Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Tygo huilde idd veel en had heel duidelijk uitslag. Begin dachten we baby acnee maar het ging maar niet weg. Nu is het weg gelukkig :).
    Slechte groei hoort daar idd ook bij maar ik weet nirt hoeveel symptonen ze moeten hebben. Weetje in jou geval zou ik ook denken baad t niet schaad t niet... toch? Alleen is zo'n pot 30 euro dus niet iets wat je zo maar even koopt zeg maar.

    Wel balen van t slechte nieuws :( hoop dat t een moment opname was :(.

    Kan even niet op de rest reageren mn trein is in ehv

    @Flamingooo reageer zo op jou berichtje, ben een open boek haha dus je kan alles vragen
     
  2. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Flamingooo ik heb beide kindjes gedragen, ze komen van dezelfde icsi poging dus hebben ook dezelfde donor :). Volbloed broer en zus dus en dat is ook wel te zien. Nu al haha.
    Wij vinden het ook leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten. Nu hebben ze nog niet heel veel aan elkaar maar ze zijn toch al dol op elkaar, tygo lacht altijd als ie tess ziet en tess wilt zo graag dat ie mee kan spelen met dr.

    Het was niet verwacht dat ze zo snel na elkaar kwamen. Over tess hebben we 2 jaar gedaan dus dachten beginnen maar vroeg voor die 2e haha en die was in 1x raak. Tess ook de eerste terug plaatsing maar toch verwacht je dat niet.

    Hoop dat t voor jullie ook snel raak mag zijn :) hoe snel was de eerste raak?
     
  3. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja idd volgens mijn ha hoeft het dus niet zo te zijn dat een kind alle symptomen even erg of uberhaupt heeft.
    Dietiste belde me net en ze durven het risico nu nog jiet te nemen aangezien die voeding een stuk minder kcalrijk zal zijn en als het geen kma is gaat hij afvallen.
    Is natuurlijk ook niet wat je wilt maar pff na 8 maanden moet je tocht wat proberen lijkt me...

    Nog meer kcal in de fles gooien willen we niet aangezien hij daar zn erge buikpijn van krijgt
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Donutlover wat ontzettend balen dat jullie slecht nieuws gehad hebben. Hoe is het nu? Ben je al iets wijzer ten aanzien van de KMA?

    Omdat ze hadden besloten het bij 1 kindje te laten omdat dat echt beter was maar dat ze er eigenlijk nog geen vrede mee kon hebben en dat ze het daarom lastig vond om nog hier mee te praten op ZP. Sneu voor haar dus :(.

    @denanja lijkt me heel fijn dat beide kindjes van dezelfde donor zijn. Mooi om te lezen dat ze het zo leuk hebben samen. Hier was ik helaas ook niet 1, 2, 3 zwanger. Uiteindelijk bijna 2 jaar over gedaan om blijvend zwanger te worden. Tussendoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn rechter eileider is verwijderd.

    @Panter hoe is het bij jou? Gunt S. je al wat meer rust?
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jammer dat jesh weg is. Was een leuke meid. Hier noodgedwongen maar 1 kindje...vind ik ook verdrietig. Een lotgenoot wat dat betreft was best fijn geweest ook.

    @Donutlover hoe gaat het?

    @Flamingooo nou pfff die 8mnd sprong is pittig! Hij wil niet meer slapen....dreint hele dagen en is soms boos! Dan gilt ie.. slaat me en gooit met zijn speelgoed. Hij heeft onder ook twee tandjes gekregen.

    Ik heb ontslag genomen haha. Zonder dat ik ander werk had. Maar nu gelukkig ook al een andere baan. Dinsdag arbeidsvoorwaarden gesprek :)
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    haha nu wel een leukere baan?

    Hier gaat t op en af
    Over het algemeen wel goed hoor hij is zo vrolijk altijd ondanks alles.

