Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Poeh, ben jaloers op jouw nachten :$ Lekker hoor!

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

Sterkte Hippo en Sorraya.. inderdaad veel zorgen voor jullie :(

gisteren met de dl naar de oogarts geweest, alles was goed (zat ws een stofje / haartje in haar oog op het cb.. dus...) maar was wel heel zielig met druppelen, ze vond het vreselijk.

verder is ze heel vrolijk en rolt ook op haar zij. laatste voeding is rond 20.00 en eerste dan tussen 7.00 en 8.00. slaapt ong. van 21.30 tot 7.00. heb dus ook niks te klagen :)

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hier te vroeg gejuicht. Vannacht was het half 5. Bleghhhh.
    Overdag doet R. wel erg weinig slapen. Maar ach, heb liever dat de nachten goed gaan.

Vandaag is hij een dagje extra naar KDV. Mijn man heeft zijn schouder uit de kom en mag hem niet eens tillen! Moet dus ook alles zelf doen.
    Maar ach, we mogen niet zeuren. Kan niet wachten om hem straks weer op te halen.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier afgelopen nacht een enorm beroerde nacht met M, zo hebben we hem nog nooit gezien,

Vandaag kwam er opeens allemaal rotzooi uit beide oren, kereltje heeft nu Loopoor aan beide kanten, oorontsteking dus, geen wonder dat hij zo aan het krijsen was.

Gister zijn we met de oudste drie naar de efteling geweest, super gezellige dag, de oudste is in de python geweest, en de (een na) jongste in de bobslee, ze keken hun ogen uit en de dag vloog voorbij :D

5. Pitahaya

Ach wat heerlijk, lekker naar de efteling.

Moet je voor die oorontsteking niet langs de huisarts?

Ik moet maandag weer met R naar het consultatiebureau. Dan krijgt hij weer prikjes. Klopt het dat je daarna een maand mag overslaan en met 5 maanden dus niet hoeft?

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Onze twee dochters hebben met regelmaat een oor ontsteking
    Onze eerste dochter heeft 3 jaar lang geperforeerde trommelvliezen gehad

Oorontsteking bij de huisarts gaat ongeveer zo " lampje bij, ja dit is een oorontsteking over een paar dagen moet het beter worden fijne dag nog "

Bij veel en vaak oor ontsteking wel komen ivm verwijzing voor kno arts / buisjes

Maar een belletje dat het in zijn dossier komt is voldoende,

En gelukkig heeft hij nu geen pijn meer omdat het "loopt"

Hoe het met de prikjes zit weet ik eigenlijk niet eens meer, volgens mij is het pas weer met 11 maanden ? M heeft nog geen 1 vaccinatie gehad, elke keer verhoging of koorts waarmee ze het niet aandurven om hem te een enting te geven.

7. Pitahaya

Oh, jeetje zeg... Hoe kun je aan kindjes merken dat ze oorontsteking hebben als ze nog niet kunnen praten?

Ik heb even opgezocht en bij ons is het zo:
    Bezoeken aan het consultatiebureau

Dus nu volgende week heen en dan pas met 6 maanden weer. Heerlijk!

Pfff, gaat hier niet lekker. Ik heb de laatste weken veel hartkloppingen, nerveus gevoel, slaat op darmen (diarree), slecht slapen, snel afvallen... Ik heb nu de huisarts gebeld en ga er maandag naartoe. Wat kan dat toch zijn? Stress? Huisarts zal wel niks doen denk ik?

8. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Lieve allemaal, vandaag heeft Edjéhra de ct botscan gehad. Na een positief telefoontje gisterenavond van de arts dat ze toch aan verkalkte cefaal hematomen dachten gingen wij in een euforische stemming die kant op. Vanavond de uitslag gehad. Helaas geen verkalkte cefaal hematomen. Er zijn afwijkingen gezien in het hersenbot. Wat het is weten ze niet hiervoor zal weer meer onderzoek noodzakelijk zijn. As vrijdag hebben we een afspraak met de oncoloog en neurochirurg dan zal het verdere beleid besproken worden. Ook zullen er onderzoeken als bloed en urine plaatsvinden. De biops zal ws ook plaatsvinden maar dat horen we vrijdag allemaal. Wederom een uitsluiting van wat het niet is. We gaan verder met de zoektocht naar wat het wel is.

Morgen ga ik bijleren voor nu verwerken....

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @pita ik heb twee dochters die regelmatig oorontsteking hebben en eigenlijk merk je het alleen maar aan slecht slapen slecht eten en drinken ( slikken doet immers pijn aan de oren) en naar het oor grijpen, ik heb er wel eens overheen gekeken dat ze mopperig en moeilijk waren en zo opeens een loop oor hadden zodat je opeens denkt ooooooh dat was het dus !

