Wat fijn dat R weer opgeknapt is ! Wandelen is ook goed voor de verkoudheid als je hem lekker in pakt en in de koude lucht gaat wandelen springt de neus vaak van open en loopt het snot er meestal zo uit en voor mama natuurlijk ook heerlijk af en toe even lekker wandelen !
vandaag 2 maanden geleden, op het moment dat we zeker wisten dat de bevalling begonnen was wisten we, dit word een dag om nooit meer te vergeten, waar we geen rekening me gehouden hadden was dat dat weleens heel negatief uit kan pakken, wat 1 van de mooiste dagen van ons leven had moeten worden, werd de dag waarop wij nog nooit zoveel angst gekend hadden. de kans van overlijden was zo groot,spannende onderzoeken,spannende ingrepen, en spannende dagen volgden. maar wat is hij er na omstandigheden goed door heen gekomen ! ons klavertje vier zo samen zien.... wat geeft dat een immens trots gevoel zeg !
Bij deze ook nog een foto van ons klavertje vier ( foto's worden door mij 1 keer in de zoveel verwijderd dus kan zijn dat het vandaag of morgen niet meer te zien is )
@Hippo, de tranen schieten in mn ogen van die foto dat hij aan al die slangetjes zit... argh wat vreselijk om te zien! en wat fijn om te zien dat hij er nu zo heerlijk uit ziet!!!!
@ritme: overdag leg ik hem altijd wel in zijn wiegje, maar lukt het noet dan eruit en stukje wandelen of in zn wipje of de box. Merk zoals vele zeggen dat overdag in zn bedje neit altijd werkt haha. Savonds en snachts ligt hij in zijn eigen bedje. Maar nog wel bij ons op de kamer... wanneer doen jullie je kindje naar zn eigen kamer? @ Sorraye: ik denk dat je gewoon lekker op vakantie kan gaan hoor. Je moet jezelf niet bang laten maken! anders kun je niks meer!! @voedingen. Hoe zitten jullie hier met voedingen?! en hoeveel geven jullie?! Wij zitten nu nog steeds op zes voedingen. en dan om ongeveer de vier uur. doen 90/3 Gisteren avond hebben we de fles van 22 uur 120/4 gedaan en sliep hij van half 11 tot 4 uur. Oja!!! vandaag eerste lachje gezien zoooo cute!!
Dankje. Hier gaat het goed hoor, alleen moe, maar dat hoort erbij. Gister bij de controle was hij 4170 gram en 53 centimeter, dus hij groeit fijn. Hij heeft helaas wel een navelbreuk, ziet er zo ontzettend sneu uit. Hoop echt dat het vanzelf weer wegtrekt.. Volgende keer alweer de eerste inenting, ik ga me nu maar vast mentaal voorbereiden.. Wat fijn dat de controle goed was, wel naar van de reflux, ik hoop dat het ophogen van de medicijnen zal helpen. alweer twee maanden vandaag, wauw.
Daar hoop(te) ik wel op, lekker een hele tijd geen troep. Hier had ik een week niets meer en daarna begon het opeens weer, maar dat duurt nu alweer anderhalve week.. Dus of dat nou een menstruatie is.. Weet nog wel dat er vorige keer ook maar anderhalve week zat tussen het stoppen met vloeien en de eerste menstruatie, maar toch.. (Sorry, lekker verhaal ook. )
Ik vind het ook eng ja.. Vliegen doen we sowieso eigenlijk al nooit, maar nu heb ik al helemaal zoiets van 'laat maar'.
We zijn ook echt enorm trots en dankbaar ! de kans was groter dat hij het niet zou overleven en toch is hij hier, M was de eerste die er zo snel zo hard voor aan het knokken was om het zelf te doen ! We zijn er zo enorm dankbaar voor ! Qua voeding, M is nu 2 maanden en 5 kilo, hij zit ook nog op 6 voedingen, hij krijgt sinds een paar dagen 150 aangeboden soms drinkt hij het op en soms laat hij 30 staan 1 keer 6 uurtjes de nacht door geslapen maar eigenlijk altijd om de 4 uur
Wij zitten op 7 voedingen. 2x 120/4 en dan nog 5x bv. Overdag is het nog steeds om de 3 uur en dan 's nachts ongeveer 4 uur ertussen. Meneertje heeft alleen nu onwijs last van verstopping Komt vast door de flesjes. Hij laat de hele dag windjes en moet zoveel huilen. Echt heel zielig! Schattig he, die eerste lachjes! Ik heb er nog steeds geen vast kunnen leggen op de foto @BlijeIk: hoe gaat het daar? We hebben al een tijdje niks meer van je gehoord... hopelijk is dat geen slecht teken!
