Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Een wandelwagen lopen ze ook voor de lol achter ;) het maakt voor een kind niet uit dat het al (een beetje) kan lopen, vaak zit er ook leuke dingetjes aan waar ze aan kunnen friemelen en frubbelen

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Wat een goed nieuws!! Een mooi kloppend hartje. Wat fijn Lianne. Willen jullie straks ook weer weten wat het word of niet? Wel fijn dat je bent uitgerekend in mei ongeveer. Dat is een mooie periode denk ik.
    En wat fijn dat je meisje aan het kruipen is. Deed ze dat nog niet?

Hier ook weer naar cb geweest. 74,5 cm en precies 10 kilo. En ook weer 2 prikjes gehad. Vind dat nu nog moeilijker dan toen hij klein was. Zo zielig!!

Ik heb trouwens deze op ons lijstje staan: Legler Loopleerwagen "Bouwblokken" Babies - Kopen baby trolleys and roadrunners online Kidits Lijkt mij wel wat en zitten ook blokken in dus is ook leuk!

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wat fijn gefeliciteerd !!

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nee haha dat kon ze nog niet ;)

Ja we willen zeker weten wat het wordt, dat wisten bij dochter ook. Ga denk ik alleen geen pretecho ervoor doen, wacht wel tot de 20w.

Dank allen voor de felicitaties :)

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk dan is hij net wat kleiner dan broertje, maar in dezelfde verhouding :)

Indd leuk die blokkenwagen! Wel uitkijken dat hij er niet mee omver kukelt alstie leeg is ;) Heeft dl een keer gehad met haar lege poppenwagen. Daar hebben we later een encyclopedie ingelegd, haha!

6. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Super LianneE wat fijn een kloppend hartje.... gefeliciteerd

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd LiannE wat een mooi nieuws!

8. Pitahaya

Nou, de uitnodigingen voor zijn eerste verjaardag zijn de deur uit. We vieren het gewoon de 9e, lekker die zondag. Dan is hij ook echt jarig. Ik vind het allemaal maar spannend. Hij word zo groot!

We hebben gisteren een serieus gesprek gehad over een tweede. Maar we hebben besloten nog even te wachten. Voor mijn gezondheid zou dit beter zijn. Ik ben nu aan het af bouwen met de medicatie. Als ik zo langzaam afbouw als ik nu doe en dit gaat steeds goed, dan ben ik op zijn vroegst afgebouwd eind januari.
    Plus dat ik nu net het sporten weer heb opgepakt en mij iets fitter en sterker wil voelen. Dus ik denk dat wij er rond begin februari weer voor gaan. Het enige nadeel is dat als ik meteen zwanger raak, het een november-december kindje word. Maarja... om daar nou nog langer voor te gaan wachten vind ik ook weer niet fijn.

En joh, het is zo februari. Nu alleen nog hopen dat het afbouwen lukt.

Hier trouwens nu 1.8 kilo kwijt. Nog 7.6 te gaan. Dat moet vast lukken voor februari. :)

R gaat nu als een speer trouwens. Trekt zichzelf al op aan dingen en staat dan gewoon. Hij durft alleen niet weer te gaan zitten, haha. Ook is nu zijn 7e tandje door (hij heeft ook 1 kiesje nog). Gaat zo snel allemaal in eens!

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hai allemaal!

ff een tijdje niet meer gereageerd. Zat een beetje met mijzelf in de knoop en had dus gewoon weg ff geen zin in het forum haha. wel af en toe mee gelezen.

@LiannE: gefeliciteerd met het goede nieuws!
    @Pita: ja misschien wel een goede keus om het af te wachten tot je medicijnen af gebouwd zijn. maar snap dat je het erg kut vind!!!
    en wat leuk dat R zich overal aan optrekt. haha ja weer gaan zitten is erg eng. en wat een tandjes al zeg!!!
    @MGX: zo'n babywalker heeft mijn oudste echt achter leerlingen lopen. wij noemde het altijd zn rollator haha. we hebben hem nu al klaar staan voor de jongste

@eerste verjaardag: hier ook de uitnodigingen de deur uit. Vier het ook op de echte dag. is toch op zondag. en dan lekker drie uurtjes. kunnen we soachtends nog ff met zijn viertjes het vieren ipv allemaal mensen erbij.

