@Meijke Hier niet veel last van de prikjes. Ze was iets hangerig en beetje verhoging maar het viel reuze mee allemaal. Geniet van de vakantie Hier is ml ook 2 weken vrij, heerlijk! Kan ik ook eens lekker wat voor mezelf doen of even iets in huis. @MoesCH Fijn dat er al meer gedronken wordt. Hoop dat het nog steeds zo goed gaat. @Sarah Wauw, dan heeft ze een goede ruk gemaakt zeg! Hier wisselt het nog een beetje, ene avond drinkt ze de fles leeg (dan is ze ook wat wakkerder) en andere avond valt ze na 3/4 fles weer in slaap en dan zuigt ze op een gegeven moment helemaal niet meer. Toch slaapt ze er niet minder lang om. Ben zelf ook wel benieuwd hoelang ze zou slapen zonder die laatste voeding maar ben bang dat ze dan ergens midden in de nacht komt en dat het hele ritme dan weg is. Of dat ze dan eerst genoeg geslapen heeft en dan niet direct weer wil slapen. @Wenda Kan best zijn dat ie een regeldag had. Vervelend voor jou! Heeft hij wel een tijd doorgeslapen nadat ie uiteindelijk in slaap viel? @Anna Hoe gaat het verder bij jou? Red je het? 5 uur is wel vroeg ja. Hoe laat komt jouw zoontje normaal dan weer? En hoe laat is de laatste voeding?
@ Meijke geniet van je vakantie! Heerlijk hoor. Ik heb nog twee weken verlof en dan is het klaar daar ga ik ook even vol op van genieten! Baal er wel van dat het nou net is tijdens alle familieverplichtingen maar gelukkig maken we het niet te druk dit jaar! @ Emma daar was ik ook echt bang voor, maar ik wilde toch ook graag weten hoe laat ze nou wakker wordt steeds voor als ik straks weer moet werken. Dan moet ik om 0600 zeker op staan dus als ze dan tot die tijd slaapt hoef ik er niet meer uit voor de laatste fles maar kan ik gewoon wat eerder gaan slapen Nou dat gaat tot nu toe al 3 dagen goed dus daar ben ik erg blij mee! Hier mogen we straks voor de tweede keer een prikje, ben zo benieuwd wat ze nu weegt en hoe lang ze is!
@ Meijke, geniet lekker van de vakantie Hier krijgt ml vandaag vakantie. @ MoesCH, hoe is het nu? Drinkt ze weer goed? @ Emma, lekker hoor dat ze al zo'n lange ruk maakt 's nachts. Zou inderdaad wel vervelend zijn als ze uit haar ritme gaat. @ Sarah, hoe gingen de prikjes? Heeft ze er veel last van? Is ze lekker gegroeid? @ Hier, S zit echt nog niet in het goede ritme. Vannacht was het weer 1uur geweest voor hij sliep en om 4uur kwam hij weer voor een voeding en toen 8uur weer. Maar ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen om hem wel in het goede ritme te krijgen. Dus ik probeer het nu maar los te laten. Het komt vast ooit wel een keer goed. En ik heb tegen ml gezegd dat hij het dan maar lekker uitzoekt en ik eerst een winterslaap ga houden Ik ben echt flink moe. Maar jah. Heb vandaag voor het eerst een afspraak gemaakt bij een kapper. Mijn moeder knipte het altijd. Ik heb ook niks bijzonders met mijn haar. Gewoon rechtoe rechtaan. Maar wil graag wat anders. Ml wil graag dat ik mijn haar los doe, maar dat vind ik nu zo vervelend. Dus laat er ff een modelletje in knippen en dan hopen dat het mooi is Ben er wel een beetje zenuwachtig voor
@Wenda Tuurlijk komt het goed. Het is een fase, het gaat weer over. Ben me er ook bewust dat we gewoon veel mazzel hebben met onze kleine meid. Had vandaag de nacontrole bij de vk, die viel zo'n beetje van d'r stoel af toen ik vertelde dat ze al vanaf 5 weken oud 's nachts doorsliep en dan ook nog tot minimaal 7 uur 's ochtends. Ritme erin krijgen: vaste tijden laten eten en slapen. Wij zijn op een gegeven moment begonnen haar om 18.30 uur de fles te geven en daarna op bed te doen. En dat ging ook niet direct goed hoor, heb ook aardig wat keren weer met kind op de arm gestaan en bij me moeten nemen, weer wegleggen, etc. Het heeft een paar weken geduurd voordat ze doorhad dat het dan bedtijd was. En we doen het altijd als volgt: luier verschonen, fles geven, goed laten boeren, in de Puckababy doen en dan naar boven brengen. Dan in bed leggen, instoppen en weltrusten zeggen. Soms is ze dan nog erg onrustig en dan doe ik een muziekje aan (Nijntje muziekmobiel) en wieg ik haar totdat de oogjes wat dicht beginnen te vallen en dan leg ik haar weer weg. 