Dames, "Lekker" rustig hier! Hebben allemaal de handen vol! @Edith & Hippo.. Uhm.... Indd iets met stralingen.. Hij hielt Fem vast, en deed toen iets bij haar.. Heel raar, maar Fem lag als een elastiekje in zijn armen, zo had ik haar nog niet gezien in 4 weken tijd. Zo ontspannen en tevreden, niet te geloven! Ben normaal niet zo van zo'n dingen, maar had zoiets.. Baad het niet, schaad het niet! Proberen kan altijd..... Alles voor de kleine meid! Of het geholpen heeft.. Ik weet het echt niet.. Gisteravond voor de eerste keer een rustige avond in 4 weken tijd.. Heerlijk! De magnetiseur zweert dat het aan de krampjes ligt.. Hij probeert deze "weg te nemen".. Heb via app contact met hem, hij doet dit al jaaaaaaren, en heb erg veel goede verhalen over hem gehoord en veel goede recensies gelezen over hem. Als het maandag niet beter is, moet ik contact met hem opnemen, ik zal dan opnieuw langs moeten komen. Maar hij zegt dat het over moet gaan, hij had goede hoop! We zullen zien.. We hebben ondertussen haar bedje eens verplaatst.. Hij had het over aardstralen.. Wie wat hoe.. Weet ik ook niet precies, maar ook bij dit dacht ik "baad het niet, schaad het niet!" Het kan hier ook mee te maken hebben.. Wickelroede.. Ik heb me er nog niet zo in verdiept, eerst maar eens dit proberen! Het kan ook zijn dat hij, als het niet over mocht gaan.. Eens komt.. En dan de stralingen "wegneemt".. Ik heb vaker van mensen gehoord dat bijvoorbeeld het bedje verplaatsen al kan helpen bij "huilbaby's.." Nu is Fem geen echte huilbaby, maar ze huilt de laatste week wel erg veel! En wat is veel..? Uhm.. Vooral in de avond soms wel 5 uren achter elkaar.. Soms 3, en soms vanaf 's middags 14.00 tot de laatste fles! En ik heb gewoon zoiets van.. Proberen kunnen we altijd, het kan geen kwaad! Daarbij kwam mijn zus vandaag met de tip voor probiotica.. Die zijn we vanaf vandaag aan het gebruiken. Eigenlijk mag dit pas bij een baby vanaf 6 weken, maar schijnbaar is het niet erg als je het al gebruikt, en dan de helft toedient! Heb nu wel zoiets.. Zoveel veranderingen in een keer.. Misschien niet slim, als het dadelijk beter gaat, weten we niet waar het aan gelegen heeft.. Maar ik zeg net tegen mijn moeder.. ALS ze maar rustiger wordt.. Dan hebben wij ook meer rust.. En vooral ik.. Want ik moet eerlijk bekennen dat ik heel slecht met haar gehuil om kan gaan.. Geen afkeer naar haar toe of wat dan ook.. Maar voel me dan gewoon machteloos.. Ik wil haar helpen, en dat kan niet altijd! Willen het aller aller beste voor haar! Iedereen zal hier een andere mening over hebben.. Maar ik ben wél van mening als ze in de avonduren 5 uren aan één stuk schreeuwt als een weet niet wat.. Dat dat geen huiluurtje meer is.. En dat gaf de magnetiseur ook aan.. Osteopaat.. Nja, mocht de magnetiseur niks voor ons kunnen doen, ga ik daar eens naartoe.. Hun kijken meer naar de spieren meen ik? Iemand hier ervaring mee? We zullen wel eerst dit eventjes afwachten.. Laat die beste meneer maar eerst zijn werk proberen te laten doen! Nah, heel verhaal.. Is gewoon mijn ervaring, ieder doet het op z'n eigen manier.. Zijn er al dames die al ongesteld zijn geworden? Ik heb namelijk het idee dat ik dit ben. Had voor een week geleden nog een inimini beetje "afscheiding".. En nu helderrood bloedverlies! Vroeg me af of dit KAN.. Geen ervaring mee! Ik wens jullie allemaal het beste, fijn weekend!
Ik heb ook iets gelezen over dat het inderdaad te maken kan hebben met een snelle bevalling.. Of bijvoorbeeld een vacuümverlossing. Dan kun je volgens mij inderdaad beter naar een Osteopaat gaan.. DENK ik .. Heb er ook weinig verstand van hoor.. Osteopaat word ook vaak vergoed.. Ligt eraan wat voor pakket je hebt? Succes, benieuwd naar je verhaal.. Laat je het me weten als je bent geweest? Liefs!
