Oktober 2018 (1-15okt.) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Springboon, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Pffff. Je hebt echt pech precies. Beide nog steeds ziek...
    sukkeltjes toch er nog steeds niet bovenop. :( Zo ziek en nog zo jong... Ik hoop echt dat ze beide snel weer beter worden en verder kunnen genieten van hun jonge leventjes. Dat je zoontje maar geen afweerziekte heeft! Vingers crossed.

    @hier lijkt het allemaal voorbij te zijn. L. drinkt terug goed en wordt echt groot in haar doen en laten. Speeltjes proberen pakken (en in haar mondsteken), proberen rechtzitten (ze trekt haar dan omhoog), op vanalles willen sabbelen, ze vind het super om met haar voeten iets weg te stampen of omklemmen....
    Donderdag haar herhalingvaccinaties. Ben benieuwd of ze er nadien last van zal hebben.
     
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hier gaat alles zijn gangetje..
    zelf alleen nu voor dag 2 goed ziek.. blegh wat kun je je dan slap voelen ineens.
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hoe is het met iedereen?
     
    Tinkerbell1987 vindt dit leuk.
  4. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst voor iedereen!!

    Hier gaat het zijn gangetje, kan zelf nog niet aan het werk dus ben nog heerlijk thuis bij me meisje.
    Heb doordat ik 2x best lang in de beugels op de o.k. heb gelegen waarschijnlijk een rugwervel niet goed zitten dus ben doorgestuurd naar de fysiotherapeut en als dat niet helpt moet ik naar de chiropraktor of zoiets, moet niet heel prettig zijn dus hopelijk is fysio genoeg.
    Maar kan nog niet eens fatsoenlijk haar verschonen of op de bank zitten zonder pijn dus we zullen zien.
    Ook voor me bekken moet ik weer naar de bekkenfysio dus voorlopig weet ik nog even hoe ik ben bevallen:rolleyes:

    Hoe is het met jullie?

    Ben ook heel benieuwd hoe het gaat met de 2ling?
    En de andere vroeggeboren kindjes.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  5. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
  6. Klvertje4

    Klvertje4 Actief lid

    21 aug 2017
    306
    348
    63
    Vrouw
    Wat rot dat je zelf in de lappenmand zit en ook dat je steeds pijn hebt. Gelukkig gaat het met die kleine goed.

    Hier gaat het ook super goed. De kleine is nu alweer 3 maanden. Borstvoeding gaat goed maar helaas aan het afbouwen omdat ik 22 januari weer aan het werk moet... Maar goed ben ook wel weer klaar voor een beetje van m'n eigen leven. Al vind ik het erg moeilijk om haar los te laten. Volgende week wennen op het kdv. Wel weer spannend!
     
    Tinkerbell1987 vindt dit leuk.
  7. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi meiden, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen...

    Harun is thuis en dat gaat super goed. Met hem is echt niets aan de hand. Heerlijk jochie dat goed groeit en drinkt en poept en de nachten alweer een aantal weken doorslaapt. Hij slaapt nu zelfs nog!

    Met Musa gaat het eigenlijk ook best goed - maar hij ligt nog steeds in het ziekenhuis helaas. Na de vorige operatie die dus eigenlijk alles op had moeten lossen is de wond dus helemaal open gegaan, nog erger dan de eerste keer, en heeft hij helaast 2 gaatjes in de darmen ontwikkeld. Uit 1 komt alle ontlasting, en de andere zit in een stuk darm dat uit zijn buik is komen te verzakken. We zijn dus weer terug naar een stoma achtige situatie. De wond is nu gelukkig eindelijk dicht (eind december konden we die mijlpaal vieren, ruim 2 maanden nadat de wond openging) en alles wat hij nu aan ontlasting produceert wordt opgevangen in een stomazakje, en dat wordt weer opgezogen met een spuit en teruggespoten in het stuk verzakte darm. Hierdoor kan hij dus ook normaal poepen. Ook krijgt hij nu flesjes van 6x15 cc en deze drinkt hij met smaak op, en zorgen tot nu toe niet voor problemen. Het is op dit moment een kwestie van de voeding opbouwen (2x per week 5cc omhoog, hopen we) en wachten tot de chirurg de operatie kan doen om alles wederom te fixen (we hopen half februari). En dan maar hopen dat het deze keer echt goed gaat, en niet weer helemaal opengaat na de operatie...

    Qua ontwikkelijk gaat het wel goed met hem. Hij loopt qua gewicht wel echt achter (weegt nu ongeveer 4,5 kg) maar groeit wel goed. En qua ontwikkeling vind ik hem ongeveer een maand achterlopen op zijn broer, maar de ontwikkeling is er wel. Het is een droppie van een kereltje en ik ben zo verliefd op hem (en zijn broer natuurlijk).

