebruik ik hier ook. H maait ook met haar armpjes. Ze wil alleen nog niet overdag in haar ledikant gaan slapen. @ Ritme, ik probeer nu een ritme aan te houden, maar we zijn erg aan het zoeken. Ze drintk nog steeds weinig. Ik biedt steeds flessen van 120/4 aan, maar ze drinkt meestal 90-100 cc per voeding. Af en toe 120, maar ook af en toe 70. Die 150 ml per kg lichaamsgewicht haalt ze vaak niet eens. Ze komt 100 gram per week aan. Maar ik maak me toch zorgen. Ik lees steeds van jullie dat er flessen van zelfs 150 of 180 opgedronken worden. Komende dinsdag weer wegen en dan ga ik ook maar weer wat vragen stellen. Bij mijn zoontje ging het allemaal zo veel makkelijker . @ Nachtvoeding: Hier nog steeds rond 3 uur 's nachts. Meestal nu rond 23-3-7. Ik ben ook nog steeds helemaal uitgeput. Maar op een of andere manier nemen de hormonen het over en ben ik overdag best alert, maar 's avonds, sjongejonge, lag gisteren om 20.30 in bed. @ Menstruatie, nog steeds niet.
@Penny hier ook een meisje wat niet veel drinkt, maar ook geen honger lijkt te hebben. Ze zit nu op 5 voedingen a 150/5 maar op dit moment ben ik blij als er 100 a 110 in gaat. Net heeft ze hem trouwens wel opgedronken. Ik ging dr steeds aanmoedigen en zeggen dat ze heel goed drinkt. Leek te helpen, maar misschien was het eenmalig. 100 gr in de week groeien is aan de onderkant maar ze groeit en dat is goed!
Hier hielp en helpt de puckababy zeker. Eerste 2 keer dat ze erin ging was het huilen maar dat is gewoon even wennen. Ze slaapt sneller in en ze slaapt door met dat ding. Anders wordt ze steeds wakker van haar armpjes die ze tegen zichzelf aanslaat.
Emma, ik heb hem nu in een omslagdoek gewikkeld. Ga het maar een poosje proberen en als het helpt ga ik ook maar zo'n puckababy kopen. Moesch, ik ga dus nu kijken of inbakeren helpt. Ik hoop het echt! S ligt regelmatig bij ons in bed, maar volgens mij was dat niet het probleem de afgelopen dagen. Als hij bij ons in bed lag was het nog steeds huilen. Dus ik weet het niet Sarah, het zou kunnen dat hij in een sprongetje zit, maar hij heeft overdag nergens last van. Het is echt s avonds laat en het begin van de nacht. Hij is verder nog niet nagekeken, maar heb ook niet het idee dat er wat is. Ook omdat het overdag eigenlijk heel goed gaat. Net weer even de tijd genomen om van hem te genieten. Hij werd om kwart over 11 wakker, maar hij had nog geen honger. Dus ik heb eens even lekker met hem gespeeld Heb weer heel wat lachjes en brabbels gekregen En nu slaapt hij lekker in zijn wiegje in een omslagdoek Dus ik ga maken dat ik in mn bed kom
@wenda ik gebruik een pacco piccolo. Maar de puckababy hoor ik ook goede dingen over! Het geeft die kleintjes vaak een beschermen gevoel ook. Ik ben er al met twee weken mee begonnen en sins vandaag slaapt ze in d'r slaapzak, ik hou wel d'r armpjes binnen de slaapzak dus niet door de mouwen ze kan ze wel bewegen maar niet langs d'r gezicht!
Klopt! gaat nu wel goed hoor in t begin was het echt aanpoten met de voedingen want hij heeft constant honger en nu geef ik m 5x 150 en dat gaat veel beter waardoor hij snachts ook langer doorslaapt en hoe gaat het bij jou??
