oktober 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mom13, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    01-10-2015
    Mayson

02-10-2015
    Poefie

03-10-2015
    Milapalou

09-10-2015
    Pascalle1980
    Sproetjesxx

10-10-2015
    xxBloesem
    Jasmijn87

13-10-2015
    PrettyGreenEye

14-10-2015
    Unbelievablee

15-10-2015
    Flowerpower50

17-10-2015
    Pitahaya
    Liva87 (2e kindje)

20-10-2015
    Roosenkids

Afspraken:

12-02-2015
    Milapalou: 1e echo
    Pascalle1980: 2e echo

13-02-2015
    Mayson: 1e echo

13-02-2015
    Poefie: 1e echo

25-02-2015
    Unbelievablee: 1e echo

26-02-2015
    Roosenkids: 1e echo, afsluiting fertilliteitsarts.
    Jasmijn87: 1e echo

05-03-2015
    PrettyGreenEye, 1e echo

16-03-2015
    xxBloesem: 1e echo

18-03-2015
    PrettyGreenEye, 2e echo

01-04-2015
    PrettyGreenEye, 3e echo (12w+nekplooi meting)

2. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ik zie steeds op de lijst dqt ik er nog steeds niet bij sta terwijl ik me als eerste lid van dit topic heb aangemeld, vandaar dat ik mezelf even heb toe gevoegd. Vind het wel leuk staan zo als eerste op de lijst😄.

ik vroeg mij af hoe jullie die Datums onder jullie bericht krijgen. Onder de steep en boven de zwangerschapsbanner bedoel ik dan. Ik probeer dat ook steeds maar weet niet hoe dat moet. Kan iemand mij helpen?

3. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    PGE: dit heb ik gekopieerd van het Internet.
    Je moet maar es zoeken . Ik heb nergens gelezen dat je je poes niet meer aaien kan.

De kans op besmetting met toxoplasmose is heel klein. Gelukkig hoef je de kat daarom als je zwanger bent niet weg te doen. De eitjes van de parasiet die toxoplasmose veroorzaakt komen slechts enkele dagen per jaar in de uitwerpselen van je kat voor. En dat is ook alleen het geval als je kat drager is van de parasiet. Je loopt geen risico als je je kat aait of als je gebeten of gekrabd bent door je kat. Je moet tijdens je zwangerschap alleen iets meer oppassen. Was je handen vaker en trek handschoenen aan bij het verschonen van de kattenbak of bij het tuinieren. Het risico op toxoplasmose is groter als je rauw vlees, ongewassen groente of fruit eet dan als je in aanraking bent gekomen met de uitwerpselen van je kat.

4. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ja, ik heb het gevonden hoor. Nu is het tenminste wat kompleter en makkelijker bij te houden van iedereen die dit ook heeft. Spannend allemaal hoor. En wat leuk dat er zoveel zwangeren zijn die zich hebben aangemeld voor dit forum. Kunnen we lekker samen kletsen. mijn partner snapt er nog niet zoveel van. Voor hem is er nog geen verschil (behalve mijn stemmingswisselingen dan). Hij ziet of voelt natuurlijk nog niets dus voor hem is er nog niet echt een verschil. En die zwangerschapskwaaltjes en zwanger verhalen kun je maar beter met andere zwangere/vrouwen delen. Die begrijpen er wat meer van😉.

5. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @PGE: Maar ieder voor zich natuurlijk;) je moet doen waar je je goed bij voelt. 😊

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik denk dat het nu bij je gelukt is toch?? Zie allemaal data staan nu!

7. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Mayson
    het aanpassen is inmiddels al gelukt zie ik! :D
    maarre, klopt je bannen wel? Als je 1 oktober uitgerekend bent, ben je toch al 7+2 weken? :)

PrettyGreenEye
    Volgens mij komt de bacterie alleen in ontlasting voor. Vervelend dat je vriend de kattenbak niet wil doen zeg! Die van mij moet dat gewoon doen van mij! ;)
    Ook al was ik zwanger, dan deed hij het ook hoor.
    Maar als hij stinkt zet ik hem buiten. Gewoon goed handen wassen en zoals jij handschoenen dragen is vast wel goed hoor :)

Hoe gaat het met jullie Meiden? En met de kwaaltje.
    Hier vallen de kwaaltjes mee, behalve pijnlijke borsten, vooral tepels, en opgezette buik, nu al last van, dat beloofd wat blegh.

8. Pitahaya

Ik had gisteravond serieus het idee dat ik al een buikje kreeg! Echt een beetje opgezet. Jemig, ben nog niet eens 5 weken!! :$
    Nu valt het weer mee.

In de ochtend ben ik steeds een klein beetje misselijk nu. In de loop van de dag trekt dit gewoon weg. Ik kan wel nog goed eten en hoef niet te spugen.
    Verder ben ik erg onzeker. Vrijdag heb ik een afspraak met de huisarts om te controleren of mijn schildklier en progesteron-waarden goed zijn. Dit omdat ik weer een miskraam wil voorkomen. Maar ik wil ook gewoon vertrouwen hebben in ons kleintje. Maar dat is best lastig na een eerdere miskraam.

Verder gevoelige tepels inderdaad, maar verder niks. Voel mij verder super!!

9. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ja het is idd gelukt.
    Flowerpower: ik snap alleen jou berekening niet. Het kan ook aan mij liggen hoor, dat ik een verkeerde berekening heb gemaakt, maar als ik donderdag 25-12-2014 (eerste dag laatste menstruatie) in tik bij een zwangerschaps calculator en dan cyclus van 28 dagen invul, kom ik overal uit op donderdag 1-10-2015. Er staat dan dat ik nu 6+6 weken ben, dus zit ik in mijn 7de zwangerschaps week. Hoe bereken jij je uitgerekende datum?

