Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @boommm: 37 jr, 2e kindje, dochter B geboren 4 okt (2 okt uitgerekend).

@bevallen dames: wederom proficiat! En de lijst is leeg :D. Vind het toch snel gegaan allemaal.

@huilen: hier laten we in principe dl wel even huilen. Even aanhoren hoe of wat. En sommige kindjes hebben het ook nodig om ff te huilen om in slaap te kunnen komen. Ze verwerken dan de prikkels. Je kunt ook een middenweg zoeken natuurlijk...als je partner 10/15 min wil en jij eigenlijk helemaal niet, dat je het bijv 5 min probeert.

@juf: heel herkenbaar. Bij de eerste 15 uur weeënstorm gehad voordat ik mijn ruggenprik kreeg. Wat een verademing...helaas werkte die maar een paar uur :(. Maar je hebt je kleintje eindelijk....al beetje bijgekomen?

@bv mama's: leggen jullie altijd aan als de baby "zoekt"? Hier eerst wel, maar als ze net of niet lang ervoor gedronken heeft verwacht ik niet dat ze honger heeft. Vaak geeft ze ook mondjes terug. Nu denk ik misschien wel veel zuigbehoefte?? Gisteren begonnen met een speentje en ze pakt die wel....of ik er ook blij mee ben weet ik nog niet ;).

@slapen: pfff dl was tijdens de kraamweek voorbeeldig...zo relaxt en rustig. Viel tijdens de bv in slaap en hup zo d'r wieg in en slapen tot volgende voeding. Maar nu....slaapt al dagen amper na de ochtendvoeding (rond half 7). Ben soms 3 uur met haar bezig. Vind het zo erg voor mijn andere dochter...heb echt nauwelijks tijd voor haar sinds de baby er is :(. Mis haar. Vl doet veel met haar als hij thuis is, maar ik wil gewoon dat baby na de voeding zo'n 2 uur slaapt en ik tijd heb voor dl of huishouden of wat dan ook.

@spugen: spugen jullie kindjes? En is het veel of alleen maar mondjes?

Zondagavond nog naar hap geweest, omdat de baby van 17.30-21.15u bijna non-stop aan het krijsen was en niet sliep. Wel ontzettend moe, maar niet slapen. Waarschijnlijk toch krampjes, die uren aanhielden :(. Hadden al een paar van die dagen achter de rug :(.
    Helaas weinig meegekregen hierdoor van de verjaardag van de oudste :(.
    Ik voel me op het moment ook best verdrietig eigenlijk....geen roze wolk iig. Vorige keer ook niet, maar toen had ik de zorg voor 1 en kon ik tussendoor ook nog rusten. Nu ben ik moe, moe en nog eens moe. Heb nergens tijd voor...ook niet voor zp. Weet niet hoe andere mama's met meerdere kindjes het allemaal doen. Hebben ook totaal geen ritme meer en vaak komen de 2 guppen tegelijk :$...zelfs het poepen. Weet echt niet hoe ik het aan moet pakken of oplossen. Soms loop ik nog in badjas rond als de oudste voor d'r middagdutje naar bed gaat :(. Kom bijna niet buiten met die 2 guppen :(. Ik baal gewoon bah bah. Sorry, voor mijn geklaag.

2. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey moon wat vervelend zeg..klaag maar lekker hoor hier!
    Het duurt gewoon een tijdje voor je een ritme gevonden hebt, dat is toch helemaal niet erg!
    Als de kleine hier zoekt, leg ik hem niet meteen aan hoor, dat is echt zuigbehoefte;)
    als hij blijft huilen en ook de speen of pink niet meer wil, dan weet ik dat hij honger heeft!
    Hier spuugt hij niet veel, af en toe een mondje!

3. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Zoooooo wat kunnen we kletsen zeg! Haha heerlijk
    En de bevallijst is compleet, pff gek zeg toen ik me bij jullie topic, wat nu een leuk groepje is worden, toevoegde leek 10 weken zo lang en ver weg. En ineens lag T. in mijn armen en nu is hij al weer een maand! Gaat zo hard allemaal...

Ik weet niet meer wie wat precies zei dus reageer beetje op de gespreks onderwerpen.