    Vandaag in het zkh bleek dat hij weer amper was gegroeid ondanks alle extra kcal.
    zn 70 gram in 2 weken tijd. We hadden gehoopt dat hij met 8m misschien de 6kg zou halen maar hij weegt slechts 5500 gr
    Hij krijgt nu continu voeding, van 15:00 tot 19:00 loopt de pomp totaal krijgt hij dan 200cc
    en dan om 20u drinkt hij zelf nog zn 100 tot 135cc
    Volgende week weer terug als zijn gewicht dan niks veranderd krijgt hij pepti voeding

    wat een weertje he wij hebben bijna elke dag bij het zwembad gezeten, hebben dit jaar een abbo genomen en t zwembad zit hier om de hoek.
    Zelf ook steeds lekker een duik nemen als mn vriendinnen er ook zijn met hun kids dan konden hun af en toe even bij M. blijven
     
  7. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    #187 boogiebril, 9 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2018
    Ik kan jullie toch niet missen... ;) (sssst)

    Gaat hier inmiddels weer beter, heb de rust weer terug gevonden en dat is fijn!

    Hoe is het met jullie?
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haaai welkom terug! :)

    Hier gaat alles goed. S heeft al 2 tandjes en nog vele op komst... Lijkt net of krijgt ie zo alles tegelijk zoveel bultjes zie ik op z'n kaakje. Hij tijger, alleen wel in de achteruit ipv vooruit. Maar ach, zo komt ie ook wel waar ie wil.
    Hij heeft af en toe een soort van driftbuien. Dan gilt ie en kijkt heel verbeten. Er zit echt een kop op. Best leuk maar denk dat we er nog heel wat mee krijgen
     
  9. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Goh, ik kom nu pas achter deze sectie op het forum. Helaas geen 'september-mama's', maar ik zie dat Panter ook is aangeschoven en sommigen van jullie ken ik nog van 'de laatste 10 weken'.

    Mag ik mee schrijven hier? Of is het topic inmiddels alweer doodgebloed?
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het lijkt helaas dood te bloeden. Ladies, kom op! Hoe gaat het met iedereen?

    Welkom @Tuttebelleke

    Hier inmiddels de 1ste kinderziekte achter de rug. S had de 5de ziekte. Gelukkig weinig last van gehad. Nu midden in de 8mnd sprong... Die is vre-se-lijk! Wat een drama... Zwaan kleef aan en niet meer willen slapen. Niet meer willen drinken. Gekmakend!
     
  11. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Welkom @Tuttebelleke!

    Ben er nog hoor! Mega super druk met werk. Probeer echt alle zeilen bij te zetten om nog wat tijd met mn kleine vriend te kunnen spenderen.

    Sprong 8 maanden is heftig, maar het gaat weer over. Wij hebben inmiddels weer een blij ventje. Maar nu komt er een tandje, de derde. Dus het is vlak na elkaar.. Sterkte ermee @Panter
     
  12. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Fijn dat ik mee mag kletsen en er nog leven is :)

    Hier was het voornaamste rond de 8 maanden de nachtelijke terrors. Dan werd dochter niet echt wakker, maar begon ze uit het niets kei hard (Brabant!) te huilen. We kregen haar dan ook gewoon pas na een minuut of 2 echt 'wakker' en bij zinnen, tot die tijd huilde ze zo hard dat ze er iedere keer wel in leek te blijven hangen :(
    Erg zielig, maar dat is gelukkig weer over.

    En tandjes.. mevrouw heeft er al 7 en nummer 8 komt er aan. Rechtop zitten uit zichzelf, ho maar, maar 'eetgerei' is al in overvloed aanwezig. Het is dan ook een lekker spekkie (heeft ze van d'r vader! :rolleyes::roflmao:).
    Heeft je zoontje er veel last van @boogiebril ?

    En fijn dat jouw kereltje weinig last heeft gehad van het ziek-zijn @Panter. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je een nieuwe baan hebt, ben je daar al begonnen?
     
  13. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ah wat naar dat ze zo huilend wakker werd! Gelukkig is het over. Hier wel soms onrustige nachten, maar dan wil hij eigenlijk alleen zijn speentje en is het weer over. En vaak leggen we hem dan rond een uur of 6 tussen ons in zodat wij nog even kunnen slapen (of knuffelen :) )

    Jemig al bijna 8 tandjes! Dat is snel! Heeft zij er veel last van? Hier een paar dagen jengelig geweest, nu gaat het weer beter maar hij is nog niet helemaal door. Zien hem al wel zitten! Denk dat het niet lang meer duurt.

