Ik kom ook voor het eerst in maaaaaanden weer eens kijken. Gisteren 11 maand controle en prikjes bij het CB. Ze is nog steeds zo klein, 67,4 cm . Groeispurt laat op zich wachten dus. Als ze twee is en nog geen spurtje heeft gemaakt, wil de KA ons een keer zien. Ze ontwikkelt zich goed, dus dat is mooi. Boommm gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wij zijn weer terug van vakantie. Eerste paar dagen drama met slapen, daarna ging het heel goed eigenlijk, zowel 's avonds/'s nachts als overdag. Bleek dat ze een extra matras wilde en even wennen natuurlijk. Tijdens vakantie paar keer wezen zwemmen, was erg leuk. Ook met papa van de glijbaan was een succes. A heeft tijdens de vakantie echt leren lopen (geen box dus alle tijd en ruimte om rond te hobbelen). Nu wandelt ze het hele huis rond. Echt van lief klein onschuldig baby'tje naar drieste draak. Ze probeert wat uit af en toe en is soms erg onstuimig. Ach ja, hoort erbij. Wel extra opletten voor papa en mama. Gisteren naar cb geweest. A is nu 9280 gram en 73,8 cm. Alles precies gemiddeld. Prikjes was huilen natuurlijk en kon gelijk mijn broek en shirt in de was doen, beetje bloed. Ontwikkeling gaat prima. Nog minder dan een maand en dan heb ik geen baby meer in huis maar een dreumes. Soms is dat even slikken! Tijdens vakantie ook weer een tand doorgekomen. A heeft nu 8 tanden, hoe zit dat bij jullie? @Boommm Nog gefeliciteerd met je meisje! Alweer 1 jaar, gaat hard zeg. Lijkt gisteren dan we hier aan het aftellen waren.... @AnnaCF Hoera, hij loopt! Knap hoor! @Mees90 Klinkt heerlijk! Hier ook een redelijk makkelijk kind. @Wenda Hoe gaat het bij jou? Inmiddels al verbetering in het slaapgebeuren? Geef jij nog bv of was je al helemaal gestopt? @Juf Hoe gaat het daar? Ben je al wat meer bijgekomen? En is verder afbouwen van de bv al gelukt? Goed om jezelf denken hoor! @Dagindeling Meestal wakker tussen 7.00 en 7.30 uur. Dan krijgt ze een flesje met 100 ml water en 1 schep melk. Daarna schone luier en aankleden. Rond 8.00 uur pap (150/5 melk en 5 flinke eetlepels) Rond 10.00 uur slapen. Ongeveer anderhalf uur 12.00 uur flesje melk (150/5) en een boterham Tussendoor drinken, water of water met diksap. Tussendoortjes voor baby's (babykoekje, rijstwafeltje) vindt ze niks aan. Rond 15.00 uur weer op bed. Slaapt vaak anderhalf uur. Tussen 17.00 en 17.30 uur avondeten. Vaak nog een potje voor 12 maanden en daarna fruit of fruithapje. Om 19.00 uur pyjama aan en nog een fles van 120/4 die ze meestal niet helemaal opdrinkt. Vaak blijft de helft staan. Uiteraard wisselt het nog wel eens. Voor de vakantie was ze elke keer vroeg wakker en tijdens de vakantie schoof het naar 8.00 uur op.
Boomm, nog van harte gefeliciteerd met je dochter! ! Wat gaat de tijd snel hè Mees, fijn dat het zo goed gaat!! Lekker van genieten Meijke, fijn dat het goed gaat! Een kleintje dus fijn dat ze zich prima ontwikkeld! Die groeispurtje komt vast nog Anna, wat goed zeg!! Super Emma, fijn dat het goed ging op vakantie! Leuk hoor dat ze loopt. Loopt ze los? Hier, het slapen gaat hier al een tijdje heel erg goed ik voel me ook weer helemaal lekker! Tis een heerlijk kereltje. Hij loopt overal langs en kan ook los staan. Ik denk dat los lopen ook niet zo lang meer duurt. Overdag doet hij alleen nog een middagdutje. Als hij meer slaapt gaat het snachts slechter. Hij heeft nu 6 tandjes en er komen er nog 2. Verder heb ik vorige week een positieve test gehad dus ben weer zwanger super leuk maar ook heel spannend. Je houd toch in je achterhoofd dat het weer een miskraam kan worden. Maar tis wel heel erg leuk
Wenda wat leuk! Gefeliciteerd! Hier is het even pauze voor een tweede. We zijn nu druk met inpakken want wij gaan verhuizen. Krijgen halverwege oktober de sleutels.