Woon zelf in in Noord Holland

liggen
    T. Is ook een zij slaper, maar in zijn wieg leggen we hem op zijn rug en dan vindt hij het ook prima.
    @emma je kan soort van blokken kopen zodat hij niet omrolt. Of je kan een handoek oprollen.

opvoeding
    We zitten allebei wel op één lijn heb nou niet het gevoel dat ik me erger aan wat hij doet. Alleen me vriend is inderdaad van het laten liggen huilen, maar wel erbij bleven en zachtjes wiebelen. Dus wel troosten maar niet oppakken. Snap het wel maar oef, dat huilen dreunt dan in me hart.
    Maarja uiteindelijk ben je het niet altijd met elkaar eens, als het maar niet laat ergeren. Uiteindelijk moet je toch een compromis vinden.

slapen
    T. Slaapt in een wieg (zo een vierkante houten) aan mijn kant. Heerlijk makkelijk met borstvoeden. Ben zo blij dat ik er niet uit hoef haha
    Zo lang hij er in past blijft denk ik bij ons. Wordt alleen wakker van hem als hij honger heeft.

lichaam ik ben voorbij mij oude gewicht -2kg afgevallen er boven op was ook maar 8kg aan gekomen en met borstvoeden vliegen de kilo's vanaf. Mijn oude kleren pas ik ook, maar heb nu me oude positie broek is heerlijk warm om me buik. Want brrrr nu mijn kacheltje uit me buik is, heb ik het weer net als vroeger altijd koud.
    Qua buik ben ik wel tevreden heb 2 mini striemen (die ik pas na de geboorte zag? Kan je striemen krijgen tijdens de bevalling?) en eentje precies in me tattoo op me onderbuik. Maar die loopt perfect recht in de lijn van de tattoo haha. Prima vind ze een aandenken :D

dames die zijn bevallen
    GEFELICITEERD!! 🎈
    Zie wel dat er 2 meer jongens zijn geboren woehoe! :p

voeden
    Savonds slaapt hij meestal 4 á 5 uurtjes.
    En overdag om de 2,5 3uur. Probeer met de speen het uit te rekken tot de 3 om een beetje ritme te krijgen.

Zo hier gaat het best goed, kleine man heeft sinds paar dagen echt last van krampjes overdag. Snachts weer niet
    Gisteren bij de CB geweest, hij is nu 56cm (5cm gegroeid in een maand) en nu 4545gram. Hij groeit heel goed en hij zat met alles net boven het gemiddelde (hihi wat voel je je dan trots als je dat hoort ;) )
    Af en toe lacht hij als ik naar hem lach, als of hij je na doet en o o o wat smelt mijn hart dan :D

stomme cadeautjes
    Alles wat we tot nu toe hebben gekregen vinden we leuk, veel grote kleding haha dus moet geduldig wachten,
    Alleen een mobiel wat super leuk leek, alleen achter onhandig lomp ding. Hangt te veel naar voeren, is totaal niet stevig.
    Toen een prachtige woezel en pip mobiel gekregen echt ons smaak en de kleine vind het prachtig.

Leuk dat we nu de oktober mama topic hebben, en we allemaal gezonde kindjes hebben gekregen!

4. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    #84 Rxy88, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    @huilen, hier laten we zoonlief nu wel wat langer huilen. Begin niet omdat we bang waren dat hij weer zijn adem in hield.

@bv, ik geef hier tussen de 3 à 4 uur de borst. En af en toe de speen. Vaak spuugt hij hem na ff sabbelen uit.

@spugen, vaak een mondje terug.

@kinderwagen, hebben de bugaboo cameleon 3.
    Wil graag een draagdoek maar vind je belachelijk duur😏

@meerdere kindjes, hier begin ik langzaam op de automatische piloot te lopen. Ik moet optijd klaar zijn omdat er 1 naar school moet. En wil zelf niet als slons over straat haha. Liefst zou ik in me huispak naar school gaan, maar dat doe ik niet😂.
    Kleine man doe ik dan daarna in bad.
    En zoals vandaag ga ik vanavond met hem douchen.

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zwaai! Ik meld me ook weer even. Na ontslag uit het zkh hadden we nog recht op een 9e en 10e dag kraamzorg. Maar de kraamhulp deed bijna niks en liep ons meer in de weg. Dus de 10e dag geannuleerd. Nu heerlijk aan het genieten van ons gezinnetje. Merk zo'n verschil met onze zoon destijds. Ben er nu echt van overtuigd dat hij reflux had.

Ik kom uit Gelderland, Arnhem. Nog meer dames uit de buurt?

Kinderwagen: we hebben een maxi cosi mura 4. Maar ik draag liever. Heb ssc's, RS, rekbare doek en 2 geweven doeken. Vanmiddag zoon opgehaald met de kinderwagen met meerijdplankje. Levensgevaarlijk! Zoon stapte erop door aan handvat te trekken en kinderwagen kantelde achterover....