Ik denk dat jij je moet laten controleren op een te snel werkende schildklier, Schildklier klachten, welke komen het meest voor? | Mens en Gezondheid: Diversen

Even door scrollen naar de klachtenlijst van een te snel werkende schildklier,

Het hoeft het niet te zijn maar er komen wel een aantal klachten overeen dus ik zou dat voor de zekerheid getest willen hebben.

@sorraya wat een onzekerheid weer :( vind het zo erg voor jullie ! Ik blijf duimen voor jullie en jullie mooie meisje

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    al een tijdje niks geschreven maar wel meegelezen.

@Sorraya: pffff heerlijk die onzekerheid! nog steeds niet weten wat het is. Om gek van te worden zeg! Ik denk aan je!!!!

@CB: ik hoef ook weer pas met zes maanden er heen. Jippie! Alhoewel ze bij mij het hele personeel vervangen hebben. Zijn nu hele aardige mensen die minder opdringerig zijn. En je echt advies geven ipv je iets te verplichten!

@Hippo"hoe gaat het met de oorontsteking??? Zo pijnlijk! zo zielig voor zon ukkie!

@Pitahaya: al bij de dokter geweest voor jezelf????

@hier: mijn jongste sliep de afgelopen week slecht. Had jullie al verteld dat hij eczeem had maar dat het nog niet echt jeukte. Maar helaas is dat deze week dan toch wel begonnen. Echt dikke vette kwakken eczeem zie je zitten over heel zijn buik en rug. Gisteren naar de dokter geweest. Zwaardere hormonenzalf mee gekregen en een vettere zalf. Nu een week aankijken en dan weer terug. ZIjn ook fotos gemaakt voor de dermatoloog. en om te kijken of het verbeterd.
    Zag na een dag gebruik van de nieuwe zalfen al weer mn oude ventje terug. Was weer vrolijker, huilde minder...

Oudste heeft nu echt afscheid genomen van de psz. Was leuk gingen ook nog 2 andere kindjes weg. dus allemaal trakteren :) IIk had bootjes gevouwen met een vlaggetje er op en een ontbijtkoekje er in.

11. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @Melovekane: Wist indd dat je kindje eczeem had/heeft. Wat sneu dat het zo verslechterd is! Heeft het te maken met de hapjes? Of was je nog niet begonnen? Krabt hij zichzelf al? Grote zus kreeg rond de 4 maanden ook eczeem en is 2 jaar later nog niet weg :( Vandaar dat ik bij broertje nog maar even wacht...

@Sorraya: weet even niet meer te zeggen dan "Sterkte!!" Ik leef met jullie mee hoor!

@Pita: wat een vervelende klachten zeg :( Ik dacht ook meteen aan stress, maar die symptomen horen indd ook bij een te snel werkende schildklier. Je hoort vaker dat die na een zwangerschap wat ontregeld is. Kwestie van even bloed laten prikken!

@hier: uiteindelijk toch Nutramigen-voeding van de huisarts voorgeschreven gekregen. Dit is voeding voor kma-kindjes. We weten niet zeker of broertje dit heeft, maar hij ging steeds onrustiger drinken (huilen, kronkelen, paniek in de oogjes), ziet heel rood en voelt warm, slaapt slecht... Ik had er al eerder om gevraagd, maar toen werd ik niet geloofd! Grrrr! Mja, nu zijn de darmpjes volop aan het wennen (huilen, persen, onrustig slapen) en dan hopelijk verbetering! Drinken gaat iig al rustiger! Helaas betekent dat ook volledig afbouwen vd borstvoeding. Toch jammer hoor!

12. Pitahaya

waarom betekend dat volledig afbouwen van de borstvoeding? Je kunt toch zelf ook geen koemelk eten/drinken of wil je dat niet?

Gisteren naar cb geweest. R. is nu 65 cm en 7280 gram! Wow! Lekker gegroeid dus weer. Hij zit nu iets onder het +1 lijntje.

Verder ben ik zelf ook naar de huisarts geweest. En zij denkt ook aan een te snel werkende schildklier. Ik moet nu bloed laten prikken. Hopelijk is dat het niet want dan moet ik aan de medicijnen en dan misschien stoppen met borstvoeding>? Hoop het niet. Maar we wachten af.

13. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @cb: Oeps, broertje weegt al 8,4 kg bij 64,5 kg!! Een echte beer dus :D Zie fotootje hieronder. Hij is nu supermoe van zijn prikjes! Lekker rustig middagje voor mama dus, haha! Afgelopen 2 nachten heeft hij ein-de-lijk weer eens doorgeslapen, dus de nieuwe voeding lijkt te werken!

@Pita: ik was al een eindje afgebouwd, omdat meneer overdag niet live wil drinken (flesje is makkelijker he :) ). Daarom combineerde ik met kv. Ik heb helaas (zeker als ik thuis ben niet) geen tijd om alle voedingen te kolven.
    Heb je al bloed geprikt? Hopelijk is dat de oorzaak, kun je tenminste iets aan doen! Geen idee of dit effect heeft op de bv trouwens! Hoop het niet voor je...