@boommm, gefeliciteerd nog met de kleine grote meid! Van hoe laat tot hoe laat hebben jullie het gevierd? En wat voor taart hadden jullie voor de kleine? Even ideeën opdoen . Hoe gaat het met de zwangerschap? Wanneer hebben jullie het bekend gemaakt? @Meijke, wat een kleine meid nog. Wat een verschil kan dat zijn. Zijn jullie zelf ook klein van stuk? Als ze maar gezond is toch.. @Anna, wauw wat een mijlpaal alweer! Wat gaat het dan hard zeg! Wat zal je trots zijn! @emma, gelukkig nog een beetje betere nachten gehad dus op vakantie. Ik vind zwemmen ook zo heerlijk met het hele gezin, nou ja met zijn drietjes. Daar heb ik ook zo van kunnen genieten in de zomervakantie. @wenda, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een leuk nieuws! En de kleine ook al aan het lopen. @zwangels, gaan jullie ver weg wonen van het oude huis? @hier, het gaat stukje bij beetje beter met me. Mijn HBgehalte is bijna goed. De nachten gaan iets beter, niet meer om de anderehalf a 2 uur wakker, maar om de 2,5 a 3 uur wakker. Er zit iets van verandering in gelukkig, plus dat N. niet meer om half 5, 5 uur wakker is. Hij wordt nu tussen half 7 en half 8 wakker. Een groot verschil. Hij doet meestal nog maar 1 slaapje overdag. Sinds vorge week kan hij eindelijk tijgeren, en zit hij regelmatig in de kruiphouding, om dan vervolgens te gaan tijgeren. Ook gaat hij bijna zelf zitten. Dat gaat volgens mij niet zo lang meer duren. Hier heeft meneer het ook druk gehad met tandjes krijgen. Hij heeft er al, en ik heb het idee dat er een kies aan zit te komen. Laatst bij het CB was hij 82 cm en 11,5 kg, echt een flinke bink. Hollands welvaren, maar hij eet echt niet te veel ofzo hoor. Hij groeit gewoon erg goed en is ook best wel lang. Wat zijn er al (voor mijn gevoel dan) veel meiden weer zwanger uit deze groep! Superleuk! Krijg alleen het idee dat ik achterloop, hahah, ik ben echt nog niet toe aan een tweede, moet er echt nog niet aan denken. Ook al is N. een heel lief, vrolijk, gezellig jongetje, voorlopig is 1 even genoeg.
We gaan hier een half uur rijden vandaan wonen. J. wil veel staan, loopt met z'n handen vast rond in de box of langs de bank of tafel. Verder groeit hij goed.
@Meijke Ik zie ineens dat ik op 1 of andere manier niet gereageerd had op jouw berichtje, sorry Fijn dat ze zich zo goed ontwikkelt. Dat ze klein is geeft op zich niks toch? Hoe lang was ze bij haar geboorte? Wie weet komt ze straks in een groeispurt. Zo lang ze haar eigen lijntje volgt is het goed toch? @Wenda Ja ze loopt echt los. Ze kan nu ook helemaal zelf (dus zonder iets als steun te gebruiken) omhoog komen. Meid wat heerlijk voor jou (jullie) dat het goed gaat met slapen. Paar nachten goed slapen doet een mens goed hè. En net op tijd lees ik want nr. 2 onderweg, gefeliciteerd! Dat het weer gewoon spannend is snap ik heel goed. @Zwangels Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Dat zal wel even druk zijn denk ik. Groot gelijk dat je een pauze inlast voor een 2e. Net zwanger met bijbehorende kwaaltjes lijkt mij ook niet fijn wanneer je moet sjouwen en een huis moet