Dochter slaapt ook bij ons op de kamer in de co-sleeper naast mij. Gisternacht geen oog dichtgedaan, continu onrustig en huilen. Vannacht heb ik haar bij me genomen en ze was gelijk rustig. Dus heerlijk een paar uur met baby in bed gelegen. Merk wel dat ik dan erg licht slaap, dus nog wel moe. Maar licht slapen is alsnog beter dan niet slapen ;) ik leg haar overigens ook op haar buik als zij dat wil. Ze tilt haar hoofd al op vanaf dag 1 en draait hem netjes andere kant op.

6. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt Y ook bij ons op de kamer in een wiegje naast mij, eerst hoorde ik elk geluidje, ze is soms erg onrustig in haar slaap, maar nu heb ik het idee dat ik niet alles meer hoor maar wel als ze wakker wordt en begint te murmelen.

Ik draag hier nog niet maar wil dit wel graag doen want met twee honden en een kinderwagen is het lastig uitlaten.
    Dus morgen maar even oriënteren op een draagzak.

Verder vandaag precies zes weken later ben ik alweer ongesteld geworden..... Poeh dat heb ik echt niet gemist en dat met bv, had gehoopt dat het nog even weg zou blijven!

7. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    @huilen: een beetje jammeren laten we wel even liggen in de hoop dat hij dan vanzelf in slaap valt, maar zodra hij echt gaat huilen pakken we hem wel op, daar denken we ook allebei hetzelfde over gelukkig.

@liggen: had m gisternacht even op zn buik gelegd maar dat vond ie nogal raar, merk dat als hij bij mij ligt slaapt ie in alle posities wel. Leg m ook wel eens op zn zij weg, maar heb dan idd niet het idee dat hij zich daar makkelijk uit kan rollen.

@box: we hebben een matrasje, het boxkleed dat bij de box (2e hands) zat en daar bovenop nog ons eigen kleed, ligt volgens mij heerlijk zacht. Het kleed is ook van heel fijn warm materiaal gemaakt, is nooit echt koud iig.

@hier een joolz kinderwagen en een draagdoek. Het dragen gaat me nog niet helemaal lekker af, het lijkt niet echt te lukken om hem iedere keer goed erin te krijgen :s

@bv, als hij echt duidelijk zoekt leg ik m wel aan, dan drinkt hij meestal wel goed en soms maar een paar slokken om vervolgens in slaap te vallen.

@hier: vanochtend bij de huisarts geweest. Hij had al twee dagen weinig ontlasting en zat enorm te persen. Heel erg kreunen en af en toe schreeuwen, was echt vreselijk om te horen. Vanochtend ook ineens een halve voeding teruggeven... Gelukkig was alles goed, het heeft wrs te maken met de overgang naar fv en kan dan wel 2 weken duren :$. Dus we gaan maar wat langzamer afbouwen, voorlopig om 2 flesjes per dag en verder bv blijven.

Ik kom uit zuid-holland, vlakbij Rotterdam

8. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Zoooooo 9 pagina's verder en de helft alweer kwijt haha.

Wieg: l. Ligt bij ons op de kamer

bv: hier ook al een paar keer gedacht ik ga ermee stoppen maar toch gebeurt er steeds weer iets waardoor ik toch doorzet. Ik voed overdag om de 3 uur en s nachts laat ik haar zelf komen met een max van 6 uur. Maar ze zit ook nog niet op haar geboorte gewicht.

huilen: l. Huilt bijna niet alleen als ze uit bad gaat en af en toe vlak voor het verschonen

Keizersnede dames: smeren jullie het litteken in Zo ja met wat? en hoe loopt het herstel?

gister naar het cb geweest om te wegen. L. Kwam in de kraamweek zo'n 20 gram per dag aan en aangezien ze nog niet op haar geboorte gewicht zit was ik toch benieuwd en ja hoor in 2 dagen gewoon 100 gram aangekomen :)

Vandaag is zo'n dag dat ik mevrouwtje iedere keer moet wakker maken voor de voeding. Wel relax maar ook een beetje saai :p

9. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Slapen: y slaapt bij ons op de kamer. Ik word soms wel wakker maar dat is nu minder vaak dan in de eerste week.

Kinderwagen: wij hebben de mutsy igo fijne wagen. Daar slaapt ze overdag beneden in.

Huilen: vanaf gisteravond is ze erg onrustig steeds. Ik pak haar dan wel op en leg haar bij mij. Maar als het een beetje gemopper is laat ik haar in de wagen of ledikant liggen, ML legt haar veel bij hem op de buik dan stopt ze ook met huilen

Spugen: ze heeft tot nu toe 2 keer heel veel gespuugd verder niet of heel weinig.

