Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Bij M hebben ze een Ph meting gedaan toen hij net geopereerd was, hij kreeg een sonde om voeding te krijgen en daar hebben ze de Ph meting meteen op mee gepakt en hij had echt hevige ( verborgen) reflux, daarvoor kreeg hij 2 maal daags ranitidine, maar nu hebben ze gekeken en heeft hij allemaal wondjes in de slokdarm, ze hebben niet nogmaals een Ph meting gedaan dit doen ze pas als we zelf merken dat het beter gaat, medicatie is dus niet zwaar genoeg voor hem en de reflux te zwaar, nu omeprazol dit schijnt zwaarder en beter te zijn dan ranitidine

Kindjes met de aandoening waar M mee geboren is hebben vaak hevige reflux, en vaak komen ze niet van de medicatie af tot 3 jaar, soms tot 7 jaar, dus het is afwachten hoelang hij voedings problemen zal hebben

Overigens is hij echt niet klein haha, hij is 56 cm en weegt nu net 6 kilo, 62 verzuipt hij echt nog in, 56 zit hem echt nog prima, maarja ze kunnen zo opeens een groeispurt maken, ik verwacht dat M toch ook snel een keer maar 62 gaat.

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ivy zit ook nog in maatje 56 haha, ze groeit wel hard, maar in 62 verzuipt ze echt nog nu.

Ze zit nu op 5kg

Ze slaapt inmiddels wel al een paar weken hele nachten door van meestal 23.00 tot 07.00/08.30 dat wisselt een beetje.

Drinkt 120cc rond 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00

Ik word met de dag verliefder op d'r als ik zie wat ze allemaal doet en kan:) heerlijk!

3. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Hippo, wat sneu zeg.. Ging zo goed met hem!

Vandaag met Thijs naar de dokter geweest... Hij is over gegaan van de ene naar de andere virus en ze vermoed dat hij nu pseudokroep heeft. Gaat weer lekker... Zijn hele ritme is ook in de war door het ziek zijn.. Hij is weinig wakker. S nachts wat onrustiger, niet storend gelukkig. Net heeft hij 6u geslapen toen hebben we hem echt wakker moeten maken. Ben bang dat hij anders het dag/ nacht ritme omgooit.

Verder is het een kleine vreetzak... Hij krijgt 6x(als hij snachts komt) 150cc (klaargemaakt dus 165cc). Hij drinkt ze met gemak leeg. Nou ja, het is geen kleine beeb dus hij zal het nodig hebben.

Bijgevoegde bestanden:

4. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Hè bah Women. . Nog een virus... nou een digitale knuf van Edjéhra voor Thijs😀.

Edjéhra is alleen nog snotterig. Vandaag maar wel de prikjes gehaald omdat we op vakantie gaan. Waren we niet weggegaan dan had ik een maand gewacht mede omdat ik net zelf die roodvonk heb gehad.

Wat een heerlijke foto zeg met die duim in zijn mond... snoepje! !!

@drinken Edjéhra blijft een moeilijke drinker. 6 a 7 keer 90 ml ben anders gewend met die mannen... maar geen nachtvoeding tja dat vind ik dan wel weer lekker...

Beterschap met de kleine man.

5. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18

Ohhhh wat een prachtig poppetje Bloem en ook al zo veel haar.... hoelang is Ivy nu? Edjéhra was precies 55 cm en 4700 gram vandaag. Zie haar nu wel redelijk snel naar 62 gaan.

6. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Jeetje Hippo het zit jullie en M ook niet mee hè. Arm kereltje. Hoop dat de medicijnen snel hun werk doen en dat de pijn verdwijnt en er geen sonde aan te pas hoeft te komen.... 56 cm? Wat is zijn gecorrigeerde leeftijd?

7. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Lekkerrrr maar dan heb je ook een aantal weken vakantie opgenomen of niet?

Hier eindigt mijn verlof 7 januari maar neem nog vakantie op tm 1 februari dus ook nog lekker lang thuis...

8. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Dat lijkt mij heerlijk Pita na anderhalf uur wakker in bed en dan gaan slapen. Nog tips?
    Ik moet Edjéhra echt in slaap lopen of wiegen want wakker in bed wordt niet geaccepteerd...

Hoe doen de andere dames dit?

9. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Nog een beetje kunnen genieten? Ging het goed met de mannen?

10. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Volgens mij ben ik weer helemaal bij met lezen.

31 december wordt Edjéhra voor 1 dag weer opgenomen en krijgt zij de MRI. .. hopen dat wij goed 2016 in gaan en mogen gaan genieten hebben ons portie gehad vind ik. Allemaal de fingers crossed.....

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

8 weken. Hij is 4 weekjes te vroeg geboren.

Wij hopen ook dat de sonde niet hoeft.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dat word een spannende dag! Hoelang moet je wachten op de uitslag ?

13. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Geen idee. Hoop dat ze gelijk wat zeggen en anders wordt het pas 11 januari dan hebben we weer een afspraak maar ik neem aan dat als het niet goed is je eerder wat hoort.

