Hmm.. Tussen de voedingen door slaapt Fem eigenlijk goed. Als ik haar een beetje wakker in bedje leg, kan ze soms wel nog wat "zeurend" huilen.. Maar dat laat ik meestal voor wat het is.. Dan valt ze meestal vanzelf wel in slaap! Eigenlijk alleen in de avond is het hier onrustig.. Rond de klok van 18.30u begint het.. Tot een uur of 22.00-22.30.. Denk dan het "huiluurtje".. Eerst wist ik niet zo goed wat ik hiermee moest.. Maar heb op internet veel gelezen dat je niet meer kan doen als het kindje bij je pakken.. Ik kan ze dan wel in bed laten.. Ze is dan ontroostbaar.. Maar als ik ze bij me pak, hebben we zelf ook meer rust.. Dus ik heb me hier maar bij neer gelegd!
Ben ook benieuwd welke druppels dat zijn pitahaya! We hebben nu infacol, sab simplex geprobeerd en gebruiken nu vsm druppeltjes, die lijken iets te werken gelukkig! Ze drinkt nog steeds 8x 90ml meer gaat er echt nog niet in, maar zolang ze aankomt ben ik blij! Slapen gaat hier snachts heel goed, ze wordt wakker voor d'r flesje en slaapt daarna weer gewoon lekker verder tot de volgende fles. Overdag kan ze de laatste dagen wat minder goed in slaap komen, en als we haar dan wegleggen kan ze best nog een tijdje huilen en valt dan uiteindelijk alsnog in slaap, maar vaak maar voor een korte tijd.
Hey! Heb jullie ook gevonden Hier zijn we al aardig gewend. Maar het is wel even wat anders 2 kinderen Z. Doet het heel goed. Bv loopt als een trein, heb te veel en dat is ook wel vervelend. En Z. Spuugt altijd na het drinken en niet zo'n beetje ook! Ze ruikt altijd zuur maar ga haar niet na elke spuugbeurt wat anders aantrekken. Zijn er nog meer kindjes die dat hebben? @ gewicht.. pff zo deprimerend! Van de 21 moet ik er nu nog 11. Maar het gaat heel langzaam. Had altijs broekmaat 38 en nu kan zelf maat 42!!! Niet dicht. Echt waardeloos. Maar goed ik ben nog maar 2,5 week geleden bevallen. @ Slapen. Z sliep niet in haar bedje omdat ze zichzelf de hele tijd wakker maakte met haar handjes. Dus wij hebben de Puckababy gekocht. Helpt echt! Ziet er zielig uit maar zij slaapt nu goed en daardoor ik ook. Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
Wij hebben deze druppeltjes Microbiol Kind 0-4 jaar | uniek probioticum in druppelvorm voor baby's en jonge kinderen Ik hou niet zo van synthetische rotzooi aan mijn beep geven en dit is op natuur basis. Ook de vitamine d en k hebben wij op natuur basis. Veel van die druppels daar zit gewoon suiker in en in die van vsm zelfs alcohol. Ongelooflijk toch? Dus Let goed op op wat je je baby geeft als je dat belangrijk vind. R slaapt nog steeds. Hij komt nog niet voor de voeding. En dan vanavond heb ik kraamvisite en dan zul je zien dat hij dan lekker gaat klusteren. Vind dat vervelend als er visite bij is. Mja...
Ga eens kijken naar die druppeltjes! Ivy slaapt snachts ook in haar puck a baby, ik vind dat ze er echt een heel stuk rustiger door slaapt en ook langer doordat ze zichzelf niet wakker maakt. Het deed me eerst een beetje denken aan zo'n dwangbuis haha, maar ze vind het zelf ook gewoon lekker om erin te liggen doordat ze gewoon rustig kan slapen. Ze kan d'r slaap beter vatten op de een of andere manier. Met het gewicht gaat het hier goed, ik zit ondertussen weer op m'n oude gewicht, van 53 naar 63 kilo aan het einde en nu weer 53, dus dat is netjes
Zo ik had heel wat bij te lezen! Is nu zo anders met die kleine dat ik het soms gewoon vergeet. Wat vervelend van de abces @woman was wel eventjes schrikken denk ik?? @darmkrampjes; ik geef vcm cinababy. Maar ik ben nu ook naar de osteopaat geweest ook ivm reflux, voorkeurshouding en onrust tijdens het in slaap komen op de rug. Ben nu 1 keer geweest en moet over 2 weken weer terug, hoop zo dat het helpt! Jeetje ben nu alweer zo veel vergeten van wat ik heb gelezen haha! @gewicht: absolutely no idea! Heb me nog niet gewogen maar dat wordt wel is tijd denk ik hihi.. Hoe gaat het eigenlijk met alle mama's hier??
