Oktober 2018 (1-15okt.) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Springboon, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Hier ook druk druk
    Ons meisje heeft waarschijnlijk dus reflux nu een week andere pap van hero de comfort+
    Wat een verademing zeg dat onrustige is er af behalve wanneer ze een boer of scheet moet laten en alleen nog huilen als ze honger heeft naja meer schreeuwen :p, een vieze luier heeft of niet in slaap kan komen.
    Had al veel positieve verhalen gelezen over die pap dus gelijk over gegaan op die.
    Was al in staat om een schommelstoel te gaan kopen om haar daar in te leggen want kon niks meer ze wou de hele dag alleen rechtop op schoot zitten...

    Ook bij het consultatiebureau geweest ze is al bijna 58cm en bijna 5200 gr.
    Ze is wat groter dan gemiddeld maar wel precies in proporties haha
    Ze doet ook veel meer dan ze nog zou moeten kunnen die vrouw van het consultatiebureau keek en zei ze is toch pas bijna 6 weken?
    Ik zei, ik had haar nog gezegd dat ze lang "baby baby" moest blijven omdat ze de laatste is, zegt zei gelijk nou schrijf dat maar op je buik dus helaas heb weer een snelle jelle, terwijl je bij je lastste juist wilt dat alles langer duurt haha

    Ze slaapt ook nog heel wisselend de 1ne keer 6 a 7 uur dan weer om de 3 a 4 uur laatste 2 nachten was om de 3a4 dus hopelijk vannacht weer6 a 7 :D.

    Zelf vloei ik nog steeds het was minder geworden maar heb denk ik me eigen menstruatie ook gekregen maar blijf nu vloeien dus van de week als nog zo is weer ff bellen voor de zekerheid.
    Is het bij jullie al gestopt? En hoe lang heeft het geduurd, word er wel een bwetje moedeloos van nu van dat bloedverlies:rolleyes:


    En hoe gaat het met de te vroeg geboren kindjes allemaal?
     
    Springboon vindt dit leuk.
  2. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Nou inderdaad, wat gaat het hard weer @Tinkerbell1987. Wel een teken dat het goed gaat

    Met B.oaz gaat het goed, weegt nu rond de 5 kilo. Zo bizar dat hij al 3 kilo is aangekomen.

    Ik merk zelf dat ik echt vatbaar ben voor vanalles. Volgens mij al 3x flinke koorts gehad sinds de bevalling. Momenteel dus weer koorts en hoe kan het ook anders, aan het spugen. Gisteren was ik heel erg aan het shaken, dit had ik tijdens de bevalling ook en merkte dat dit mij toch wel emotioneel maakte. Al snap ik niet zo goed waarom, want B.oaz doet het nu toch goed?

    De nachten gaan hier wel ok. Alleen slaapt B.oaz vaak vroeg op de avond tot een uur of 3. Ik had liever gezien dat hij later zou gaan slapen en dan aan het begin van de ochtend weer komt. Overdag komt hij om de 4 uur sinds een weekje.

    Dikke knuffel voor de mama’s met slechte nachten!
     
  3. Mariposa1986

    Mariposa1986 Bekend lid

    22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi meiden,

    Ook van hieruit weer een kleine update.

    De kleine meid is op moment erg ziek en heeft haar eerste oorontsteking te pakken. Heeft het nog even spannend gemaakt of ze opgenomen moest worden omdat ze niet dronk, niet plaste en veel aan het spugen was dus ze zat tegen een uitdroging aan. Gelukkig is ze nu asn de betere hand in die zin dat ze beter drinkt. Wel heb ik het rechtstreekse nummer van de kinderarts gekregen zodat ik direct kan bellen als ze achteruit gaat omdat ze veel ingeleverd heeft qua gewicht. Haar lijntje is flink afgebogen maar hopelijk trekt het snel weer bij

    Daarnaast heb ik ook nog een peuter rondlopen die maandag nieuwe buisjes heeft gekregen maar ook die heeft toch weer een oorontsteking.

    Al met al is het dus flink aanpoten de laatste dagen. Ben blij als ze weer wat opgeknapt zijn
     
  4. Klvertje4

    Klvertje4 Actief lid

    21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Och jeetje zo zielig voor zo'n kleintje. Dat ze weer drinkt is wel een goed teken. Fijn dat je het nr van de arts hebt. Wel vreemd dat die arts dat doet eigenlijk.... Maar goed, hoop dat het ziekenboegje snel aansterkt. Zonder zieken is het ook al zwaar zat :confused:
     
  5. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Ach jeetje zij ook al. Fijn dat ze nu weer beter drinkt. Hopelijk knappen ze allebei gauw weer op!
     
  6. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Hoezo vreemd? Dit gebeurd wel vaker hoor. Ze zal vast niet zijn privénummer hebben gekregen...
     
  7. Klvertje4

    Klvertje4 Actief lid

    21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Oke naja alleen maar beter ook.
     
  8. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    @Tinkerbell1987 Super fijn dat de nieuwe pap zo goed aanslaat! Je kleine meid kan weer op haar positieve komen!

    Ze is inderdaad wel al heel groot!

    Ik heb toch dik twee a drie weken gevloeid, maar sindsdien nog geen menstruatie gehad.

    @Veran wat doet hij het goed zeg. Ik ben blij voor jullie.
    Zo’n bevalling vergt zo veel van je lichaam (en dan nog de grote veranderingen er na) Ik denk dat we daar soms te weinig bij stilstaan. Veel beterschap gewenst. Zo’n kleintje vergt al enorm veel als je je goed voelt. Laat staan wanneer je ziek bent.