inrichten. Gaan jullie ook gelijk over of moet er eerst nog veel gebeuren in het nieuwe huis? Super dat ook J het zo goed doet, die loopt vast ook snel los. @Boommm Jullie krijgen er een meisje bij? Gefeliciteerd! Wat leuk, 3 kleine meiden op een rij straks. @Juf Blij om te lezen dat het bij jou stukken beter gaat. De nachten klinken nog wel pittig maar wie weet komt dat ook door de tandjes en de ontwikkeling die hij nu doormaakt. Dat vind ik het lastige van deze leeftijd, ze kunnen nog niks vertellen. Die van jou gaat de wereld nu ook onveilig maken dus Je hebt inderdaad een flinke bink. Dat hij ietsje later is dan de andere kindjes hier is ook niet gek, hij moet veel meer spierkracht ontwikkelen om met zijn lijfje te doen wat hij wil. Ja ik heb soms ook het gevoel achter te lopen. Maar wij zijn echt nog niet toe aan een tweede. A is een lief meisje die zichzelf prima kan vermaken, slaapt over het algemeen goed door, gaat meestal ook snel zelf slapen, eet goed, groeit goed en toch moet ik even niet aan nog een kindje erbij denken. Wat, denk ik, meespeelt is dat wij ook 'maar' 2 kindjes willen. Zou ik nu weer zwanger zijn dan heb ik alles gehad en dan is die periode definitief voorbij. Ik wil nu optimaal genieten van mijn meisje. Als ze 2 wordt zien we wel weer. Moet sowieso eerst wat aan mijn lijf doen. Afvallen en conditie opbouwen. Hier een poppenwagen voor A haar eerste verjaardag uitgezocht. Merk dat veel kindjes het leuk vinden om ergens achter te lopen en hier heeft ze langere tijd wat aan. Zoefzoef dieren ofzo leek me ook leuk maar ik weet niet of A het leuk vindt. En het is duur spul, je moet vaak meerdere onderdelen kopen, etc. Het doet me wel wat hoor, ons meisje bijna 1. Straks officieel geen baby meer in huis. Jaar geleden 37 weken zwanger en druk aan het aftellen. En of de baby maar even bleef zitten want toen had ik de kat gewond rondlopen en ik moest haar elke keer uitlaten omdat ze niet op de kattenbak wilde met zo'n kapje om haar koppie. En elk keer in het af afteltopic kijken of er al weer iemand bevallen was
Annacf. Aaaah wat goed van R! Nu is de rust echt over Emma. Wat fijn dat de vakantie zo'n succes was. Hier vinden ze zwemmen ook geweldig. Probeer elke 2 weken een keer te gaan. Leuk een poppenwagen. Welke hebben jullie gekocht? Is hier een groot succes! Wenda. Gefeliciteerd! Hoe voel je je? Zwangels. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Spannend. Veel succes met verhuizen. Juf. Omdat onze vrienden en familie over moesten vliegen uit NL waren ze er gewoon de hele dag. Maar de andere gasten kwamen van 15.30 tot 19.00. Ze werd wakker om 16.00 en toen waren er al wat mensen. Was erg gezellig en M hield het prima vol. We hebben een taart op maat laten maken, vulling met bastogne crème en frambozenjam. Was heerlijk! We hebben het na de 12wekenecho verteld aan iedereen. Verder prima hoor, mag niet klagen. Moe en misselijk maar de baby doet het erg goed! Wat fijn dat N zoveel beter doorslaapt nu. Dat kan veel schelen hè. Wij hebben te horen gekregen dat we nog een meisje krijgen. Super leuk!