Heerlijk voorjaarsweertje he!! Ik ben gelijk online aan het kijken voor voorjaarskleding :D Ik moet nog 'maar' 2 kg eraf en het buikje moet nog strakker, maar ben op de goede weg!

@haartjes: hebben jullie kindjes nog een volle haardos? Hier vind ik steeds meer in zijn bedje ;) het wordt ook steeds lichter. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

Bijgevoegde bestanden:

14. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Wat een heerlijk koppie Edith... en wat een beer...wat fijn dat de voeding aanslaat.
    E. was laatst 5730 gram en 59 cm.. een klein moppie met een grote bos haar die niet uitvalt.. gelukkig want dan zie je die gekke bulten niet😊
    E is afgelopen weekend zo ziek geweest. Hoge koorts zo zielig.. nu blijft ze rond de 37.5 drinkt Max 100 ml per fles en is snotverkouden. Dus luuf, neusspray en uitje naast het bed en 2 keer per dag goed doorspoelen met een fysiologische zoutoplossing.

Mijn haar valt wel uit nu met bossen grrrrr. Hoe is dat bij jullie?

Hoe gaat het met jou Pita? En Hippo Hoe is het met de kleine man? De griepepidemie doorstaan?

Morgen gaan wij weer naar Nijmegen. Dan zaterdag eens ff lekker zwemmen met de kleine mannen die hebben echt even onze onverdeelde aandacht nodig. Zondag tijd voor ons samen. Lekker restaurantje besproken.

Verder weer volop aan het werk en dat vergt met alle zorgen een hele hoop energie. Lig vaak savonds al om 21.30 op.de bank te slapen.. Zo gezellig....
    De andere werkende mama's al helemaal gewend aan het nieuwe ritme?

Bijgevoegde bestanden:

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Succes vandaag sorraya

Kleine man hier nog steeds ziek, last van de longen, hij krijgt 200 Mg prednison per dag voor 6 weken. Even de ontsteking eronder proberen te krijgen

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Zoooo hier terug van een midweekje Landal. Heel gezellig gehad maar de nachten waren wel slopend. Beide kids niet echt goed geslapen. maar overdag lekker gezwommen, indoorspeeltuin en lekker in de bossen gewandeld.

@eczeem: hapjes nog niet echt mee begonnen. Hebben van de week toevallig wel een keer wortel laten proeven.
    maar daar ligt het niet aan. HIj schuurt meer. Zijn rug en buik zijn gelukkig door de zalf heel wat beter geworden. Maar nu wordt zijn hoofdje steeds roder :(

@Edith: wat doe jij verder met de eczeem?
    En hoe gaat het met de voeding? wat een lief beertje heb jij zeg! ziet er goed uit!!

@Haartjes: nou hier is veel haar weg. Op zijn achterhoofd echt een hele kale plek. en in zn nek wat langer haar. Het ziet er niet uit haha. terwijl hij eerst heel veel haar had.
    Bij mij zelf is de haaruitval gelukkig opgehouden!!!

@sorraya: hoe ging het vandaag?!
    wel even een lekker weekend voor de boeg qua activiteiten :)

@Hippo: aaah wat sneu! hoe gaat het nu?!?!

17. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    We zijn weer terug uit Nijmegen. Er is urine afgenomen en bloed en dat was zo zielig.... hebben de ct scan gezien. Er zitten afwijkingen in het beenmerg maar niet alleen bij de 2 bulten ook in het voorhoofd. Er wordt een biopt genomen. Woensdag wordt E. Opgenomen en donderdag vind de biopt plaats. Als alles goed gaan mag ze savonds weer naar huis en anders vrijdag. Dan duurt het nog zo'n 2 weken voordat de uitslag er is. Ook zijn er foto's gemaakt voor de klinisch geneticus omdat zowel haar boven armen als de bovenbeentjes te kort lijken. Al met al nog 3 weken spanning en dan weten we meer. Dat het niet goed is dat is nu duidelijk maar de biops zal moeten uitwijzen of het om iets kwaadaardigs gaat of mogelijk een botziekte. De afwijkingen die zijn geconstateerd heeft men niet eerder gezien dat maakt het des te moeilijk.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

:( heftig zeg ! Veel sterkte

19. Pitahaya

Jemig Sorraya, ik vond dat zo heftig voor jou en voor jullie en voor je kleine meisje. Hoe doe jij het ? Kun je je nog wel concentreren op het werk enzo?

Ik heb nog steeds niet bloedgeprikt. Dat prikpunt is zo druk en je mag maar een half uur prikken. Heb daar echt geen zin in om daar met R in de drukte te staan. Mja, moet wel even heen.

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Sorraya: jeetje wat een verhaal weer zeg!!! Is weer afwachten! dikke knuffel!!!!hou je taai!

@Pitahaya: oja dat ken ik. IK ga altijd al te vroeg er heen. soms zitten ze al eerder en dan kan je gelijk.

Deel Deze Pagina