Prikjes het ging erg goed. Heeft wel even hard gehuild en aankleden daarna vond ze ook niet fijn verder bijna de hele dag geslapen. Ze had een kleine verhoging. Heeft om 23 uur laatste fles gehad en om 7.30 de eerste. @ wenda erg vervelend dat je zo vermoeid bent. Net zoals de andere dames zeggen je man gekolfte melk laten geven. Misschien 2 nachten achter elkaar dat jij door kan slapen. In het weekend als je man dan ook vrij is misschien? Mijn man geeft in het weekend de flessen sochtends en savonds @plekjes y had dat in het begin een beetje onder der oksel. Heb er sudo crème op gesmeerd goed afdrogen en was binnen 2 dagen weg. @ritme zit er hier wel goed in. Mijn man zei vanochtend ga de deur vandaag maar niet uit met de kleine. Nou prima netflix dag. Het weekend is al druk zat met visite. Gaan jullie nog wat doen het weekend.
smetten, heeft mr geen last van! hij kwam steeds om 10.00-10.30 weer maar is nu steeds om 9.30. Best wel jammer want dan zitten we Savonds vaak ook! We hebben gister het flesje van 18.00 uur in 2 gesplitst! Om 5 uur 90 cc en 19.30 90 cc en toen 22.00 uur weer 180. Was vanmorgen 05.30. moet vanmorgen een afspraak maken bij de kinderchirurg in het UMCG. Mr heeft wel een liesbreuk.. Ben benieuwd wanneer hij geopereerd moet worden! wat een weer vandaag zeg! Blegh! Vandaag eindelijk niks op de planning! Heerlijk! Zondag middag krijgen we bezoek! Voor de rest niks! ik heb nu steeds dat als we het flesje in de magnetron zetten, dan borrelt het schuim erover heen, en Als we de dop erop doen dan spuit het eruit. Terwijl het niet eens Super heet is! Apart! fijne dag vandaag!
Exciting doe je de voeding al in de fles als die de magnetron in gaat? Wat zielig voor mr heeft hij er ook last van?
Goedemorgen meiden (nou ja, middag al bijna) smetten, heeft S niet veel last van. Alleen heeft hij wel snel rode billetjes. Maar heb het idee dat het bij de kruidvat luiers ook erger is. Ik heb 2 luiertaarten gekregen, 1 met etos luiers en 1 met kruidvat luiers Konden we mooi uitproberen! maar ik vind de etos fijner! Welke luiers gebruiken jullie? @ecxiting, wat sneu voor mr Heeft hij er pijn aan? Wat een weer hé?! Blijf vandaag maar zoveel mogelijk lekker binnen Ik moet alleen mn broertje even uit school halen straks! En voor de rest blijf ik lekker thuis! Inbakeren, meiden bedankt voor de tip! Ik had hem sinds gistermiddag in een omslagdoek gewikkeld en 'smiddags sliep hij steeds 4 uur Alleen voor 's avonds laat werkte het nog niet echt. Het was weer half 3 Maar daarna werd ik pas om half 10 wakker van hem! Wel een beetje laat maar ik heb wel een poosje lekker kunnen slapen. En het is de eerste keer dat S zo lang geslapen heeft! Dus hij kan het wel Nu hopen dat het 's avonds ook snel beter gaat! Fijne dag vandaag
@exciting jeetje wat balen zeg, gelukkig goed te verhelpen, maar leuk voor die kleintjes is het niet en toch ook wel spannend! Wat betreft de voeding. Het is de bedoeling dat je alleen het water in de magnetron opwarmt en er daarna de schepjes voeding bij doet. Dat staat iig op de hero verpakking. Hier een onrustig meisje lijkt echt wel of ze de storm over neemt... Al om 0500 wakker en gewoon niet willen slapen wel heel vrolijk. Ze valt nu net in slaap ben benieuwd voor hoe lang! Gister voor het eerst sinds 3/4 jaar weer op de tennisbaan gestaan. Pff het ging best aardig, moest wel weer even inkomen en voelde dat mn bekken toch nog wel wat wiebelig zijn, beetje raar gevoel. Ik ben gelukkig totaal niet Fanatiek....... eis meteen zo lekker veel van mezelf maar het was wel even lekker om weer op de baan te staan Spiraaltje is me ook zo meegevallen. plaatsen deed geen pijn en ik voel er gewoon helemaal niks van! Had natuurlijk op internet zitten lezen en dat geldt zeker niet voor iedereen! Ga er van uit dat het zo blijft! Als mn menstruatie nou ook uit blijft dan is het helemaal top!