Haai dames! Heb heeeel wat terug gelezen . Hier gaat alles prima, J.im drinkt 7 flessen en biedt hem 120 cc aan (135) meestal gaan ze allemaal op maar soms ook niet. In 1 week was hij 400 gram aangekomen, toen zat hij nog op flesjes van 90 dus met 3600 gram mochten we verhogen. Nu 2 weken later heb ik weer het idee dat hij wel meer zou kunnen maar dan zal de 7e fles er.af "moeten"maar denk niet dat hij daar zo snel verandering in brengt hihi. Sinds 2 dagen is hij erg onrustig savonds..echt huilen draaien en niet alleen willen zijn. Gisteren een xxl hydrofile luier strak om zijn boven lichaam gewikkeld en hij was mega ontspannen..dus denk dat we toch weer de pacco doek gaan gebruiken dan heeft hij wat meer een veilig gevoel en maait hij zichzelf niet wakker . Zijn nagelriempjes waren op 3 vingers ontstoken, zo erg dat zijn hele vingertjes blaren waren met vocht. Dus is doorgeprikt en antibiotica zalf 2 keer per dag opsmeren. Het geneest gelukkig heel gord maar het zag eruit als 3e graads verbranding! Echt veeselijk zielig. Ik voel me erg goed (moe moe moe) maar lichamelijke niks meer aan t handje. Mag alleen nog geen auto rijden. Richtlijnen gynacoloog zijn 6 weken na een keizersnede en heb vorige week gebeld en mag absoluut niet tot de nacontrole. Die is de 18e gelukkig dus hopelijk kan ik straks zelf de andere kids weer naar school brengen ). Ik las ook iets over aambeien ergens. Lidocadïne zalf werkt mega goed!! Had er bij de "gewone" bevallingen ook last van en die zalf was echt superfijn. @woman jeetje! Hopelijk geneest het snel! @Hippo. Ik hoop dat het snel beter gaat met zijn benauwdheid! En de andere dames heb jullie verhalen gelezen maar weet zo even niet meer uit mijn hoofd hoe er wat Ben op 2 kilo na weer op mijn eigen gewicht. Heb ader ontsteking gehad na de bevalling en moest 3 x daag ibruprofhen 600 nemen. Daar hield ik vocht door vast en was ineens weer 3 kilo zwaarder..dus direct mee gestopt en nu kan ik weer praten zonder zoemba lippen. .dat was echt heel vervelend. x
Gister na controle bij de gyn, kijken of ik een verzakking heb was niet nodig want ze doen er toch niets mee tot een half jaar na de bevalling tot die tijd kan het zichzelf nog herstellen, dat ik dat bal gevoel heb en als ik de spiegel pak en er ook wat voor zie zitten en urine verlies hebt maakt niet uit, vind het jammer dat ze niet even wou kijken want ik hoor toch andere dingen over een verzakking dat je er snel bij moet zijn maargoed ik wacht het half jaartje dan wel even af. Verder wel een heel goed gesprek gehad over de bevalling, ze vond het heel erg dat ze het niet op de echo's heeft gezien maar zij was niet de enige die het gemist heeft ook Nijmegen hebben we echo's gehad en die hebben het ook niet gezien we verwijten niemand wat, het is goed afgelopen en daar zijn we dankbaar voor, de kans was reëel dat hij het niet zou overleven en dan hadden we denk ik wel zonde bok gezocht dat het voorkomen had kunnen worden als ze het gezien had, Ze kon het niet met zekerheid zeggen maar voor zover zij denkt heeft hij geen hersenschade op kunnen lopen, hoewel hij blauw was en zonder zuurstof zat hebben ze hem continu zuurstof gegeven via de pomp, maar tegen de tijd dat hij 1 is moeten we zijn ontwikkeling een beetje in de gaten houden en als dat erg afwijkend is dan word er een hersen scan gemaakt Maar ze verwacht dat dat niet nodig is. Verder ook aangegeven dat ik 2,5 uur in het vieze koude natte bed heb gelegen van het bevallen ( vruchtwater enzo, ) en dat er niemand kwam om mij te verschonen, het bloed liep me er ook gewoon uit omdat niemand mij een verband pakte ( niemand was er en de geboortefotograaf wou ik er ook niet mee lastig vallen) ik had de ruggenprik nog in infuus nog en katheter ) dus zelf pakken ging ook niet, volgens de gynaecoloog had de verloskundige bij mij moeten blijven het eerste half uur drie kwartier en daarna de verpleegkundige om de 10/15 minuten om het hoekje kijken ivm eventuele na bloeding ofzo maar dit was dus niet het geval. Ik heb jullie geloof ik ook laten weten dat ik de vorige keren de Mac donalds heb gedaan na de bevalling met de gynaecoloog, dit was er nu niet van gekomen dus we hebben haar gister een doosje bon bons mee genomen, @ marjo fijn dat je ons gevonden hebt :d kun je weer mee kletsen @ druppels, ik had ook altijd sab simplex, wij wonen 3 km van de Duitse grens dus we halen het daar altijd. altijd goede ervaring mee gehad. Nu voor M gebruiken we dat ook @ slapen, M krijgt tussen 21.30 en 22.30 de laatste fles, normaal gaat hij meteen slapen tot 02.15 en na de fles weer tot een uur of 05.00 en dan kwam hij bij ons in bed tot 06.15 en dit vonden we eigenlijk wel prima Nu de afgelopen twee nachten is het drama, hij wil om 22.30 de fles hij slaapt dan niet tot 00.00 en al helemaal niet in zijn eigen bed, 03.00 uur wil hij de fles weer maar ook daarna gaat hij niet slapen, in zijn eigen bed is het krijsen bij ons in bed is zachtjes kreunen en de ogen wijd los,overdag gaat slapen ook slechter hij wil alleen nog maar op de arm slapen en doet dan kleine hazeslaapjes van 10/15 minuten Vanochtend was hij om 07.00 wakker en is nu nog wakker ! Weg keggen is huilen bij je nemen slaapt hij nog niet. Hij is wel ongelofelijk moe maargoed, @ Puckababy, wij gebruiken de slaapzak newborn dus geen bakerzak zeg maar @ Seppie mooie foto hoor ! En wat sneu die ontstoken nagel riempjes Wbt niet mogen auto rijden .... als ik een keizersnee had dan had ik dat niet eens bol kunnen werken, heb de auto echt nodig in mijn gezin haha Lijkt me knap lastig dat het nog niet mag
Hier precies hetzelfde Hippo! Hij krijgt voeding rond 22.00 uur, rond 02.00 uur en rond 05.00 uur. Het is steeds bleren in zijn eigen bedje, helemaal bezweet is ie ervan, speentje spuugt hij uit en aaien over zijn bolletje werkt ook niet meer. Dus vannacht veel bij mij gelegen. Nu drinkt hij ook nog eens superslecht. Hij is boos van de honger, maar ligt alleen maar beetje te dommelen en sabbelen Wat een rotdag! En mn dochter laat net ook nog mn telefoon kapot vallen (per ongeluk). Zucht...
Aaaa, nee! Soms heb je er echt van die dagen tussen zitten.. Pff zucht! Ivy slaapt hier nu éindelijk even goed in haar eigen bed, de afgelopen twee nachten bleef ze steeds onrustig na haar fles van 22.30 en wilde persé bij ons in bed slapen, in haar eigen bed was het ook brullen tot ze buiten adem was, kan dat niet lang aanhoren want vind dat zo sneu.
Leuk dat je er ook weer bij bent Marjo! Hier geen spuger, maar wel een heel onrustige en rommelige drinker. Dus hij ruikt ook vaak naar zure melk In principe verschoon ik hem maar 1x per dag (kleertjes+romper), of hij moet een plas/poepongelukje hebben gehad. 2de kindje is indd even wennen he. Stuk drukker dan 1 Ik moet nog even handigheid er in vinden hoor! En leren accepteren dat het niet altijd schoon en opgeruimd is in huis! En ook een belangrijke: het is niet erg als 1 kindje even moet wachten. Vind ik zelf erg lastig...
