Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Fijn dat toch veel mensen die stemmingswisselingen herkennen.
    Ik hoop dat het snel beter gaat, maar volgens mij hou je daar vooral met borstvoeding wel langer last van. Dan heb je nog langer die hormonen in je lijf toch?

Ik heb nu een flesje van dr brown besteld en een prematuur speen. op bol.com lees ik er allemaal goede verhalen over, ook voor kindjes die te gulzig drinken. Ik ben benieuwd!!

Doen jullie ook al spelletjes met je kindje? Ik heb een boekje gekocht van oei ik groei en dan het speel- en doeboek en daar staan allemaal leuke dingetjes in die je met je beep kan doen. Ben er erg blij mee! Wilde alleen vandaag na de voeding gaan oefenen maar hij viel alweer in slaap. Het lijkt mij echt moeilijk als je kindje de hele dag huilt. Dat doet r dus absoluut niet. Veel slapen nog steeds.

Ik heb nog steeds af en toe last van verliezen van urine. Hebben jullie dat ook??

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

@urineverlies, ik heb dat niet. Wel weer wittige afscheiding, bah!
    Ben benieuwd wanneer ik voor het eerst ongesteld ga worden..

@flessen, wij gebruiken de dr Brown, hebben speen 2 erop omdat we d'r voeding aanmaken met Johannesbroodpitmeel en met speen 1 krijgt ze er niks door heen.
    Ze doet gemiddeld zo'n 10/20 minuten over de fles.

@voeding, Ivy drinkt ook vaak nog om de 3 uur, soms zit er wel langer tussen maar niet met regelmaat. Ze drinkt ook nog steeds 90cc, de meeste keren gaat hij of leeg, of er staat nog een bodempje in. Ze mag al meer hebben maar als ik 120cc maak dan kan ik altijd weer een hoop weg gooien. Vind het af en toe wel lastig in schatten want dan lijkt het alsof ze nog meer op kan dan die 90cc maar uiteindelijk is ze dan toch tevreden.

@stemmingswisselingen, ik dacht dat ik de enige was, ben blij om te lezen dat jullie er ook last van hebben. Kan soms zo moe worden van mezelf.
    Ik merk dat ik ook alle zorg het liefst zelf wil doen omdat ik vind dat ik het het beste kan en omdat ik alles in de gaten moet houden ofzo.. Kan dingen moeilijk uit handen geven aan mijn man omdat ik alsnog wil checken of die wel d'r luier goed heeft gedaan, de fles wel heeft afgemeten, aantal schepjes voeding, en daarbij doe ik het huishouden ook alleen omdat ik dat van mezelf moet.. Soms loop ik een beetje over.

@seks, hoe is dat bij jullie als ik vragen mag? Ik merk dat mijn man heel veel behoefte heeft maar ik voel me helemaal niet aantrekkelijk en ben veel te druk in m'n hoofd met van alles. Heb helemaal geen zin in gefriemel, ik vind knuffelen heel fijn. Maar heb gewoon geen rust in m'n kont.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @stemmingswisselingen: heb echt zo'n dag vandaag :( Vanochtend heel relaxed opgestaan, gezellig ochtendje met de kids gehad. Ze waren zo lief samen, heb nog foto's van ze gemaakt. Toen besloot ik om even lopend naar de winkeltjes hier te gaan. Dl heeft in iedere winkel krijsend op de grond gelegen, omdat iets haar niet zinde. Toen raakte ik al behoorlijk boos. Thuisgekomen gilde zl van de honger, maar eenmaal aan de borst was hij alleen maar aan het trekken en duwen. ARGH! Nu dus gefrustreerd op de bank :)
    Helpt wel om het even van me af te kunnen schrijven hier. Merk dat het nu al zakt. Stupid hormons...

@urineverlies: geen last van.