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=694051140726192&id=600877526710221 Voor degenen met Facebook, mag ik jullie vragen dit filmpje te liken ? We hebben echt de likes nodig om 50.000 euro te winnen zodat ze in het radbout een patch kunnen maken waardoor de kindjes met dezelfde aandoening als M eerder genezen na een operatie en sneller mee naar huis mogen maar we lopen 200 likes achter Eventueel delen word ook op prijs gesteld !
Prachtige foto's Hippo. Wat een kereltje is M al weer. Leukemie brillen bij de 2 oudste. Ben benieuwd onze zoon van bijna 4 scoort continu slecht bij het cb met de ogen test. In december de laatste kans.... anders Door en ws een bril. Was het lastig om de kids te laten wennen aan een bril? @ritme... Wij hadden een heerlijk ritme en sinds een dag of 3 heeft mevrouw alles omgegooid zelfs weer snachts ahhhhhh. Afgelopen nacht voor het eerst weer doorgeslapen. @pita fijn dat R van die verkoudheid af is. Hier begint t het geloof ik voel mijzelf oom niet helemaal fit. Zijn ook gekke dagen zo. Zaterdag eerst kraamvisite hier dan Door naar een verjaardag. Savonds de cadeautjes bespreken voor sinterklaas dat is gewoon al zaterdag😨.... @dochter, morgen krijgen we de uitslag Hippo. Vind het heel spannend. Met de echo bleven ze continu aan 1 kant van haar buik. De medicijnen die ze heeft gehad slaan niet aan. Ze moet nog ontlasting inleveren maar dat mag alleen als het een normale substantie is en dat is het niet. Morgenavond d gaan we lekker saampjes uit eten om te ontladen want ze is best zenuwachtig. @crisis.... zit hier in crisis. Mijn schoknouders paasei op de kleinen mannetjes als wij werken maar ze doen niet echt wat wij willen en als we daar wat van zeggen dan doen ze er niets mee of een week en daarna vergeten ze het weer. Ze worden ouder en ik zie het eigenlijk niet zitten om E.djéhra daar te laten als ik ga werken. Ook omdat ik redelijk pissig ben. Mijn schoonmoeder maakte bij ons schoon (betaald). Ik had al meerdere keren aangegeven dat ik het anders wilde. Zij maakte bijv buiten de veranda schoon terwijl ik aan had gegeven de woonkamer schoon te willen hebben. Ze was continu langer bezig dan de 4 uur die we hadden afgesproken en declareerde ook meer uur. Als.dan alles pico bello schoon was alla maar ze vergat ook nog eens de helft. Feedback was niet welkom. Hoogzwanger was ik het toch echt zat.. hormonen nesteldrang dus mijn moeder ingeschakeld om mij te helpen (Let wel heeft 2 keer longkanker overleeft heeft nog 3 kwart long). Ik moest eigenlijk rusten. Samen gebikkeld ohhhh en we hebben een viezigheid weggehaald bah!!! Dus ze kwam binnen en zei als je niet tevreden bent dan moet je het zeggen.. Dus dat heb ik gedaan heel netjes en wat denk je ze is nooit meer komen schoonmaken . Nou daar heb ik zo de p over in... maar ik voel mij verplicht om ze te laten oppassen. Ze wonen naast ons. Ze zijn failliet gegaan en hebben slecht voor de oude dag gezorgd. Ik voel mij ververplicht hen te onderhouden en dat in combinatie met het nare gedrag van mijn schoonmoeder. Heel gemeen maar ze komt elke dag te pas en te onpas binnen. Heb nu de deur op slot gedraaid erg hè. .. en ik wil haar E.djéhra niet op schoot geven... wat ben ik erg hè maar de bom is gebarsten bij mij. Ml begrijpt het en we moeten praten maar heb er zo geen zin in... Pfff heel verhaal maar moest even mijn hart luchten... Iedereen voorbereidt op de sint?