's Avonds om 22.30 uur weer hetzelfde verhaal. Elke keer zelfde bedritueeltje zeg maar. Overdag zorg ik voor voldoende daglicht in huis en 's nachts is haar kamer goed donker. Ook dim ik de lichten wat tijdens ze fles van 18.30 uur en 's avonds om 22.30 uur heb ik de meeste lampen uit en gedimd. Uiteindelijk doen baby's (helaas) gewoon wat ze zelf willen, hopelijk heb je vannacht een goede nacht en komt het ritme vanzelf. Is het gelukt bij de kapper? @Sarah En, hoe was het bij het cb? Fijn dat het met slapen zo ook goed gaat. Ik wacht hier gewoon totdat ze straks naar een fles per etmaal minder moet. En dan zien we wel weer, heb het vermoeden dat ze dan ook wat vroeger gaat komen. Gisterochtend en deze ochtend heeft ze ons verwend met 8.15 uur. Hier dus nacontrole bij de vk gehad. Alles gaat op zich goed en ze denkt dat ik over een week of 2 weer ongesteld ga worden. We hebben het nog even over bv gehad en toen vroeg ze door hoe ik reageerde op de pil enzo. Ze denkt dat ik extra gevoelig ben voor hormonen en dat mede daardoor de bv ook niet goed voelde bij mij. Dus al met al toch een goed besluit geweest om te stoppen met bv. Verder vond ze het leuk om A even weer te zien en ze zei letterlijk: wát een wilskracht en leven zit er in die meid, die kan later in het leven heel veel aan. Ben benieuwd, dat we een pittige tante hebben die weet wat ze wil is duidelijk Bij een eventuele volgende gaan we gewoon weer een badbevalling proberen
Fijn dat de nacontrole goed was Emma! Vaste tijden drinken, hoe doe je dat dan? In de nacht komt ze hier op wisselende tijden, dus de eerstvolgende daarna varieert ook enzovoort. Vannacht bijvoorbeeld om 5 uur. Vervolgens geslapen tot 9:15 (wauw ). Maar dat betekent dat de vijfde fles vandaag rond 19:00/19:30 is. Die vijfde fles zou dan de laatste voor bedtijd moeten zijn, maar die wisselt dus en is ook al wel eens om 18:00. Doe je haar dan om 18:00 al de nacht in? Met een gevuld buikje meeste kans van slagen lijkt me?
@Meijke Hier wisselen de tijden ook wel eens hoor maar de truc is eigenlijk dat je zorgt dat je 's avonds weer uitkomt op een vast tijdstip. De ene keer is ze om 7.00 wakker en de andere keer om 8.00 uur. Dan krijgt ze gewoon de fles zodra ze wakker is. En standaard om 11.00 uur weer, ongeacht de tijd die ertussen zit. Is ze echt heel laat (ze kwam 2 weekjes terug twee keer pas tegen 8.45 uur) dan rek ik het tot 11.30 uur, maar ook niet later. Na deze fles gaat ze altijd op bed voor een middagslaapje. Dan krijgt ze om 15.00 uur gewoon weer de fles en dan weer om 18.30 uur en gaat ze na die fles op bed (tegen 19.00 uur ligt ze er dus in). De laatste fles is om 22.30 uur (eerst om 23.00 uur maar dat werd me net te laat). De ene dag zal idd de andere niet zijn maar ik zorg dat ik altijd weer uitkom op 18.30 uur. Soms schuif je dus wat met voeding. Meestal betekent dat dan dat er 2 voedingen wat dichter op elkaar zitten. Langer dan 4 uur tussen een voeding doe ik eigenlijk niet. Dat de voedingen dan wat dichter op elkaar zitten geeft in principe niet, het gaat er uiteindelijk om wat ze per etmaal binnen krijgen. Voor mij werkt dit erg prettig en voor ons meissie ook. Ze weet nu waar ze 's avonds aan toe is. Ze krijgt trouwens gelijk een grote fles 's ochtends (180/6) omdat ze dan zo'n honger heeft, de rest van de dag 150/5. En ja, de fles om 11.00 uur gaat er dan net zo hard in, al heeft ze pas om 9.00 uur de fles gehad, haha. Hier trouwens aan het balen, de ketel is kapot (geen warm water en dus ook geen verwarming). Monteur komt vandaag maar hoe laat, geen idee. En nu maar hopen dat het is simpels is, straks moeten we ook nog een nieuwe ketel. En aangezien we dit jaar al een andere auto moesten kopen, baby kregen en een nieuwe wasmachine moesten is het geen best jaar geweest voor de spaarrekening. Staat nu een straalkacheltje beneden, je moet toch wat he.