@ontwikkeling: hij wil alleen maar staan haha. probeert zich overal aan op te trekken. Aan mamma gaat het makkelijkste haha. Heeft nu 8 tandjes en hoektanden zijn volgens mij in opkomst!
    hij tijgert alleen nog, dus nog niet kruipen. Kan dus ook nog niet echt in zit komen. Lukt hem soms wel.

@cb: vandaag inentingen en wegen en meten. Weegt nu 10 kg en 74,5 cm groot. Heel verschil met zijn broer haha. die was 77cm en 9 kg!

@mijzelf: heb het momenteel erg moeilijk met mn oudste zoontje. we botsen momenteel best veel. Hij heeft nog al een eigen mening en alles moet op zijn manier. gebeurt dat niet is het drama. Echt niet leuk. ook nog steeds vroeg wakker. dus we zijn ook beide erg moe. Voel me soms zo kut er door. Wil soms niet eens mijn bed uit voor hem omdat ik weet dat we de strijd weer aangaan. Om de kleinste dingetjes al. Alles wat 'moet' krijg ik nee te horen.
    Maar als we op pad zijn is het heel gezellig en leuk e =n hebben we de grootste lol...

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @ soraya jemig wat een gedoe met dat ziekenhuis joh ! Hopelijk gaat het straks een beetje in het andere ziekenhuis en schiet jet een beetje op

@
    Lianne veel te laat maar nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter

@ me love Kane, wij hebben zelf een dochter van (maandag word ze) 3, zij heeft een heel pittig karakter, alles is nee, luisterd voor geen meter en ze gaat graag de strijd met je aan. Laten merken dat ik er mee zit doet haar groot plezier.

Hier helpt het 1 op 1 heel erg, even geen broertjes en zusjes om
    Haar heen, vooral samen doen en niet te vaak nee zeggen bij dingen die eigenlijk best geprobeerd kunnen worden,

Zo wil zij bijvoorbeeld helpen met eten maken, onze dochter van 6 mag de bonen altijd doppen, met een echt mes,
    Maar dat mag die van 3 natuurlijk niet, Ze kan er erg giftig van worden maar nu is de afspraak dat zij mag helpen met de bonen wassen, of de aardappels, ze mag het vlees helpen kruiden,
    En dan laat ik haar dus kiezen, een mes mag niet en blijft een nee, als je wil helpen mag je mij helpen met het wassen van de groente of ie gaat in de kamer spelen aan jou de keus, niet schreeuwend niet boos geen stemverheffing maar gewoon de opties rustig opnoemen maar duidelijk genoeg dat zij aan mijn stem hoort dat
    Ik achter het geen sta wat ik zeg.

Zo trok ze gister aan de haren van haar 6, ik vraag haar "
    Mag jij je zus aan de haren trekken ? Ja zegt ze, ik zeg nee naam dat mag niet dat doet haar pijn ik vraag het jou nog een keer ? Mag jij je zus aan de haren trekken ? Weet zegt zij ja, ik zeg oke, maar als jij aan de haren mag trekken is het wel zo eerlijk dat zij ook af en toe aan jou trekt ! Zeg het maar wat gaan we doen? Ophouden met elkaar pijn doen of om de beurt aan elkaars haren trekken ? Nou pijn wou ze niet dus ze wou niet dat zus ook aan de haren zou trekken en koos ze dus voor ophouden en te zeggen haren trekken mag niet.

Maargoed het werkt niet altijd ;) ze kan namelijk echt heel
    Dwars doen en heel pittig zijn.

@
    Verjaardag, M is vandaag jarig, wat zijn we trots, daar waar hij 1 week niet zou halen volgens artsen heeft hij de 1 jaar alweer gehaald, we zijn zo ongelofelijk trots op hem en op onze andere
    Kinderen.
    Hoewel alle eerste verjaardagen een mijlpaal waren en enorm bijzonder aanvoelden heeft deze verjaardag voor ons Een extra gouden randje 🍀🍀💕🍀

11. Pitahaya

Van harte gefeliciteerd met je zoontje hippo!! Vier je het ook vandaag? Geniet van je dag!!