8 weken ja dan klopt die 56 cm. Mijn zoontje was 5 weken te vroeg en idd een tijd lang een frummeltje en in 1 keer halen ze in.

14. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Wij zijn er achter gekomen dat Thijs in slaap valt met een rustig muziekje. In het ziekenhuis was ik even naar huis om even bij te komen. Toen we terug kwamen in het ziekenhuis hadden ze voor Thijs een rustig snoezel muziekje op gezet. Thuis via onze babyfoon kan je ook slaapmuziekjes afspelen en het werkt super goed!! Als hij onrustig is of word doen we een muziekje aan en je hoort hem gewoon afzakken. Super lekker!

15. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Dankjewel Edjéhra!

Ja lief he dat duimpje... Hij heeft geen speen, hij gebruikt continu zijn duim om in slaap te komen. Heel schattig!

Fijn dat het met je meisje beter gaat. Waar gaan jullie heen op vakantie?

16. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Duimen draaien hier!! Is toch helemaal niets voor die kleintjes :x...

Thijs ook continu bezig geweest met dokter, huisartsenpost en ziekenhuis. Eerst dat stomme abces, toen rs virus en nu die pseudokroep... 2016 word genieten hoor! Laat ze nu eens lekker baby zijn..

17. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Daar gaan we voor Women.... Hippo jij ook... 2016 wordt een heerlijk baby geniet zijn jaar... op onze hummels...!!!!!

18. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Idd Hippo ook! Die heeft heel wat voor der kiezen gehad, maar wat is kleine M sterk! ❤

19. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Zooo, ik heb weer een hoop gemist.

@Hippo: zielig dat je zoontje nog zoveel pijn heeft! Dan lijkt me drinken indd geen pretje!

@Women: wat een leuk mannetje heb je toch! En wat knap dat hij zijn duimpje al heeft gevonden :) Hier wordt voornamelijk op zijn vuistje gesabbeld, maar grote zus is ook een duimelotje, dus verwacht dat zl dat ook wel gaat worden.

@Werk: volgens mij mag ik als eerste aan de bak :D maandag 4 januari 2016 wordt mijn eerste werkdag! Voorlopig voor 2 daagjes in de week, lijkt me wel fijn om zo rustig te beginnen. Ik vind het wel spannend om zl weg te brengen (gaat dan samen met zijn zus naar de gastouder), maar heb er ook wel zin in om wat afwisseling in de weken te hebben. Ik heb nu soms het idee dat echt álle dagen hetzelfde zijn!

@Slapen overdag: Ik was al bang dat meneertje hier gruwelijk verwend was, maar er zijn dus nog meer kindjes die alleen wiegend en schommelend in slaap vallen ;) Als hij tijdens de voeding in slaapt valt, kan ik hem zo in bedje leggen. En in de kinderwagen (mama wandelen) slaapt hij ook heerlijk. Maar ik kan hem echt niet wakker in zijn bedje leggen.
    Muziekje gaat hier niet werken. Hij wordt juist heel snel wakker van geluid.

@Voorkeurshouding: zijn er nog meer kindjes met een voorkeurshouding? Hier een erg sterke voorkeur voor rechts. Links kan hij wel, zit niet vast ,maar vertikt hij echt. Ik vind het erg lastig om dingen te verzinnen waardoor hij voor lange tijd naar links kijkt. Je ziet de voorkeur ook al goed aan zijn hoofdje.

@Ritme: hier dus nog geen ritme qua slapen, maar dit is het ongeveer qua voeding.
    05:00 uur : bv
    09:00 uur : kv 150+5
    12:30 uur : bv
    16:00 uur : kv 150+5
    19:00 uur : bv

@Kerst: 1ste kerstdag gaan we naar mijn familie en 2de kerstdag naar mijn schoonfamilie. Pfft, zie wel een beetje er tegenop dat je zoveel mee moet nemen voor de kinderen en dat je niet helemaal aan je ritueeltjes van thuis kunt vasthouden. Nja, zal wel goedkomen.

Ik ga nog even teruglezen of ik nu overal op heb gereageerd ;)

20. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Dank je, ja goed he? Hij heeft eigenlijk alleen nog speen in de maxi cosi omdat hij dan niet bij zijn duim kan.

Ik herken je verhaal 100% over voorkeurshouding... Thijs heeft dit precies net zo. Niks werkt, hij is zo eigenwijs alscmaar kan. Licht van links, speelgoed van links, geluid van links maakt allemaal niet uit. Als ik hem naar links draai, protesteert hij of draait net zo hard weer terug. Nu duimt hij dus ook met rechts met slapen dus nou is het helemaal klaar. Word er echt niet blij van... Mijn dochter heeft door haar voorkeurshouding en afplatting een redressie helm gehad.. Dat wil ik dus met man en macht voorkomen. Maar hier ook wel ten einde raad.. Weet niet wat ik nog kan doen..

Deel Deze Pagina