Oh fijn Emma Gaat het alweer wat beter? Hier ook een paar nachten bezig geweest, maar vannacht heeft hij weer heerlijk geslapen S heeft het gillen uitgevonden. Als iets niet lukt, of het gaat niet snel genoeg of hij verveelt zich dan gaat hij lopen gillen Doen jullie kindjes dat ook? Wat doen jullie ertegen? Of hoort het er gewoon bij? Ik vind het soms best vervelend. Het gaat haast de hele dag door Verder is het een schatje hoor maar wel echt een donderstraal
@Boommm Die taart, echt prachtig! Maar ehh, ff een vraagje. Vind je het niet zwaar om 3 kinderen in zo'n korte tijd te dragen en te baren? Hoe gingen jouw bevallingen en hoe snel was je hersteld? (Dat je je dus weer een beetje de oude voelde). Vind het knap dat jullie het aandurven, 3 zo dicht op elkaar. En dat bedoel ik echt als een compliment! @Wenda Ja het gaat hier weer wat beter. Was blijkbaar een kort sprongetje Duurde al met al een week ofzo. Sinds we haar in een winterslaapzak met lange mouwen hebben gelegd knort ze weer als vanouds de nacht door. Misschien had ze het ook koud en dat ze daarom wakker werd. Al was ze vanochtend op 5.30 uur wakker en toen lag ze wat te babbelen. Toen weer 10 min stil, weer babbelen, weer ff stil en toen weer babbelen en toen was het weer stil en heeft ze tot 8.00 geslapen. Gillen... het zijn periodes. Het gillen is hier al lang geleden uitgevonden (meisje ) maar dat ging ook constant. Op een gegeven moment doen ze weer wat anders en houdt het gillen wel op. Negeren en als het echt te hard en te erg wordt zeggen dat ie het niet moet doen. Hier ook een ondeugend meisje af en toe hoor. En ze heeft maar 1 huilstand: heel hard Wel vervelend dat ik dus het verschil niet hoor tussen de huiltjes. Ben je nou echt verdrietig, stel je je nou aan of is er nog wat anders aan de hand. Alleen huilen bij echt pijn is anders. Maar ja, bij die kleintjes kan er zoveel 'mis' zijn @AnnaCF Nog steeds een huilbaby of is het over? Oehhhh nog anderhalve week en dan is ze jarig! Het voelt echt heel erg dubbel. Zo trots op mijn grote meisje en tegelijkertijd verdrietig dat het zo snel is gegaan. Heb gewoon niet genoeg van het kleine baby'tje kunnen genieten. Ach, volgend jaar gaan we misschien wel voor nr. 2, al zegt man dat ie niet weet of hij überhaupt nog een tweede wil. Eerst A haar verjaardag maar, ben blij dat ze dan wat nieuw speelgoed krijgt, daar is ze wel aan toe ook!
Ik vind elke keer de zwangerschappen eigenlijk prima gaan tot het einde. Dan krijg ik veel last van harde buiken bij alles wat ik doe. Verder voel ik mij over het algemeen prima. Bevalling van N was erg heftig. Had snachts last gehad van hele pijnlijke 'voorweeen'. Eind van de ochtend braken m'n vliezen. Nadat de VK was geweest rustig naar t ziekenhuis vertrokken. Eenmaal daar zat ik op 5 cm. Toen kwam ik in een weeenstorm. Toen ik op 10cm zat en mocht persen is ze na een kwartier persen geboren. Had er helemaal niets aan overgehouden. Voelde mij de eerste week erg moe en vooral overdonderd. Maar na een week was ik lichamelijk wel helemaal de oude eigenlijk. Nog wat sneller moe, maar verder niets. Bij M heb ik aan de bevalling wat schaafwondjes over gehouden, maar dat viel eigenlijk ook heel erg mee. Heb toen wel iets langer rust gehouden, heb volgens mij een week echt alleen maar in bed gelegen. Maar was daarna ook wel weer redelijk de oude. Moet wel eerlijk toegeven dat ik de zwangerschap van M wel heel zwaar vond. Was in het begin doodmoe en kotsmisselijk en had toen natuurlijk een pasgeboren baby. Ook emotioneel was ik echt een wrak toen. Ik vind de kinderen zo snel achter elkaar eigenlijk wel heel erg leuk. Natuurlijk zijn er ook momenten dat ik met mijn handen in het haar zit, maar heeft niet iedereen dat wel eens? In het begin heb ik wel eens een uur lang rondjes gelopen om de eettafel met twee huilende baby's in m'n armen. Maar ze kunnen ook zo ontzettend leuk spelen samen! Verder heb ik ze bewust allebei in een heel strak ritme zitten welke op elkaar is afgestemd en heb ik de mazzel dat het hele grote slapers zijn. Mensen kijken vaak heel verbaasd of vragen hoe ik het doe, maar moeders met een twee- of drieling kunnen het ook, dus waarom ik niet
@wenda ik heb weer een lieve baby. Vandaag voor familie zn verjaardag al gevierd. Als ik hij morgen pas echt jarig. T boefje heeft er heerlijk van genoten. Ik ben er ook achter gekomen dat ik een baby met tafelmanieren heb, hij wilde niet aan de taart beginnen voor hij een vorkje had. hahahaha Haha ja je vind je weg dan wel he Boommm. Snappen N en M al dat ze een zusje krijgen? Werk jij eigenlijk ook of ben je thuismamma?
