oktober 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mom13, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn vk is het gebruikelijk om met 8 weken de intake en eerste echo te doen. Maar verschilt per vk volgens mij. En in geval van een eerdere miskraam is de controle wat strenger denk ik(?)

2. sproetjesxx

10 feb 2015
    41
    2
    0
    Hahaha ja weet ik veel ;)
    Dat klinkt wel heftig unbelievablee, klinkt ook als een hoop tijd iedere week.

Wordt hier trouwens helemaal kriegel van de hond, alsof ze iets door heeft(misschien ruik ik anders door hormonen?) laat me geen seconde uit het oog. Wil de hele tijd met der kop op m'n buik liggen is me weer aan het "blokken" bij vreemden. Nu is ze sowieso vrij aanhankelijk(Akita, zit in het ras). Maar ze is nu ook nog eens in de rui dus zit nu de hele dag onder de haren ;)

Maar kan dat dus dat een hond dat al door heeft met nog geen zes weken?

3. sproetjesxx

10 feb 2015
    41
    2
    0
    Als ik van te voren had geweten dat er zoveel verschil zou zijn qua hoeveelheid echo's bij de verschillende vk's had ik wat meer gaan vergelijken denk ik.

4. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Ja het is echt heftig geweest idd. Gelukkig is het zh hier maar 3 min fietsen van mijn werk af en was het goed te combineren.

sproetjes; oooh dat zijn mooie honden! en ook waaks! apart is dat het of ze het weten.. Hier een american bully van 10 maanden die mij geen seconde alleen laat zitten of liggen op de bank. Hij is 32 kilo en wilt het liefst boven op me liggen haha! Fijn hè die beesten!

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Bij de verloskundige waar ik heen wil doen ze een intake met 7 weken zwangerschap en dan pas een echo met 8-9 weken zwangerschap. Is dat niet raar?

6. meeratje

meeratje Lid

9 nov 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap
    Ik kom ook meekletsen want ik denk dat ik na mk vorige maand nu weer zwanger ben.. ik ga morgen vk bellen en vragen om een echo spannend.

7. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meeratje, dat zou heel fijn zijn!

Pff wat een nacht heb ik gehad, moet het even delen. Rond 2 uur hoorde ik een van mijn katten keihard schreeuwen. Ben er heen gegaan en hij lag op zijn zij op de grond met heftige spierverkrampingen/spastische bewegingen. Ben zo geschrokken! De andere kat was ook helemaal in de war. Ik dacht dat hij dood ging maar na ongeveer 30 sec werd hij rustiger. Daarna ging het gelukkig beter. Ik was zo overstuur, heb m'n vriend in Mexico gebeld. Op zon moment wel handig dat tijdverschil ;) ook de spoedlijn van de dierenarts gebeld, waarschijnlijk is het epilepsie. Straks om 9 uur direct de dierenarts bellen voor een afspraak. Ze zijn nog maar twee jaar en ben zo aan die beestjes gehecht! ik heb daarna niet meer kunnen slapen.

Ik hoop dat jullie nacht iets rustiger was!

8. Mayson

Mayson Bekend lid

22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Dat heb ik ook mijn eerste echte echo bij de verloskundige als ik 10+6 weken zwanger ben. Alleen de inwendige echo bij de gynaecoloog heb ik omdat wij een voortraject hebben gehad bij de fertiliteitsarts. We zijn namelijk al bezig vanaf december 2013 en we zijn helemaal onderzocht waarom het niet lukte. Kwestie van wegoon meer tijd en nog een half jaar aan kijken. Als het ons niet gelukt was kwamen we in aanmerking voor iui.
    Dus het is vaak zo als andere al eerder een echo hebben gehad of krijgen dan staan of stonden ze in behandeling of idd een miskraam gehad. Iig iets medisch.

9. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @jasmijn : jeeeee dat is schrikken. Hopelijk was het iets eenmaligs... Logisch dat je dan niet meer slaapt!
    @pita: nee das eigenlijk niet raar,als er geen medische redenen zijn is dat heerlijk normaal;)
    @meeratje : welkom en hoeraaaaaaaa, -)

10. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Hoi allemaal!
    Mag ik me hier bijvoegen?😄 van de week getest; zwanger!!
    Vandaag afspraak gemaakt bij de verloskundige. We hebben met 8 weken een intake + eerste echo.

Dit is ons eerste kindje! Vind het zo spannend!!

11. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    jasmijn; aaaah dat is schrikken! hoe is t nu??

lilly; gefeliciteerd! Lekker genieten:)

hier net bij.de huisarts geweest en mijn pink en grote teen flink gekneusd. ik ben voorlopig helemaal klaar met paardrijden haha!
    jullie hebben allemaal al een afspraak gemaakt bij de vk? ik durf niet... zal ik het gewoon doen? Vind het zo eng! vorige keer had ik me aangemeld en een week later kon ik de afspraak afzeggen. misschien moet ik t maar gewoon doen...

liefs

12. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @lilly: gefeliiiiiii en welkom!
    @unbelievablee : auwwww dat klinkt niet fijn, gaat gelukkig wel weer over 😙
    Gewoon de vk bellen , geen twee keer kunnen hetzelfde zijn.... ( hoewel ik heus wel snap dat dat gevoel in je achterhoofd meespeelt )
    Je moet het gewoon maar gaan zien om iets om naar uit te kijken 😆

13. Pitahaya

Ik heb ook nog niet de verloskundige gebeld hoor. Wil dit in onze nieuwe woonplaats gaan doen (gaan 9 maart verhuizen) maar wil eerst nog even afwachten of het echt doorgaan. Financiën zijn nog niet helemaal rond namelijk. Deze week zouden we het horen! Dus nog even spannend en dan ga ik ook maar bellen.

14. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Vanmiddag bezoek van MvM! Net toch maar een test gedaan voor de zekerheid (dan is het straks geen verrassing).
    Blij met het resultaat :)

15. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    Waauwwwwwwww !!! Wat een mooierdje 😍

16. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen van je gekneusde teen en pink, voorlopig maar geen paardrijden inderdaad ;) Ik snap dat je het spannend vindt om de vk te bellen. Maar inderdaad geen twee keer zijn hetzelfde. En is zou me ook voor kunnen stellen dat je graag snel wil weten hoe het gaat met de babe?!

Mooie test xxbloesem! Ik had de ochtend voordat mvm kwam ook een test gedaan nog haha

Welkom Lilly!

Katje is onderzocht en er is gelukkig niks geks gevonden. Moet nu een dagboek bij gaan houden en heb iets gekregen om toe te dienen bij een volgende keer. Kan volgende week zijn, over 5 jaar of helemaal niet. Hoop natuurlijk dat laatste! Vanmiddag moet ik werken, wel lastig om ze alleen te laten. Mja dat moet toch een keer en er is nu geen reden om aan te nemen dat het niet goed is

17. sproetjesxx

10 feb 2015
    41
    2
    0
    Zojuist is MvM langs geweest, volgens mij best een mooie test. De eerste test deed het niet maar dat gebeurde wel vaker volgens de informatrice dus niet van schrikken als dat gebeurd ;)

Kwam er trouwens vanochtend achter toen ik oma aan de lijn had, dat ik de derde generatie ben die meedoet.
    Al ruim vijftig jaar vrouwen in onze familie die in flessen plassen :p

Bijgevoegde bestanden:

18. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @sproetjes: mooie test hoor!! Dat is zeker bijzonder zeg!!! Dat zijn heel wat liters uit jouw familie. Tofffff 😆

19. Pitahaya

Ja, ik ga ook wel mee doen met moeders voor moeders. Maar ook dat ben ik aan het uitstellen!
    Ik wacht daar nog even mee tot dat ik de 6 weken heb gepasseerd en we meer duidelijkheid hebben over het huis. Maar wat een mooie test zeg!

20. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie test hoor..ik had vandaag ook zo knaller jeeeeh..
    ik had zondag een streepje maar geen knaller dus bewaarde deze voor vandaag.
    hij knalde van het scherm af. Wat een goed gevoel.

In december had ik niet zo'n knaller.toen ging het mis.
    Ik wordt rond de 6e week gebeld door verloskundige voor echo en intake.
    Zal rond week 8a9 zijn.
    eerder is niet nodig tezijn ik weer kramp of bloed verlies krijg.
    maar voel mij heeeel anders nu dus durf er steeds meer in te geloven.
    En dan met 12 weken termijn echo en met 20 weken

echo apparaat staat op de spreek kamer dus dat is wel fijn kan altijd even spieken als je onzeker bent.

wanneer willen jullie het vertellen en aan wie?
    Bij mij weet 1 vriendin/collega het. Verder nog niemand
    ging vorige x de fout in. Want ging toen.mis.
    nu na eerste echo onze ouders en met termijn echo iedereen

Deel Deze Pagina