Ik heb zon mini monkey draagzak 4 in 1 te leen van een vriendin.. snap hem alleen nog niet helemaal haha... iemand ervaring mee. Want lijkt mij ook wel lekker. Momenteel is hij namelijk heel erg van: ik wil warmte voelen... Merk ook dat hij op zn rug liggen niet fijn vind... hebben hem in het begin vanwege misselijkheid op zn zij gelegd. ..
Mini monkey heb ik geen ervaring mee, ik draag alleen ergonomische en dat is de mini monkey niet dus ik kan je helaas niet helpen
Met de minimonkey heb ik ook geen ervaring helaas, Ivy wilt trouwens ook niet op haar rug liggen, ze slaapt op haar zij of buik.. Dan wel boven op mijn borst snachts want dat is de enige manier waarop ze slaapt haha
Wij hebben een Marsupi! Die is ergonomisch en werkt alleen met klittenband. Ideaal ding, ook voor 'new borns'. Hier ook een steeds onrustiger mannetje. Vooral 's avonds en begin van de nacht. 's Ochtends slaapt hij eigenlijk het best dag- en nacht snapt hij dus nog niet echt. @hippo: bedankt over je berichtje over BlijeIk. Begon me al een btje zorgen te maken! Waar slaapt jouw zoontje trouwens overdag? Volgens de zuster moest ik hem niet beneden leggen ivm drukke zus. Dan zou hij overprikkeld raken. Mja, zo'n friemel alleen op de bovenverdieping vind k ook nogal wat!
Marsupi is inderdaad een goede ergonomische, ik heb de kodaki Flip Onze zoon slaapt gewoon beneden in de box, bij mij in de draagzak of in de wandelwagen als we gewandeld hebben dan laat ik en daarin gewoon uit slapen De drukte tsja... Hij vind het fijn hij kan boven zijn rust juist niet vinden en als ik hem dan in de box leg vallen opeens zijn ogen dicht In het ziekenhuis hielden ze ook geen rekening met de overprikkeling van de baby's terwijl op de ic toch echt kindjes lagen die al heel wat mee gemaakt hebben en de kraamzorg bijvoorbeeld gezegd zou hebben zorg voor rust en regelmaat en dergelijke Overal piepjes van de pompen, overal ouders die hun kindje opzochten overal artsen en verplegers overal huilende baby's, nee daar was het 24 uur geluid om zich heen dus ik geloof er niet zo in wat ze zeggen haha ik vertrouw liever op mij zelf, zolang hij aangeeft het beneden fijner te vinden vind ik dat prima zodra hij naar 2/3 slaapjes per dag gaat zal ik hem steeds meer boven proberen te leggen
R. slaapt overdag ook gewoon beneden hoor. Lekker in de kinderwagen. In de ochtend slapen we na de laatste voeding nog even samen (dan leg ik hem van zijn wiegje even bij mij in bed op een voedingskussen). Vanochtend was de voeding om 6.55 en toen daarna zijn we nog even samen gaan tukken. Ik werd om half 9 wakker en ben toen gaan douchen en beneden eten. Dan ligt R. boven te slapen. Maar dan hou ik alle deuren open zodat ik hem hoor. Ik begin hier wel steeds meer vertrouwen in te krijgen. Ik heb trouwens een manduca draagzak. Die is ergonomisch. Maar van mijn schoonzus krijg ik nu een doek te leen om te kijken hoe dat mij bevalt. Opvallend genoeg is hij vandaag weer erg rustig. Dus misschien had hij gewoon één mindere dag. Gisteravond lekker in badje gedaan en toen bloot op bloot op mama. Dat vind hij heerlijk. Af en toe aan de borst en dan weer slapen. Hebben jullie wel eens biological nurturing geprobeerd?? Voor de dames die borstvoeding geven? Zo mooi! Het werkt hier! Ook al is het voor R. nog wel wat vermoeiend en moet ik hem wel helpen. Hij hapt dan zelf naar de tepel. zo mooi!
Met een manduca mag je ook uren dragen, daar heb je niet perse een draagdoek voor nodig, maar sommigen vinden een doek fijner dragen. Zelf vond de rekbare wel oke maar de geweven vond ik echt moeilijk, de Kodaki die ik nu heb is in 30 seconden om en hij zit dan heerlijk haha ik snap niet dat ik bij de derde pas over gegaan ben op draagzakken Fijn dat hij weer wat rustiger is M word steeds onrustiger, meer huilen overdag, hij hyperventileert vaak en heeft nog steeds een ademhaling van 100-120 ( normaal bij baby's is 40-50) erg snel dus nog, normaal ademhalen vind hij nog steeds erg moeilijk, En hij heeft veel onrust in zich, daarom extra blij met mijn zakkie haha
Wij hebben ook een Manduca klaarliggen. Bij dl vond ik die pas goed zitten toen ze iets groter was. Maar toen ook erg tevreden over. Makkelijk aan- en uitdoen is voor mij ook een voorwaarde; ben niet zo'n type die uren gaat oefenen met YouTube-filmpjes erbij Ik had nog nooit van biological nurturing gehoord, heb even gegoogled. Ziet er wel uit of je dat even moet oefenen, maar kan me voorstellen dat het rustgevend is voor moeder en kind! Ik voed eigenlijk alleen in de 'standaardhouding' (in je armen). Samen met de zuster nog wel de rugbyhouding en liggend geprobeerd, maar was niet aan mij besteed. Is het badderen bij jullie ook zo'n krijspartij? Hier vindt hij het aan- en uitkleden echt vreselijk. In het water zie je hem genieten, maakt hij helemaal lange beentjes, maar ja, ze zitten maar zo kort in het water he! Ik heb trouwens sinds een paar dagen enorm veel problemen met plassen!! M'n urine is 2x onderzocht, maar geen blaasontsteking. Nu denkt de vk aan verslapte bekkenbodemspieren. Dus volgende week naar de fysio. Echt vervelend, heb er veel buik- en rugpijn van en soms ook een enorme druk van onderen. Bijna alsof ik persweeen heb zeg maar. Herkenbaar voor iemand??
