wij zijn nu begonnen ja, het gaat nog niet denderend, hij pakt het wel vast als we het voor zijn neus houden, maar het is meer fijn knijpen wat hij doet, maar mijn ervaring met de andere twee is dat het na een weken fijn knijpen vanzelf toch naar de mond ging, en van daaruit kwam het proeven en kauwen en slikken en met 8 maand konden ze beiden volledig met de pot mee eten ( op vlees na ) vlees was vaak gekookte kip ofzo dat heel goed ging. ( de eerste kreeg potjes dus vandaar dat ik zeg de andere twee haha )
Door jullie verhalen vanavond toch maar eens een paar boontjes in zl handje gegeven. Het ging direct in zijn mondje Veel vieze gezichten, ontzettend veel kwijl en kokhalzen, maar wel trappelende beentjes en enthousiaste geluidjes. Echt leuk! Hij genoot zichtbaar. Nu weer even een paar dagen niks om rustig op te bouwen. Zijn er al meer kindjes met een tandje? Broertje heeft onderin 1 streepje, je ziet precies het tandje eronder zitten, maar is nog niet door zeg maar. Best vroeg, de oudste kreeg pas met 8 maanden haar eerste tand!
@Pita: ik zou het iedere dag weer aanbieden. Dan went het vanzelf voor hem! Ik snap dat het een beetje tegenvalt voor je! Zeker bij een eerste kindje is het zo'n mijlpaal! @Lianne: gezellig dat je weer meekletst. Mooi schema hebben jullie! Ze eet al goed mee! @Melovekane: ik heb begrepen dat je echt heeeeel veel moet smeren met hormoonzalf voordat de groei er onder lijdt. En als hij gewoon blijft groeien, zou ik me geen zorgen maken hoor!
Pff, het gaat hier niet lekker. Vooral met mij dan. Grappig dat we nu natuurlijk automatisch meer over onze kinderen praten en niet meer zo over ons zelf. Haha. Dacht ik in eens aan. Maar ik ben zo enorm moe! Gisteravond weer sport gedaan, pilates. Voor de eerste keer weer! Wil dit nu elke dinsdag gaan doen. Voelde zo lekker. Had zo veel energie daarna. Maar vandaag.... zo'n algehele vermoeidheid en zelfs mijn arm optillen kost al teveel energie. Heb vanochtend ook mijn schildklier pil genomen voor de eerste keer. Ben benieuwd of dat wat doet. Zit echt niet lekker in mijn hum. Vandaag vrij (normaal werk ik woensdag) maar deze week op donderdag, vrijdag en zaterdag (normaal vrijdag vrij). Maar ik moet nu niet werken maar heb drie dagen cursus. De cursus is in Doorn, dat is mega ver rijden voor mij dus ik slaap ook nog 1 nacht in een hotel. Die andere nacht slaap ik thuis. Had zo'n zin in de cursus toen ik mij 2 maanden terug ervoor opgaf, maar zit er nu zo erg tegenop. Heb gewoon de energie niet. Vind het spannend over wanneer ik moet kolven en zo en hoe dat gaat en voor het eerst een nacht slapen zonder R. ook nog. Vind het echt moeilijk. Misschien denken jullie van stel je niet zo aan joh, maar ik kan er bijna wel om huilen. Die vermoeidheid en dat lijf wat niet mee werkt en dan zo'n intensieve cursus. Ik kan het eigenlijk gewoon niet aan. Baal er echt van. Zou zo graag willen dat ik mij weer beter ga voelen. Met R. gaat het wel goed. Ik vind hem de laatste tijd wat meer mopperen, maar hij is opzich verder nog steeds vrolijk hoor. We hebben als tweede hapje courgette geprobeerd. Dat ging al een stuk beter. Zowel rapley (al ging dat moeizaam) als met een lepeltje. Ik denk dat hij misschien wel paar stukjes heeft binnengekregen maar het meeste ging er met het tongetje weer terug uit zeg maar. Doen jullie kindjes dat ook? Vanmiddag wil ik even naar buiten maar veel lopen gaat hem niet worden. Pfff... Gisteren heb ik met hem in de tuin gezeten. We zaten op de lijn. Mama net in de zon en R. net in de schaduw in de wipper. Haha. Was lekker. Maar moet ook nog zoveel was doen en het huis opruimen en nu nog douchen en boodschappen doen en koken. Sorry, zit mezelf echt enorm in de weg.
