Oooh hier precies hetzelfde indd! Hij kijkt liever naar de muur (rechts) dan naar zijn spelende zus (links) Ik leg hem nu veel op zijn buik (vindt ie vreselijk) en voed altijd in de andere arm. Maar dan nog ligt hij veel te veel op rechts!
Jep jep jep... Voorbeeld: ik heb boven zijn ledikant een nachtlampje. De 1e nacht in bed niet bij nagedacht en hij lag toch mooi naar dat lampje te kijken.. Maar op rechts! *sh*t!* volgende dag bedje anders op gemaakt... Maar precies wat je zegt, hij kijkt dan gewoon naar de spijlen van zijn bed. Grrrrr en zoals ik.al zei duimt hij nu ook met rechts... Pfff eerst volgende keer cb eis ik dat er wat gaat gebeuren. Fysio ofzo... Had het de 1e keer met bezoek al aangegeven maar toen moest ik het boekje over voorkeurshouding nog maar een keer door nemen want hij wou het er nog niet over hebben. Diezelfde niets nut is dusbij mijn dochter veel te laat geweest met actie ondernemen...
Oh, die voorkeurshoudingen zijn wel irritant he? R. had een voorkeur naar rechts volgens cb en we moesten hem meer op links leggen. Maar nu heb ik juist het idee dat hij vaker op links ligt dan op rechts. We zullen het de volgende keer maar vragen. R. was met 2 maanden al 58 cm en 5580 gram!! Wij gaan nu ook echt wel naar maat 62 toe... Gaat zo snel he? Hij begint ook al te babbelen en lekker veel te lachen. Normaal sliep hij niet zo goed overdag. Maar nu gewoon al 2 uur!! Ben helemaal verbaasd en weer even tijd voor het forum. Haha. Iedereen fijne kerstdagen!!
Hallo dames, sorry dat ik zo opeens in breek.. Een aantal van jullie ken ik al uit het zwangerschapsclubje van oktober ben uiteindelijk in sept bevallen en wilde aanhaken maar kwam er niet van. Ik zag t clubje toevallig staan weer en kwam even spieken en de voorkeurshouding triggerde me. Dl heeft het naar links en had ook een afplatting al (een flinke). Ben doorverwezen naar de fysio door het cb. 1x geweest naar een waar ik een zeer slecht gevoel bij had (ze moest van haar 24 u pdag op haar zij liggen dmv een kussen en knuffelen? Nee dat even niet..) dus dag erna overgestapt naar een fijne fysio. In 3 weekjes is de afplatting echt minder en wisselt ze meer af. Links is nog wel favoriet, zeker om te slapen.. Wat in het kort het advies is v fysio: op de niet voorkeurszij leggen aantal keer per dag (heb er een delta baby zij kussen voor), 10x per dag op buik en nog een aantal oefeningen. Kortom ik kan de fysio aanraden, je hebt geen verwijzing nodig en wordt 100% vergoed voor kindjes. Kan ik nog aanhaken bij jullie? Ik wil in ieder geval Hippo en Soraya sterkte wensen met de zorgen voor de kindjes en jullie fijne dagen wensen!
Hè LianneE wat leuk dat je weer aanschuift. Lekker aan het genieten? Goede tips van de voorkeurshouding... moet zeggen dat E.djéhra wel wat voorkeur heeft maar je geen verschil ziet door de bulten die zij op haar hoofd heeft. Even een vraagje aan jullie allen... Hoe hebben jullie kids gereageerd op de prikjes? E.djéhra heeft afgelopen dinsdag de eerste gehad en sinds die tijd huilen huilen huilen... winderig. Onrustig slecht drinken en amper slapen. Telkens lichte verhoging zo'n 37.7 a 37.8... Ze was zo'n lief en makkelijk meisje en nu is er niets mee te beginnen... Zo zielig. Iedereen gezellige dagen.....🎄
@prikjes: mn zokntje had ook die winderigheid, maar linkte het niet aan de inenting. Verder huilerig voor twee dagen. De eerste dag meer slapen, tweede dag onrustig. @kerstdagen: iedereen naar zn zin? Ik redelijk. Gisteren bij mn ouders bakkie gehaald, maar had een beetje last van hormonen en mn eerste was heel humeurig... vandaag naar schoonouders ook ff bakkie gedaan. Gisteren beetje meer mn best gedaan ol t koken en vandaag lunch met allemaal lekkere broodjes. Vorige week ookk uit eten geweest met mn man. Was erg gezellig maar wat heb ik mn zoontjes gemist! @voorkeushouding: merk dat mn zoontje ook erg graag naar rechts ligt vooral met slapen. In de wagen leg ik hem bewust op zn zij en ook als ik hem in de box leg let ik er op. Met inslapen in bed gaat altijd zn hoofd naar rechts. Maar als ik hem wakker maak kan hij heel anders liggen. Als ik naar zn hoofdje kijk is het niet raar gevormd. @slapen... pfff weer een slechte slaper erbij... overdag vaak alleen als ik met hem wandeken en anders kleine tukjes. Savonds/snachts wel redelijk goed. Van 19-22uur en dan van 23 uur tot uurtje of 4 a 5. En dan wordt hij wakker en wil die aandacht. Wordt niet wakker van de honger. @voeding: wij zitten op 2x 150 en 3 x120. Morgen wordt er weer eentje opgehoogd.onze tijden zijn 6-10-14-18-22 @oudere kindjes: zijn jullie soms ook bang dat jullie oudere kindjes het jongere kindje wat aan doet? Gaat niet express hoor, maar mn oudste kan zo lomp zijn...