@edith ik heb sinds de vierde ook plas problemen, zelfs soms urine verlies bij lachen of niesen, ook pijn in buik en onderrug Ik denk dat ik een verzakking heb ik heb er onder ook echt een bal uit hangen, Maar dat had ik bij de derde ook dat is na 6 weken vanzelf over gegaan, dus ik wacht de laatste controle af en dan vraag ik de gyn even om te kijken als het dan nog niet vanzelf is over gegaan
Ooh pfft, ben blij dat het herkenbaar is voor je & dat het vanzelf is overgegaan. Echt een drama als zoiets simpels als plassen zoveel moeite kost! Ik heb geen urineverlies, maar krijg mijn blaas gewoon niet leeggeplast. Komt steeds in kleine beetjes. Ik dacht zelf ook al aan een verzakking indd. Ik ga nu steeds met laptop/boek/tijdschrift naar de wc om enigszins te kunnen ontspannen.
Dag dames! Heb jullie gevonden! Sunshine gefeliciteerd! Super zeg! Alles goed gegaan? Lekker genieten! Hier genieten we vol op! Mijn man was rest vd week vrij dus dat was/is heeel erg fijn en de kraamzorg is leuk en goed. Kleine man drinkt goed en slaapt goed en is super tevreden! Grote broer is ook super trots. Had ik niet durven dromen aangezien hij eerste instantie niet echt het besef had van de zwangerschap. Super tevreden hier dus!
Gevonden! Ik ben present! Heb mijn verhaal in ons andere forumonderwerp geplaatst.. Voor degene die het willen lezen.. Ik spring hier graag weer vers in! @Sunshine, gefeliciteerd meis! Genietze! En wat zijn er veel dames op 15-10-2015 bevallen zeg! @Verzakking.. Hier ook al bij fysio geweest.. Heb oefeningen gekregen om een totale verzakking te voorkomen! Teveel gedaan de eerste week. Voelde me toen goed.. Fysio gaf aan dat dit door de adrenaline komt.. Die vacuüm doet toch heel wat met je daar beneden hoor.. Je bekken krijgen geen kans om mee te werken en zijn "gekneusd".. Zo is het mij verteld! @Hechtingen.. Ben vanaf het moment dat ik kon zitten (nadat ruggenprik uitgewerkt was) Er gelijk op gaan zitten.. Ook op een harde stoel.. Moest wel over die pijngrens heen, maar het heeft me wel geholpen.. Iedere toiletgang sproeien (in ziekenhuis) en thuis iedere toiletgang met een lekker koud, goed nat washandje gedept en droog gemaakt! Is allemaal even een gedoe, maar heeft me wel resultaat gebracht.. Op dag 8 na de bevalling was knoopje er al vanzelf uit.. En waren de hechtingen op aan het lossen! Het is nu nog wel wat gevoelig, maar echt hinder ervan met zitten.. Nee! Gelukkig niet.. Heb nu meer last van mijn bekken.. Vooral als ik een stukje heb gewandeld of iets teveel gedaan heb.. Leuk om al die ervaringen en meningen te lezen.. Heerlijk, weer lekker m'n ei kwijt kunnen! Slaap lekker voor straks! Oowja.. Ik heb eventjes alles een beetje goed terug gelezen in ons andere onderwerp.. BEDANKT voor al jullie medeleven.. Lief dat er veel waren die aan me dachten.. Veel liefs!
hierbij mijn bevalling. Om 6.00 werd ik wakker van een menstruatiepijn die wat heftiger was dan ik eerder gevoeld had. Om 7.00 werd de pijn regelmatiger en ging hij over in harde buiken die ongeveer om de 10 à 15 minuten kwamen. Ik heb om 8.30 mijn zoontje naar school gebracht en nog snel even boodschappen gedaan. In de supermarkt merkte ik dat mijn harde buiken krachtiger werden en regelmatiger. Om 10.30 kwamen weeën om de 7 à 8 minuten en om 12.00 om de 5 minuten. De vk is langs geweest om 12.30 en ik had toen al 5 cm ontsluiting. Al snel waren de weeën krachtig en moeilijker op te vangen omdat ik ook rugweeën had die ongeveer om de 3 minuten kwamen vanaf 13.30. Om 14.45 was de verloskundige terug en zat ik op 8 cm. Ze heeft om 15.10 mijn vliezen gebroken en na 3 persweeën was ze er al om 15.21. Net als bij mijn zoon een super snelle bevalling dus zonder hechtingen e.d.
Fijn dat het eigenlijk zo goed is gegaan.. Leuk al die verschillende ervaringen te lezen! Wat is haar naam? Of maak je dat liever niet bekend? Genietze!