Ja wij doen altijd de voeding met water in de magnetron! Altijd gedaan, en nu opeens begint ie te spuiten Maar dan gaan we eens alleen water proberen! Maar denk dan altijd dat het door de poeder weer snel afkoelt. Tis moeilijk te zeggen dat MR last heeft van de liesbreuk. We hebben af en toe het idee van wel. maar de liesbreuk wordt zichtbaar als ie moet poepen en begint te huilen! Dan komt er druk op! We weten niet of ie dan huilt doordat ie pijn heeft ofniet.. Vanmorgen de kinderchirurg gebeld, maar we krijgen een brief toegestuurd van het UMCG met de afspraak. Dus maar even afwachten! @Wenda, fijn dat het helpt! @Sarah, lekker weer even sporten! Heerlijk! Fijn dat het met het spiraaltje goed gaat! Is toch altijd meer afwachten!
Exciting ik doe altijd alleen water in de magnetron 40 seconden voor 150 cc dan schepjes er bij koelt niet zo snel af.
Hier ook een hongerig kindje! Zal t aan de geboortedag liggen dan hoe zwaar was hij bij de geboorte? In het begin heeft ze veel gehuild, veel krampjes gehad en moeite met poepen. Dat gaat nu stukken berer gelukkig. Ze heeft haar sleutelbeentje gebroken bij de bevalling, weten we sinds vorige week. Dat heeft vast ook veel meegespeelt! Maar nu gaat het beter en beter al is ze nu wat verkouden en daardoor wat jengelig en onrustig.
Hoi! Ben ik weer eens. Ik heb even wat bijgelezen Weinig tijd voor zp, helaas is hier nu, na precies een goede week , iederéén ziek.. Allemaal flink de griep, dus ook N. Is weer aan het hoesten, snotteren en eten uitspugen helaas Mijn middelste is nu ook al 2 dagen aan het overgeven. Daarvoor heeft de oudste een aantal nachten steeds zijn bed onder gepoept. Man en ik ook ziek, pffft. Wij staan een beetje in de overlevingsstand hier dus. Drinken: N. Drinkt ook steeds kleine flesjes. Maar ik ben al blij als het binnen blijft nu. Slapen: Merk wel dat ze langer slaapt. Maar nu dus wel met míj beneden op de bank bij mij of zij plat in de wipper en ik er naast op de bank omdat ze ziek is. Maar ik hou haar sowieso tot 6 maanden op de kamer bij ons, dat adviseren ze hier in het kader van wiegendoodpreventie. Meijke: is het vandaag wat beter gegaan? Exciting: Witte vaseline (van Daro, in een tube) doet hier wonderen bij irritatie of smetvlekjes. Sudocreme is vrij heftig en N. heeft een heel gevoelig huidje. Verder ben ik zojuist voor het eerst na de bevalling ongesteld geworden. Niet normaal zeg, zo heftig. Het lijkt bijna of ik weer net bevallen ben. Dat had ik de vorige keren na de bevalling ook. Meer die daar last vsn hebben (gehad)? Ik twijfel nog over anticonceptie. Vanaf de eerste zwangerschap heb ik geen pil meer geslikt en hebben we condooms gebruikt. Zodat ik niet steeds opnieuw hoefde te 'ontpillen'. Nu we voor ons gevoel (voorlopig?) compleet zijn, zou dat, of iets anders ook kunnen. Maar eigenlijk wil ik niet te veel hormonale dingen tot me nemet, maar ik wil ook geen spiraal. Dus dan zijn condooms de enige keuze denk ik?? Of iets definitiefs als sterilisatie, maar dat willen we ook niet, want wie weet denken we er over een jaar of wat anders over. Vraagje: zitten jullie ukjes al in kledingmaat 62/68? Ik merk dat sommige dingen bij N.Echt te krap worden, maar andere zijn nog ruim zat. En ik ben er voor mijn gevoel nog niet aan toe om de kleinste kleertjes al weer in te pakken... Mijn mopje groeit veel te vlug groot, hahaha, rare hormonen...