Ow wat ik vergeet: Hoe gaat het met de zieke kindjes Sorraya spannend allemaal met je meissie @lianneE: welkom weer !
Lief dat je er naar vraagt.. Edjéhra is van het RS hersteld. Vandaag lijkt het ook beter te gaan met de reactie op de prikjes... Gelukkig. Donderdag d-day... Vind het heel spannend en ook wel eng..
De kerstdagen zijn anders verlopen dan gedacht. 1ste kerstdag lekker gebruncht met de kids. Savonds zouden wij een wild qourmet organiseren met de kids en opa en oma. De schoonfamilie zeg maar... allereerst nodigt schoonmama haar zus uit. Ok snap het wel eerste jaar alleen sneu maar overleg even... Want wij organiseren etc. Maar ok. Wel gezegt het dan bij hun thuis te doen want ik weet hoe het gaat. De 2 dames aan de pimpel worden dan wat luidruchtiger en ik de kids wakker en onrustig. Denk mooi daar als de kids naar bed gaan kan dat in alle rust. Dus de hele dag aan het snijden en prutsen.. om half 6 de boel weggebracht klaar om te beginnen.. maarrŕrrr E.djéhra was bere onrustig... krijsen en verhoging dus ik bleef thuis.. Was geen beginnen aan met E.djéhra en ik wilde dat iedereen het naar zijn zin had. Nou tegen het verkeerde been van schoonmama... ML heeft het nog geprobeerd uit te leggen maar mevrouw had de bokkenpruik op. Ml besloot thuis verder te qourmetten want hij vond het niet leuk zonder mij. De kids ook ni er t zeker omdat oma vervelend begon te doen. Dus ml verdeeld de qourmet en schoonmama brullen ... echt zo bizar... en ik maar lopen met E.djéhra. .. om 22.15 ook aan tafel gegaan want toen heeft ze het opgegeven... 2de kerstdag even naar vrienden. En savonds weer pret met de kleine dame. Ons kerstdiner stond om 22.30 op tafel.. wel lekker eendeborstfilet. Romantisch diner voor 2 want de grote Kids waren elders. Nou schoonmama is des duivels ik heb de kerst verpest.... het is zo'n rare ...... een bizarre kerst....
Wat een bizar verhaal! En balen dat alles zo uitliep maar ja logisch met een ukkie die niet lekker in dr vel zit! en ondertussen al wat gehoord van je schoonmoeder??? ik had dit jaar echt zo iets van: ok ik ga nergens eten en laat ook niemand mee eten. Bakkie doen vind ik genoeg. klaar! Verplichte gedoe allemaal!
Nope niets gehoord.... Zo jammer zo weinig begrip.. had ook spijt hoor dat wij het überhaupt zo zouden doen volgend jaar lekker met het eigen gezin!
