Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoeveel drinkt ze in 24 uur?

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik merk dat ik hier weinig kom, zo druk de laatste tijd :). Ben ook actief bij een oktober 2012 topic, dus kopieer even nu de tekst die ik daar ook typte ;).

Afgelopen dinsdag heeft H de eerste prikjes gehad. De week ervoor ben ik gestart met de fase 2 speen van Dr Browns. Ze dronk eerst snel, maar weinig van de fles. Samen met cb besproken en besloten een speen groter te pakken in de hoop dat ze dan in die 10 minuten die ze wil drinken meer binnen krijgt. Dat lukte dus, ze dronk nu steeds 110-140 cc per voeding (meestal 120-135). Ze was nu ook 140 gram aangekomen in een week, erg positief dus (vergeleken met 90-100 vorige keren). Woog nu 4800 gram en is 57,5 cm (bij 9w3d).

Afgelopen dinsdag de eerste prikjes en sindsdien is het weer terug bij af alleen nu met speen 2... Ik snap er echt niks van. Gisteren bijv dronk ze het volgende:
    6.20 - 125 cc
    9.45 - 70 cc
    13.00 - 125 cc
    17.40 - 90 cc
    20.30 - 100 cc
    23.45 - 100 cc
    --> totaal 610 terwijl ze er 720 zou moeten hebben.

Vanochtend eerste fles om 6.00 was 135 cc en de tweede fles om 10.00 maar 90 cc. Echt geen pijl op te trekken dus. Nu zijn natuurlijk de kerstdagen geweest en heeft ze veel prikkels gehad. Ik hoop dat het dan maar daar aan ligt. Maar vind het zo raar dat ze vandaag de tweede fles, waar dus 4 uur tussen zat, maar 90 drinkt.

Over 2 weken moet ik weer werken en we hebben nog 0 ritme. Enige is dat ik haar 's nachts de speen geeft als ze wakker wordt zodat ze tot een uur of 6 niks drinkt en we dan de dag starten (met de speen gaat ze weer slapen, mocht dat niet gebeuren wil ik haar een klein flesje gaan aanbieden). Na die fles gaat ze nu meteen weer slapen, maar straks hoop ik dat die fles rond 6.30-7 uitkomt zodat we daarna naar kinderdagverblijf kunnen gaan. Zoontje wordt namelijk ook tussen 6 en 7 wakker.

Het is echt zoveel anders als toen met V. Die dronk netjes alle flesjes leeg, sliep goed etc. H slaapt max 45 min per keer, nacht wel goed. Iedere avond zijn er krampjes en is ze wakker. Ik weet dat het allemaal wel goed komt, maar maak me toch regelmatig zorgen omdat ze zo weinig drinkt.

--

Nu ligt ze trouwens al bijna 2 uur in haar bedje! Ben 2x terug gegaan om speentje in haar mond te doen en even over haar bolletje aaien. Heb haar paar keer gehoord maar na een tijdje sliep ze wel weer. Als ze wakker wordt weer een fles en eens kijken hoeveel ze dan drinkt. A.s. dinsdag ga ik gewoon weer wegen (kom er echt iedere week haha) en weer even wat vragen stellen.

Hebben jullie een leuke kerst gehad? Hier erg druk allemaal, ben eigenlijk wel blij dat het weer achter de rug is. Was wel gezellig, maar voor H wel erg veel prikkels. Nu is het hard aan het sneeuwen hier, al sinds vannacht. Ligt echt bijna 20 cm.

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ze krijgt ongeveer 400-500cc op n dag binnen.. vorige week zijn we bij de huisarts geweest en ze zei als ze de helft ongeveer va 750 binnen krijgt is t ok.. maar na n tijdje moet ze wel weer 750cc binnen krijgen. Heb n recept voor spruw gehad want ze wist niet zkr of t spruw is wat ze heeft. Ben daar gister voor de zekerheid maar mee begonnen.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat is inderdaad niet zoveel Moesch. En een grotere speen zoals Penny? Ik roep maar wat hoor.

Penny, fijn dat ze meer gegroeid is. Hopelijk gaat ze gauw beter drinken en slapen.

Dames, welke geweven draagdoek raden jullie aan? Heb een rekbare, maar vind het niet meer zo fijn. Er is zoveel keus!

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Nee grotere speen verslikt ze zich. Ze heeft nu sowieso speen M van difrax omdat t eerst te langzaam ging.
    maar t ligt ook niet aan t speentje want soms wilt ze helemaal niet drinken ook niet maar n klein beetje.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Nog andere zaken die opvallen Moesch? Reflux klachten of iets wat kan wijzen op een allergie?