@spelen: Nee, ik speel niet met zl. Ik praat tegen hem, wrijf over zijn hoofdje & buikje (krijgt hij van die kleine, genietende oogjes van) en ik laat hem oefenen op zijn buikje. That's it eigenlijk! Wat staan er bijv. voor spelletjes in dat boekje dan Pita?

4. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Zo hier de boel weer aan kant. Mannen zijn aan het spelen en dochterlief ligt in bed. Gisteren heeft ze toch lopen krijsen ongelooflijk. Ze had behoorlijke krampen. Heb haar uitgekleed en met Baby olie haar buikje gemasseerd vervolgens getemd (om dr ontlasting te stimuleren ). Ze lag te genieten en daarna toen ze net weer aangekleed ws heeft ze haar hele luier ondergepoept. Zo klaar dat was eruit en mevrouw viel in slaap.
    Straks kraamvisite. Tis ongelooflijk maar nu begint de drukte pas. Heb net voor 21 de ember een afspraak gemaakt😂😂😂 van de zotte....

Hebben een school gevonden voor zoonlief die in januari 4 wordt. Een zogenaamde iPad school. Een hele nieuwe school met een hele nieuwe leermethode. Kinderen hebben coaches en vanaf groep 4 krijgen ze onderwijs middels workshops erg leuk.

@seks nou hier nog niet hoor. Normaal.dan hadden wij na 2 a 3 weken weer seksuele maar na dit slagveld gaat het wat langer duren😡. Eerst woensdag maar eens naar de gyn en zolang ik helderrood verlies en de hechtingen er nog inzitten is de boel op slot😉.

Vannacht voor het eerst alleen ml is een paar dagen weg voor zijn werk. Vannacht heeft E.djéhra doorgeslapen. Had om half 12 een fles gehad en melde zich om kwart voor 6 weer. Hopelijk zet dit Door zou wel heel erg lekker zijn...

Zijn er al dames die weer aan werken denken? Zie allerlei vergaderverzoeken voorbijkomen voor de 2de week van januari maar ik neem nog een paar weken vakantie. Mijn baas komt zo zal hem eens verassen met het goede nieuws dat ik pas vanaf februari aan het werk zal gaan😀.

5. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Die spelfouten komen doordat ik op mijn telefoon aan het tikken ben... sorry😃

6. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Hoi meiden,

Ik heb 1 en ander terug gelezen, maar kan niet alles onthouden, dus excuus voor hetgeen wat ik vergeet.

Blijeik, dikke knuffel. Lijkt mij heel vervelend een meisje wat zoveel huilt. Thijs heeft sommige avonden (nog niet eens alle avonden dus) een huiluurtje vanwege de flinke krampen die hij dan heeft. Hier word ik soms al knetter van, laat staan een beeb die zeker 6 uur huilt :(.

anticonceptie, ik ga lekker weer aan de pil. Ik weet dat hetvtroep is, maar ons gezin is compleet, ik heb nooit "last" van die hormoontroep... Zonder pil ben ik zo onregelmatig als de pest en met de pil heb ik het zelf mooi in de hand.

Stemmingswisselingen, herkenbaar, maar met mate gelukkig. Mijn humeur is toch vaak al niet te best door onze kleuter puber die ons het bloed onder de nagels vandaan haalt haha!

Verder weet ik even niet meer wat er geschreven is.

Wij zijn gisteren naar het consultatie bureau geweest en onze beer is maar liefst 56cm en 5210gram.

Oh voor de mama's met de baby's met kv... Zitten jullie kindjes ook zo verstopt? Thijs kan gewoon niet meer poepen zo hard is het... Echt sneu! Alleen stimulering met thermomether werkt, dus gaan nu andere voeding proberen...

Liefs van mij en Thijs

Bijgevoegde bestanden:

7. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H

Ohhh wat lekker dat die van jou doorslaapt zeg! Onze eerste had het ook al... Thijs daar in tegen meld zich 's nachts netjes om de 4 uur. Overdag moet ik hem wakker maken haha. Begrijp ik dat jouw dochter ook moeite heeft met ontlasting? Toevallig had ik het er net over in mijn vorige post...