@Sorraya: Wat een lastige situatie! Zeker ook omdat je schoonouders naast jullie wonen. En afspraken maken is met familie altijd lastiger dan met zakelijke oppas/poetsvrouw. Maar ja, jij bent niet verantwoordelijk voor hun financien hè! Fijn dat je man het begrijpt. @hier: wij hebben vanmorgen een klysma en lactulosesiroop voorgeschreven gekregen van de huisarts. Zl was al dagen aan het persen en zijn buikje werd steeds harder. Kwartiertje na de klysma had hij zijn broekje vol, gelukkig!! Nu iedere dag een lepeltje siroop (lekker geviezerik, hij snapt er niks van ) Hopelijk zit hij dan snel beter in zijn velletje en gaan de nachten ook beter. Ik ga nog even wat poetsen. Zl is ein-de-lijk in slaap gevallen en voordat hij weer wakker wordt, wil ik ff snel wat gedaan hebben... Hebben mama's met meerdere kindjes nog adviezen voor mij wbt het huishouden combineren met je gezin? Ik kom nu wel rond, maar ja, ben nu alle dagen thuis en dat is straks niet meer zo!
@sint: wij vieren a.s zaterdag Sinterklaas met mijn schoonfamilie. De volwassenen doen dan zo'n spel en de kleintjes krijgen gewoon klein cadeautje van de ouders. In onze familie geven we nooit zulke grote cadeaus. Leeft hier ook wat minder in de omgeving. Intocht, Sinterklaasjournaal, versiering, etc. doen we allemaal niet!
geen tips t.a.v. het huishouden. Wij hebben een schoonmaakhulp. zij komt 1x in de 2 weken 3 uurtjes. Heerlijk! Dan word alles weer even grondig gedaan. Zelf doe ik de was en de klusjes tussendoor en probeer het een beetje schoon te houden en dat red ik net. En dan heb ik nog maar 1 kindje. Haha. zaterdag vieren wij sinterklaas bij mijn schoonzus. zij heeft een kindje van 2 jaar. R zal er nog niet zoveel van mee krijgen maar krijgt wel kadotjes. Spannend! Hihi. Het gaat hier lekker. Maar baal dat ik vandaag helemaal niet naar buiten kan. Het regent de hele tijd. Had net bedacht dat ik weer zou gaan wandelen. Vind r ook zo heerlijk. Maar ben bang dat dat er vandaag niet in gaat zitten... Verder gaat het hier super goed. r. is sinds deze week enorm aan het lachen. Zo leuk!! Enn hij slaapt super goed. Vaak wel 5-6 uur achter elkaar! Trots!
Ohhh Pita klinkt goed.... lekker als zo'n kleintje weer goed in zijn vel zit... @schoonmaken. Heb ook een Hulp. 1 keer per week 4 uur. Wonen achteraf dus de boel is zo weer vies. Zelf de boel bijhouden en de was en dat is best veel met een groot gezin😁. Nu gaat dat prima zal straks weer wennen zijn als ik weer aan het werk ben.. @Wandelen... wandelen is hier sowieso al lastig. Met een draagzak gaat het lekker maar met de kinderwagen heeft dl aan het einde van ons pad last van het baby shakking syndroom dus die gebruik ik alleen als we echt weggaan en dat komt er tot nu toe niet van... 4 januari gaan we lekker een midweek naar de zee dus heb dan kilometers af te kunnen leggen ... @Edith heb jij die draagjas nog gekocht? @gewicht... vandaag de strijd aangegaan met de kilo's. .. wordt een strijd wil 25 kilo kwijt. Ik kom altijd zoveel aan als ik zwanger ben grrrrrrrr. Na de eerste 3 ben ik 40 kilo afgevallen dus 25 moet ook weer lukken . Anderen al op gewicht? Gaat het echt sneller als je bv geeft? @schoonouders ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben maar het voelt wel zo. Lastig is dat die kleine mannen het heerlijk vinden. De oudste gaat in januari naar school. Daar zit ook een BSO en KDV bij en ik ben er al wezen kijken. Ziet er goed uit en voelt ook goed. Kreeg net een mail dat de maandagen en dinsdagen bijna vol zitten moeten dus snel een keuze maken. Zucht...
Wat trouwens bij ons meisje goed helpt als zij last heeft van haar buikje is meegaan onder de douchen en dan met haar buikje onder de warme stralen. Gegarandeerd resultaat als ze net weer fris in de kleren is😁.