Hier is de kleine ziek. Verkouden en hoesten. Je hoort ook echt aan dr dat ze waarschijnlijk keelpijn heeft. Echt zo een schor geluidje komt er uit. Hoop dat ze snel weer opknapt gezien we komend weekend naar limburg gaan! Mn zusje gaat trouwen en hoop niet met een ziek kindje op de bruiloft te zitten.
@ meijke en Emma ik doe het ook zo en hou eigenlijk ook niet vast aan 5 voedingen op een dag ik komdaar meestal wel op uit. Hier geef ik rond 21.00 de laatste voeding en dan gaat mevrouw naar bed, daarvoor slaapt ze vaak ook al 2 uurtjes. en dan meld ze zich rond 0600 de volgende ochtend. Als ik haar om 23.00 wakker maak betekent dit niet dat ze om 0800 komt de volgende ochtend maar dan is het ook gewoon 06.00. Overdag zit er hier vaak 4 uur tussen een voeding en soms wel iets meer tijd. Y is inmidels al wel 3 maanden dus dat kan best soms. Maar in de avond zit er soms maar 3 uur tussen omdat dit zo uit komt.
Bedankt voor de tips ladies! Hier zitten we op zes voedingen, ze heeft er weer eentje laten vallen. Ze is vandaag onrustig, huilen tijdens en na de fles en er tussen in ook huilerig. Gisteravond ook al. We weten niet precies wat er is. We houden haar lekker bij ons, gaat het vast snel weer over. Moesch, beterschap voor de kleine! En alvast heel veel plezier op de bruiloft van je zus, leuk!
@Emma, wat vervelend! Valt het mee met de ketel? Gelukkig vriest het niet ofzo. @Moesch, hoe is het nu met de kleine? Fijne bruiloft alvast! @Meijke, hoe is het nu bij jullie? Is ze nog zo huilerig? @Sarah, fijn dat het zo goed lukt! Hier is elke dag tussen 9 en 11uur de laatste voeding. Vannacht ging het heel goed gelukkig. Gister heb ik hem om half9 gevoed en hij sliep al om half 10 tot half 2 en toen om half 7 weer. Hopelijk houd hij dat lekker vol! Echt heerlijk
Thnx ladys! Verkoudheid gaat gelukkig beter. Alleen is ze weer flink aan t rommelen met de flesjes.. vaak wil ze ook gwn niet drinken...
Fijn dat ze beter is Moesch! Dat gerommel is herkenbaar, maar zo lang ze goed groeien niet erg denk ik. Ketel al gemaakt Emma? Wauw! Laatste flesje gister om 22.30 en...om 6.30 weer!!!! Eerste keer, lekker zeg!
Meijke ja klopt zolang ze groeit is t niet erg idd. over 2 weken naar cb ben benieuwd.. we zitten nu de ene dag op 5 flesjes en dn weer op 6.. de ene keer drinkt ze makkelijk 150.. maar de andere x wil ze miss net 60cc drinken...
@moesch mega herkenbaar, gewoon niet druk om maken ze gaan vanzelf wat meer eten. En de ene keer hebben ze meer honger dan de andere keer. Ik was vorige week bij cb en de arts is een vriendin van mij, heeft zelf een tweeling van 6 maanden en zei ook niet druk maken zo lang ze groeit en plast is t prima. @meijke heerlijk he zo een nacht goed teken worden er vanzelf meer!
@Meijke, fijn dat ze in elk geval lekker groeit ik ben hier al vanaf half5 met S in de weer. Hij huilt heel veel. Hij heeft nog haast niks geslapen en is ondertussen doodmoe. Maar hij gaat niet slapen. En als hij even sliep gebeurde het steeds dat hij krijsend wakker werd. Hij heeft ondertussen al flink wat gedronken. Ik weet niet meer wat er is. Hopelijk gaat hij snel slapen.
Ja was echt zo zielig. Ik weet ook nog steeds niet goed wat er nou was. Het leken ook wel aanvallen ofzo. Dan viel hij even in slaap en dan begon hij ineens weer te krijsen. Had niet het idee dat het krampjes waren, want daar duurden die aanvallen te lang voor. Hij is om half 3 in slaap gevallen en werd om 8uur weer wakker! En nu ligt hij weer te slapen. Hij is nog steeds heel moe. Echt zo zielig.
Eigenlijk maak ik me wel wat zorgen. Net weer n hele fles laten staan.. en huilen tijdens het drinken! Gedurende de dag gaat t beter.. dan drinkt ze wel zonder te huilen maar laat wel zkr 50cc staan. Maar de laatste flesjes wil ze gwn niet drinken.