Wat vervelend al die zieke kindjes. Vind ik altijd zo sneu. Hier een lastig avondje. S was vanaf half7 wakker en was te moe om te gaan slapen. Hij slaapt nu net. Hopelijk kan hij nu even een flinke ruk maken. Volgens mij zijn er best veel meiden die hier haast niet meer komen vind ik best jammer. We zijn nog maar met een redelijk klein clubje over. En ben best benieuwd hoe het met de anderen is. welterusten allemaal
Dat komt denk ik doordat heel aantal ook op facebook zitten. 'k Probeer wel beiden bij te houden, maar merk dat 'k hier ook minder kom nu.
@Wenda Wat fijn dat je weer wat begint bij te komen en dat jullie mannetje ook slaapt. Is het nog gelukt met het halen van een inbakerdoek o.i.d.? Zo ja, waar heb je uiteindelijk voor gekozen? @Snoepje Jij had toch blaasontsteking? Hoe is het daarmee? En hoe gaat het nu met voeden? Nog steeds zo'n hongerig mannetje? @Moesch Hoe was het bij de dokter? @Penny Hoe is het nu bij jou? Ik zou me niet TE druk maken om de middenlijn als ze maar wel haar eigen curve volgt. Snap overigens heel goed dat je je zorgen maakt. Hier hebben we ook Difraxflessen. Op zich heel tevreden mee. Heb je wel de juiste speen erop zitten? Onze meid drinkt krachtig en gulzig dus we hebben een speen met een klein gaatje, misschien moet het bij jou juist een speen zijn met een iets grotere opening? (Ik zeg ook maar wat hoor). @Sarah Hoe gaat het daar nu met slapen? @facebook Ja jammer dat iedereen ineens over is op facebook. Ik heb mijn redenen om hier anoniem op een forum te zitten dus ik ga niet over op fb. Hoop dat hier nog wel verder gekletst kan worden. Ben wel benieuwd hoe het met iedereen is verder!! Ik ga weer beginnen met grotere flessen geven. Ze was de afgelopen 2 dagen wat onrustiger en mijn gevoel zegt dat ze nu toe is aan wat meer. Inmiddels is ze ook wel 5 kilo denk ik. Gisteravond wilde ik de laatste fles al groter geven maar madame dacht daar anders over. Ze wilde slapen! Dat heeft ze al een aantal keer gehad. Ik haal haar om 22.30 uur uit bed en verschoon haar voor de nacht. Daarna naar beneden en de fles. Eerste helft drinkt ze goed en daarna even boeren. Ergens tijdens de 2e helft heeft ze blijkbaar geen zin meer. Weet zeker dat ze nog wel meer zou lusten in principe maar ze wil dan echt slapen. Buikje is blijkbaar weer voldoende gevuld om weer verder te snurken. Ik kan haar laat in de avond ook zo weer op bed leggen (op een enkele keer na). Ze slaapt zo weer verder. Heerlijk kind! En de laatste 2 weken is ze niet voor 7 uur 's ochtends gekomen. Vanochtend direct grotere fles gegeven (180/6). Tot de laatste druppel op hoor.
Bij de huisarts geweest. Alles was prima in orde met de kleine.. geen koorts geen bijzonderheden.. miss wat last vam dr keel volgens de arts. Ze moet minimaal dr helft binnen krijgen van 750cc en n paar dagen aankijken. Ze moet uiteindelijk dan vanzelf weer aan 6x 120cc komen. vandaag gaan de flesjes tot nu toe nog wel vrij goed. 8.30 135cc op 11.30 120cc op 14.30 100cc op Ben benieuwd hoe t verder gaat..
Emma, heerlijk hoor dat je zo'n tevreden meisje hebt! En het klinkt alsof jullie de avonden al weer voor jezelf hebben, ook relaxt! Hier is ze nog onrustig in de avond, dus gaat met ons mee naar bed rond 22.30. Fijn dat het beter gaat Moesch! Morgen weer CB, ben benieuwd hoeveel ze weegt nu. En eerste prikjes .
@emma, wij hebben hier eigenlijk nooit last met slapen soms overdag dat het even iets lastiger gaat. Bij ons kreeg ze altyd om 23.00 laatste voeding en wordt dan om 0600 wakker. Ze heeft nu om 20.30 gehad en ga haar vanavond een keer niet wakker maken haal haar altyd uit een hele diepe slaap, en wil ook wel weten hoe laat ze dan wakker wordt, ook voor als ik straks weer moet werken. Hier gaat ze altijd 1900 naar boven en slapen. Ik vind dat zo fijn dat je dan de avond voor jezelf hebt. Dat is ook echt haar ritme en ze vind het altijd goed om dan naar boven te gaan en kan haar zo weg leggen. Fijne avond allemaal!
