Oktober 2018 (1-15okt.) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Springboon, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    #21 EvaD, 7 nov 2018
    Laatst bewerkt: 7 nov 2018
    Wat een moeilijke nacht deze keer. Zoveel wakker worden en huilen. Met haar tut viel ze telkens even stil dus pijn was het volgens mij niet(werkt dan niet). Misschien het 8w sprongetje...? In theorie kan het niet, want die sprongen zouden pas geteld worden vanaf de uitgerekende datum. Al neem ik die theorie met een korrel zout, want L. volgt de ontwikkeling van een voldragen baby.

    Straks het park in elkaar proberen krijgen. ^_^

    @Mariposa1986 Dat is vervelend. Een vriendin vertelde me dat het water(merk) ook veel verschil kan uitmaken. Haar dochter reageerde ook op de AR melk en gewoon door van water te veranderen was het opgelost. Misschien helpt het jou?

    @Klvertje4 Ja, ze is een hongerige dame. Maar blijkbaar heeft ze het echt wel nodig, want ze zit mooi op haar curve verhouding gewicht/lengte. Misschien kan ik het beter wat nuanceren zoals Springboon het deed. De hoeveelheden die ik gaf zijn icl de schepjes. ;) Dus momenteel drinkt ze 5x 130 + 4 en 150+5, de ene keer meer dan de andere keer. En komt
    elke 4 à 5u.

    Dat kolven was ook mijn ding niet. Wat een gedoe... Ik bleef er maar met klungelen. Op een gegeven moment was het zo erg dat terwijl ik mijn dochter gekolfde MM gaf de melk gewoon uit mijn borsten liepen. Ik plakte altijd vol. :confused: Maar aan de borst zelf lukte niet. Toen ik zoveel stuwingen kreeg dat ik precies een hele dag aan het afkolven (altijd kort, zodat ze niet leeg waren) was ben ik gestopt. Het bezorgde me zoveel stress...
    Als ik te veel afkolfde deed ik dat direct in de koelkast. Als ik ‘s avonds minder produceerde kon ik zo toch telkens een volledige voeding mm geven en moest ik niet bijvoeden met poedermelk. Toen dit niet meer nodig was deed ik het in een ijsklontjesvorm. Als ze bevroren waren deed ik ze los in een zakje in de vriezer en vulde het vormpje weer aan. Handig. Je weet hoeveel zo’n klontje was en dan kan je later de juiste hoeveelheid uit de vriezer halen.

    @Springboon Zalig is dat! Ik hoop dat je meisje snel weer haar “oude” zelve is.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  2. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Whoop whoop. Ik ben er ook nog.
    Niet heel actief met 3 kids maar probeer in ieder geval mee te lezen.

    Jaloers op je nachten springvorm. Hier komt ze om de 3 uur. Soms om de 2 uur. En soms 4 uur. Geen idee hoeveel ze drinkt ze krijgt bv. En laatste dagen veel krampjes.

    Ga wat aan t eten doen. Vanavond naar het cb voor eerste inenting dus moeten op tijd eten.
     
  3. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Hier slaapt hij van 23 tot 7 ongeveer. Maar dat kan zomaar ineens anders zijn... borstvoeding gaat verder prima.. morgen nog een keer naar de manueel, om zijn nekje los te makrn. (Hij had een blokkade door de snelle bevalling en door het sterrenkijken )
     
    chicca en Springboon vinden dit leuk.
  4. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    wat een heerlijke tijd..

    succes bij de manueel
     
    Annabella86 vindt dit leuk.
  5. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ooh, wat fijn! Maar ik dacht eerlijk gezegd dat dat nog niet mocht? Zo lang niet voeden.

    Hier komt ze overdag om de 2,5-3 uur en in de nacht om de 4 uur. Hebdus 1 nachtvoeding rond 4.00. Is prima te doen zo, hopelijk blijft dat. Heb 7 voedingen per dag nu.

    Wij zijn vorige week ook begonnen met het geven van een flesje. Ik kolf de voeding in het begin van de avond af en die geeft mijn vriend dan met de fles. Zo kan ze wennen aan de fles en ben ik ook wat flexibeler, dan kan ik een keer weg ook. Ik kolf meer dan dat ze drinkt dus dat vries ik in in zakjes van latinoh. Bij mijn zoontje heb ik daardoor nog bijna een maand langer bv kunnen geven.

    @Klvertje4 om in eerste instantie een klein voorraadje op te bouwen kun je ook een dag na het voeden de voedingen nakolven. Totdat je 1 voeding hebt, dan heb je voldoe de voorsprong. Ik kolf meestal nog wel 30cc uit mijn borsten na het voeden.