Wauw dames ik hoop niet dat jullie mij vergeten zijn ik ben zo slecht geworden in het onderhouden van dit topic!! Tis natuurlijk ook veel te veel om allemaal terug te lezen dus ik ga het nu proberen bij te houden Hoe gaat het met jullie? En de beebs Hier is J. Ondertussen ruim 6 maanden, hij doet het hartstikke goed!
Ik herken mezelf wel in jouw vermoeidheidsverhaal, ben daardoor in een vicieuze cirkel terecht gekomen, te moe om te sporten maar van sporten krijg je energie. Zelfs wandelen met de wagen doe ik niet meer uitgebreid, lig nu trouwens ook al plat. Vervelend dat je je zo voelt @Pita, misschien zijn er manieren om elkaar wat te stimuleren en motiveren. Wel fijn dat Pilates zo fijn was dan kan je dat gevoel aanhouden. En waarschijnlijk als je die cursus doet, valt het misschien wel mee! Dat de enthousiasme weer terug komt. Ik doe zelf nu 2 thuisstudies & die is ook op de achtergrond terecht gekomen door de vermoeidheid en een kort ziektebed + overlijden van m'n opa. Hoop het snel op te pakken omdat ik het wel leuk vind!!
Hè pita wat naar dat je je zo slecht voelt. Het is ook veel thuis je werk de kleine en dan ook nog een cursus... en natuurlijk je lichamelijk gestel. Misschien is het juist wel lekker even weg even wat anders. Hoop dat je er toch energie van gaat krijgen. @ tandjes hier geen tandje in aantocht wel veel heel veel kwijlen en op alles kauwen. @ eten Edjéhra is gek op worteltjes. Maar weer gestopt met de rijstebloem raakte helemaal verstopt met witte ontlasting... eten is en blijft lastig net als eerste flesje 70 ml. Vandaag vrij morgen een feestje de ben ik 25 jaar in dienst pfffff wordt oud😂😂😂😂😂
Haha Sorraya..! Ik zat te denken he, is je dochter al bij Idols geweest? althans op tv? ik zat gisteren een stukje te kijken. Dingen op basis van wortel hier ook favoriet. Ze lust alles tot nu toe. Op vakantie hadden we potjes mee en zo'n 200 ding gaat gewoon op. Gefeliciteerd met je jubileum! Ze heeft net een sprong gehad en kan opeens allemaal dingen. Alles wordt gegraaid en gegrepen, ze gooit dingen op de grond vanuit de box/stoel en ze vindt haar eigen spiegelbeeld geweeeldig Pita, vervelend. Kan ook hormonaal zijn he.. je hormonen hebben 9 maanden nodig om weer in balans te komen en zolang je borstvoeding geeft blijven ze 'anders'. Ik merkte echt verschil toen ik gestopt was in mijn humeur en gevoelens. (verder bedoel ik hier niks mee hoor, zeker niet dat je moet stoppen ofzo maar gewoon ter kennisgeving ).
@Pita: ohh herken het helemaal hoor! hier ook sommige dagen zo moe en zon kort lontje! niet gezellig. kan soms overal om janken. maar andere dagen ook weer veel lol. Ligt er ook vaak aan hoe vroeg mijn oudste wakker is. denk idd dat hormonen een grote rol spelen. Ik heb soms ook echt helemaal nergens zin in. Neem mij van alles voor maar doe het dan niet... Als ik kan zitten ga ik liever zitten haha @Hapjes: ik gisteren courgette met aardappel gemaakt voor mn zoontje. Vandaag gegeven vind hij het helemaal niks. Denk te veel aardappel. Pak ik een knijppakje met wortel en appel van de jumbo kan hij er geen genoeg van krijgen!! hij werd boos toen ik stopte haha. Zo gelachen! Ik probeer van alles. Maak het het liefst zelf. Maar soms ook wel eens een potje ( heb een keer een hele doos met allemaal producten van de jumbo gewonnen) @Tandjes hier nog niks te zien! @eczeem: gesprek bij verpleegkundige gehad. was een heel fijn gesprek. Ze heeft mij ook duidelijke gemaakt dat de hoeveelheid die ik smeer echt geen invloed op zijn groei hormoon heeft. @Lianne: wat vet van dat sprongetje! leuk dat ze dan ineens allemaal andere dingen doet
Haha melovekane, mijn dochter vindt potjes ook lekkerder dan mijn eigen hapjes.. lekker dankbaar he haha! ik denk dat het komt omdat die helemaal glad zijn. ik wissel het nu een beetje af gisteren is ze begonnen met echt bewust omrollen van rug naar buik en was ik ook een keer op tijd om te filmen (normaal doet ze het altijd net als ik even de kamer uit loop hihi).