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

@emma ja het gaat heel goed eigenlijk.
    3 weken terug had ik alleen weer een ontsteking en toen een dubbele ab kuur. Bij die ab mocht ik geen bv geven dus afkolven en weggooien. R. Aan de nutrilon 😔 na 6 dag kreeg hij alleen een meega dikke allergische reactie blijkt hij allergisch voor koemelk. Hebben zelfs een nacht in het ziekenhuis gelegen. Zit alleen nergens in de fam niet bij mij niet bij zn vader.
    Gelukkig nu weer terug aan de tiet en meneertje is weer gelukkig dus ik ook ☺️

Op af en toe een spooknacht na slaapt hij over het algemeen redelijk door.

8. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Moesch, wat vervelend. Drinkt ze nog zo weinig?

Penny, hoe gaat het nu bij jullie? We hebben opzich een leuke kerst gehad. Alleen zat S in een sprongetje en zijn we veel met hem bezig geweest.

Anna, wat rottig zeg! Gelukkig dat het nu weer goed gaat!

Hier eigenlijk niks bijzonders. Gaat best wel goed:)

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Moes, hoe gaat het?

Wenda, fijn dat het goed gaat :)

Hier wilde madam weer een nachtvoeding vandaag. Heb 4 uur geslapen, pff. Ruzie met vl ook nog. Lekker begin van de dag dus.
    Net zoontje naar kdv gebracht. Zijn vriendinnetje was er ook (schelen 1 week) en die begon hem meteen te knuffelen haha. Zo leuk om te zien.

Met H gaat het op zich goed. Ze lacht echt veel en is heel sterk. Draaide eergister van buik naar haar zij (rug lag wel om, maar benen bleven achter ;)). Qua drinken nog geen verbetering. Ik denk dat ze gewoon genoeg heeft aan 600-650 cc per dag. Ik ga straks weer wegen. Wel heeft ze elke avond krampjes. Ze drinkt haar fles ook in no time leeg, maar kleinere speen wil ze niet. Verder verdikken helpt ook niet. Weet echt niet wat ik ermee aan moet. Straks ook even op cb vragen. Maar behalve voeding en slapen doet ze het super goed :D.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.283
    2.233
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zooo, was ff druk met de Kerst. Nu ff weer tijd.

@Penny
    Jeetje, nu al draaien? Echt sterk zeg!
    Vervelend van de voeding, hopelijk lost het zichzelf snel op.

@Moes
    Al verbetering?

@Anna
    Och jeetje, was dat even schrikken. En balen van die ontsteking.
    Fijn die ie redelijk doorslaapt.

@Wenda
    Het gaat goed? Super om te lezen. Hoe issie nu met slapen enzo dan?

Hier gaan de nachten nog steeds goed. Met en rond de Kerst kwam ze zelfs pas tegen 8.30 uur, heeeerlijk :D
    Gisteren was ze wel "vroeg", om 7.15 uur. Ineens uit het niets huilde ze heel hard, ik was mijn bed al uit voordat ik door had dat ik wakker was. Ze is nogal een woelwatertje in bed (ook in de Puckababy) en ze had zich flink gestoten aan de rand van het bed. Zat een flinke rode plek op haar hoofdje. Dus dat was natuurlijk auw en schrik.

Overdag ben ik het ritme een beetje kwijt qua slapen. Leg haar wel in bed enzo maar ze vertikt het om langer dan een uur te slapen. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik een andere slaaptijd proberen.

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Een gelukkig 2015 meiden!!:)
    Leuke jaarwisseling gehad?

S slaapt sinds dinsdag in het ledikant. Hij past niet meer in de wieg. Gaat zo snel:(
    Maar nu is zijn ritme weer aardig weg. Hij sliep net 2 nachten lekker door, maar nu moet hij flink wennen. En vannacht kwam hij weer 2keer:( Hopelijk zit hij snel weer in zijn ritme!

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Emma, lekker zeg 8.30 :)!

Wenda, wat groot dan al he, in het ledikant. Hier past onze mini nog wel een paar maandjes in de wieg, dus ze blijft nog even op onze kamer.

Beste wensen voor iedereen! De meiden hebben overal doorheen geslapen. Voor 12 uur beide 1x 1 seconde wakker geweest. Mini een speentje en de oudste een knuffel en weg waren ze. Heerlijk!

13. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames en gelukkig nieuw jaar!

Wenda, wow dat gaat snel. Hier groeit ze ook als kool (maatje 56 is nu definitief weggelegd) maar ze past nog wel in de wieg.

