Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Beterschap voor alle zieke kindjes :( Wat sneu!!

2. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh gossie zo sneu.... Hoe gaat het nu met Thijs? Al wat rustiger? En hoe is het met jou? Bij Thijs gebleven?

Heel veel beterschap en hou je taai! Niets is erger.dan je kleintje zo te zien... je voelt je zo hulpeloos.

Dikke knuf

3. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Hè Pita.... het gaat steeds een beetje beter.. Edjéhra is nog.snotterig, witjes en drinkt slecht dus elke nacht wakker maken voor extra voeding... Heeft nog medicijnen tot en met morgen ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Wat goed hoor geen striemen... alleen nog een klein buikje wauw zou daar voor tekenen.... heb het gevoel dat die van mij mij.op.de knieën hangt😂😂😂

4. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ik ben 2 nachten bij hem gebleven, eerste nacht was nadat we bij huisartsenpost en SEH waren geweest. Hij was toen zo onrustig dat ik die nacht door heb moeten trekken... Niet geslapen dus. Vannacht ook bij hem gebleven en wel een paar uurtjes kunnen pakken. Maar ik ben gebroken..

Thijs is inmiddels weer thuis. Hij is echt nog ziek maar aangezien hij zo sterk is en zijn eigen saturatie zo goed kan regelen ondanks zijn benauwdheid mocht hij naar huis. Arme man doet niets anders dan slapen in zijn bedje.. Hij ligt de heke dag al boven, normaal pikt hij dat echt niet. Ik vind het wel spannend hoor, hij hoest nog veel en zijn temp steeg alweer wat. Als ik het niet vertrouw mag ik meteen weer bellen... We moeten hem goed in de smiezen houden. Echt sneu. Elize was ook heel vedrietig, toen moest ik wel een traan laten. In tegenstelling tot jouw meisje drinkt Thijs gelukkig wel zijn flessen. Laat soms wel 50/60cc staan maar dat kan hij hebben. Had jouw meisje ook witte handjes/ voetjes? Thijs zijn voeten waren spierwit toen hij koorts had... Heel raar.. Kan jij het wat handelen sorraya? Heftig he?

@striae heb het ook, gelukkig niet zo erg. Wel nog een flinke buik en flinke kilo's pfff zo niet leuk! :x

5. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Vanmiddag toen we gelukkig weer naar huis mochten... Bizar, ondertussen slaapt hij nog steeds.. Arm klein beertje :(

Bijgevoegde bestanden:

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Beterschap voor het ventje !! Sneu is dat altijd voor die kleintjes

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Wat een vervelende verhalen allemaal!!! Bah lijkt mij zo vreselijk om je kindje zo te zien! Hopelijk knappen ze snel weer op!!
    En ja hoe voelen jullie jezelf er onder?! VOlgens mij werk je dan op de automatische piloot en komt de klap later

Hier gaat alles wel ok. Vrijdag bij het CB geweest. Hij is woog toen 4380 en 58 cm :) groeit dus lekker. Zitten nu op 5x120/5 qua flessen. Hij lacht heerlijk, alleen nog niet met geluid maar wel met mond open! zooo lief :)
    Vandaag ook ff op mijn werk geweest met hem. De leerlingen en collegas vonden hem errrrg schattig :)

@striae: hier 3 kleine plekjes, tijdens mijn zwangerschap ook op mn borsten maar dat zie ik nu niet meer. Mn buik is nog een beetje flubberig maar geen extra kilos meer.

@ slapen: hoe slaapt jullie kleintje nu? Hier overdag een slechte slapen. Al twee dagen veel aan de wandel en bij mij of beneden in de box/wipstoeltje...

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Half 8 heb ik M maar wakker gemaakt omdat ik het anders niet zou redden om de andere kids optijd op school te krijgen😱👍🏼👍🏼

9. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Wat fijn dat Thijs weer thuis is. Onze kleine mannen waren ook erg verdrietig en heel erg druk. Merk dat ze nu weer rustiger worden.

Die handjes en voetjes herken ik wel ja en de huid onder de nageltjes was donkerrood.

Nou heeft zijn tol wel geëist bij mij. Lig n op bed met een borstontsteking en roodvonk k. Dikke antibiotica kuur en ik voel mij zo slecht. Ml is thuis trek het echt niet. Dit is heel lang geleden dat ik mij zo heb gevoeld.

10. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wat een drama Sorraya! Jouw weerstand is natuurlijk ook nog niet top, zo kort na de bevalling en dan al die ziekenhuisbezoekjes erbij :( Sterkte en beterschap! Heb je genoeg familie en vrienden die je kunnen helpen?

Ik dacht trouwens dat jouw bv al was afgebouwd? Of kun je dan nog steeds borstonsteking krijgen?

11. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    CB: hier al 59 cm en 6,3 kg! Wordt echt een grote beer :) Nu 3x bv en 2x 150 kv per dag.

@Lachen: is hier compleet met geluidjes! Tis nu al een echte aandachttrekker. Als hij even niet in de belangstelling staat, geeft hij een grote schreeuw :) Hij vindt het ook heerlijk om even quality time te krijgen na de voeding.

@Slapen: bedje gaat steeds beter overdag! Maar hij slaapt ook nog in de draagdoek, box en maxicosi. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. 's Avonds duurde het steeds uuuuren voordat hij zijn eigen bedje accepteerde (had dan geen honger meer en was duidelijk supermoe!), maar gisterenavond opeens zonder 1 kik gaan slapen. Hi j heeft nu al een paar nachten echt flink doorgeslapen. Laatste voeding dan om 20.00 uur en dan pas weer om 07.00 uur bijv. Mij hoor je niet klagen ;)

@Ontwikkelingen: Zl kan sinds gisteren in zijn oogjes wrijven :) Had ik em nog niet eerder zien doen! Waar zijn jullie kleintjes druk mee?

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Edith: ik heb ook borstontsteking gekregen toen ik het aan het afbouwen was. geen pretje!!
    maar jij heb dat een lekker jochie zeg! Doet het goed :)
    En wat slaapt hij lekker! aaaah jaloers! haha.

@ontwikkeling: is nu met zijn stem bezig en is erg gefascineerd van schaduw en licht (kerstlampjes) Ik heb mn zoontje vandaag ook toevallig oogjes zien wrijven haha. En hij is veel langer wakker en dan ook echt lekker aan het bewegen.

@Sorraye! jeetje het zit je niet mee hoor!!! nou hopelijk kan je een beetje uitzieken! maar begrijp dat dat lastig is met je kindjes!!

Morgen voor het eerst even een paar uurtjes weg, alleen met mn man. Mijn zoontjes gaan naar mijn ouders. De oudste blijft slapen en de jongste halen we op en dan krijgt hij de laatste fles gewoon thuis en dan thuis in zn bedje. pfff zie er wel een beetje tegen op :$

13. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oeps, ik moet niet meer opscheppen over doorslapen, want vannacht gewoon weer om 04.00 uur en toen weer om 08.00 uur :D

14. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

En hoe ging het afgelopen nacht?

Hier slaapt r. weer wat meer overdag. Ik probeer hem nu na anderhalf uur wakker gewoon weer op bed te leggen. Dat werkt (meestal) goed.

Grr... afkolven gaat hier echt bagger! Ik haal er zo weinig uit! Ik ga nu een handkolf proberen.

15. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij hadden opeens weer een avondvoeding en daarna weer om 07/00 uur. Kan slechter ;) Normaal kolf ik voor het slapen gaan. Iedere kant vanaf tsr zo'n 5 minuten. Dan heb ik meestal 100 ml om in te vriezen. Hoeveel kolf jij per keer? Ik heb nu iig al een paar zakjes op voorraad staan. Wel fijn, mocht het kolven niet lukken op het werk. Maar we hebben een prachtige kolfruimte, dus zal wel gaan :)

Hoe is het met de andere mama's en kindjes?

Wij hebben vandaag nog even snel een Kerstshirtje gescoord voor zl: Prenatal - De leukste jongenskleding online kopen! | PRENATAL.NL - T-shirts - Jongens baby (56 t/m 68) | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal baby jongens T-shirt :p Al in maat 62!! Wat gaat het toch snel...

16. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Ohh dames wat gaat het toch snel allemaal.... maatje 62... pfff. Als ik naar E.djéhra kijk en die lekkere spekpootjes kijk dan denk ik waar is dat hele fijne kleine minimensje van 8 weken geleden. Nu ligt er een echte dame in de box te kirren en tegen speelgoed aan te slaan... nog even en ze lopen...😂😂😂.

Leuk zo'n kerst shirt wil ook nog wat halen.