@spugen, thijs heeft 2x zijn hele fles gewoon letterlijk over gegeven. Echt braken met een boog, kwam zijn neusgaten zelfs uit. Schrok me rot!! Maar dat kwam dus door het gulzige drinken en niet altijd kunnen boeren... @voeding... Het lijkt er hier op alsof er best al een ritme in zit... 09:00/13:00/17:00/21:00/01:00/05:00.. Soms iets eerder of later, maar gek genoeg herpakt hij zichzelf weer. @slapen, Thijs slaapt ook nog heel veel. Echt zo'n beetje de hele dag door.. Merk wel dat hij beetje bij beetje wat meer wakker is. Overdag rommelt hij wel veel. 's nachts slapen gaat goed, komt alleen voor zijn fles. Als ik hem terug leg, heel even jengelen en dan slapen. @voorkeurshouding, mijn dochter had dit ook en kreeg uiteindelijk een helmpje. Thijs heeft nu ook een voorkeurshouding... Ik was er al zo bang voor. Gelukkig viel het meteen op en zijn we er heel erg mee bezig, maar als we zijn hoofdje willen draaien werkt hij zo ontzettend tegen. Vaak draait hij zelf ook gewoon weer om... Super irritant. Wil niet dat hij straks ook een helmpje moet. Iemand misschien tips? We zitten er bovenop, maar ga nu alweer verschil zien op zijn bolletje @abces, op controle geweest en ziet er goed uit. Doet hem gelukkig ook geen pijn meer! Was echt schrikken inderdaad pfff
@Marjo, leuk dat je er weer bent meid! @Woman, fijn dat het goed gaat met Thijs! Gelukkig.. @Hier..... Vandaag de stap genomen en naar een Magnetiseur geweest. Fem is vanaf de geboorte in de avonduren onrustig.. Ze zeggen dan huiluurtje.. Maar het werd met de dag erger.. Gisteren van 14.00-22.00 met een huilend kindje gezeten.. Iedere avond zijn het urenlang dat ze erg onrustig is.. En niet 1 uurtje, maar soms wel 4 uurtjes.. Ontroostbaar.. En alleen stil als ze bij ons is.. Terwijl ze overdag redelijk tevreden is. Ben benieuwd wat dit gaat doen.. Volgens de Magnetiseur moet het overgaan, anders moet ik maandag terug bellen.. Kan ook met aardstralen te maken hebben.. Volgens hem is darmkrampjes nu het probleem.. Ben heel benieuwd! Wat betreft voedingen.. Hier best een fijn ritme.. 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00-03.00! En ze meld zich ook rond die tijden, wel heel fijn! Fijne avond allemaal.. Liefs!
Ff al paar dagen niks geschreven. Wel paar keer meegelezen. @spugen: hier komt altijd wel een beetje voeding eruit. Soms een beetje soms wat meer. Verschoon dus ook wat meer.. wasmachine draaid veel hahah @voeding hier schema van 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00-02.00.... voeden jullie op verzoek voor degene de kv geven? Wij niet. Merk wel dat hij rond die tijden komt. @slapen. Laatste dagen wat lastiger met slapen vooral overdag. Dus veel aan de wandel! Hoe doen jullie dat als je kindje niet wil slapen? @tweede: ja merk idd ook dat t veel drukker is. En mn eerste kan soms behoorlijk irritant zijn. Maar ook weer heel lief
Voor de mama's die denken dat hun kindje reflux heeft.... Is dit ook daadwerkelijk vast gesteld of is dit Een verdenking op...? Bij mijn dochter ( oudste) werd een sonde in gebracht en hebben ze een 24 uurs Ph meting gedaan gezien haar slokdarm beschadigt was door de zure melk moest ze sowieso een sonde om voeding binnen te krijgen, hierdoor is dus reflux werkelijk vast gesteld, Bij mijn tweede dochter zijn we ermee naar de arts geweest en bij haar was lichte beschadiging van de slokdarm te darm te zien en gezien haar zus het had hebben ze haar maar medicatie gegeven onder het mom van als het werkt dan werkt het en dan zal dat het waarschijnlijk wel zijn... Bij M hebben ze het elke dag gemeten toen hij nog aan de slangetjes en draadjes zat, hij heeft ook hevige reflux maar dat is een bekend probleem tot 3 jaar of soms langer bij kindjes met CHD, Hij spuugt soms, en soms wat meer als anders, maar nu weet ik dus van andere mama's die ook kindjes hebben met CHD dat ze elke keer een Ph meting doen.... Baal daar eigenlijk wel van om zo een kleine weer met een sonde te gaan klieren, de artsen zeggen dan ja maar waarom medicatie als het misschien niet nodig is terwijl ik denk dat de echte reflux test bijna niet uitgevoerd word. Volgende week een afspraak en dan maar is eens overleggen of de eerste Ph meting niet pas met 1 jaar ofzo kan.