@ voorkeurs houding, m heeft geen voor keurshouding, die draait zijn hoofd continu zelf, de oudste had het wel, de middelste twee hadden beiden beide geen voor keurshouding maar wel achter op het hoofd een kale plek van het liggen, dat heeft m ook niet. @ enting, m had er al twee moeten hebben maar beide keren had hij long ontsteking ( hij had vorige week de tweede enting moeten hebben of ja de eerste dan...) maar hij was niet lekker in orde dus afgebeld, afgelopen zondag naar de hap geweest en daar bleek hij een beginnende long ontsteking weer te hebben, de entingen gaan we pas doen als hij zich goed voelt. @ kerst, hier gelukkig Een heerlijke kerst gehad. Alleen schoonzus is boos ..... Ze heeft sinds februari een hond, en die hond bijt alle kleren van mijn dochter kapot, nu heb ik best wel veel merk kleding voor d'r kinderen.... zolang we het kunnen betalen.... Waarom niet ? Anyway nu heeft de hond al voor 350 euro aan kleren kapot gebeten, manlief vroeg haar dát beest voor kerst thuis te laten ( eten bij schoonmoeder) want er was al voor 350 euro kapot en het kerst setje wat ze nu aan had was ruim 100 euro en die wouden we liever niet kapot hebben, nou boos joh ! Hond zou niet mee komen was de bedoeling niet schoonmoeder had blijkbaar al op aangesproken en nu was ze teleurgesteld dat hij er ook mog over begon en ook dat bedrag moest noemen, ( we krijgen nooit wat vergoed van haar wij moeten onze kinderen maar oude kleren aan doen ) zij is kerst dus niet komen vieren, Het was er gelukkig niet minder gezellig van, we hebben het heerlijk gehad met de kinderen, @ soraya, balen zeg dat je schoonmoeder zo kribbig doet ! Mijn schoonmoeder zou het ook niet leuk vinden maar zich er gelukkig wel overheen zetten. @ lianneE welkom terug @ oudere kindjes, nee ik ben er niet bang voor, onze oudste twee zijn oud genoeg te weten dat ze voorzichtig moeten doen, onze derde van net 2 is soms wat over enthousiast en kust en knuffelt hard. Ze mag het graag stevig vast pakken, of hem zijn speen in de mond door drukkend als hij huilt, soms moet M er van huilen omdat ze te druk doet maar ja met vier kids.....dan is het drukker, zij moet leren zachtjes te doen en hij moet er mee leren omgaan ze schrikt altijd wel als ze merkt dat ze hem pijn heeft gedaan of hem heeft laten schrikken, dat wil ze namelijk helemaal niet ze wil echt heel Lief zijn voor hem.
Dit is bij mij voor het eerst dat een kind zo heftig reageert hoor. Normaal savonds wat koorts en zere beentjes dag daarna was het altijd weer over. Denk dat ze zo reageert omdat ze zo ziek is geweest en eigenlijk net pas weer beter was... Succes morgen..
Ach het arme ventje weer een beginnende longontsteking... ook weer een antibiotica? Heeft hij daar geen last van? Een van mijn kids had ook heel vaak een kuurtje vanwege oorontstekingen en die moest aan de probiotica ivm darmklachten door de antibiotica. Klinkt trouwens ook gezellig die schoonzus... grrrrrrrr
Ja hij heeft nu voor de vierde keer een kuurtje, over probiotica heeft nog geen dokter het gehad, Hij heeft er nog geen last van qua verschijnselen van de kuur, echt helpen lijkt het ook nog niet, Maarja dit is nog maar dag 3 dus het zal even in moeten werken Ja ik heb een hele fijne schoonzus 😂😂😂😂 ze is heel lief voor de kinderen en de kinderen zijn gelukkig dol op haar ..... En verder .... Vooral lekker oppervlakkig houden 😊
Hoihoi meiden! Wat een vervelende verhalen over (schoon)familie zeg Dat kan echt je Kerst verpesten, kan ik me voorstellen. Wij hebben gelukkig fijne dagen gehad. 2x gegeten bij familie. 1ste Kerstdag hoefden we alleen voor drankjes te zorgen en 2de voor een voorgerechtje. 's Avonds huilde zl helaas heel veel Hij moest het echt even verwerken (van beide kanten een grote & drukke familie). 's Nachts heeft hij ook heel veel gehuild, maar dan kon ik hem troosten zonder hem uit bedje te halen. Hij heeft tegenwoordig een kroeltje en natuurlijk zijn geliefde speentje! @inenting: zl heeft na zijn eerste prikjes heel veel geslapen, maar verder geen last gehad. Het was wel erg zielig om te zien, hij werd bijna paars van de schrik en huilde heel hard. Acccch! @Lianne: Welkom! En bedankt voor je tips wbt voorkeurshouding. Goed om te weten dat het betrekkelijk snel kan bijtrekken! Ik kan zo'n kussen van mijn zus gebruiken, dus ga ik zeker doen. En we leggen hem indd nu heel veel op zijn buikje. Ik merk ook echt dat hij sterker wordt! @oudere kindjes: onze dochter kan ook wat hardhandig zijn. Indd de speen bijna in zijn strot proppen of half over hem heen vallen als ze iets wil pakken ofzo. Gelukkig allemaal met goede bedoelingen, maar het blijft opletten!
Klinkt als gezellige dagen... Ja die prikkelverwerking van die kleintjes kan soms behoorlijk heftig zijn....