Wat betreft de kattenbak: die deed ik altijd. Mijn partner vond dat maar vies en ging al over zijn nek bij de gedachte. Ik heb ooit ergens gelezen dat het beter is om de kattenbak niet meer te verschonen al voor dat je zwanger bent. Dus op het moment dat je er voor kiest om te stoppen met anticonceptie. Dit het ik laten lezen aan mijn partner en die zei toen "nou, dan moet dat maar hé". De eerste maanden stond hij kokhalzend de kattenbak te verschonen, maar nu doet hij het gewoon. Niet met plezier, maar hij weet dat dit beter is voor mij :)

10. Pitahaya

Volgens mij klopt je datum gewoon hoor! En 6,6 klopt volgens mij ook gewoon!

11. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben twee hele lieve katten, maar dus ook een kattenbak die schoon moet haha.. Als mijn vriend terug is uit Mexico mag hij de bak zoveel mogelijk gaan schoonmaken. Nu hij er niet is doe ik handschoentjes aan, zet ik de bak buiten en was ik daarna mijn handen. Over het niet mogen knuffelen heb ik nooit iets gehoord of gelezen. Maar belangrijkste is denk ik, zoals milapalou al zei, doen waar je je goed bij voelt.

Verder hier eigenlijk geen kwaaltjes. Wel met vlagen hoofdpijn en gisteravond wat bruinverlies (ik vind het zo'n vies woord:cool:) Dat maakt me wel onzeker. Ben gaan lezen maar het hoeft niks te betekenen. Vooral maar proberen te genieten dus. Ben wel iedere ochtend rond 5 uur wakker en dan slaap ik niet meer, beetje irritant..

12. Pitahaya

Wat onzeker inderdaad dat je wat bruinverlies hebt! Ik kan mij voorstellen dat dat je wat angstig maakt. Maar zolang het niet doorzet, is het gewoon onschuldig!

Ik zie dat jij de afspraak van moeders voor moeders al hebt gehad, maar dit kan toch altijd pas na 6 weken zwangerschap?

13. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Jullie al symptomen?
    Ik niet zo veel en wordt er wat zenuwachtig van..
    wil liever alles voelen.
    @pitahaya ik ken je gevoel. Wil vertrouwen hebben maar vind het nog lastig.
    in december miskraam gehad best inzeker door nu.wil liever alles voelen.
    en bij elk krampje knuip ik hem.
    probeer het van de positieve kant te zien.

maar idd in de avond een heus buikje (nu al trots al zijn het nu gewoon mijn darmen)

Net kwam mijn dochter met een tekening aan zetten voor jou mama een poppetje
    met een baby is de buik.
    ze is 5 maar weet nog van niks. Na een goede echo rond 10 weken vertellen we het.
    Zijn hier nog meer die al moeder zijn?

14. flowerpower50

Jasmijn wat vervelend! Maar bruin is oud bloed en hoeft niets te betekenen. Hopelijk is het gauw over!@

Hier had ik laatst cake gebakken met hazelnoten en goji bessen. Eet ik 2 plakjes op. Bedenk me ineens. mag je wel Goji bessen als je zwanger bent??
    Lees dus tegenstrijdige dingen en dat je ze beter niet kunt eten. Bah, ben helemaal bang en gestrest. Hopelijk is het in ieder geval beter dat ik ze in een cake heb verwerkt en dus verhit heb.

15. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder Liva dat je dochter die tekening maakte!
    En zo herkenbaar. Aan de ene kan wil je geen kwaaltjes, maar niks/weinig voelen maakt ook onzeker.

Pitahaya: ik heb de flessen van mvm hier in de gang staan, vanaf zaterdag (6 weken) mag ik beginnen

Gaan jullie naar de 9 maandenbeurs? Met de voordeelkaart van de kruidvat kan je op de site gratis twee avondkaartjes bestellen :D

Nou ik ga even lekker een lesje body balance doen voor de afleiding (ze weten dat ik zwanger ben en laten me alleen de oefeningen doen die ik mag doen). Sporten jullie ook?

16. flowerpower50

Oh, ik heb gekeken naar milapalou, zij is 3 okt uitgerekend en op haar banner staat 7+0. Dus ik dacht, als jij 1 okt uitgerekend ben, ben jij 7+2 . ;)
    Verkeerd dan waarschijnlijk. :p

17. Pitahaya

Gojibessen tijdens de zwangerschap mag gewoon hoor! Is juist zelfs heel erg gezond! Ik eet ze ook gewoon en ook allerlei ander superfood. Ik heb het aan mijn natuurarts nog gevraagd voor de zekerheid en die zegt ook dat het geen probleem is! Is juist gezond en goed voor hoge bloeddruk.

wanneer is de 9maanden beurs?

18. flowerpower50

Oww pffff. Een hele last van mijn schouders. Schrok er van!! Het stond op de site van rtl en nu.nl enzo.
    Eet ook altijd moerbeien, goji bessen, hennepzaad, en cacaonibs.

uhm, de negenmaanden beurs is vanaf 25 februari :)

19. Pitahaya

Ik ben ook aan het googelen en zie inderdaad tegenstrijdige berichten. Maar dat komt omdat het niet wetenschappelijk bewezen is omdat het 'nieuw' voedsel is. Maar mijn natuurarts zegt dat zwangere vrouwen over de hele wereld dat gewoon eten en dat het dus ook niet wetenschappelijk bewezen is dat het schadelijk is.
    Zij zegt dat de voordelen van het eten ervan juist erg groot zijn. Maar ik zou het niet elke dag eten hoor. Gewoon af en toe!

20. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @flowerpower50 : haha Okee weet dan wat je verward heeft! Mijn cyclus was 33 dagen en geen 28;)

Deel Deze Pagina