ML is nu met haar wandelen ik probeer even te slapen want vanacht moet ik er weer uit. ML is vanaf deze week weer aan het werk.

10. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Voor de mensen die mijn bevallingsverhaal nog willen lezen bij deze kopieer ik hem even ik moest het opschrijven van me kraamhulp omdat ik nogal beduust was van de bevalling en het van me af moest schrijven komt die

1 november om 8 uur moest ik me melden in het ziekenhuis om de bevalling in te leiden om 8:15 zat ik aan de ctg 9:30uur van de ctg af registreren ging lastig hij bewoog zich om de een of ander manier steeds weg toen om 9:45 besloten om te gaan toucheren ik had verrassend 2cm ontsluiting toen hebben ze gelijk me vliezen gebroken en een elektroon op zijn hoofdje gezet zodat ze hem eindelijk konden gaan registreren toen gewacht wanneer de weeën zouden beginnen die waren er rond 11 uur en nog erg makkelijk op te vangen rond die tijd ook weer getoucheerd ruim 3cm toen infuus gekregen met laagste stand weeenopwekkers 20 min later 4cm toen ook een harde klap in buik en verloor echt heel veel vruchtwater de weeën werden al erg krachtig om half 12 volgehouden tot 14:00 uur toen weer getoucheerd nog steeds 4cm ik dacht jeetje dit gaat nog lang duren en ik dacht deze erge weeen doen niks met me ontsluiting en ik raakte erg moe dus gevraagt om de ruggenprik 14:20 zat de ruggenprik erin met alleen een heel klein proefverdoving dat zou een kwartier later gaan werken maar om 14:29 kreeg ik ineens behoorlijke pijnlijke persweeen en begon ik automatisch te persen en kon het niet tegenhouden ik raakte lichtelijk in paniek omdat de verpleegster en anasthesist net weg waren dus door alle pijn begon ik een kreet uit te brengen dat hij er nu uit gaat komen dat hoorde de verpleegster gelukkig op de gang en is snel terug gekomen en heeft alarm geslagen naar de verloskundige die de bevalling zou doen maar de verpleegster kon op dat moment gelijk de baby al opvangen heb 1 min geperst hij was eruit gelanceerd en huilde niet gelijk en was wat blauw ze namen hem even mee en hebben hem een beetje zuurstof gegeven daarna ging het super goed met hem later vertelde ze me dat het kwam omdat hij de navelstreng even om zijn nekje had en dat het erg snel voor hem was gegaan.. ik zelf was ook erg van slag dat het zo snel was gegaan en dat ben ik nu nog steeds een beetje maar ben erg trots dat alles goed is gegaan we waren ook al snel weer thuis de zelfde dag hij weegt 3670 gram en is 52 cm ben niet uitgescheurd en ook maar 50cc bloedverlies dus ondanks alles toch een droombevalling gehad

11. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey meid,

Dat klinkt Idd als een heftige bevalling ook al zijn jullie allebei gezond.
    Snap heel goed dat je van slag bent (geweest)
    Heeft het je geholpen nu je het van ja af schrijft?

12. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Ik heb jullie inmiddels ook weer gevonden! Gauw ff alles bijlezen ;)

13. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Ik wist dat ik nog wat wilde vragen haha was even afgeleid door 7 pagina's te lezen :p

Maar hoe lang/vaak is jullie kindje wakker overdag?
    Soms is onze man wakker van 12:00 tot 17:00
    Of van 16:00 tot 21:30? Is dit normaal. Hij is niet echt huilerig maar zich vermaken in de box vind hij ook niks, hij zit vaak in de wipstoel. Mijn vriend is een beetje van moet hij niet slapen, is hij niet te lang wakker? Maarja als hij moe is slaapt hij ook zo 4uurtjes aan 1 stuk...