    @Mariposa1986 Hopelijk worden ze snel weer beter!

    L. ize doet het over het algemeen heel goed.
    Hier krijgt de dochter nieuwe medicatie voor haar reflux. Het lijkt al beter te gaan. Maar sinds twee dagen moet ze enorm van hoesten en rochelen. Soms verslikt ze zich zelfs. Ik ging naar de dokter, omdat ik dacht dat ze mijn verkoudheid overkreeg. Maar het blijkt een gevolg vd reflux te zijn. Het is zo moeilijk om aan te zien... Haar slaap wordt er echt door verstoord. Hopelijk is dit het maar een korte periode.
     
  9. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Hee dames! Hier alweer bijna 12 weken. Wat gaat het ongelofelijk snel! Naar omstandigheden gaat het goed met j.
    Sinds een week krijgt ze medicijnen voor de reflux en dat is voor ons beide een genot!
    Wel krijgt ze nog steeds onderhouds antibiotica vanwege infectie gevaar van de urinewegen. Tot 2x toe is het niet gelukt om de mictiecystogram uit te voeren( blaas/nier onderzoek). De catheter ging er niet in:( zolang er geen uitsluitsel is in hoeverre de urine terugstroomt naar de nieren, blijft ze ab krijgen. Ze heeft natuurlijk al een enorme hoeveelheid ab gehad, dus haar darmflora heeft erg te lijden. Dus krampjes krampjes krampjes.
    Maar nu met de maagzuurremmers hebben we al een heel ander kind. Heeft al 3 nachten zo goed als doorgeslapen. Mama blij:) alleen overdag verrekt ze het om in haar bedje ofzo te slapen. Ik blijf het proberen maar max. N uurtje en dan word ze wakker maar nog steeds doodmoe. Hoe gaat dit bij jullie, en iemand tips?

    Ben heel benieuwd hoe het met @MamaSaartje en de kleintjes is...
     
    Springboon vindt dit leuk.
  10. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    He bah dat klinkt heel naar allemaal! Staat er al een nieuwe afspraak voor dat onderzoek of laten jullie het voorlopig even zo?

    Fijn dat de maagzuurremmers lijken te helpen. Boaz werd ook gauw wakker dus ik baker hem in, maar dit doe je misschien al wel?

    Gaat zo hard he Boaz is zondag ook alweer 12 weken..
     
  11. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Dank je wel!

    Fijn dat de medicijnen lijken aan te slaan. Rochelen en hoesten herken ik niet i.c.m. reflux. maar goed de huisarts zal het wel weten. Hopelijk verdwijnt het weer gauw.
     
  12. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Oei pittig 2x een mislukte mictie. Mijn dochter heeft er ook enkele gehad, voor haar operatie .sterkte!
     
  13. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Ik hoop het, want het gaat bergafwaarts momenteel. Ze drinkt heel slecht, lijkt zich doorheen de dag vaak te verslikken, verhoogde temp (geen koorts), na de voeding wenen en zich verslikken. Morgen gaan we voor de zekerheid nog eens om het WE te overbruggen. Maandag naar de kinderarts. Zelf ben ik serieus verkouden, maar met dat verslikken ben ik niet gerust dus rusten/slapen zit er niet in. Ze zou er toch maar eens inblijven...
     
  14. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    @Annabella86 ohh heeft jou dochter ook terugstroomt van urine? Hoe is het bij haar verlopen? Niet overheen gegroeit dus? Zou je me hier meer over willen vertellen?
     
  15. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Mijn dochter bleek na vele onderzoeken een dubbelsysteem te hebben aan 1 kant. Hierin ook terugstroom, en telkens terugkerende nierbekkenontstekingen. (Deze hebben ook littekens achter gelaten op de nier) uiteindelijk hebben ze de overbodige urineleider vastgezet in haar blaas. (En een kapje, wat eerst een dicht bolletje was, hebbeb ze toen weggehaald uit haar blaas, dit was dus al geklapt...) ze heeft dus een ureterreimplantantatie gehad en een ruime week in het ziekenhuis erna gelegen. (8dagen)
     
  16. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Weet niet waar je vandaan komt, maar mocht het haalbaar zijn, professor w. feitz in het radboud, Nijmegen is echt een aanrader!! Kinderuroloog en professor
     
    Springboon vindt dit leuk.
  17. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Dankje voor de tip! Radboud is zeker een optie. Bij de volgende mictie poging gaat de kindernefroloog de catheter plaatsen dus hier hebben we nu onze hoop op gevestigd. En anders gaan we inderdaad uitwijken naar een ander ziekenhuis. Dankjewel voor de info!
     
    Annabella86 en Springboon vinden dit leuk.
  18. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    jullie kleintjes ook ineens meer huilerig en plakkerig?

    de nachten klasg ik niet over.. maar vanaf 10 tot 21 echt amper aan dingen toe kunnen komen..
     
  19. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    ik ben overdag nog nooit ergens aan toe gekomen sinds V er is haha
     
  20. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Heel veel succes, hier vele onderzoeken gehad in bernhoven en jeroen Bosch en doorzeuren van mijn kant, voor we echt verder kwamen in nijmegen. Zo blij dat ik heb doorgezet, want in de andere ziekenhuizen was er niks aan de hand. Nu elk jaar nog 2x controle!
     

Deel Deze Pagina