Oktober 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Wauw, 2 jongens nu!
    Had gehoopt dat je een makkelijke bevalling zou hebben, ook omdat het al zo aan het rommelen was. Als je een keer tijd en puf hebt moet je het bevallingsverhaal maar een keer vertellen. Maar nu eerst bijkomen en wennen (en genieten) van je gezin.

2. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Gefeliciteerd Wenda!!

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wenda ik hoop dat je kunt genieten van je kraamweek. Grote broer al van de "schrik" bekomen? Baby doet het goed hoop ik?

@Zwangels
    Hoe gaat het met jou en je mannetje? Zie dat jullie alweer een jaar bezig zijn voor een tweede :( Ik duim dat het snel mag lukken

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dankjulliewel!!

De kraamweek is alweer om, maar we hebben er heerlijk van genoten. Het gaat eigenlijk best wel heel goed. Sander is heel trots op zijn broertje en totaal niet jaloers. Als hij smorgens wakker word is het eerste wat hij doet in de wieg kijken:)

Sinds gistermiddag krijg ik met de voedingen wat meer ritme en regelmaat en gaat het met Joas ook lekker. Hij kwam heel erg veel voor een voeding, maar vond vooral het sabbelen erg fijn. Het gebeurde haast elke dag dat hij uren achter elkaar aan mn borst lag. En zodra ik hem eraf haalde was het huilen. Nu hebben we een fopspeen voor als het hem niet lukt om zonder ergens op te zuigen in slaap te vallen. En sindsdien zit Joas beter in zijn vel. Vannacht ook een goede nacht gehad. Super fijn.

Bevalling was niet zo lang, maar erg heftig. Verloskundige en de kraamhulp hadden met me te doen. Ze hebben ook op het punt gestaan om de ambulance te bellen.

Om 6uur smorgens begonnen de weeën, maar ik twijfelde nog of het begonnen was. Het bleef doorgaan, maar om 11uur stopte het weer.
    Ik bleef af en toe een wee houden, maar het zette niet door. Om 15uur werd het weer iets heftiger en om 17uur zette het goed door.
    Om 18.30uur kwam de vk en had ik al 4/5cm ontsluiting. Ik zag het wel aardig zitten haha:D Kon tussen de weeën door nog gewoon praten enzo.
    Alleen werd het steeds heftiger en toen stagneerde de ontsluiting. Joas bewoog erg veel en ging met zijn hoofdje steeds in en uit het geboortekanaal, waardoor het totaal niet goed doorzette. Maar de weeën waren wel erg heftig. Ook lag hij er steeds verkeerd voor met zijn hoofd. Toen ben ik een poosje onder de douche gegaan en daar kon ik me iets meer ontspannen. Ik was ondertussen al doodmoe en nog steeds lag Joas niet goed. Daarna moest ik op mijn linkerzij omdat Joas een draai moest maken. Uiteindelijk waren om iets voor 10 zo ver dat ik mocht persen. Alleen was Joas iets groter dan ik dacht. Het persen was heel erg zwaar. Eerst bleven zijn schouders hangen en toen die er waren bleven zijn heupen ook nog hangen.
    Maar hij is er en nu zijn we heerlijk aan het genieten:)

5. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Emma hier gaat het goed! Even een weekje er tussenuit uit met z'n drieën. Nu op het wachtbankje, verwacht vrijdag ongi te worden. Onze zoon doet het ook goed.

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wenda wat een leuke naam!!! Klinkt als een heftige bevalling. Kraamweek nu al om, jeetje gaat snel.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Wenda
    Dat klinkt inderdaad als een pittige bevalling. Persen vond ik sowieso al rotwerk, laat staan dat de baby niet goed ligt, veel beweegt of blijft hangen. Maar je hebt het mooi wel voor elkaar gekregen. Ben blij dat je nu geniet, al zal het soms wel zwaar zijn met 2 boefjes in huis.

@Zwangels
    Even ertussenuit doet soms wonderen. Wij zijn onze volgende vakantie ook alweer aan het plannen :D

@hier
    Ik ben eindelijk wat bijgekomen na een griepje. Voelde me vorige week zo naar dat ik man thuis heb laten blijven. Heb een halve dag geslapen, zo beroerd voelde ik me.
    Met A gaat het ook erg goed, haast dagelijks een nieuw woordje. Helaas is het af en toe (vaak) ook een draak. We hebben nu het vermoeden dat ze toe is aan ander speelgoed. Naar de Zoef Zoef kijkt ze helaas niet meer om en heb het idee dat ze nog niet toe is aan haar Duplo. Morgen komt er een theeserviesje binnen. Denk dat ze dat wel leuk vindt (kan ze mama nadoen).
    Schreef een tijdje terug dat er een kiesje door kwam.... die heb ik nog steeds niet gezien. Net of ie gestopt is met doorkomen. Heel vreemd want ze had echt wel ergens last van.

@rest
    Leven jullie nog? Alles wel goed??

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Wenda
    Hoe gaat het met jou en je gezin? Jeetje, Joas is alweer 3 weken oud! Al een (soort van) ritme inmiddels of klooi je lekker aan?

