@Boommm Mooie namen zeg! Zijn jullie inmiddels thuis? Hoe gaat het verder met mama? Vloei je nog veel? Nee die pilletjes mogen ze vanaf 2 jaar. De laatste 2x in de auto ging het op zich wel goed. Goed laten eten en drinken (echt een maaltijd eigenlijk) een half uurtje voor we weg gaan lijkt de truc. @AnnaCF Whahahaha die poes toch Hier wijst A ook steeds naar het doosje met kattensnoepjes maar dat geef ik toch maar zelf. Ook pluisjes en kruimels enzo komt ze naar me toe brengen met het woordje "bah". Ik vind het wel schattig. Ja ik snap dat je graag een tweede zou willen... Blijft toch een lastige situatie he. Hij heeft nog steeds niks verteld? @Wenda Hoe gaat het? Heb je al uitslag? Ik duim dat alles goed is. @Lievekind Had je al uitslagen gehad van jullie onderzoeken? Was je nog naar het cb geweest? @hier Ik heb echt medelijden met mijn kleine meisje, alle 4 de hoektanden komen tegelijk door en ze heeft er veel last van. Van de week had ze 2x haar bed onder gespuugd en eten doet ze heel slecht. Ook 2x mega zure spuitluiers gehad (en die heeft ze normaal echt nooit). Ik hoop dat die tandjes er snel door zijn en dat we dan ff pauze hebben.
Nou hier een nieuw woordje hoor. Uit. Morgens wil hij "uit" bed en dan moet de slaapzak "uit". Als hij in een doos is geklommen waar hij vaak mee speelt dan wil hij er weer "uit" Als we thuis komen moet de jas "uit". Ben benieuwd wanneer hij aan gaat zeggen Nop we zijn nog steeds een goed bewaard geheim helaas. Beterschap voor de kleine. De griep heerst ook behoorlijk in het land.
Emma, wat sneu zeg hopelijk knapt ze snel weer op! Anna, haha wat grappig. Leuk hè steeds die nieuwe woordjes Heftig zeg dat hij het nog steeds niet verteld heeft. De uitslag is binnen. Het is een cyste in mn hals. Daar moet ik aan geopereerd worden, maar word nog gekeken wwanneer omdat ik zwanger ben. Ik zie er best tegenop. Maar ben super blij dat het niks ernstigs is!!
ah Wenda, wat onwijs fijn! das een opluchting! best bizar Anna, dat hij dus nog niets heeft verteld! voor zijn vrouw ook wel enorm lullig! Uitslagen waren goed, zaad was ietsje te langzaam maar niet verontrustend.. hebben een doorverwijzing gekregen voor de Gyn, maar nog geen afspraak gemaakt.. ook nog bij cb geweest, hij was wel een klein beetje gegroeid en idd geen zorgen, gaat vanzelf wel weer!
Emma. Is een hele zoektocht geweest, maar ben uiteindelijk super blij met de namen. Hier gaat het wel aardig, ben ontzettend moe, maar dat hoort er een beetje bij he Vloeien is al bijna weg gelukkig. Fijn dat het de laatste twee keren in de auto wel goed ging. Hopelijk is goed eten van te voren de uitkomst voor jullie! Sneu van die hoektandjes. Kunnen ze zo ziek van zijn. En vooral die luiers vind ik altijd zo smerig, ruikt altijd naar spuug dan. Ook altijd gelijk rode billen erbij. Hier verkopen ze een gel die je op het tandvlees kan smeren wat verlichting bied, misschien in NL ook zoiets te koop? Annacf. Haha hier van 'uit' naar 'dicht' gegaan. Alles moet ineens dicht. Dan staat ze te klepperen met het keukenkastje en heel enthousiast dicht, dicht, dicht te roepen. Word er gek van haha. Wenda. Super dat de uitslag goed was! En wauw, gewoon alweer 27 weken. Wat gaat je zwangerschap snel!! Hoe voel je je en hoe vind je de combi van zwanger zijn en een dreumes? Lievekind. Waren jullie van Dani wel snel zwanger? En wat gebeurt er bij de gyn?