Wij voeden ook niet op verzoek.. Fem meld zich soms op de minuut! Kun je onderhand de klok op zetten.. Soms 30 minuutjes ervoor.. Soms 30 minuutjes erna.. Maar soms ook klokslag .. Ik ben hier zelf heel blij mee (tot nu toe).. Zo kun je zelf ook wat "plannen" en kun je ergens van op aan! Dit kan natuurlijk ook zo eens anders zijn, daar ben ik me zeker van bewust.. Maar voor NU, prima! Hoeveel voeding krijgen jullie kindjes? Voor de dames die flesvoeding geven? Ben ik benieuwd naar.. Fem krijgt 6 x 120cc. Het CB gaf aan dat dit veel is. Maar we het zo eventjes mochten houden.. Maar meen hier gelezen te hebben dat er dames zijn die hun kindjes meer geven?
Jeetje blijeik, ik weet niet wat zo iemand doet, maar ik hoop dat het helpt. Hier gaat het goed eigenlijk. Ik heb echt niets te klagen met R. Het is zo;n rustig en tevreden mannetje. Natuurlijk ook wel zijn momentjes hoor... Maar hij is nooit alleen maar aan het huilen zonder dat ik weet wat er is (oh ja wel, 1 dagje heeft hij zo;n huildagje gehad). Dames, heeft iemand ervaring met dr brown fles? R. drinkt zo gulzig als ik mijn melk afkolf en hem een flesje geef. Deze flessen schijnen dat iets moeilijk te maken. Iemand ervaringen?
Thijs krijgt ook 6x 120cc... Ik volg het cb niet meer zo. Thijs is een flinke vent en was zo onrustig.. Had echt te weinig aan die 90cc. Nu is hij voldaan... Ik vind het prima Blijeik... Is Fem ook steeds aan het overstrekken dan? Aangezien ik lees dat ze nu net zo als een elastiekje was? Fijn dat ze iig meer ontspannen is. Thijs ligt 9 vd 10x zo stijf als een plank in mijn armen. Zodra ik hem oppak trekt hij zich krom! Hier nog niet ongi geweest, maar verlies nog steeds kleine beetjes oud bloed. En heb gezien dat 1 wondje niet dicht is. Daarvan was de hechting er na dag 1 vanzelf al uit gegaan. Toen was het niet erg maar nu is hij dus weer open. Denk door mijn moeilijke stoelgang... Heel vervelend
@ongi heb het idee dat het hier aan het rommelen is.... heb af en toe van die ongi krampen. Dus ja ff afwachten. @voeden. Wij voeden niet op verzoek, maar ik merk dat hij toch altijd rond die tijden komt. @gisteren had ik echt een jankdag vol hormonen... echt niet fijn! Kon om alles janken. Mn zoontje deed ook best bot tegen mij. En daar kan ik dan echt niet tegen! @pithaya: wij gebruiken de brown fkes. En die is echt goed! Eerst avant en daar dronk hij zo onrustig uit. Bij de brown fles drinkt hij heel rustig en gecontroleerd
@ voeden, wij voeden wel op verzoek met kunstvoeding, dit omdat ik zelf ook niet altijd op de Zelfde tijden honger heb, soms heb ik een complete maaltijd gehad maar lust na twee uur opeens wel weer wat meestal komt hij netjes om de vier uur, en heeft dus zelf een ritme gemaakt, maar soms komt hij eerder en soms later en wij gaan daar in mee. @melovekane kun je niet tegen zijn bot zijn of niet icm jou tranen ? Ik heb ondertussen geleerd dat kinderen altijd Ziek zijn, altijd brutaal zijn, altijd ruzie hebben met elkaar , altijd een grote mond hebben ... Wanneer mama een slechte dag heeft of het ligt aan mama dat Ze een slechte dag heeft en hun gedrag gewoon irritanter overkomt dan het werkelijk Is @ pita, wij gebruikten de difrax, bij alle drie waren we erg tevreden, bij M echter niet zo, het is en blijft een fijne fles maar M zoog veel vacuüm deed 55 minuten over de fles en hij moest er veel van boeren, dus met 4 weken naar de dr Brown gegaan maar die speen snapte hij niet dus we hebben er de difrax speen op zitten, nu drinkt hij 9 van de 10'keer zijn fles leeg in 20'minuten soms langer soms korter, minder boeren en geen vacuüm zuigen
