Nijntje beterschap! Ik ben gesteriliseerd en geen seconde spijt van, heerlijk. Hier ook al 62/68 en verschillende dingen 62 worden krapjes.. Flinke dame
Jeetje Nijntje, flinke ziekenboeg bij jullie! Beterschap! Menstruatie; hier was het ook zo erg idd. Ik had er voorheen ook altijd veel last van, maar dit was wel heel erg. Onze meid zit op maat 50/56. Maar zie in de tabel dat jullie kindje ook wel 3 weken ouder is, en onze meid is echt maar een kleintje Ze verzoop zowat in 50 de eerst weken.
@ Nijntje, je dat klinkt inderdaad echt als de overlevingsstand! Hoop voor jullie dat het snel beter gaat, als iedereen ziek is blijf je elkaar ook zo lekker aansteken. Ik was altijd maar drie dagen ongesteld en ook heel weinig maar heb 2x gemenstrueerd na de bevalling en dat was behoorlijk heftig idd! Ik heb nu een mirena laten plaatsen, hoop eigenlijk dat het weg blijft! Ons meisjes zit nu in maatje 62 maar is vaak nog wel aan de grote kant vooral bij de armen en dr beentjes. Maar wat groeien ze snel he! Alweer bijna 3 maanden! Nog 3 weken verlof en dan gewoon alweer aan het werk! Hoop dat ik daar mn draai goed in kan vinden. Heb er wel weer zin in, maar ga Y de eerste tijd ook echt missen denk ik!
Wat sneu Exciting een liesbreuk! Nijntje, beterschap voor iedereen, pittig hoor! Hier zit ze in maat 50/56. 56 is in veel gevallen nog vrij ruim/lang. Maar goed, ze weegt ook pas 3500 gram . Ze drinkt haar flesjes weer op gelukkig. Vind het wel pittig dat ze niet of nauwelijks in de kinderwagenbak of wieg slaapt overdag. Ze zet het op een gillen als we haar daar inleggen . Op ons of in de draagdoek slaapt ze wel, maar ja, dat kan niet altijd, moet ook nog wel eens iets doen in huis... Wie heeft dat nog meer en hoe pakken jullie dat aan? Tussen 23:00 en 7:00 ligt ze wel in haar wieg (wel voeding nog uiteraard tussendoor).
Ik laat een koperspiraal plaatsen, behou dan mijn natuurlijke cyclus. Geen hormonen, dus hoef niet te "ontpillen" mochten we nog voor een derde willen gaan. Hiervoor ook gehad en beviel prima! Die hormonen van pil en Mirena kan ik ook niet zo goed tegen.
Meijke, ook dat is heel herkenbaar. Wij hebben een zelfde soort kindje geloof ik. Hier wordt dat nu langzamerhand wat beter. Wat wel helpt is haar lekker warm inpakken. Want bij papa of mama is natuurlijk veel warmer dan in zo'n bakje. Maar hier slaapt ze overdag ook weinig..
Meijke, en als je haar in de box legt? Hoe oud is ze? Onze dochter huilde ook erg veel (krampen, moeilijk poepen en sleutelbeen gebroken). Op haar buikje in slaap vallen ging wel goed, dus liet ik haar op haar buik op mijn borst liggen tot ze sliep en dan in de box. Dan sliep ze vaak wel verder. Nu gaat het steeds beter, en kan ik haar ook gewoon in de box leggen met de mobiel aan. Al is ze daar best snel weer op uitgekeken hihi
Mamvk, laatste meting (4dec.) woog ze 4kg en 53.5cm lang. Bij de geboorte was ze 3065gr. en 48cm. Ze is nu 7 weken en 2 dagen oud
Laatste officiële meting was ze 48,5 cm en 3180 gram. Ze was toen 5 weken oud. Afgelopen maandag woog ze 3445, 7 weken toen. Lengte weet ik nu niet. Volgende week donderdag weer CB. Ja best lastig he Nijntje! Zal eens kijken of warmte wat doet. En op haar buik, kan best als ik erbij ben vind ik. Ga ik proberen.
En misschien een spuugdoekje in je bh stoppen en dat bij haar leggen? Zodat ze je ook blijft ruiken zeg maar?
Hier slaapt S. overdag ook heel weinig, alleen 's morgens na de eerste voeding slaapt ze wel goed, maar daarna slaapt ze bijna niet, gelukkig kan 'k haar soms wel een uur wegleggen dan ligt ze lekker rond te kijken en dan wissel ik nog wat af box/bed/wipstoel en verder dan maar lekker bij mama of papa. Ze slaapt echt maar hele korte rukjes (5 of 10 min). Alleen soms als we gaan wandelen of met de auto weggaan slaapt ze wel wat langer. Maat 56 is hier voor shirtjes en jurkjes nou helemaal goed, maar broekjes worden te kort. Dus beetje jammer van al me leuke stelletjes, even nieuwe combi's maken. Nijntje beterschap, wat vervelend steeds zeg.
