oktober 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mom13, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoe vaak heb jij het Tot nu toe gegeten? 1x per week, of vaker?
    Voor mij is het lang geleden verder. Alleen dus gisteren en vandaag.
    en zeg maar dat er 25/30 gram in de gehele cake zat, dus dan valt het mee toch. :)

En van die cake 3 plakjes gegeten.

2. flowerpower50

Oke, duidelijk ! ;)
    Ben geen rekenwonder hoor whaha.

3. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @Flowerpower : haha nou ik ook niet hoor. Vul alles gewoon netjes in een wacht op antwoord; -)
    Morgen de eerste echo dan weten we de echte datum waarschijnlijk ,-)

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nee joh! Echt niet druk om maken!
    Ik eet het inderdaad zo'n 1-2 keer in de week! Lekker en gezond!

5. sproetjesxx

10 feb 2015
    41
    2
    0
    @jasmijn - ik ga naar de negenmaandenbeurs maar gewoon overdag. Heb een tijd geleden bij de RAI gewerkt en die avonden waarvoor er avondkaarten zijn, zijn niet te doen.

Wat betreft de kattenbak, wij hebben hier een litter robot. Die verschoon ik wel gewoon maar raak ook alleen maar de plastic zak aan die erin zit :)

Nog steeds geen symptomen, vind het wel een beetje vreemd worden. Het is dat de CB digital duidelijk zwanger zegt anders had ik het nog steeds niet geloofd.

6. sproetjesxx

10 feb 2015
    41
    2
    0
    Overigens heb ik altijd geleerd: drie maanden van de datum van je laatste menstruatie afhalen en er een week bij optellen.

Vb. Begin van mijn laatste menstruatie was op 2 Januari, drie maanden eraf wordt 2 oktober + 7 dagen is uitgerekend op 9 oktober.

7. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    thx meiden voor de meningen en info ;)

8. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die avonden zullen inderdaad wel super druk zijn bij de 9maandenbeurs. We zien wel en anders ben ik snel weer weg ;)

Ik heb ook goji bessen ed in huis. Eet het niet heel vaak, maar thanks voor de info erover

9. flowerpower50

Net bij de HA geweest,
    Ze wou toch even kijken met de inwendige echo.
    Was heel Veel baarmoederslijmvlies te zien en een vruchtzakje. Ze dacht ook ongeveer 5 weken na het meten van het vruchtzakje. Wel apart weer te zien. En niet prettig die inwendige echo.
    net als fietsen over al die heuvels en boomwortels onder de stoepen. Ook gevoelig. Herkennen mensen dit?

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Goedemiddag dames,

Mag ik meekletsen? Ik heb vandaag ontdekt dat ik zwanger ben van onze tweede. Mijn dochter is ook van oktober en nu mag ik me weer in een oktober-topic melden. Januari 2012 was ik net begonnen aan mijn eerste IVF en nu voor de tweede keer spontaan zwanger.

Het is gewoon haast niet te geloven. Nog wel een beetje zenuwachtig af en toe, het eerste trimester is nog zo onzeker. Maar kan niet anders dan vertrouwen hebben in mijn lichaam en mijn kindje dat ondanks alles toch erin is geslaagd om in mijn buik te komen wonen.

11. Pitahaya

Tuurlijk mag je mee kletsen. Gezellig hoor!! Leuk hoor, word hier lekker druk!!

Flowerpower, waarom wou de huisarts kijken met een inwendige echo? En zag je ook al echt een vruchtje zitten of dat niet?

12. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ik wil ook graag naar de 9 maandenbeurs. Moet alleen nog even bekijken wie ik mee ga nemen. Nog niemand weet dat we zwanger zijn allen wij 2. Vrijdag heb ik mijn inwendige echo. Zondag zijn wij 12,5 jaar samen en onder het mom daar van hebben wij onze ouders, broers en schoonzus uitgenodigd. Smoesje dus;). Ze krijgen koffie met gebak en laterals ze er allemaal zijn een cadeautje. onze ouders een boekje met als titel "gefgefeliciteerd, jullie zijn opa en oma". Met allemaal tips en weetjes voor als opa en oma. Voor de aanstaande ooms en tante heb ik eeen slabbertje gekocht bij de Prenetal met daarop "i love oom, i love tante". Ik heb ook nog 2 leuke foto lijstjes gekocht voor de echo van vrijdag, maar ik weet niet of daar al wel iets op te zien is. Weet iemand dat? ik ben dan 7+1 weken. Anders bewaar ik de lijstjes voor een andere/latere echo.

13. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Owja, de inwendige echo. Ben hier best wel zenuwachtig voor. Of het pijn doet of niet. Ik heb eerder een echoscopie gehad ook bij de gynaecoloog om te kijken naar mijn eierstokken en eitjes of die goed waren. Ik weet alleen niet of dit het zelfde is. Weet iemand dit?

14. Pitahaya

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 7 weken en 5 dagen een echo gehad en daar zag je echt al een mini-kindje op. Maar dat was wel 4 dagen later en dat is bij die termijn heel veel. Dus echt heel duidelijk zul je het niet zien denk ik.

Wat leuk dat je het al gaat vertellen aan mensen. Ik ga het dinsdag maar wel aan 1 vriendin vertellen. Dan weet ze ook waarom ik niet mee ga naar haar wijnproeverij. Alleen moet ze het wel voor zichzelf houden! Hihi!

Ik ga niet naar de 9maanden beurs. Doe dat soort dingen wel als ik al over de 12 weken heen ben. Wil toch niks kopen.

15. Pitahaya

Ja, is hetzelfde!!

16. flowerpower50

Nee, geen vruchtje nog.
    Hopelijk de volgende keer.
    kwam er omdat ik had gebeld, en ze vroeg of ik even wou spieken. Dus kon mijn nieuwsgierigheid toch niet weerstaan.
    vorige zw schap met 6+6 wel eem vruchtje met hartactie, maar 4+6 is ook nog wel.erg vroeg he :)

17. flowerpower50

Wat leuk om zo het nieuws te vertellen! :D
    met 7 weken zie je al wel iets hoor. ;)

18. Pascalle1980

Pascalle1980 Actief lid

28 mei 2014
    237
    0
    0
    Hoi

@Flowerpower....hoe groot was je vruchtzakje?
    zat er ook al iets in het vruchtzakje?

Ben wel benieuwd
    gr

19. flowerpower50

De huisarts heeft het opgemeten en ze zei aan de hand daarvan dat ik 5 weken zwanger was
    Het aantal millimeters weet ik niet. Maar je zag het duidelijk. Maar je zag er nog niets inzitten.

20. Blaadje31

Blaadje31 Lid

9 feb 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi ladies, ik kom ook graag mee kletsen! Ik ben sinds zondag positief aan het testen en vandaag op mijn NOD de definitieve bevestiging, en volgens berekening mogen we rond 21 Okt ons eerste kindje verwelkomen. We zijn inmiddels 9 maanden bezig en hebben in November helaas met 4 wk en 3 dagen een vroege mk gehad. Erg vroeg, maar toch waren we natuurlijk ontzettend blij.

Groot dan ook onze blijdschap nu het weer zo mag zijn. Ik merk in alles dat dit totaal niet lijkt op de zwangerschap in November. Toen had ik nergens last van, en nu ben ik echt ontzettend moe en misselijk. Ik lig al een week bijna iedere avond om 8 uur gestrekt op bed, om vervolgens om 3 uur snachts wakker te worden van de honger! :)

Desalniettemin vinden we het erg spannend. 12 weken lijken zo ver weg. Maar we hebben er alle vertrouwen in.

Mijn collegaatje en ik zijn tegelijk begonnen met 'proberen'. Zij gaat inmiddels over 2 maanden bevallen. Al die tijd hebben we gezegd samen naar de 9-maanden beurs te gaan. We hebben 2 weken geleden onze kaarten gekocht en ik dacht gewoon als 'niet zwangere' mee te gaan. Stiekem toch wel erg leuk dat het nu toch wel zover is :)

Deel Deze Pagina