Hoi meiden, ik ben er weer eens op zp, al een hele tijd niet geweest en gereageerd. Boom, gefeliciteerd met je dochtertje! Alweer te vroeg, de andere twee waren er toch ook redelijk vroeg? Fijn dat het wel goed gaat met V. @anna, ja leuk dat ze nu meer gaan praten he? Ik vind het zo leuk, N maakt een hoop duidelijk met zijn handjes en met ook wat woordjes, als uit ook inderdaad en die. @wenda, dat is schrikken zeg, fijn dat het niet iets ernstigs is. @emma, ja zielig is dat he? Hier telkens 2 kiezen tegelijk gehad, teller staat al op 6 kiezen en ook de tanden kwamen er hier per twee tevoorschijn. @hier gaat het goed, ijzer is een hele tijd teug nog eens geprikt en ging prima. Enne ook hier een nieuwtje, ik ben ook zwanger. Ik ben nu 10 weken en hebben al een echo gehad, en wat blijkt? Het is een tweeling en ik ben 3 september uitgerekend. Ik voel me best oké, en buikje begint al te groeien. Ik vind het wel echt mega spannend, maar ben ook heel blij.
Juf, gefeliciteerd!! Leuk zeg. Hoe voel je je? Hoe gaat het met je zoontje? Slaapt hij al beter? Boomm, haha ja het gaat super hard. Nou eerlijk, ik vind het heel erg pittig. S heeft vorige week de griep gehad en ik ben heel veel met hem bezig geweest. Dan vind ik het echt loodzwaar. Hier, Alles gaat zn gangetje. Wel slaapt S sinds de kerstvakantie weer heel erg slecht. Hij valt moeilijk in slaap en wordt ook vaak weer wakker. Ook snachts. En smiddags gaat hij vaak niet meer slapen. Dus heb weinig tijd om even uit te rusten. Ik zal blij zijn als de baby er straks is en ik hopelijk weer meer energie heb. Al zie ik er ook als een berg tegenop omdat ik bang ben dat S nog slechter gaat slapen en dat de baby ook een slechte slaper is
Oh jeetje Wenda snap dat je daar tegenop ziet. Krijgt hij wel eens wat te eten waar suiker in zit? Of kleurstoffen sommige kindjes worden daar echt hyper van. Hier is auto audi 🙈 En dag houdie van houdoe. Dat laatste heeft hij echt niet van mij want ik weiger dat woord te gebruiken. Hoe gaat het bij jou Boommm? Bevalt de bv nog? Is de kleine al thuis?
Zo ff tijd om te typen. Had wel alles meegelezen. Zelf een griepje te pakken gehad (net zoals de rest van NL). Hoektanden zijn inmiddels zo goed als door. En ik kwam er gisteren achter dat er ook nog een nieuwe kies door is. Logisch dus dat ze zich zo ellendig voelde. Inmiddels eet en drinkt A weer heel goed. Met dit mooie weer 's ochtends wat vaker naar buiten en daardoor slaapt ze 's middags ook iets langer. Vind ik niet erg @AnnaCF Ach wat leuk zeg nieuwe woordjes. Worden echt gezellige kletskousjes he Kan heel goed snappen dat je graag nog een 2e wil maar niet in deze situatie. Hoop voor jou dat je snel een leuk exemplaar tegen het lijft loopt (ongetrouwd ). Als ik het zo lees sta jij je mannetje wel dus het komt vast goed allemaal. @Wenda Gelukkig is het niks ernstigs! Cyste is natuurlijk ook niet leuk maar daar is gelukkig wat aan te doen. Begrijpelijk dat je er tegenop ziet. Heb je een sociaal vangnet om je heen (je ouders, schoonouders, vriendinnen, etc.) die rond de tijd van de operatie kunnen helpen? Balen dat S zo slecht slaapt. Hij kan overdag zijn energie wel goed kwijt? Misschien een idee om hem 2 ochtenden in de week ofzo naar de opvang te brengen zodat jij ff kan liggen? Je druk maken om hoe en wat als de baby er is moet je niet doen; het komt zoals het komt en dat overleef je ook wel weer. Is dit trouwens ook de laatste of willen jullie een groot gezin? @Lievekind Fijn dat het bij het cb goed was. Ondertussen al een afspraak bij de gyn gemaakt of wachten jullie daar nog mee? @Boommm Nou ik kan me voorstellen dat je een hele zoektocht had wat betreft de namen. Ik grap wel eens tegen mijn man dat de volgende een jongen moet zijn want ik weet echt geen meisjesnaam meer. Heb wel Dentinox in huis, al heel lang niet meer gebruikt. Slapen ging ook nog goed dus vond het niet nodig. Speentje bood voldoende troost. @Juf Wauw, dubbel gefeliciteerd!! Super spannend dus, een tweeling. Willen jullie weten wat jullie krijgen? Top dat je ijzer in elk geval weer op peil is. Denk dat wij einde dit jaar voor een 2e gaan.