    "Helaas" zijn we 4 weken geleden een beetje heel erg dom geweest en ben ik weer zwanger. Dan kon er dus ook nog wel bij. Aan de andere kant heeft het blijkbaar wel zo moeten zijn. Donderdag heb ik mijn eerste echo en hopelijk is het iig geen tweeling...

    Zo, zijn jullie ook weer helemaal op de hoogte. Dit bericht kan als schokkend worden ervaren :rolleyes:
     
    Tinkerbell1987, Jolicoeur en Springboon vinden dit leuk.
  8. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    324
    63
    Denk dat deze waarschuwing beter aan het begin van je bericht kan staan :roflmao::roflmao:
     
    Springboon, Mariposa1986 en chicca vinden dit leuk.
  9. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat met Harun!:thumup:
    En klote dat het elke keer tegen zit met Musa maar gelukkig heeft hij alles overleefd en hebben jullie je mannetje nog!

    Enne Gefeliciteerd hihi, lijkt me wel heel zwaar net een tweeling en dan weer zwanger en 1 in het ziekenhuis en dan straks een babytje erbij of 2:p ohwww ik zou gek worden denk ik:roflmao: hopelijk mag deze baby lekker minimaal 37 weken in je buik blijven!
     
  10. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    Woooww mama saartje! Gefeliciteerd met jullie wondertje, en wat afschuwelijk dat musa nog steeds in het ziekenhuis ligt. Hopelijk lukt de volgende operatie, en mag hij eindelijk mee naar huis!!

    Hier vliegt de tijd! Onze kleine meid is een heerlijke vrolijke baby, alleen lopen wij ook nog steeds ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Het lukt maar niet om een catheter in te brengen, en dus nog steeds geen duidelijkheid in hoeverre ze reflux heeft aan de nieren. Verder moet ook nog onderzocht worden of ze nierschade heeft, en moeten we nog fotos maken van haar heup en heeft ze misschien een spreidbroekje nodig. Dus best wel veel zorgen tussen het genieten door:)
     
  11. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    324
    63
    @oj89 jeetje dat klinkt ook niet als zorgeloos genieten inderdaad. Is het normaal dat het zo lastig is om een catheter in te brengen? Lijkt me toch dat het ook belangrijk is dat er snel achterhaald wordt hoeveel schade er is? Ik hoop voor jullie dat er snel meer duidelijkheid is en dat ze hopelijk geen spreidbroekje nodig heeft! Gelukkig is ze een vrolijke dame en kun je er tussendoor dus wel van genieten ... sterkte!
     
  12. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @oj89 dat klinkt allemaal heel heftig ook. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en kun je zonder zorgen gaan genieten van jullie meisje <3
     
  13. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Wat rot dat jullie nog zoveel zorgen hebben. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid voor jullie!
     
  14. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    (Breaking in) @MamaSaartje hoe was de echo?
    (Breaking out)
     
    Springboon, Veran en Annabella86 vinden dit leuk.
  15. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Hier momenteel een drukke periode, aanstaande zaterdag gaan we eindelijk verhuizen. Veel zal ik niet kunnen doen aangezien ik eind december een behoorlijk heftig ongeluk heb gehad. We zijn er gelukkig zonder botbreuken uitgekomen, maar alles is nog wel flink gekneusd volgens de fysio.

    Met Boaz gaat alles gelukkig goed. Hij is heel tevreden en groeit goed! Ik kan mij haast niet meer voorstellen dat hij zo klein is geweest!

    Hoe is het met jullie?
     
    Springboon vindt dit leuk.
  16. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Lief dat je dat vraagt! De echo was helemaal goed en zoals ik al een klein beetje verwachtte, is dit toe nu toe de makkelijkste zwangerschap die ik ooit gehad heb..

    Ik zie dat jij wel echt een heel end op weg bent! Wat fijn dat het eindelijk mag gebeuren voor jullie <3 Hoe voel je je?
     
    Annabella86 vindt dit leuk.
  17. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn. Hoeveel weken ben je nu?

    Ik voel me goed en alles gaat goed. Vandaag 20 weken echo gehad, maar dinsdag terug komen om hartje en rug te bekijken. Kleine meid had er geen zin in vandaag.
     
    Springboon en Veran vinden dit leuk.
  18. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Hoe was het gegaan??
    Ik kwam ook weer om t hoekje blieken. Alles goed hier?
     
    Springboon vindt dit leuk.
  19. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ja alles is goed gegaan en ze is helemaal goedgekeurd!! :D:D
     
    chicca, Veran, Annabella86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Annabella86

    Annabella86 Fanatiek lid

    9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Wat fijn!!!
     

Deel Deze Pagina