@voeding: wij geven Ivy kv en voeden niet op verzoek, ze komt meestal op vaste tijden en soms slaapt ze langer dan 'normaal' waardoor de flessen verschuiven, maar ik maak haar nooit wakker voor een fles. @slapen: ik merk dat ik het soms best lastig vind om een soort ritme te hebben, de ene keer leg ik haar in bed en slaapt ze meteen en de andere keer wilt ze niet slapen. Als ze niet wilt slapen hou ik d'r gewoon op m'n arm lekker op de bank, weet ook niet goed wat ik anders met d'r zou moeten doen
@slapen: hier dus ook wat lastiger laatste dagen. Ben 'blij' te lezen dat zl niet de enige hierin is. Wij nemen hem dan op schoot, maar dat werkt vaak niet echt. Draagdoek of de wandelwagen werkt nog het beste. We hebben nog geen vaste tijden waarop hij in zijn eigen bedje ligt en wanneer niet. Ik zou het zelf wel fijn vinden als we dit hadden, maar is het misschien nog beetje te vroeg voor! @tweede: jaaaa, oudste kan echt het bloed van onder mijn nagels vandaan halen :x (vooral als ik even met de beeb bezig ben), maar kan ook heel lief zijn. Ze vindt haar broertje sowieso heel lief. Ik moet uitkijken dat ze hem niet zelf gaat oppakken oid, zou ze het liefst doen!
Kan me voorstellen dat dit een grote stap was BlijeIk! Maar goed dat je het hebt gedaan! Wat doet hij precies met je kindje, massage oid? Merk je al verschil? Ben benieuwd... Wij zijn van plan om nog naar de osteopaat te gaan met zl. Vanwege de onrust, maar ook vanwege een flinke voorkeurshouding. Ik zie (nog) niks aan zijn hoofdje, maar wil dit absoluut voorkomen!! Zou veroorzaakt kunnen zijn door snelle bevallen (15 min persen).
Grappig, hoor er meerdere over dat het hebben van twee kids opeens zo druk en zo anders is, Ik moet eerlijk zeggen... Ik weet niet eens meer hoe ik de tweede ervaren heb qua drukte enzo, mijn oudste was nog maar 18 maanden dus ik kon ook nog naar bed. Maar nu de vierde.... Ik met het drukker zijn eigenlijk helemaal niet, komt denk ik omdat je met naar school gaande kinderen al een ritme hebt en je je daar aan moet houden, ik hoef geen ritme aan te passen aan de kleine simpelweg omdat dat niet kan, Hij gaat dus overal in mee en om de vier uur krijgt hij de fles, en de rest word hij " vermaakt" door de andere kinderen en als hij erg onrustig is bij mij in de draagzak. Volgens mij is het krijgen van een eerste of tweede zwaarder als een derde en vierde.... Hoewel je bij een derde en vierde echt echt echt niet meer naar bed kunt haha dat is soms wel jammer
Goed dat je dat gedaan hebt, een magnestiseur doet toch dingen met stralingen ? Meen dat mijn schoonmoeder zei dat ze daar geweest was voor galsteen aanvallen ze kreeg toen een ketting met steen die stralen moest afgeven waardoor ze geen aanvallen meer kreeg.