Anna, ik geef hem zo min mogelijk suiker. En vaak krijgt hij ook elke dag wel ongeveer hetzelfde, maar het is elke nacht weer een verrassing Haha leuk hè, dat geklets. Al moet ik zeggen dat ik hem soms echt nog niet helemaal snap Emma, ja klopt, het heeft inderdaad weinig nut om me druk te maken Gelukkig heeft hij vorige week weer een paar nachten beter geslapen en gaat het ook smiddags weer best goed En van het weekend heeft ml zich een paar keer met S bezig gehouden zodat ik lekker kon slapen. En dan ziet de wereld er gelijk weer wat zonniger uit Balen van de griep. Maar idd bijna iedereen krijgt het wel te pakken. Oh ja logisch dat ze zich even niet lekker voelde. Gelukkig zijn ze nu door! Leuk dat jullie ook voor een 2e gaan! Ik zou nog wel graag meer kindjes willen. Maar ik denk dat we tussen de 2e en de 3e wel wat meer leeftijdsverschil laten. Eerst even zorgen dat ik weer helemaal ben hersteld. Ik merk dat mijn lichaam het nu echt zwaarder heeft als bij S. Ik heb ook last van mijn bekken en mijn heupen en dat had ik toen niet echt. Ik zal wel een buikfoto toevoegen. Hier, het gaat weer allemaal lekker zn gangetje Ben vandaag precies 30 weken dus het aftellen kan beginnen Ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis voor de cyste. Hij is weer gegroeid, dus ben benieuwd.
@Wenda Ja een paar nachten goed slapen doet wonderen. Wauw, de 30 weken gepasseerd, je mag alweer aftellen! Ja dat een 2e lichamelijk zwaarder is kan ik me voorstellen. Niet in de laatste plaats omdat je al 1 hebt rondlopen. Dat is één van de redenen waarom ik nog even wil wachten Hoe was je afspraak in het ziekenhuis?
Juf. Gefeliciteerd! Wat bijzonder een tweeling. Hoe voel je je nu? 12 weken echo al gehad? Wenda. Wauw wat een mooie buik. Hoe was de afspraak in het zkh? Hij kon pas weggehaald worden na je bevalling toch? Logisch dat deze zwangerschap zwaarder is, herken het wel heel erg. Vooral de zwangerschap van M vond ik heel zwaar. Hier sliepen de meisjes trouwens ook slecht de laatste weken van m'n zwangerschap. Na de geboorte van V sliepen ze weer als roosjes.. Anna. De bv loopt nu eindelijk helemaal lekker, dus ben er nu heel blij mee. Heeft wel lang geduurd hoor, heb vaak willen opgeven. Maar nu doet ze het goed! Hier alles ze gangetje. M begint zoveel te praten en vooral ook na te praten. Dus ik moet (vooral in de auto.. ) echt gaan opletten weer met wat ik zeg haha. Ze is helemaal in de ban van kleien momenteel. Kan ze uren mee spelen!
@ Boomm wat goed. Nou de eerste weken is echt tobben en afzien erna ben je blij dat je midden in de nacht alleen de baby naast je legt ipv dat je je bed uit moet voor een fles @Juf wauw gefeliciteerd, twee kindjes. Wat spannend! @hier. Nou het is een kleine kletsmajoor hoor. Hij leert zoveel en echt snel. Ik dacht dat hij langzaam was maar als ik hem vergelijk met de kindjes van de opvang gaat hij als een speer. Echt een kleine slimmerik. Wel af en toe driftbuien. Schenk er maar niet teveel aandacht aan dan is het weer snel voorbij en een gezellige dreumes. Meestal zeg ik ik ga naar de slaapkamer of naar de keuken. als je weer normaal doet kan je komen. En dat werkt bijzonder goed Nou idd. Ach wie weet. Ik geloof dat ik wel sjans heb met een leuke man.