Haha hongerige beebjes hebben wij haha ahh wat erg van het sleutelbeentje Hoe zijn ze erachter gekomen? J woog bij zn geboorte 3660 en was volgens gynaecoloog 52 cm was een schatting want ze mogen ze niet meer opmeten. Krampjes hier ook bekend mee geef m dan pure venkelthee is hij er zo vanaf. En bij het persen tijdens t poepen huilt ie wel erg zn gezichtje wordt helemaal rood en als het dan gelukt is gaat ie glimlachen haha. Hij wordt volgende week gevaccineerd ben benieuwd hoe hij erop zal reageren
Bij het cb, tijdens lichamelijk onderzoek.. nu de botjes aan elkaar zitten voel je een bultje omdat het bot op die leeftijd iets te enthousiast groeit. Vind het zo zielig, zo klein en al een botbreuk! Maar gelukkig heeft ze er geen last meer van. Venkelthee werkte hier ook goed voor de krampjes! Maar toen kon ze weer heel moeilijk poepen, omdat dat de darmen zo tot rust brengt dat de kramp weg is (wat fijn is!) Maar ze dus te rustig waren om de ontlasting eruit te werken.. Hihihi wat lief dat je mannetje zo lacht na het poepen, tevreden met zn resultaat haha! Ben ook heel benieuwd hoe V. Reageert op dr prikjes.. zij moet over anderhalve week. Veel succes!! Hopelijk valt het alles mee.
Hoe gaven jullie die venkelthee dan? Hier is ze wat verstopt, we doen nu een paar drupjes olijfolie in elke fles. Extra water hielp niet. Heerlijk blok geslapen weer, van 22:45-4:00. Nu flesje op en nog even uitbuiken. Ze had om 21:30 haar flesje gehad, best lang ertussen dus al.
Wenda, wat pittig. Zijn er dingen die opvallen, iets waar hij kast kan van hebben? Kramp, reflux enz?
@ Nijntje, beterschap! @ Kledingmaat, hier nog 56. @ Lengte, vorige officiële meting was ze 54 cm en 4360 gram. Afgelopen week 4470 gram. Gisteren 8 weken oud . Hier vannacht drama. Fles om 23.15 (70cc), ze sliep om 12 uur. Daarna fles om 4 uur (100 cc) en mevrouw ging maar niet slapen. Steeds 2 minuten en dan weer wakker. Ik werd er echt gek van. Uiteindelijk heb ik nog van 5.30 tot 6.40 geslapen... Toen zoontje wakker. Naar beneden etc, H gehaald en om 7.45 voeding, weer 70cc. Pff, die kleine hoeveelheden blijven maar aanhouden. Op zo'n kleine hoeveelheid slaapt ze natuurlijk ook niet de nacht door. Bij zoontje destijds ging dat stukken beter . Die sliep nu al door. Is weer wennen zo'n baby. Ben zo bang dat dit nooit veranderd haha. Hormonen nog steeds denk ik. Moet het gewoon accepteren, want kan er verder toch niks aan veranderen, maar is zooooo lastig. Overdag slaapt ze ook moeizaam. Na de volgende voeding maar even wandelen, dan slaapt ze tenminste. Het is hier nu mistig, lekker de kou in! Gisteren ongesteld geworden voor het eerst weer. Jeetje vandaag is niet normaal heftig. Voel me weer 13. Voordat ik aan de pil ging was het ook altijd zo heftig. Eerste keer ongesteld na bevalling van zoontje was ook behoorlijk heftig. Lijkt wel of alles er in één keer uitkomt . Morgen bel ik voor spiraal, denk dat ik voor Mirena ga.
Hoii.. Hier griep blegh!! Dochtertje moet morgen naar cb.. eerste prikjes.. maar weet nu niet of ik dat moet door laten gaan gezien zij nu ook al begint met niezen.. morgen maar eerst overleggeb op cb. Ook is ze aan t rommelen met de flesjes.. na 80-90 cc wilt ze gwn niet meer en duwt de speen van de fles er steeds uit en trekt gekke gezichten.. probeer dan nov wat erin te krijgen met als resultaat een krijsende baby die niet meer wilt een een gefrustreerde mama omdat ze zo weinig drinkt. ze dronk voorheen 120+4 zonder moeite weg.. weet niet wat ze nu heeft.. hoop dat ze snel weer alles op drinkt!