Dat ik ziek op bed heb gelegen heeft ook zijn vruchten afgeworpen. .. Ml heeft E.djéhra savonds telkens in bed gelegd en dat gaat goed... Wauw kunnen we werd wat dingen doen....

@weggaan... Hoe was het avondje uit? Lekker genoten?

@borstontsteking... heel raar ben 4 weken geleden al gestopt en toch een 9ntsteking. Komt ook nog melk uit... De pijn is gelukkig minder zit nog 1 plek die echt zeer doet.

@roodvonk... heb nu zo'n rare gespikkelde tong.. Zo bizar. Gelukkig helpt de antibiotica en kom ik er weer bovenop voel mij heel slapjes en heb hoofdpijn.

@mri kregen een oproep voor in onze vakantie grrrrrrrr. Maandag horen wanneer nu wel.

Gaan we nog iets leuks doen met kerst?
    Wij gaan eerste kerstdag gezellig met de kids en familie doorbrengen. 2de kerstdag weet ik nog niet.

17. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Jeetje sorraya het zit je niet mee zeg, beterschap!! Hoe is het nu met je dochtertje? Al compleet opgeknapt van het RS virus?

Edith, wat een lekkere beer heb jij zeg?! Hier vorige week gewogen op spoedeisende hulp, maar was midden in de nacht dus weet het niet meer... Volgens mij ruim 5600.. Ook een lekker beertje in ieder geval. Thijs moest afgelopen vrijdag voor zijn eerste prikjes, maar hij was/ is nog niet beter dus die hebben we maar verschoven naar 7 januari.

Doorslapen, voordat Thijs ziek werd sliep hij ineens al 3 nachten door zo'n 8/9 uur. Nu dus helaas niet meer.. Komt wel weer. Eerst maar beter worden.

Slapen in zijn bed gaat des te beter sinds hij ziek is. Ligt gewoon bijna de hele dag in bed ipv de box. En als hij onrustig is in bed zet ik via babyfoon een muziekje aan en hij slaapt... Heerlijk.

Morgen nog maar wel een rondje huisarts voor de feestdagen. Thijs hoest nog zoveel en stikt daar steeds bijna in... Echt eng met name 's nachts. Het zit mij nog niet lekker... Ik wil zeker weten dat er niet toch wat slijm zijn longetjes in is gegaan. Hij heeft namelijk echt slijm in zijn keel en niet zijn neusje...

18. mgx

mgx Niet meer actief

Zo het gaat het snel he! Ongelofelijk!
    Ben zo gelukkig met m'n grootste rijkdom.

Ik ben ook aan het afbouwen met bv, ik geef nu gemiddeld 2 flesjes op een dag. Ik heb een hekel aal kolven! Ik hoop dat ik gewoon 1 keer even snel naar huis kan om te voeden als ik weer moet werken..

Ook nog geen doorslaper hier maar wel steeds langer met uitzonderingen daar gelaten.

Veel minder actief hier nu de kleine er is dus ik dacht even een berichtje sturen! Zijn er meiden die deze maand al moeten beginnen met werken? Mijn eerste werkdag is 3 febr, zo blij mee!9

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Beterschap soraya !

Woman en soraya hoe gaat het met de kindjes qua rs ?

Mgx wat fijn dat je zo geniet !

@ hier M heeft onwijs veel pijn, hij drinkt al dagen de fles niet ( zit trouwens met zijn 12 weken nog in 56 ) gister weer naar de kinderarts en hij heeft slokdarm beschadiging, hij heeft allemaal schaafwonden van het zuur, nu word zijn 2 daags 1,3 ml vervangen door 1 keer daags omeprazol 5 ml, dit moet met 5 dagen werken, als we het idee krijgen dat we er echt niets in krijgen dan moeten we weer komen voor een sonde, maar gister voor het eerst omeprazol en hij dronk gisteravond 90 dus dat is al een hele verbetering nu hopen dat het door zet

20. mgx

mgx Niet meer actief

Ah wat zielig @hippo, gingen ze kijken?
    J. Heeft ook nog steeds last van (verborgen) reflux maar de arts wil me geen medicijnen geven. Gelukkig sinds ik speciale nutrilon gebruik en z'n flesjes in 2en geef gaat het wel wat beter.

Klein mannetje heb je dan, toch ook wel weer heel schattig. Een kennis van mij d'r zoontje heeft ook dezelfde maat als J. Terwijl ze iets van 4 mnd schelen

Deel Deze Pagina