Hey dames, Hoe is het met jullie? Hier gaat alles goed. Volgens mij komt er weer een kies aan, madame zit weer behoorlijk op haar vingers te kauwen. Dat is dat kies nr. 5 en volgens mij heeft ze nu alle tandjes. De woordjes komen nog niet zo maar merk dat ze heel erg veel al begrijpt. Merk nu dat ze het niet leuk vindt wanneer mama weg gaat. Moest vorige week een hele dag weg en oma heeft opgepast. Kwam ik 's avonds thuis begon ze heel hard te gillen voor het raam (zo blij dat mama er weer was) en bij binnenkomst kreeg ik een dikke knuffel. Wel is ze vreselijk eigenwijs. Van de week weer drama met eten. Steeds maar nee zeggen en de vork wegduwen. Geef ik haar een normaal bord begint ze vrolijk te eten. Ze wil dus niet meer haar eigen servies maar precies zo als papa en mama het ook hebben God, dat wordt nog wat als ze straks in de peuterpubertijd zit.... Zelf eten gaat wel steeds beter. Je ziet dat de coördinatie vooruit gaat. @Wenda Hoe gaat het? Hoe was je afspraak in het ziekenhuis? En alles al klaar voor baby nr. 2? Ben heel erg benieuwd wat je krijgt... Krijgt het huis nog een roze tintje of toch nog meer stoer jongensspul erbij? @Boommm Hoe gaat het met jouw 3 meiden? En hoe gaat het met papa en mama? Zwaar 3 kinderen of gaat het een soort van vanzelf? @AnnaCF Sjans? Oewww vertel! Hier ook driftbuien af en toe. Gisteren was het helemaal leuk. Bijten, slaan, knijpen en aan mijn haar trekken. Ben er heel duidelijk in dat het niet mag. Levert wel eens een krijspartij op maar dat is dan maar jammer. Ik geef niet toe (ik troost wel hoor en probeer haar emoties ook te benoemen maar zodra ze me pijn doet straf ik dat wel af). Bijten komt denk ik ook door de kies. Zodra er weer iets doorkomt wordt ze happig @Juf Hoe gaat het met jou en de 2 mini's in de buik? Al bekomen van de schrik? Wil je weten wat jullie krijgen?
Emma, fijn dat alles goed gaat! Hier ook nog niet zoveel woordjes hoor. Komt vanzelf als ze eraan toe zijn Haha, oh fijn zo'n eigenwijsje Boomm, fijn dat de bv goed gaat! Hoe gaat het verder? Anna, haha ik ben benieuwd, vertel op Fijn dat de driftbuien nog een beetje te handelen zijn! Hier gelukkig nog niet veel last, maar verwacht ze nog wel. Hier, het gaat hier best wel goed. We hobbelen lekker door Ben al 33weken, dus nu echt wel aan het aftellen. Het wordt wel echt zwaarder nu. Ik heb steeds meer last van mijn heupen, dus kan niet zoveel meer. Vooral niet zo lang achter elkaar. Maar rustig zitten lukt ook niet echt met zo'n rondlopende stuiterbal Voor de baby is bijna alles klaar. We moeten alleen nog een geboortekaartje en ik moet de vluchttas nog klaarmaken. Met S gaat het ook prima. Hij is me nu wel echt aan het uitproberen. Zit om de haverklap bovenop de eettafel. En luisteren, hó maar Hij zit ook lekker onder de blauwe plekken. 2e paasdag was hij hard gevallen. Grote blauwe plek op zn hoofd en wekadvies. Gelukkig viel het mee. En vorige week was hij hard tegen de deurpost gerent en had hij een snee in z'n voorhoofd. Gelukkig konden we nog net bij de dokter terecht en nou heeft hij een mooi gelijmd sneetje De controle in het ziekenhuis pas, was goed. De dokter keek even en met 5 minuten stonden we weer buiten. Ze kunnen toch niks doen Alleen nu is de cyste weer gegroeid en drukt die weer tegen mijn kaak. Nu krijg ik er ook weer steeds meer last van. Volgende week moet ik weer naar het ziekenhuis, dus even kijken wat ze ermee gaan doen. Eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee en wil ik er gewoon vanaf. Maar ja, toch even wachten tot ik bevallen ben Zo, tis een heel verhaal geworden Fijne dag meiden!