@Boommm Nou, toch respect hoor! Ik kan me indd nog herinneren dat jij heel erg met een ritme erin krijgen bezig was destijds. Lijkt me voor iedereen wel zo prettig ook. Hebben jullie al een naam enzo? Of moet je nog even broeden? @AnnaCF Gefeliciteerd!!! Wauw, nu echt 1 jaar! Haha, wat een net kereltje heb jij dan zeg. Hier is het nog een grote knoeiboel. En soms wil ze zelf al de lepel in de pap stoppen dus tsja... mama aan de poets. Slapen gaat hier op zich nog steeds goed maar ze is alweer een paar keer huilend wakker geworden. Heel laat in de avond of 's ochtends heel vroeg. Laatste 2 keer liet ze zich gemakkelijk weer terugleggen en is ze zelf weer gaan slapen onder de sterrenprojectie. Afgelopen nacht sliep ze wel door gelukkig.
Wat Leuk emma en van harte gefeliciteerd, ZL speelt bij mn ouders ook altijd met onze oude poppenwagen alleen stop hij er blokken knuffels en auto's in Maar het is absoluut een succes. Hier wel al twee dagen koorts zo sneu. Ik hoop dat het morgen wel beter gaat. Overdag had hij nergens last van maar toen het bedtijd was had hij weer 39.1 en hoesten.
@Emma, super leuk! En nog gefeliciteerd met je meisje! Het gaat zo snel hè?! Vervelend dat ze snachts weer wakker werd @ Anna, jij ook nog gefeliciteerd!! Wat sneu dat hij niet fit is Sander is begin van de week ook ziek geweest. Hij had op een gegeven moment 40.1. En het was ineens weer over. @ Boomm, leuk hoor je kindjes zo kort op elkaar! Lijkt me erg gezellig @ Hier, het gaat nu gelukkig weer wat beter. Met Sander gaat het prima. Hij was druk bezig met los lopen, maar nu hij ziek is geweest moet hij eerst zn evenwicht weer een beetje terug vinden. Nog 1 week en dan is hij jarig. Het gaat echt zoo snel Met mij gaat het nu weer wat beter. Ik ben flink misselijk geweest, de hele dag door. En dat vond ik echt pittig met een klein mannetje erbij. Maar ik heb het idee dat ik het nu onder controle heb. Ik kan weer gewoon functioneren. Ik vind deze zwangerschap sowieso wel wat zwaarder. Ik heb ook snel buikpijn bij inspanning enzo, dus probeer een beetje rustig aan te doen. Over 2 weken mag ik voor de eerste echo! Ben super benieuwd en hoop dat alles goed is
Bedankt dames! Ja het gaat heel snel. Gisteren een rustig dagje gehad met ons drietjes en morgen het feestje. Ben benieuwd wat ze morgen krijgt Helaas was ze vannacht weer wakker. Binnen 5 minuten lag ze weer in bed met de sterrenprojectie aan. Dus ik ook weer lekker mijn nest in. Na een kwartier is de projectie afgelopen en toen begon ze direct weer te huilen. Schone luier om gedaan en beneden mocht ze een half uurtje rommelen. Daarna klein flesje gegeven en bedritueeltje, heb haar toen niet weer gehoord. Jammer dat ze nog niet kunnen vertellen wat er is hè. @AnnaCF Ja daarom ook een poppenwagen! Ze vinden het ook gewoon leuk om er iets in te stoppen en weer uit te halen. Blokkenwagen vonden we ook leuk maar die zijn zo klein dat het al snel niet leuk meer is. Hier kan ze nog wat jaren mee vooruit. Ach wat sneu, een ziek kereltje. Beterschap! @Wenda Ook al bijna jarig! Wat krijgt ie voor zijn verjaardag? Lijkt mij ook pittig, zwanger met al een kindje. Spannend, bijna de eerste echo! Hoeveel krijg jij er? Ik hoor van heel veel dat ze wel 4 of 5 echo's krijgen. Ik kreeg er standaard 2. Nog 2 extra gehad omdat we een nekplooimeting hadden (voor combinatietest) en met 36 weken een liggingsecho (madame lag in een stuit, gelukkig op tijd zelf gedraaid). Willen jullie weten wat jullie krijgen?