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Gefeliciteerd Hippo!! Hoe vond het feestvarkentje het? Flink verwend?

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze woning is nog niet klaar dus we hebben het nog niet gevierd we vieren het maandag samen met onze dochter die dan 3 jaar word.
    Dan is de keet zo goed als af

We hebben gister wel als gezin heerlijk taart gegeten kaarsje uitgeblazen en naar een grote speeltuin met restaurant geweest om
    Heerlijk te eten. Het was een heerlijke dag.

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zoontje Hippo! Wat een heerlijke foto!

We hebben afgelopen zaterdag de verjaardag ons meisje gevierd (ze was ook echt jarig). Was een geslaagde dag, ze was wel moe van alle indrukken maar leuke spulletjes gekregen! En aan familie ook zwangerschap bekend gemaakt :)

Melovekane, vervelend zeg :( hopelijk snel betere tijden.

Pitahaya: spannend hoor, zou niet zo'n rekening houden met de maanden, het komt wanneer het komt :)

Ben verder nog steeds moe en misselijk veel dus ook weinig aanwezig hier..

15. Pitahaya

Nou, niet helemaal waar natuurlijk. Het komt niet wanneer het komt. Althans, met een rubbertje gebeurt er niets. :D
    Maar we zien wel.

Wat rottig dat je zo misselijk bent.
    Hoe reageerden iedereen op het nieuws?

16. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Hieper de piep hoera... LeanneE en Hippo gefeliciteerd met deze eerste mijlpaal. Leuk feestje gehad en echt jarig. Was jullie niet vergeten hoor.. hier donderdag ook een feestje mijn dochter is 18 geworden... pffff

Ja Hippo kan mij het gouden randje heel goed voorstellen.. de topper!

Wie is de eerstvolgende?

Edjhera loopt al een paar pasje los zo leukkkkkkkk.

Fijn om weer wat van je te lezen Melovekane. Pittige tijden. Onze jongemannen van 3 en 4 zijn ook in een lastige fase. Moet zeggen dat die van 4 met sprongen vooruit ging toen hij eenmaal naar school ging. Die van 3 is een enorme boef maar ook een echte charmeur en dat had die van 4 niet die ging maar door en door. Het enigste wat hielp was 2 keer waarschuwen en bij de derde keer de gang in. Heel consequent zijn ookal had ik het gevoel dat hij alleen nog maar op de gang stond. Het heeft geholpen. Maar ja elk kind is weer anders en een ieder heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing die je er helaas niet bij krijgt grrrrrr. Sterkte meid en houdt moed er komen betere tijden aan!

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je kleine stoere man Hippo! 🎉

18. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Zijn er al meer kindjes 1 geworden?? Onze man de 19de pas!

@MeLoveKane: herkenning!! Onze dame van bijna 3 is een schatje totdat ze naar de wc 'moet', kleren aan 'moet'. Ze wil eigenlijk de hele dag alles zelf bepalen en doen waar ze zin in heeft. Beetje lastig als je zelf moet gaan werken :( Moed zakt me soms ook in de schoenen en mijn lontje is vaak te kort. Hier helpt consequent blijven, regelmatig een time-out op de trap (vraagt ze zelf ook om), maar ook véél positieve 1-op-1-aandacht geven. Vanmiddag ga ik dus weer kleien :D

19. Pitahaya

Ons mannetje is aankomende zondag jarig! Nog 2 nachtjes... SPANNEND! We gaan het groots vieren en er komen een hoop mensen.

Vandaag is zijn tweede kiesje doorgekomen en zijn 8e tandje komt er ook al aan. Nu snap ik het gemopper van hem de afgelopen dagen.

Ook ga ik vanaf zondag afbouwen met de borstvoeding en aangezien ik nog maar 2 voedingen geef, zal ik niet langer dan 13 maanden in totaal gaan geven. Opzich ook wel weer fijn idee.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pita gefeliciteerd met je zoontje, fijne dag vandaag. Dames die ik gemist heb alsnog van harte gefeliciteerd.

Deel Deze Pagina