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Emma, wat vervelend dat je ziek was! Weer helemaal opgeknapt?
    Haha dat drakerige herken ik wel:D Hier ook zo'n mannetje. Vooral als ik zit te voeden kan hij lekker doen wat niet mag:cool:

Leuk hè dat ze meer gaan kletsen. Hier heeft Sander nu ook ineens door hoe dat moet. Hij zegt nu alles na. Moet echt een beetje op mijn woorden letten:p

Hier, het gaat best wel goed. Joas hoort er al helemaal bij. Wel een heftige week gehad met veel huilen en weinig slapen. Bij de huisarts geweest en die concludeerde verborgen reflux. Waar ik al bang voor was. Nu kolf ik eerst wat af en dik dat in met johannesbroodpitmeel. En dat geef ik met een lepeltje en daarna nog voeden. En nu gaat het stukken beter. Wel is hij nog vaak onrustig in zijn slaap na het voeden maar hij huilt niet zoveel meer.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wenda klinkt vrij heftig! Gelukkig weet je nu wat het is en waar het aan ligt. Dan kan je er wat mee doen. Niet dat het dan leuker is maar ik vind het altijd beter te doen wanneer ik weet wat er loos is. Die eerste weken zijn ook gewoon zwaar. Baker je ook in? Dat zou een beetje kunnen helpen tegen de onrust. Groeit hij verder goed?

Haha Sander ook aan het kletsen :D Ja oppassen van je zegt hoor. Al zijn sommige woorden wel lastig te verstaan hoor. Soms heb ik geen flauw idee wat ze bedoelt :(
    Dat stout zijn is heeeeel herkenbaar. Dingen uit de kast pakken...

@hier
    Ja ik ben weer opgeknapt al heb ik nog steeds niet mijn energie weer terug. Slik nu extra vitaminepillen, hoop dat dat helpt.

Hier gaat het slapen nog steeds goed maar waar ze eerst direct (binnen een minuut) lag te ronken is ze soms wel een half uur aan het kletsen, vooral 's avonds. Denk dat ze de dag dan van zich afpraat. Er gaat ook heel veel om in dat koppie. Zoveel woordjes ineens. En ze begint nu ook met zinnetjes van 2 woorden (open mama, mama pakken). Woordje 'boem' is hier nu favoriet.

Vandaag met haar naar de peuterspeelzaal geweest om te kijken. Ze vond het eerst spannend en later ging ze spelen. Jeetje wat gaat de tijd hard. Waarschijnlijk gaat ze vanaf januari heen, na de feestmaand en de drukte die dat met zich meebrengt. Mogelijk zijn er straks wachtlijsten dus ik ben er op tijd bij.

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Nou vandaag naar het cb geweest. Hij groeit prima! Hij weegt nu al 5670 gram en zit boven het bovenste lijntje van de grafiek:)
    Ik baker hem niet in, dat mag niet icm reflux. Maar hij slaapt wel op zijn zij. Op zijn rug lukt haast niet. Ik heb een zijligkussen dus hij kan niet doorrollen.
    Tis een heerlijk ventje. Hij lacht veel en probeert ook te kletsen.

Sander zit weer in een periode van slecht slapen. Dat is wel echt vermoeiend. Hij is hele avonden wakker en wordt ook snachts regelmatig weer wakker. Hopen dat dat snel weer over is.
    Verder gaat het prima met hem! Tis een echte ondeugd:p

Fijn dat je weer beter bent! Wat vervelend dat je nog niet zoveel energie hebt. Na je bevalling was je ook heel lang moe toch?

Wat leuk dat je naar de peuterspeelzaal bent geweest! Fijn dat ze lekker ging spelen. Ja de tijd vliegt:$

12. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dames ik heb gisteren en vandaag positief getest!

13. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    Wauwie, Fantastisch Zwangels!! Van harte gefeliciteerd & nu heel hard duimen dat alles goed blijft gaan!!

14. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dank je!

15. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Gefeliciteerd!

16. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Gefeliciteerd!!

17. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dank jullie!

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zwangels gefeliciteerd! Ik wens je een goede zwangerschap toe, geniet ervan!

@Wenda
    Hoe gaat het bij jou? Laten de beide mannen je nog wel slapen? Refluxklachten onder controle? Hoop dat je ondanks weinig rust nog wel kan genieten.

Ja ik voel me inmiddels weer wat beter. Neem nu elke dag vitaminepillen en Roosvicee ferro. Even mezelf een boost geven. In augustus ga ik weer met Gravitamon beginnen want we gaan vanaf september voor een 2e kindje.

Ook besloten dat A in oktober naar de peutergroep gaat en niet pas in januari. Ze is er wel aan toe. En ik kijk uit naar 2 ochtenden voor mezelf, al is het maar voor het huishouden.

19. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dank je Emma! Nu geduld tot 9 augustus, dan de eerste intake en echo.

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Spannend Emma! Maar wel super leuk

Zwangels, spannend hoor.

De jongens doen het prima. Weinig rust maar ik geniet echt van ze.
    Alleen is de cyste enorm gegroeid en heb ik veel pijn.
    De scan is naar voren gehaald en heb ik nu donderdag al. En verder weer afwachten

Deel Deze Pagina