Dag allemaal weer terug van weggeweest...... ben zo beroerd geweest wist niet dat je zo slecht kon zijn van een borstontsteking 😈. Ik kolfde mijn bv omdat E.djéhra niet uit de borst wilde drinken. Nu gaf mijn rechterborst eerst mega veel. Dit begon in eens af te nemen en binnen een dag ging het van 180 cc naar 10 cc. Zo raar.. wat ik ook deed kruik warmte het maakte niks uit er kwam niet meer dan 10 cc. Tja en dan komen er harde warme plekken tig bobbels op je tepel en een stuwing waar je u tegen zegt.... tjonge dat deed zeer en ik voelde mij beroerd. .. Links gaf nog wel maar toen de ontsteking minder werd was de productie rechts op.... ik baalde als een stekker maar heb besloten te stoppen met kolven. Ik had nog het een en ander in de koelkast en een voorraad in de vriezer. Nou ik voeden uit de koelkast met de koude kompressen op de borst o het toeschieten te stoppen en de stuwing te laten slinken. Koelkast leeg dus over op de vriezer... Not mevrouw wenst dat niet te drinken. Een lade vol met melk zo de container in kon wel janken😣. Nu begonnen met kv maar E.djéhra drinkt super slecht tussen de 40 3n 60 cc Max. Laten we het maar op gewenning houden hoop dat het snel beter gaat. Gisteren een Boba G4 draagzak besteld, iemand ervaring? Kan ik de vetjes eraf gaan lopen 😂. Wat doe ik die kleine aan in de draagzak? Jas? Onder mijn jas? Help kind nummer 6 maar mijn eerste draagzak. ....
Auw alleen lezen doet mij al zeer aan de borst ! Balen zeg, gaat het nu al wel beter met de pijn. ? Frustrerend is het als je kleintje niet wil drinken, hopelijk is het inderdaad het wennen, M drinkt momenteel ook bagger, baal er als een stekker van maargoed wij wisten het van te voren al dat voeding moeite zou gaan kosten Qua draagzak heb ik geen ervaring met de boba, ik weet wel dat dit een goede ergonomische zak is dus een goede koop ! Heb je er een Insert bij ? Of hoeft dat bij die zak niet ? Ik heb een kodaki die kan ik verstellen, ik draag elke ochtend 2 uurtjes ( ofja doordeweeks dan, met de kids naar school brengen ) en in de avond 1,5 a 2 uur met de kids naar bed brengen dan krijst hij het anders ook uit ) Ik heb zelf een positiejas gekocht van mama Licious daar past hij nu nog mooi bij onder, ideaal vind ik dat als ik om 07.30 de zak om doe met hem erin hij in slaap kan vallen en ik de jas er gewoon overheen kan doen, anders moet ik nl hem eruit halen om 08.00 om zijn jasje aan te doen mijn jas en dan over mij heen.... De beentjes krijgen het gauw buiten mijn jas dus als je over de jas doet kun je je kleintje het beste een teddy pakje met voeten aan doen zit fijner voor je kleintje als een skipakje bijvoorbeeld, ook kun je draag covers kopen voor 35 euro die doe je over de zak maar dan heb je zelf wel je jas los, zelf Zit ik eraan te denken een draag vest te kopen, maar dit is voor de echte vrieskou te koud dus meer voor maart/april, dan is hij al 6 Maanden ik denk niet dat M nog zolang in mijn jas gaat passen maargoed Heb even een foto toegevoegd hoe ik hem nu draag in de jas, Voordeel van deze jas vind ik dat er zo een tussen stuk in zit, ik kan als ik niet draag het tussenstuk ook eruit halen en als gewone jas gebruiken zeg maar
Ons ventje krijgt 6 keer 120, soms heeft hij alles op, soms laat hij 20-30 staan en soms krijgt hij zelfs nog 30 bij. Wij luisteren niet meer naar het cb, mijn man en ik hebben beide heel erg een sterke eigen mening, en dat komt gelukkig overeen met elkaar wij laten ons dus ook niet gek/bang maken door het cb, Ze vroeg hier op huisbezoek " heb je nog vragen mbt groei of eetpatroon van de andere drie " ??? Eten ze goed ? Eten ze hun groenten ? Slapen ze goed Zijn ze zindelijk etc etc, mijn antwoord is dan ja nee en amen, hoewel dit een nieuwe was dus ik haar eerlijk gezegd heb dat slapen van de derde bagger is,maar dat is ONS probleem en wij gaan GEEN schema doen qua laten huilen en om de zoveel minuten