@seks, nee hier ook nog niet hoor! Moet er nog niet aan denken.. Sowieso ben ik niet blij. Mijn kraamverzorgster zei dat het wel mee viel met de ravage down under... Laatst gekeken met spiegeltje maar het is echt wel verbouwd hoor pfffff. Ik moet ook nog maar eens een afspraak maken voor nacontrole. Dat stukje tussen vagina en anus (sorry!) is weer open gegaan en bloed nog iedere keer..

@werken: nee moet er niet aan denken! Bevalt mij prima zo, 30 januari zijn zij weer aan de beurt.

8. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18

Doorslapen fingeren crossed😄 nacht ervoor was het 5 uur....

@poepen.. Ja met kv altijd lastig. Ik doe extra water in de fles dus ipv 90 cc 100.cc en 3 schepjes. Welke voeding gebruik jij? Ik gebruik Hero. Nutrilo heb ik slechte ervaringen mee evenals de eigen merken. Bij E.djéhra is de ontlasting niet superhard dus blijf nog bij deze voeding als het erger wordt stap ik over op de paarse Hero is de licht verteerbare heb ik goede ervaringen mee. Het blijft altijd weer proberen

9. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    #229 women21, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt: 20 nov 2015
    Mijn dochter had dit toen de tijd ook... Ik wist inderdaad van haar nog om dan 10cc extra water te doen. Maar dat werkt niet helaas. Hij kreeg Hero tegen krampen en spugen aangezien ik bij elize ook slechte ervaring had met nutrilon... Nu op aanraden van het consultatiebureau net overgestapt naar znutrilon omneo... Wie weet werkt het bij Thijs wel *fingers crossed*

10. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18

Znutrion omneo??? Is dat nieuw? Heb er nog nooit van gehoord. Ga voor je duimen👉👈

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ontlasting. Ja mijn zoontje heeft ook best harde poep. Het lukte een paar dagen niet en toen heeft hij 20 min zitten duwen op een mini keutel. Het helpt bij hem als ik met een doekje langs zijn anus wrijf en toen kwam de hele massa! Bizar haha
    Wij gebruiken trouwens van de Kruidvat.

@seks: merk dat m'n man ook wel weer graag wil. Ik heb er soms behoefte aan... Maar nog niet dat hij naar binnen gaat. Vind het allemaal nog een beetje eng en ben ook blij dat als ik in m'n bed lig dat ik kan gaan slapen. Haha

@anticonseptie. Ik wil de pil niet meer gebruiken omdat het heel mij cyclus naar de klote heeft gemaakt (denk ik) dus ik denk dat we maar condoom gaan gebruiken... Of m'n man laat zich maar helpen, maar daar hebben we het nog niet over gehad...

@spelen. Ik kroel, praat, zing liedjes en doe z'n handje dan mee bewegen. Idd ook op buikje trainen en met een rammelaar rommelen. Maar echt spelletjes nog niet. Ben ook wel benieuwd naar die spelletjes

@gisteren na controle gehad. Alles was ok. Zelf m'n bloeddruk en hb haha. Verder was het een fijn gesprek en hebben we de snelheid van de bevalling nog doorgesproken enzo.

@lachen. Lacht er al een kindje van jullie?

Heb het idee dat ik op vele niet gereageerdd heb

12. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Whahaha sorry type fout (komt door mobiel)... Nutrilon Omneo ;)

13. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Thijs laat sinds 2 dagen af en toe een lach zien, zooooo lief!!

Fijn dat de nacontrole goed was!

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben er nog hoor! :cool:

15. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Dag dames!

Sorry tijdje niks van me laten horen.
    Heb geprobeerd alles terug te lezen maar onthoud vast niet alles 😊

Kleine man doet het goed hier. Dinsdag is ie al weer 4 weken.
    Gaat dat toch snel hè. En hoort er al zo bij als of het nooit anders is geweest 😍 ondanks dat alles weer meer plannen is nu.