Hè LianneE vorige week was ze te zien.. ik ook hahahahah. Nou als ik zo het programma zie dan ben ik toch blij dat ze niet door is wat een balle programma is dat geworden zeg... Gisteren mijn jubileum feestje gehad. Zo verwend echt leuk. Was wel helemaal brak. Manlief was 2 dagen weg voor zijn werk en Edjéhra werd donderdag ziek. Hoge koorts en ik vermoed barstende hoofdpijn dat had mijn ene zoon maandag en dinsdag ook en nu ligt de andere op de bank.... Edjéhra wilde niets alleen huilen en dan op de schoot in slaap rechtop en zodra ik haar neerlegde was het brullen. Uiteindelijk om half 5 op de bank gaan zitten ingebouwd met kussens en zo tot half 7 mijn ogen dicht gehad en tja toen de auto in... ramen open en heeel veeeel koffie. Wat ben ik brak nu. Gelukkig voelde ze zich gisterenavond wat beter en heeft ze vannacht in haar bedje geslapen... en nu zoonlief... Pffff wie volgt. ... En Pita Hoe was de cursus? Lekkere vakantie gehad LianneE? Prachtig weer zag ik... knap je zo van op..
Is iedereen weer beter ondertussen Sorraya? Hier gaat het weer wat beter. Eet ook zelf weer wat gezonder want had mega last van eetbuien. Dat helpt natuurlijk ook niet echt mee. De cursus was erg interessant! Maar ben ook weer blij om lekker thuis bij mijn mannetje te zijn. Ik heb steeds het idee dat er een menstruatie zit aan te komen maar het lijkt niet door te zetten. Zo vervelend! Nou, de eerste hapjes bij R. waren een ramp. Hij moest spugen en alles ging eruit. Hij vond het niks. Maar naar mate we steeds vaker oefenen gaat het steeds beter. Nu zelfs zo dat hij gisteren boos werd toen het hapje op was! Ik had 1 zo'n ijsblokje gegeven (uit de vriezer) en wat losse stukjes pompoen. Hoeveel moet je geven? Vind dat wel lastig hoor. Want hij kwam daarna later voor de borst waardoor ik over de dag gezien maar 4 voedingen heb gegeven! Is dat niet te weinig? Tot 10 maanden moet een voeding toch nog geen fles/borst gaan vervangen? Dus ik wil echt mijn 5 keer borstvoeding op de dag voorlopig blijven geven. Dan maar voortaan eerst borst aanbieden en meteen daarna het hapje? Of zit het buikje dan helemaal vol? Vind dit erg lastig! Hoeveel fles/borstmomenten hebben jullie op een dag?
Hè Pita wat fijn dat het beter gaat... leuk dat de cursus interessant was vaak moet je het gewoon doen en dan valt het 100% mee. Ik zou de voeding na de warme hap doen. Als hij gewend is aan de groentehandel dan komt de fruithap eraan en tegenwoordig mogen die kleintjes vanaf 6 mnd een korstje brood. Wat je aanbiedt vervangt uiteindelijk 1 voeding maar met de borst geef je gewoon op verzoek. Vanaf 6 maanden heeft de kleine wel lichamelijk behoefte aan ander soortig voedsel dan de melk. Hier gaat het minder. Edjéhra is gisteren opgenomen. Al 3 nachten brullen, diarree, spugen en voeding weigeren... sinds gisteren aan de sonde waarbij ze 50 ml ors per uur krijgt. Vanmorgen een klein flesje voeding gehad en daarna ging het weer mis... krijgt hoge dosis paracetamol en ws straks als het zo blijft diclofenac. Het meisje is op zo moe en wij vermoeden dat ze pijn heeft. Brult vanuit het niets.... Zo sneu.....
@sorraya: hoe hou je Het allemaal goed vol zeg? Al die tegenslagen! Ik vind het zo knap. Hoe gaat t nu met haar? En waar denk je dat ze pijn heeft? @voeding. Ik geen vier kee 180/6 en in de laatste fles wat rijstebloem. Verder laat ik hem wel eens sabbelen op een broodkorst. Dit vind hij heerlijk! Merkte al een paar keerdat hij erg boos werd als ik voor zn neus brood aan het eten was. Dus ik gaf een korst. Nou helemaal happy haha. Hapjes gaan hier ook beter. Had van de week een potje van de jumbo na gemaakt. Wortel en appel. Allebei koken. Dan fijn malen me een klein beetje banaan ee bij. Heeeerlijk vind hij het! Maar bij ons vervangt het dus nog geen maaltijd. Vind het ook erg lastig om het een beetje op dezelfde tijden te geven. En wannneer. Ik lees veel dat je het niet vlak voor een voeding moet doen maar bv er gelijk na of tussen in. Verder gaat het hier zn gangetje. Ben zelf vandaag wel al heel de dag echt moe...