Pfff en dragen wat een keuze is er! Ik denk zowizo dat doeken en dus knopen echt niks voor mij is. Zag net wel deze voorbij komen op de de draagpraat groep op FB :
    Pink or Blue ergonomische baby- en kinderdraagzak Mucibi zwart | pinkorblue.nl
    Mooie korting en als je aanmeld voor hun nieuwsbrief krijg je €5 korting en geen verzendkosten boven de €20
    :D

14. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Roosvicetje, mijn litteken smeer ik eigenlijk niet in. Ben ik wel van plan maar nog niks voor gehaald.. ontschiet me steeds een beetje eigenlijk. Herstel gaat super. Mag weer langzaam aan wat meer gaan doen, ben gister de hele middag wezen wandelen, vandaag voor het eerst met de trein.. pfffff wat een gedoe zeg. Maar merk wel dat ik echt gesloopt ben rond een uur of 7. Maar dat is niet erg.. als je je grens maar niet overgaat.

heb jij dat ook dat je aan de binnenkant van je buik af en toe nog pijnscheuten krijgt? En dat je onderkant van je buik beurs voelt?? Moet zeggen dat ik goed merk dat het iedere dag beter gaat hoor. Dat vind ik wel erg fijn.

Krampjes, ik weet t af en toe echt ff niet. Hij slaapt goed hoor laatste paar nachten. Maar heeft rond 9/10uur savonds steeds kramp. Als ik met zijn beentjes ga fietsen raakt hij wel n hoop kwijt. Maar tis zo zielig.

hoe ervaren jullie het als andere je kindje oppakken? Ik begin er nu wat aan te wennen maar blijf het lastig vinden.. zelfs van mijn moeder. Terwijl die mij tich ook groot heeft laten worden... haha.

heb nog even een spuw momentje; liep gister over de markt met schoonmams, komem we een kennis van haar tegen, begint oo leuk is dat je kleinzoon. Mijn schoonmoeder vol trots knikken, zegt dat andere stomme mens, ja ach mijn 5e kleinkind is nu 3 maanden. En het leuke is er snel af hoor. Maar dat merk je snel genoeg. Mijn schoonmoeder om er met een grapje op in te gaan... (want wat een rare opmerking) haha ik krijg er geen 5 dus dat zal ik nooit weten. Zegt dat stomme mokkel.. ach misschien komt er wel een 2e leg. Ik dacht sorry??!! Hoor ik dat goed? Ik sta hier en ben net bevallen mafkees.... was helemaal perplex.

Klaagmodus uit**

15. onzekereMama

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb nog een before after foto gemaakt, haha.

Bijgevoegde bestanden:

16. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    @Onzekeremama: die pijnscheuten heb ik dus ook. Linkte het al aan het feit dat ik teveel zou doen. Ik denk dat ik ga smeren met calendula. Scheren durf ik ook nog niet!!
    Jij bent al behoorlijk actief meid. Lekker hoor dat je je zo goed voel.

krampjes weet er alles van. Hebben 4 jaar geleden veel trammelant gehad met zoonlief. Tips: chamodent druppels van vsm. Buikmassage, fietsbewegingen met de beentjes. Wij zijn uiteindelijk (toen hij 2 maanden was ofzo) beland bij een osteophaat en na 4 behandelingen was het weg.

Zooooo ik ga weer slapen, nachtvoeding is weer gedaan.

17. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Ziet er goed uit meid.

18. onzekereMama

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Zou zomaar kunnen dat t daarvan komt. Toch maar even opletten dan hoe t gaat als ik minder doe. En ik ben wel al 4 weken verder natuurlijk, dat scheelt ook wel. Zie dat jou kleine bijna 2 weken is.

giede tip. Zal het even in de gaten houden en anders gaan wij er ook maar wat voor halen.

Zo mijn nachtvoeding zit er ook weer op. Lekker weer naar bedje.weltruste dames x

19. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hier opeens 2 nacht voedingen! Om 01.00 en nu weer! Pff! Hoe kan dat nu op eens? Heb overdag er wat langer tussen gehouden, maar dat doe ik dan niet weer als ie dan snachts vaker komt. Ben moe, heb je nog zon irritante snurker naast je te liggen! Bah, kan hem wel wat doen! Irritante man.. Bah bah bah!
    zo klaag modus uit! Hopelijk zo nog slapen als beide mannen dat toe laten. Zou vanmorgen even mijn werk toe.. En dan vanmiddag maar even op bed! Vanavond weer visite. Blegh ben er klaar mee nu!

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @boogschutter, ik weet niet precies hoelang hij elke keer wakker is, maar nooit echt uren achter elkaar. Maar als hij daar geen moeite mee heeft en snachts ook lekker slaapt dan zou ik me daar niet druk over maken. Zolang hij lekker rustig is.

@onzekeremama, mooi hoor! En het oppakken van de kleine, tis maar net wie het is. Maar geef hem liever niet 'uit'. Hou hem het liefst bij me! Al mocht nu wel even iemand anders hem zijn fles geven :p

@melkos, heftig hoor! Nu maar lekker genieten!

Deel Deze Pagina