Oktober 2017 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Donutlover, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Qua groente gaat hier alles er heel goed in. Zijn al een tijdje aan het combineren. Wij pureren wel nog alles, maar geven af en toe ook een stuk wortel bijv. Heel leuk!

Wat doen ze voor activiteiten bij het KDV? Hier soms ook wat inspiratieloos.. zeker nu de "ligspelletjes" niet meer zo interessant zijn

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Vingerverven.
    Verven met bubbeltjesplastic (rol papier op de grond, verf erop, plastic erop en dan baby erop en gaan. Baby wordt dus niet vies ;))
    In het donker met lichtgevende ballen, grote stuiter ballen maar ook in een zakje.
    Oefenen met Puk (das een pop die bij de leermethode hoort daar) met naar bed gaan, wekker zetten. Maar ook lichaamsdelen benoemen.
    In een soort snoozletent met lichtjes en muziek.

En ze gaat pas sinds een kleine twee maanden en 1,5 dag per week maar dit dus allemaal al gedaan haha. Ben dus wel heel tevreden over het KDV ze vindt het ook duidelijk leuk. Maar vraag me tegelijktijd af of ik zelf niet meer moet doe.

jeshh vindt dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier speelt S. veel zelf...op het vloerkleed, in de box.
    Samen spelen doen we ook. Toren bouwen die hij dan omslaat, boekjes lezen, dingen in en uit doosjes halen.
    Ook speelt hij graag met de babygym...daar kan ie zich tijden mee vermaken.

En heel fout maar als ik iets echt rustig moet doen.. zoals bijv een belangrijk telefoontje....dan zet ik hem in zn wipper voor baby tv (shame on me)

denanja vindt dit leuk.
  4. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier ook vaak nog hoor toevallig de afgelopen de afgelopen 2 nachten van 7 tot 6/7u
    Maar dat is een uitzondering haha meestal is het 3/4u

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Woow haha mocht ik willen

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Leuk dat je meekletst!
    Met M gaat t op en af hij heeft nog steeds de sonde helaas nu alweer 3 maanden.
    Maar qua ontwikkeling gaat hij steeds beter vooruit!

7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wij zijn dit weekend (op vraag van de efteling) 3 dagen in het bosrijk en de efteling zo leuk! Kids genieten volop en wij komen ook helemaal tot rust!
    We gaan zo lekker uit eten hier en dan morgen nog een dagje park daarna weer naar huis.

J moest eigenlijk gewoon naar school woops maar heb haar stiekem ziek gemeld haha EC481039-70C4-4C90-AE87-36D6BDA8726D.jpeg D908769B-4AB2-4A30-A0DF-226137EB1067.jpeg AAA8ABE0-535B-413D-9AF9-A9F6A780E077.jpeg 806F4CD0-951D-496D-9B4E-4FED8D7A4F14.jpeg

Ting86, 1548, jeshh en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. jeshh

jeshh Niet meer actief

Wat super leuk!!! Vingerverven zou ik nu nooit op gekomen zijn, maar waarom ook niet (als de verf maar baby vriendelijk is)

9. 1548

1548 Niet meer actief

Aaah, wat lekker dat hij zo lekker lang achter elkaar slaapt :).. Geniet ervan!!

10. 1548

1548 Niet meer actief

@Flamingooo Fijn dat ze (eindelijk) doorslaapt! Je hebt toch wel foto's gemaakt van haar 1e hapje he ;), misschien moet ze het een paar keer proeven voordat ze het lekker vindt.

Qua activiteiten doe ik ook niet veel denk ik. Hij vermaakt zich in de box, onder de babygym, in zijn wippertje. Ik leg wel vaak zijn boxkleed op de grond en dan ga ik er bij liggen om te "spelen". Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de tijd dat hij wat groter is zodat we wat meer kunnen doen (puzzeltje maken, speeltuin, kinderboerderij enz).

11. 1548

1548 Niet meer actief

Ooooooooh, wat fout! Hahaha, geloof me, daar lijdt hij echt niet onder ;)..

12. 1548

1548 Niet meer actief

Nou ik hoop voor jou dat hij lekker blijft doorslapen. Maar hier inderdaad ook vaak rond die tijd. En als we pech hebben dan meldt hij zich rond 0100 en daarna weer om 0500 uur.

13. 1548

1548 Niet meer actief

Balen dat hij zijn sonde nog heeft maar komt hij nu wel goed aan? Fijn dat zijn ontwikkeling beter gaat!

14. 1548

1548 Niet meer actief

@Donutlover Leuke foto's! Veel plezier nog in de Efteling. Je hebt het weer in ieder geval me.. Durven die 2 van jou wel in allerlei attracties? Hier 2 angsthazen, verder dan de carnaval en draaimolen komen we niet.

Donutlover vindt dit leuk.
  15. 1548

1548 Niet meer actief

@Hier Morgen moet ik weer een dag naar het cb met Y voor zijn (blindelingse) kma test (2e dag). De vorige keer is hij bijna 2 weken lichamelijk overstuur geweest, die hebben ze aangemerkt als koemelk voeding. Morgen zou beter moeten gaan maar stiekem hoop ik dat het toeval is geweest en hij geen kma heeft.

Reflux is hier gelukkig wel onder controle.

Zijn luchtpijp is nog hetzelfde maar daar zou die met een jaar of 2 overheen moeten groeien..

Donutlover vindt dit leuk.
  16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nee nog niet echt helaas wel beter dan dat t was met hier en daar een dipje zoals afgelopen 3w weer alleen 15gr
    Dus we zijn nog een beetje zoekende qua voeding en hoeveelheden, hoeveel hij kan verdragen met meds ect

17. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Succes morgen! Wat heeft hij aan zijn luchtpijp?
    N heeft daar een aangeboren afwijking zitten met medicijnen zijn zijn benaudheids aanvallen goed onder controle

18. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    De oudste ging in Joris de draak whaha maar was daarna wel bleek arm kind hahaah maar ze wilde perse

En ook veel andere atracties de waterbaan vonden ze ook super leuk

Flamingooo vindt dit leuk.
  19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Precies dan kan t idd wel! Leuk idee!

20. jeshh

jeshh Niet meer actief

Hier hopen op een rustige nacht. Na sprong 5 is het nu tijd voor tandjes. Sinds en paar nachten slaapt ie op zijn eigen kamertje.. de eerste nacht ging fantastisch (niet wakker geweest) maar het ècht doorslapen is de laatste tijd toch wel lastig. Dus nu zelf ook vroeg naar bed en duimen maar haha.

@Donutlover wat is er met jullie kleine aan de hand dat hij een sonde nodig heeft?

Deel Deze Pagina