Goedemorgen Melovekane. ... Gisteren heeft Edjéhra geen voeding meer gehad alleen ors. Ontzettend veel buikkrampen dus brullen brullen brullen. Op een gegeven moment is ze zo moe dat ze echt oververmoeid is. Vannacht goed geslapen en de hele nacht aan de ors. Kletsnat vanmorgen. . Om half 8 90 cc melk gehad en nu maar duimen dat het hele riedeltje niet opnieuw begint. Wij hebben het idee dat er iets in haar buikje niet helemaal goed is. Blijft de voeding zitten en geen krampen spugen of diarree dan vandaag naar huis. Donderdag naar Nijmegen. . Nou het volhouden is flink met mijn man praten samen doen elkaar wegsturen als het te veel wordt en zo nu en dan een potje brullen hahahaha. Heb jij last van voorjaarsmoeheid? ? Fijne dag allemaal
Jeetje Sorraya. Lijkt mij echt ontzettend moeilijk. Vooral ook omdat je ook nog werkt en andere kindjes hebt.... Pfff. Veel sterkte meis! Ik hoop dat je beep snel weer beter word. Voorjaarvermoeidheid.... hihi, daar heb ik wel last van ja. Of het is die schildklier natuurlijk. Maar vandaag voel ik mij weer meer dan brak. Bleghhh. Mijn voorraad borstvoeding uit de vriezer is enorm aan het slinken. Maar ik krijg het niet bijgekolfd. Dan zou ik echt meer moeten kolven. Maar ik wil ook niet dat hij iets anders krijgt dan borstvoeding. Dus moet toch echt maar die energie vinden. Vanochtend dacht ik dus: Ik geef 1 borst en dan de andere kolf ik af. Maar na een half uur aan 1 borst lurken bleef meneer ontevreden. Het was gewoon niet genoeg. Dus toch ook maar andere borst gegeven en dus kon ik niet meer kolven. Gaat niet echt de goede kant op zo dus.
Ohh wat een ellende weer Sorraya veel sterkte voor jullie!! Pita, op het cb geven ze aan va 6 mnden 3 a 4 voedingen per dag en 500-700 melk. Dat is wel minder. Het vervangt dus al eerder dan 10 maanden (volgens mij is het 6 maanden die grens). Je moet het natuurlijk zelf weten hoe je het doet, maar zal even mijn schema geven: 7.00 fles 9.15 fruit 1,5 stuk (ca 200 gr) 11.00 fles 12.30 brood zonder korst (die snapt ze nog niet) 15.00 fles 18.00 avondeten (150/200 gram, aardappel, rijst of pasta met groente en soms vlees of vis) 19.00 fles Ze krijgt nu 4x150/5 en gaat denk ik binnenkort naar 3 flessen. Naarmate de bijvoeding toeneemt wordt melk minder. Ze hebben ook stoffen nodig uit bijvoeding va 6 maanden. Je hoort wel eens dat bv minder wordt maar hopelijk kan je doorgaan zolang je wil.. Succes!
Het is en blijft lastig met die kleintjes.. volg je gevoel en misschien kan je juist 4 voedingen geven en de 5de kolven?? Vandaag heeft Edjéhra al 200 gedronken en het blijft erin joepie.... Ze heeft zelf net de sonde eruit getrokken is er klaar mee denk ik. Zo maar eens voorstellen om huiswaarts te gaan. Aansterken kan thuis... en dan kan ik idd naar mijn andere schatjes....
Dat is ook een goed idee Sorraya! De 5e voeding kolven. Misschien moet ik dat maar proberen. Net naar CB geweest: Lengte : 68.5 cm en gewicht : 7840 gram. Zowel in lengte als in gewicht zit hij precies op de gemiddelde lijn. Hij is dus wel wat afgebogen in beide maar neem aan dat dat niet zo erg is? Ze zei er niks over in ieder geval. Sorraya, ik hoop dat jullie naar huis mogen!!