@Wenda Nog maar heel even en dan heb je er 2 Kan je nog goed slapen 's nachts? Vervelend van die cyste, hoe staat het er inmiddels voor? Dat uitproberen is zo leuk he (not!). Vermoeiend is het. Hier moet A echt leren om te luisteren als ik zeg dat ze bij me moet komen. Blauwe plekken zitten hier ook overal en nergens. Gelukkig is ze geen aanstelster en staat ze meestal gewoon weer op en gaat ze weer verder. @rest Hoe gaat het met iedereen? En met de kindjes? @hier Hier gaat alles z'n gangetje. Kies komt nog steeds door en schiet niet op. Van de week op de boxrand geklapt en 2 tanden door de lip. Bloeden joh, niet normaal. En nu een dikke lip. Gelukkig eet ze er niet minder om. Woordjes komen langzaamaan steeds meer. Moet er heel erg om denken wat ik doe. ALLES doet ze na. Even op het raam tikken om de aandacht van mijn man te trekken? Slecht idee... Over een paar weekjes een week op vakantie (gewoon in NL hoor), ben benieuwd hoe het dan gaat.
Pfff, mevrouw zit in een sprong. Hangerig, humeurig en huilerig. Goddank gaat het slapen nog wel erg goed. Kind is echt moe aan het einde van de dag en voor haar middagslaapje is ze ook niet te genieten. Ze is nu bezig met springen (komt heel af en toe al los van de grond, al is het maar 2 millimeter) en ineens een hoop nieuwe woordjes. Zegt nu teine (trein), kom of komme (als in mama moet komen), aan en uit (uit voor de tv die uit gaat maar ook uit voor kleding die uit moet). Bal is balle, mee (dan trekt ze aan je en moet je meekomen) en voert al kleine gesprekjes: A: Mama? Ik: Ja? A: Koewa! (vertaling: waar is de poes?) Eten gaat op zich niet slecht maar wat horen we dan vaak Nee! zeg Soms word je er niet goed van. Hoe is het met jullie???
Emma, hoe is het nu? Al uit de sprong? Leuk hè dat geklets Hier nog geen nee gehoord. Maar hij doet het dan gewoon niet. Eten gaat hier ook op en neer. De ene keer gaat het prima en dan eet hij zo weer een paar dagen heel slecht. Hoe was de vakantie? Of moet je nog gaan? Hier, ondertussen bijna 39 weken zwanger en ben het zat Tis best pittig. Ik kan niet zo heel erg veel meer en S moet toch zijn energie kwijt. Dat is nog wel eens lastig. Gisteren hele dag bruiloft gehad van een vriendin. Ik was echt gesloopt, maar wel leuk dat ik erbij kon zijn. En nu ben ik echt toe aan bevallen. Al zie ik er ook best wel tegenop. Met S gaat het prima. Gaat steeds meer woordjes zeggen, echt heel schattig. Het is een heerlijke knuffelkont Alleen zn linkse voetje staat erg naar binnen en hij struikelt er regelmatig over. Ben ermee naar het cb geweest, maar ging een beetje raar allemaal. Ze zeggen dat het geen kwaad kan, maar heb er niet heel veel vertrouwen in. Dus ga na de bevalling even met hem naar de ha. En als die ook zegt dat het niet erg is dan geloof ik het wel Hoe is het verder met iedereen??
Wenda nog steeds niet bevallen zie ik! Hoop voor je dat het vandaag of morgen gaat gebeuren en dat het dan vlot gaat. Veel succes in elk geval met de allerlaatste loodjes. Wat raar dat ze dat zomaar vinden van zijn voetje. Hoeft niet gelijk iets mis te zijn maar waarop baseren zij dat het geen kwaad kan? Ik ben net terug van vakantie. Op de heenweg had A zichzelf en de autostoel weer onder gespuugd, 1 minuutje voordat we bij het huisje waren Terug ging wel goed gelukkig en naar de Efteling ook. Moet er heel erg om denken dat ze van te voren goed eet en drinkt, rustig rijden, veel frisse lucht in de auto en onderweg lekker een soepstengeltje zo nu en dan. Slapen ging echt boven verwachting goed Eerste avond ging ze gewoon slapen en de rest van de week ook, zowel 's avonds als overdag. Dus daar was ik heel blij mee. Sprong lijkt inmiddels over, woordjes komen nog steeds. Ze zegt nu ook koek en kamer. @AnnaCF Hoe is het met je sjans? En hoe gaat het met de driftbuien? @Boommm Hoe gaat het daar met je 3 meiden? Geef je nog bv? @Juf Hoe gaat het met jullie? Merk je veel verschil met de eerste zwangerschap?
Zaterdag ben ik bevallen van een zoon! Het was een heftige bevalling maar alles is goed. Grote broer is wel een beetje van slag, maar ook super trots we zijn lekker aan het genieten