Tijdje stilte hier, feestdagen enzo. Druk druk. En had even dipje wanneer iedereen sprak over hun doorslapende kindjes en hier was het rommeltje. Laatste tijd gaat nu langzaam wel beter, ze valt makkelijker in slaap in de nacht en slaapt langer. Eergisteren zelfs 7 uur, wist niet wat me overkwam.

Het was eens anders gisteren, alleen met mijn man en I. de jaarwisseling doen. Was gezellig maar I. had wel moeite overdag in slaap te komen met die knallen (verder had ze er geen last van, ze schrok alleen steeds beetje wakker weer als ze net wegviel), in de avond was ze doodop. Maar in de nacht heeft ze heerlijk doorgeslapen, zelfs met die knallen, tja. Jullie babies er nog veel last van gehad?

Hoop dat jullie ook mooie jaarwisseling hebben gehad!

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.283
    2.233
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
    Dat 2015 maar een mooi jaar mag worden met kindjes die goed groeien en zich goed ontwikkelen en voor ons vooral veel slaap ;)

@Wenda
    Jaarwisseling was prima. Ik werd halverwege de avond flink misselijk en moest spugen (koffie was verkeerd gevallen denk ik) maar gelukkig ging het weer over.
    Heee, balen dat ie net weer in een ander bedje moest op het moment dat het goed ging! Dat zal idd het wennen zijn. Hoe is het nu met slapen? Had je al een doek o.i.d. gehaald?

@Meijke
    Oh, fijn dat ze zo snel weer sliepen.

@Sylph
    Hier een beetje hetzelfde. Net als ze een beetje wegviel weer een serie knallen, daardoor werd ze uit haar slaap gehouden. Gelukkig viel ze uiteindelijk lekker in slaap. En om 22.30 uur weer de fles en op bed. Het geluk daarmee is dat het tussen 23.00 en 0.00 uur net rustig is buiten. Dus toen kon ze lekker weer in slaap vallen.
    Bij jou ging het dus niet zo met doorslapen begrijp ik?

@jaarwisseling
    Om middernacht wel een paar keer wezen kijken omdat ik haar hoorde door de babyfoon maar ze sliep nog. Ze reageerde in haar slaap wel op de knallen. En 's ochtends kwam ze (heerlijk) pas tegen 9.00 uur.
    Verder gaat het hier weer beter met overdag slapen. Omdat ze nu elke keer zo laat komt (was vanochtend weer pas 8.45 uur) geef ik haar wat later de fles (tegen 11.45 uur i.p.v. 11.00 uur) en gaat ze dan op bed. Gisteren heeft ze lekker een tukje gedaan en vandaag weer minimaal een uur. Dan komt ze 's avonds over het algemeen ook beter in slaap.

ff vraagje:
    Zijn jullie alweer ongesteld geworden? Ik had gisteren wat bloed bij het afvegen en een heeeeel klein beetje in mijn inlegkruisje. Dacht even dat het zou beginnen maar nee dus. Of zou dat mijn eisprong kunnen zijn?

15. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @ Emma, ja is inderdaad wel balen. Vannacht kwam S weer 2 keer:( Dus hij is zijn ritme helemaal kwijt. Maar komt denk ik ook wel door die rare dagen. Hij heeft niet veel in zijn bedje geslapen en zo'n dag is toch anders als normaal. Overdag ging het aardig goed gelukkig. Ik heb een puckababy gehaald. Zo'n soort slaapzak. En toen hij die aanhad sliep hij gelijk die eerste 2 nachten door:)

Ik was 6 weken na de bevalling alweer ongesteld:( Dus ik hoor bij de 'gelukkigen' waarbij de cyclus alweer heel snel op gang komt;) Als ik weer een normale cyclus heb zou ik het dit weekend weer moeten worden. Heb al wel weer een paar dagen last van mijn rug. Ik wou wel dat het nog mooi een poos weg was gebleven eigenlijk

@ Meijke, dat is mooi handig dat ze zo snel weer sliepen:)

@ Sylph, je bent echt niet de enige hoor waarvan hun kindje nog niet doorslaapt! Hier slaapt S ook nog niet door. Het ene kindje doet het gewoon sneller als het andere kindje! Is niks om je voor te schamen of om je rot door te voelen:) Het komt vast snel goed!

16. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer even een keer tijd gehad om te lezen.

Doorslapen: denk dat er meer kinderen zijn die niet doorslapen dan wel, meestal begint dat vanaf 3 maanden een beetje te komen! Het is natuurlijk fijn voor je nachtrust als ze wel lekker doorslapen!

Ongesteld, pff haha ik ben nu alweer voor de derdre keer ongesteld, ik was na exact 6 weken weer ongesteld en dan elke keer na exact 4 weken weer! Gewoon door de bv heen, gaf ik toen nog! Vind het opzich wel fijn dat m'n cyclus zo regelmatig is! Ook als je evt een tweede wil ooit weer! Alleen het ongesteld zijn zelf heb ik echt niet gemist!