erheen, dat de tweede de nacht nog niet zindelijk is en dat wij daar GEEN druk op gaan leggen Dan de vierde de flessen bagger drinkt maar dat wij voeden naar wat zijn maag aan kan en wij hierheen GEEN schema aanhouden dat de oudste niet elke dag groente eet maar dat wij liever hebben 3 keer in de week een bord vol groente wat hij lekker vind dan 7 keer per week met ruzie aan tafel zitten en dwingen te eten De verpleegkundige wist meteen wat ze aan mij heeft haha ik doe dingen al gauw zoals goed voelt voor mij en niet zoals het in de boekjes staat, De oudste zat nu al aan 6 keer 150 en ja dat was te veel ! En ja hij was met 9 maanden al 11 kilo en vrij fors... Maar een kindje honger laten hebben vind ik zo sneu en nu is hij bijna 7 en is 1.22 en 18 kilo, nu vinden ze hem te licht het is nooit goed op het cb Dus doen waar jij je goed bij voelt ! En wbt cb... Ja nee en amen is vaak het beste
@borstontsteking: auw auw auw!! Heb al van meerderen gehoord dat je hier zo ziek van kunt zijn. Ik heb het gelukkig zelf nooit gehad, maar kan me er een voorstelling van maken! Gaat het nu beter? Jammer dat madam je voorraadje niet wilde Hier heeft meneer vanochtend voor het eerst afgekolfde melk uit een flesje gedronken. Ik was zelf naar kerk met dl. Ging heel goed volgens ml. Hij heeft 75 ml gedronken. Heel wat minder dan de kindjes hier, maar ik had op internet een berekening gevonden en omdat meneer zo veel drinkt per dag (vaak 9x) kom je dan op een klein flesje per keer uit. @ongi: Pffft, hier nog niet gelukkig! Moet er nog niet aan denken Ik vond de eerste keren na de bevalling ook extra heftig. Veel pijnlijker en meer vloeien. Maar zolang ik nachtvoeding geef, verwacht ik het nog niet terug. @dopen: worden er hier nog meer kindjes gedoopt? Gebeurt bij ons op zondag 6 december as. @melovekane: Digitale knuffel voor jou! Mijn dochter kan ook zo gemeen doen tegen me, net als ik me rot voel. Probeer in je achterhoofd te houden dat die kids het niet persoonlijk bedoelen, maar gewoon op de situatie reageren! @Hippo: begrijp ik het goed dat je je zoontje geen jasje aandoet in de draagdoek als jij je positiejas erover heen draagt? Ik ben zelf nog een beetje zoekende hoe ik zl moet 'inpakken', want ik draag gewoon mijn eigen jas open en dan een grote colsjaal erom heen.
klopt hij zit bij mij in de jas dus hij heeft dezelfde warmte van de jas als mij, meer nog zelfs, hij heeft de zak ook nog over zich heen en hij ligt tegen mij aan, ideaal is het, ik kan hem om 07.30 al in de zak doen, de kids klaar maken, jas eroveren dan naar school lopen, en als ik weer thuis ben jas op hangen en klaar anders is het in de zak, wanneer het tijd is om naar school te gaan uit de zak... berenpakje aan ( is soepeler dan een skipakje en lekker warm aan de beentjes ) weer terug in de draagzak, naar school lopen, terug lopen, zak af, berenpak uit ( voor een berenpakje binnen is het echt veeeeel te warm met de verwaming aan ) en dan weer in de zak, daarom zou ik hem denk ik ook niet snel over mijn jas dragen of met de jas open, ik schaf daarom denk ik straks een draagcover aan of een draagjas. maar als je puur en alleen draagt voor bijv de kids naar school brengen of boodschappen doen of de hond uit laten is dat natuurlijk jammer geld om zoiets aan te schaffen, dan is het een kleine moeite om een berenpakje aan te doen en weer uit.
Oké. Ga ik ook eens kijken voor een draagjas (had ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd ). Ik hijs zl nu steeds in zijn jasje met capuchon, maar dat zit zo propperig en is eigenlijk beetje te zweterig. Ik loop nu steeds kleine stukjes naar het 'winkelcentrum', maar ben van plan om straks lekker grote wandelingen te maken. Eerst mn eigen conditie maar weer eens opbouwen!