@stemmingswisselingen Tja ook last van haha. Vraag manlief maar 😂 begrijp soms niks van mezelf haha..

@anticonceptie Ik ben afgelopen donderdag weer begonnen met de pil. Wij zijn ook compleet en vind fijn om straks weer regelmaat te hebben.

@seks Vanmorgen eindelijk voor het eerst weer! Zo gemist! Was na een week al seksueel gefrustreerd haha.

@ontlasting/verstopping Onze vent ook wat last van. Wat hier helpt is ipv extra water bij de fles te doen, hem/haar tussen door wat lauw water aan te bieden. En goed voor de ontlasting en soms helpt het tegen een huilbuitje 😉

Sorry verder ben ik het even kwijt. Ga proberen weer wat actiever te zijn! 😊

16. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 en merk je al verschil?

17. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Poepen is nog slechter, spugen is weer meer en daarbij spuugt hij ook zuur... Morgen naar de huisarts voor iets tegen poepen en dan weer terug naar de voeding van Hero, die we hiervoor hadden.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @ soraya, wat lekker zeg die nachten ! En ik zag bij rayke een foto, wat een mooi meisje met een bos haar zeg !
    Fijn dat de kleine meid het dragen goed bevalt ! Ik ben ook aan het kijken voor een draagjas, de positiejas gaat echt niet nog passen rond februarie haha

@ woman, mooie foto ! Hier ook veel krampjes, niet kunnen poepen,
    De kinderarts zei me dat ik dagelijks 5 tot 8 ml lactulose moest geven,

@ stemmingswisselingen, hier valt het nog mee, denk ook dat manlief van de vorige zwangerschappen geleerd heeft en daardoor anders reageert zodat ik niet gauw van die wisselingen heb totdat mijn hormoontjes gezakt zijn haha

@ haar uitval, ik had het tijdens zwangerschap nu niet meer gelukkig

@ ongesteld, ook hier ongesteld, 17 nov nu gelukkig bijna afgelopen ! Bah van mij hoeft dat niet meer :p

@ anticonceptie, als een knuppie zou helpen tegen menstruatie zou ik het zo doen, maar dat is nu eenmaal niet zo dus manlief is de sjaak :D

@ spelletjes, ik praat voornamelijk veel tegen M, en een beetje spelletjes doen zit er wel bij maar vooral voor de andere drie zodat die het idee hebben dat M met hun mee doet zeg maar. Niet omdat dat nu zo geweldig is voor een baby ;)

@ lachen M is morgen 8 weken, hij lacht nog niet,maar is ook vier weken te vroeg dus ik verwacht net als bij de andere drie rond de 9/10 weken

@ dochter peuterspeelzaal, ze vond het niet leuk dat mama weg ging maar eenmaal weg vond ze het leuk ! Morgen weer 2 uurtjes.

19. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18

Hè dat is jammer.. maar ja je hebt het geprobeerd. Hoop dat de dok wat heeft tegen de krampjes.

20. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18

Ja vannacht of beter vanmorgen weer om 6 uur begin de hoop te krijgen dat mevrouw de nachten doorslaapt. Ze wil alleen geen speen en maar de duim en dat lukt nog niet zo goed zeg maar.. das best lastig zeg maar😆.

Heb voor een draagjas nu een Belgische site. Een fleece jas die kan ml ook aan als hij met haar naar buiten gaat.

Hier vandaag het eerste bewuste lachte gespot zo lief!!!!

Hier woensdag overleggen met de gyn wie welke knoop gaat leggen😂.

Mijn dochter heeft die foto geplaatst. Ja ze heeft een beste bos met haar. Ook 2 enorme bulten op haar achterhoofd ben lij met haar bos met haar anders zag je die ulten zo erg en dat ziet er best wel eng uit...

Gaat het goed met M.?

Deel Deze Pagina