Hier gaat het eigenlijk allemaal heel goed! Ik ben 1 van de gelukkige mama's met een echte slaper. Ze slaapt nu van 20.00 in de avond tot ongeveer 06.00 in de ochtend. Dan weer van 0800 tot 10.00 en van 12.00 tot 15.00 ongeveer en van 18.00 tot 19.00. Nog heel veel slapen dus en ze heeft het ook echt nodig! Verder is het een heerlijk meidje en ze wordt steeds wijzer! Ze rolt inmiddels van buik naar rug en wil het liefst bij mama zitten, ze probeert ook echt zelf om hoog te komen ipv liggen!😁
    Vanaf maandag weer aan het werk best wel zin in maar ook wel spannend! 4 dagen oppas is niet niks voor een kleine druif! En ja mama doet het altyd het beste dus hoop dat de oma's en opa's zich een beetje aan mijn 'regels' houden!

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn dat je zo'n goede slaper hebt Sarah :).

Sylph en Wenda, hier slaapt ze wel door, maar we hebben nog wel een nachtvoeding. Ze slaapt van 23:00-4.30/5.00, dus dat valt onder doorslapen ;). Maar het duurt vast niet lang meer, want deze week heeft ze 2x zelfs tot 6.00 geslapen. Laatste fles geven we om 22.30 ongeveer. Als ze zo lang slaapt krijgt ze 5x 150/5 en als ze rond 4.30/5.00 komt 6 x 120/4.

Hoe gaat het bij jullie trouwens met krampjes? Hier wordt ze overdag standaard 2 uur na de voeding huilend wakker met kramp. Ze slaapt dan dus nog niet zo lang. Zielig. Als de krampjes weggetrokken zijn doe ik haar in de doek en slaapt ze verder tot de volgende fles. Ze is 10 weken en 4 dagen, ik hoop dat de krampjes gauw overgaan :(.

Cyclus: na 6 weken anderhalve dag, maar dat stelde niets voor. Vandaag wat misselijk en dat is meestal vlak voor mijn menstruatie komt, dus zal een dezer dagen wel.

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier rolt ze ook van buik naar rug, elke keer als ik haar op haar buik leg om te oefenen, rolt ze binnen 10 sec terug ;).

19. Sylph

Sylph Actief lid

15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Emma wel toen ze een keer in slaap was, maar dat duurde dus wel even. Tenzij je in algemeen bedoelde, en dan, nee. Het is nu beter (in de zin dat ze in ieder geval 5 uur of soms 6/7 doorslaapt in plaats van 3 en dan ieder uur/twee uur weer wakker, en dat ze makkelijker weer terug te leggen is na de nachtvoeding). En fijn dat jou dochter overdag makkelijker slaapt nu!

@Wenda dank je wel! Ik ben er ook wel van overtuigd dat het uiteindelijk wel goed komt, het was meer het lezen van anderen over hoe goed dat ging terwijl je zelf al flink aantal nachten iedere paar uur op was enzo, sloopt beetje.

@Meijke krampjes werden hier met 6 weken eigenlijk al minder en zijn nu al paar weekjes helemaal over. Ik zie haar in ieder geval niet meer zo met de beentjes optrekken en krom trekken enzo. Ik hoop dat ze bij jullie ook snel over gaan, het is zo sneu om te zien.

Ongesteld: Nog steeds niet, ook niets gevoeld van dat het snel zou kunnen beginnen. Dus we zien wel wanneer het komt.

Rollen: Hier nog niet gezien, hoewel ze af en toe wel aardig afzet met haar heupen en met de benen trapt als ze ligt. Oefen ook nog steeds buikliggen maar dat vind I. dus echt niets aan (huilen).

Laatste twee nachten was I. weer moeilijker in slaap te krijgen, moest er eergisteren zelfs na een uurtje al weer uit. Gelukkig viel ze na wat voeding weer in slaap en sliep toen wel weer goed 6 uur ofzo. Merk ook dat ze meer knort en wat piept uit de neus, ik vermoed een licht verstopte neus, dat zal niet helpen.

Maar ze zit nu lekker even in haar wipstoeltje geluidjes te maken en haar rammelbeer beetje vast te grijpen. Lekker tevreden en altijd leuk om te zien.

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik zit met s beneden op de bank. Hij is sinds gisteren niet lekker. En hij wil nou niet gaan slapen. Hij wil niks:( en ml is ook niet lekker en die moet morgen weer werken. Maar ik ben ondertussen ook op:(

Deel Deze Pagina