@Hippo heb enorm getwijfeld tussen de kodaki flip en de Boba. Bij de Boba zit idd een insert en dat was voor mij doorslaggevend. Ben benieuwd..... zal mijn ervaring delen. @borstontsteking nou das echt AUW!!!!! Zit nu met de naweeën. Borsten doen nog zeer en heb nog verhoging. Voel me grieperig zeg maar. Gelukkig is de ergste pijn rechts weg. @dopen. Nee wij laten onze k u de niet dopen. Wens jullie een mooue plechtigheid toe. @voeding E.djéhra doet een uur over een fles van Max 70 morgen een andere speen halen..... Dit kan echt niet zo.
Haha grappig dat iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft he voor mij was juist het zonder Insert door slag gevend alleen twijfelde ik tussen kodaki en de tula Een uur over 70 cc is inderdaad wel heel erg lang ! Welke speen ben je van te proberen ? Gelukkig gaat het met de borstontsteking beter !
Hai dames! @Pita, wij gebruiken al een tijdje de Dr. Browns fles. Fem dronk veeel te snel uit de Difrax! We zijn hier erg tevreden over.. Op Wehkamp zijn vaker fijne aanbiedingen voor deze flessen, succes! @Hippo, dankjewel voor je woorden! Is ook zo, doen wat bij jezelf goed voelt.. Af en toe is dat nog eens moeilijk, denk dat je hier in de loop der jaren makkelijker in word! Leuke foto trouwens! @Woman, ze is op dit moment lichamelijk een stuk rustiger.. Is meer ontspannen.. Ze overstrekt nog wel eens.. Maar heb meer het idee dat dit van kwaadheid is! .. @Magnetiseur.. Ik heb het idee dat het echt een stukje beter gaat nu.. Durf niet te hard te roepen.. Maar we hebben al een heeeeeeel aantal flinke poepluiers gehad de afgelopen dagen.. Ze huilt niet meer constant.... Ben benieuwd of dit goed gaat komen! De magnetiseur heeft nog goede hoop! @Dopen, ik moet het hier nog over hebben met mijn vriend.. Twijfel is er nog.......................... Vandaag op controle bij de Gynaecoloog! Ben benieuwd. Vanmorgen wakker geworden in een flinke plas bloed.. Toevallig van de week alle bescherming uit bed genomen, want ik vloeide al een tijdje niet meer.. Dus vanmorgen om 6.30u al meteen aan de bak! Wasmachtine aan.. Vriend uit bed moeten trommelen.. Daarna plastte Fem zich onder.. Nah, maar gelijk lekker in badje gedaan! Denk ga haar niet in de plas leggen... Dus de dag begint alweer goed! Ik denk toch echt dat dit ongesteldheid is, zou niet weten waar zoveel bloed vanaf moet komen......... Ik durf ook nog geen tampon in te doen.. Is dat gek? En vind het wel vervelend dat ik nu net vandaag op controle moet.. Niet echt hygiënisch.. Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag! Liefs van Fem & mij!
Leuke foto Blijelk... klinkt wel als Veel bloed voor een menstruatie h9or heb je dat altijd zoveel? Succes bij de gyn wij mogen volgende week. Eens kijken of de ravage hersteld. De hechtingen zitten er nog steeds. Zo maar eens wat poetsen in huis. De mannetjes zijn met opa en oma weg en de kleine meid gaat zo lekker naar bed.
Sorry... Heb het misschien verkeerd omschreven! Haha! 2 flinke vlekken in bed.. En bandje helemaal vol! Dadelijk controle, zal het wel vragen! Excuses voor het overdrijven! 😉
@BlijeIk: wat een leuke foto! Schatje zeg! En wat gaat het snel he, nu alweer 1 maand oud! 2 maanden geleden kende je je hummeltje nog niet eens en nu kun je je al geen leven meer voorstellen zonder. Tenminste, zo ervaar ik het! Balen dat je alweer ongesteld bent @controle: moet nog een afspraak maken! Ik wacht nog maar even totdat ik minder vloei. Voelt indd niet zo prettig! Ik heb overigens nooit meer pijn daar. Enige waar ik nog wel eens last van heb, is mijn stuitje en rug! @cb: vanochtend moest zl voor het eerst naar het consultatiebureau! 4,7 kg en 55 cm is het resultaat Heel netjes gegroeid dus. Qua gewicht zelfs een stukje boven het gemiddelde nu. De bv loopt blijkbaar goed dus! Fijne dag dames!