    Haha, uit zichzelf gaan zitten lukt hier ook niet, tijgeren vooruit ook nog niet, maar eten kan hij als een bootwerker! Ook heerlijke spekkies en in zijn onderarm zit in het midden zelfs een vouw :roflmao: Hij vindt eten gewoon echt lekker (lust alles behalve yoghurt) en geniet er zo van! Altijd lachen als zijn mondje gevuld wordt ;)
     
  14. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Hey ladies. Ik meld me ook weer ff. Was afwezig omdat onze zoon echt de grootste moeite had met z'n ontlasting :(. Maar we hebben gelukkig na heel wat zoekwerk de oplossing: gember :)... Wat een topspul. C. eet ineens weer meer en is weer een stuk vrolijker en zit niet meer zo keihard te persen en daarna te krijsen, omdat het pijn deed... Werd er echt verdrietig van...
    Als ik dat zo lees is die 8maandensprong echt niet leuk.... Huilen in de nacht doet C. af en toe al wel. Ik houd mn hart vast...

    En wat al een boel tandjes @Tuttebelleke. Hier nog maar 2.

    Tijgeren doen we hier nog niet aan. Wel rondjes draaien op de buik en boos worden dat we niet vooruit kunnen (of achteruit). Dus ik denk dat dat ook niet lang meer gaat duren.
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    @Donutlover

    Ik kon het topic niet mer vinden waarin je vorige keer uitgebreid had geschreven over de pepti ed.

    Hoe is het nu inmiddels met jullie?
     
  16. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Met tandjes is ze hier inderdaad erg snel. Ze heeft er vaak wel wat last van gehad, paar dagen jengelen, maar verder ook niet dus we mogen niet klagen.

    Hihi oh heerlijk @boogiebril die spek-vouwtjes :D De kleine hier zit er ook mee onder ;)
    Wel fijn dat hij zo kan genieten van z'n eten. Levert vast de leukste foto's op :)

    Vervelend dat C zo'n last had met de ontlasting @Ting86, gelukkig heb je er iets op gevonden. En ook fijn dat het iets 'normaals' is. Hoe geef je het als ik vragen mag?

    Hier is ze sinds een paar dagen ook een stuk meer aan het 'kletsen'. Super schattig!
     
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wij geven de gember in poedervorm door het eten als C. een potje krijgt. Als we zelf wat maken voor hem, dan halen we een heel klein stukje van de wortel en koken deze dan mee, waarna we het pureren. En hij eet het heerlijk op :).
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook een spekkie. Heerlijk kind! Nu heeft ie de 6de ziekte... Gaat weer lekker zo.

    Wat een goede ontdekking van het gember zeg! Fijn dat je nu weer een blij kindje hebt @Ting86

    @Tuttebelleke wat een tandjes al zeg. Hier heeft S er twee maar wel overal op zijn kaakjes bulten en witte puntjes. Komt ook veel tegelijk aan.

    @Donutlover... (Jee kan ik weer niet tagged... Rot telefoon.)
    Maar hoe gaat het daar?

    Hier idd een nieuwe baan. Ik begin 2 juli.
    Zin in, redelijk vaste werkdagen dus goed te combineren met mijn andere werk.
     
  19. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Panter Veel succes met je nieuwe baan! :) Leuk. En hoe gaat het nu met S.? Hij heeft het wel te pakken zeg... dat is weer niet leuk :(.

    @Donutlover Hoe gaat het bij jullie? Ik ben ook nieuwsgierig

    Wij hebben besloten om in januari voor een broertje of zusje te gaan voor onze zoon. Ik vind het nu al wel weer spannend. Maar eerst nog even volledig herstellen en proberen wat kilo's kwijt te raken.

    Het is hier behoorlijk rustig.. dat is jammer :(.
     
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gaat het goed. S heeft een paar dagen hoge koorts gehad en vol vlekjes maar is nu weer helemaal hersteld. Hij tijger nu door de kamer, zo leuk.
    Brabbelt er op los: papa, mem, hummer, och, oeps, ja en nee. Wat leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan @Ting86 spannend weer!

    Hier af en toe wel wat verdrietig dat we geen kindje meer zullen krijgen. Wat is ons veel afgenomen door alles wat er gebeurd is. Al mag ik vd gyn best nog zwanger worden... We vinden het risico op herhaling te groot. Ook al is dat de beste keus, toch had ik zo graag nog een kindje willen krijgen.
    Als alles niet gebeurd was, hadden we nu ook alweer een poging gedaan.
     

Deel Deze Pagina