@ Moesch, fijn dat er niks aan de hand is! Hoe is het nu met haar? @ Emma, we hebben nog geen doek gekocht. Hij slaapt nu nog in een omslagdoek. Maar volgende week gaan we naar de babydump voor een matrasje in het ledikant en dan kijken we gelijk voor een doek. Fijn zeg dat ze zo lekker rustig is! Hier is het 's avonds nog steeds een beetje gedoe. Het kost me aardig moeite om ml ook genoeg aandacht te geven. Maar komt wel weer goed @ Meijke, was ze goed gegroeid? Hoe waren de prikjes? Ik ben vandaag ook naar het cb geweest. Het gaat gelukkig prima met S. Hij is nu al meer dan 5kg. Gaat echt zo hard. Hij zit overal mee boven het lijntje dus gaat prima Hij begint nu ook echt uit maatje 56 te groeien. @ Sarah, fijn hoor om de avond voor jezelf te hebben. Hier is S vanaf 15.30 tot 23.45u in de weer geweest. Maar goed, nog altijd liever dit als dat hij 's nachts bezig is Vannacht heeft hij van 23.45u tot 7.15u geslapen Echt heerlijk! Was de eerste keer dat hij zolang sliep. En hij werd gewoon lachend wakker. Dat is echt genieten Maar het was niet voor zo heel lang want meneertje had honger, logisch natuurlijk Vanavond gaan we uit eten met het werk van ml. Zie er wel een klein beetje tegenop want we nemen S mee. Ik durf het alleen aan dat mijn ouders oppassen, omdat S nogal veel huilt 's avonds. Maar zij kunnen niet en mijn schoonouders durf ik gewoon niet aan. En ml ook niet. Ze kunnen het gewoon niet aan als S zoveel huilt. Mn schoonvader heeft hem net 2 keer vastgehad. Hij durfde eerst niet. Wel een beetje lastig want zaterdag wouden ml en ik ook samen ergens heen maar dan kunnen mijn ouders ook niet. Dus kunnen we weer niet samen waarschijnlijk
Wat een super nacht Wenda! Ze is nu 51,5 cm en 3700 gram, blijft een ieniemienie , zondag is ze al 2 maanden!
Dan is het inderdaad een kleintje Meijke. S is 5200gram en 57 cm. En hij is ong. 2weken jonger blijft het wel lekker lang een baby S is alweer zo groot.
@MoesCH Fijn dat er al wat meer gedronken werd. Hoe is het nu? Zit er nog een stijgende lijn in? @Meijke Hoe ging het met de eerste prikjes? Jullie kindje er nog veel last van (gehad)? Ja de avonden hebben we ook al aardig voor ons zelf. Nooit zo snel verwacht maar we zijn na een paar weekjes al begonnen met haar elke avond op een vaste tijd op bed te doen. Heeft een paar weken geduurd maar nu gaat ze dus ook slapen, al ligt ze vaak nog wel een half uur te pruttelen (en soms nog langer). Maar dat mag, we gaan er alleen niet meer naartoe. Tenzij ze huilt of echt heel erg onrustig is. @Sarah Ben echt heel benieuwd hoe laat jullie meisje kwam vannacht )of was het toch al ochtend)? Wij doen haar ook om 19.00 uur op bed en dan 22.30 uur verschonen en laatste fles. Moet haar ook altijd uit een diepe slaap halen en soms doet ze haar ogen tijdens het verschonen en de fles en dan weer op bed brengen helemaal niet open. Laatste avonden dronk ze niet eens de fles helemaal leeg, ze wilde slapen! @Wenda Avonden waren hier eerst ook onrustig. Maar wie weet gaat dat nu ook steeds beter bij jou nu hij wat beter slaapt. Als A goed heeft geslapen en ook haar middagdutje goed heeft gehad (minimaal anderhalf uur slapen) dan is ze de rest van de dag ook vrolijker en rustiger. Ik snap je gevoel helemaal. Ik wil mijn kindje ook niet achterlaten mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder staat te springen om op te passen maar dat gaat voorlopig echt niet door. Mijn moeder zou ik misschien nog wel durven maar ook dat liever nog niet. Vind haar nog te klein en ik ben van mening dat alleen papa en mama het beste voor haar kunnen zorgen
Hoi meiden. de voedingen lijken allemaal weer goed te gaan gelukkig! Ze laat af en toe nig wel 20cc staan maar daar kan ik goed mee leven
Ja ze heeft last van de prikjes . De afgelopen3 flessen heeft ze steeds de helft laten staan. Ipv 135, dus maar 65 op. Hopelijk gauw beter. Ook erge krampjes en nu kreunen en wat snelle ademhaling. Ik ga haar zo even temperaturen en aks ze verhoging heeft krijgt ze een zetpilletje. Hadden jullie kleintjes er ook last van?
@emma ze werd om 05.30 wakker. De vroege ochtend haha! Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, dat wakker maken ging me echt een beetje tegen staan want ze wil inderdaad gewoon slapen en had dan ook echt geen honger, dus dat wil ik gewoon niet meer en als ik haar 23.00 wakker maak kwam ze meestal rond 06.15!
Jemig wat gaat het hier snel. Eigenlijk lees ik al even niet meer mee hier. Vanmorgen was het een keer vroeg. R. Kwam al om 5 uur. Net maar even afgekolfd voor de voorraad. Wat naar dat jullie kleintjes zoveel last hebben van de spuitjes. Ik wacht bij mn zoontje nog even tot hij wat ouder is. Op het consultatiebureau zijn ze er vast niet blij mee maar vind hem nu noh veel te klein. En ik hoop dat de BV voorlopig nog even genoeg beschermd.
Pff s heeft er weer geen zin in. Hij is al vanaf 21uur wakker maar hij gaat ni slapen. Lijkt wel weer een regeldagje ofzo. Hij blijft aan het drinken. Ik heb ondertussen een beetje het gevoel dat ik leeg ben maar hij blijft aan het zoeken en zuigen. Maar ik ben met gemak best moe zijn er nog meer mensen wakker?