    Met mijn borstontsteking gaat het ruk. Is dinsdag voor de derde keer opgevlamd in 2 weken. Heb dus maar een lactatiekundige ingeschakeld. Ben begonnen met antibiotica omdat het toch geïnfecteerd lijkt met een bacterie. En heb kompressen gekregen die ervoor moeten zorgen dat mijn tepel sneller heelt. Maar het punt is dat mijn rechtertepel eigenlijk (nog) te groot is voor mijn dochter waardoor ze mijn tepel plat drukt en er dus dat wondje ontstaat. Weet niet goed hoe ik dat op moet lossen... hoop dat het wondje geneest en weg blijft. En dat de antibiotica goed aanslaat. Dit is zo geen doen.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  6. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Hoi dames,
    Ook ik ben niet heel actief ben aardig druk met 3 kinderen, heb de andere 2 wat ouder natuurlijk dus het is 3x per week naar de voetbal en zwemles 1x in de week, van school halen en een baby haha.
    moet wel weer ff wennen aan de nachtvoeding gelukkig vaak maar 1, en met opletten wanneer de volgende voeding weer is als ik boodschappen enzo ga doen, eerder stapte ik gewoon in de auto haha nu is het fles geven zorgen dat we aangekleed zijn snel na de winkel snel weer terug voor de volgende voeding.
    Aangezien ze meestal om de 3 uur komt heb ook nog pap voor hongerige baby's:p, en bijna een uur over de fles doet dus maar 2 uurtjes de tijd voordat ze komt voor de volgende fles.
    Met de laatste fles moet ik zorgen dat ie tussen 9 en 10 ligt dan laat ze er tussen de 6 en 7 uur tussen, als ik hem later geef komt ze op 1 of andere manier om de 3 a 4 uur.
    Ze doet wel veel martelen heb het idee dat ze een beetje reflux heeft, het bedje staat aan het hoofdeinde al omhoog en meestal ligt ze overdag in haar wipstoel wat ook een wiegje is die staat ook iets omhoog en moet haar na de fles minimaal een kwartier omhoog houden.
    PhotoGrid_1541669367105.jpg

    Ben wel benieuwd naar jullie kindjes dit is ons prinsesje :D
     
  7. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Aaah, wat een mooie collage! Wat is martelen?
     
  8. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier onze kleine (4e) prinsesje
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tinkerbell1987 vindt dit leuk.
  9. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Waarom zou het niet mogen dan? Ik voed volledig op verzoek. Hij haalt t overdag wel een keer in. Zit gewoon aan de 6-8 voedingen per dag niks mis mee dus
     
    Springboon vindt dit leuk.
  10. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ookal schrijf ik amper, ik ben er ook weer bij!;)
     
    Veran en Springboon vinden dit leuk.
  11. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hier de fles om 22.30 gehad..
    en ligt nu in haar wiegje..
    ben benieuwd of ze nu voor nacht 3 een lekkere lange nacht gaat maken of dat ze toch weer eerder meld (afgelopen 2 nachten lag ze naast me en toen sliep ze dus uren achter elkaar)..
    ipv krijsen en paniek ligt ze nu ontspannen te slapen in de wieg dus ben benieuwd..

    Overdag is A. trouwens actiever en meer wakker.. lacht nu ook meer en bewuster, maar merk ook dat ze af en toe belletjes blaast met haar mond (speeksel), en kirm-geluidjes bewuster maakt. Merk wel dat ze echt in een sprongetje zit want enkel papa en mama zijn goed voor haar momenteel
     
    EvaD vindt dit leuk.
  12. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    CB zei max 5-6 uur achter elkaar slapen momenteel ivm bloedsuikerspiegel. Ik zet mijn wekker rond 4.00. Daarom en ook: se komt toch een keer inde nacht en zo heb ik haar ritme wat meer in de hand. Ik voed verder ook op vraag. Was afgelopen week de wekker een keer vergeten en toen sliep ze idd 6 uur achter elkaar.

    Komt jouw kindje overdag wel op dezelfde tijdstippen ongeveer als je in de nacht hqar laat liggen of kom je dan heel anders uit?
     
  13. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Cb vroeg hier juist of hij al doorsliep. Mijn dochter sliep ook door vanaf 5-6weken. Gewoon je gevoel volgen en je niet gek laten praten door cb . Hij komt verder gewoon vrij regelmatig met 1x extra in de ochtend dus niks geks. Ik ga geen wekker zetten eigenlijk. Hij komt niks tekort
     
  14. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Dat ze heel onrustig is de hele tijd ze slaapt niet veel moet haar elke keer weer ff rechtop houden dat soort dingen
     
  16. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hoe gaat het met de mama's en de baby's?
     
  17. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Het is rustig he. Iedereen druk met de kleine.
    Hier gaat t prima al is madam veel wakker snachts dus erg jaloers op mensen die langer slapen als 3 uur achter elkaar maar goed we komen er wel. Gelukkig ben ik nog niet aan het werk. Hoe is het bij de rest?
     
    Springboon vindt dit leuk.
  18. Klvertje4

    Klvertje4 Actief lid

    21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
     
  19. Klvertje4

    Klvertje4 Actief lid

    21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Idd stil. Iedereen is druk met de baby's :roflmao: is ook in de nacht gewoon om de 3 uur voeden. De laatste dagen komt m'n oudste ook met regelmaat zijn bed in. Gisteren was hij helemaal overstuur door zwartepiet. Dus korte nachtjes. Maar ach die kleine doet het hartstikke goed. Wel druk met constant voeden, maar ja ben nu lekker vrij. Ben vrij tot 22 januari dus dat duurt nog wel even. Al vliegt de tijd wel! Ben nu al bijna 11 weken niet aan het werk, onvoorstelbaar zeg.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  20. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    hier gaat het ook prima.. idd druk met baby en dan nog een kleine aandachtvrager van 21 maandjes oud. Moet er echt wel even elke dag uit gaan, anders word ik gillend gek. Ik wandel wat af .. lang leve de duowagen! Hier krijgt V ook elke 3u de fles snachts, langer laat ze er nog niet tussen helaas. ook overdag is het uiterlijk 3u later gillen om een fles.
     

Deel Deze Pagina