Herfst 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wolky84, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Hey meiden!

    Vanaf het moment dat ik zwanger wilde worden tot en met de bevalling heb ik heel veel aan dit forum gehad. Nu ik mama ben geworden van mijn eerste kindje, een zoon, merk ik dat ik nog best onzeker ben (welke first time mama niet!) en met veel vragen zit. Ik mis het om ervaringen uit te wisselen en daarom heb ik deze groep aangemaakt!

    Ik ben benieuwd of er nog meer mama's zijn met herfst baby's die dat leuk vinden!

    Onze zoon is 21 september geboren na een vlotte bevalling van 6 uurtjes.

    Voor de weerkundigen begint de herfst op 1 september. Rond 23 september begint de astronomische herfst. Officieel gaat de herfst in op 21 september. Vond het daarom een leuke titel maar we kijken natuurlijk niet zo nauw!

    Wie schrijft mee? Ben benieuwd!
     
  2. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Hi @Wolky84
    Ik kom uit ons uitgerekend groepje en het lijkt me leuk om mee te schrijven.
    Onzekerheden blijven er altijd zelfs bij 2de of meer kinderen.

    Onze dochter is geboren op 3-10-18 in een hele snelle bevalling van 3 uurtjes.

    Helaas gaat het momenteel hier thuis erg slecht en sta ik er zo goed als alleen voor om voor 2 kinderen te zorgen.
    Maar ik ben sterk en ik red me wel, want mijn kinderen zijn me alles.
    Gelukkig daarentegen gaat het met de kinderen heel goed. Onze dochter is in 3 weken tijd al bijna een halve kilo aangekomen.
    En mijn herstel gaat ook super. Merk nog wel dat spieren echt nog slap zijn en moeten aansterken maar voor de rest voel ik me lichamelijk echt goed.

    Hoe gaat het bij jou?
    Jij al hersteld? Doet jullie kleine man het goed?
    Hoe gaan jullie nachten?
     
  3. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Leuk dat je meeschrijft! Wat heftig om te horen dat je er alleen voor staat....en gelijk enorm veel respect. Want nondepie....als ik er nu alleen voor staan zou ik het echt niet trekken!

    Lichamelijk gaat het hier super. Ik herstelde al heel snel na de bevalling. Kilo's ben ik allemaal al kwijt. Maar dat is deels ook van de stress vrees ik.....En down under ziet het er allemaal al keurig uit. Hechtingen zijn nog niet weg; hoop dat dit snel gebeurt want die voel ik soms nog wel. Maar al met al ben ik super blij dat ik zo snel herstelt ben. Spiertjes voel ik ook wel dat die slapper zijn; heb ook echt zin om weer te gaan sporten. Maar nog even wachten!

    Mentaal gaat het iets minder....ik had het in de kraamweek al heel zwaar en dat de borstvoeding is mislukt heeft er niet aan bijgedragen. Ook slaapt onze zoon overdag amper en huilt heel veel waardoor ik max. 1 uur per dag een tevreden baby heb. Alle andere momenten slaapt ie, drinkt ie of huilt ie. Echt genieten kan ik eigenlijk nog niet. Ik loop nu ook bij de huisarts hiervoor omdat ik het gewoon echt niet meer trok. Gelukkig gaan de nachten inmiddels een stuk beter! Maar ik kan echt jaloers zijn op mensen die heerlijk op de bank aan het knuffelen zijn met hun baby; dat zit er hier echt nog niet in. Ja max. 5-10 minuten dus na een fles....Verstandelijk weet ik dat het waarschijnlijk een fase is en wij er niks aan kunnen doen. Maar emotioneel denk ik vaak dat het aan mij ligt en als ik er echt doorheen zit ben ik er op dat moment van overtuigd dat ie zonder mij beter af is. Gelukkig heb ik mijn verstand nog niet verloren en heb ik tijdig aan de bel getrokken. We hebben werkelijk alles al geprobeerd wat ik op internet tegen kan komen. Van puckababy tot osteopaat en van draagzak tot co-sleeper. Maar tot nu toe werkt niks....ik vrees dat we het echt uit moeten zitten en ik hoop dat het bij 6 weken of 12 weken beter gaat worden (dat lees ik ook vaak). Heb me nog nooit zo eenzaam gevoelt als de afgelopen weken. Maar we bikkelen gewoon door en het komt uiteindelijk goed. Het is alleen jammer dat ik van deze fase niet echt kan genieten.

    Hoe gaat het bij jou? Slaapt jouw dochter overdag wel goed? En hoe gaan de nachten? Heb je wel volop support uit je omgeving? Hoop vragen ;)
     
  4. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Dank je wel!

    Lijkt me inderdaad ook wel heel heftig als je baby zoveel huilt. Vervelend dat jullie geen oorzaak kunnen vinden. Hebben jullie ook al gekeken naar verborgen reflux?
    Het lijkt me dan inderdaad moeilijk genieten.

    Onze dochter is echt heel relaxed. Zo was mijn zoontje als baby ook echt niet. Ze is heel tevreden als ze gewoon op tijd drinken krijgt en een schone luier en op tijd slaapt.
    Overdag slapen doet ze wel het liefste bij mij. Maar soms ook in de box of kinderwagen of draagdoek.
    S'nachts slapen is nog wisselend. Soms slaapt ze wel goed in de wieg en soms krijgt ze erg last van krampjes dus dan heb ik haar gewoon lekker bij me in bed. Lig daar anders ook maar alleen.

    Volop support uit omgeving is er helaas niet, dus ik doe veelal alles alleen. Dat is af en toe best pittig omdat ik er emotioneel ook een beetje doorheen zit maar ik moet sterk blijven voor me kinderen. En het leven gaat gewoon door.

    Heb jij wel hulp uit omgeving of van je partner?
    Ga je af en toe wel wandelen met de kinderwagen?
     
  5. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je dochter het zo goed doet! Slapen jullie ook echt samen of ben jij dan wakker?

    Wat naar dat je zo weinig support in je omgeving hebt.... Ook geen vrienden ofzo die af en toe even kunnen inspringen? Kom je zo zelf wel voldoende aan rust toe? Lijkt me echt niet te doen zwaar.... Knap hoor!

    Ik heb gelukkig wel veel hulp ja. Mijn partner is heel betrokken en mijn moeder komt twee keer per week even helpen zodat ik dan eens rustig kan douchen of eten. Want dat zit er vaak niet in. Heb nog nooit zoveel stress ervaren als de afgelopen weken.

    (Verborgen) reflux is het denk ik niet. Want de nachten gaan dus meestal goed. Omdat we alles al geprobeerd hebben denk ik echt dat hij gewoon oververmoeid is. We proberen heel erg rust, ritme, regelmaat toe te passen maar het valt nog niet mee om de vicieuze cirkel te doorbreken. Al denk ik wel dat inbakeren zou kunnen helpen. Ik stop hem nu heel strak in en daar wordt hij wel rustiger van. Aankomende week heb ik een afspraak bij het CB dus dan ga ik dit overleggen. Want instoppen werkt wel maar hij friemelt toch zichzelf weer uit de dekens en wordt dan weer wakker.
    Hoop echt dat mijn vermoeden klopt en we op die manier stappen kunnen zetten.

    Veel wandelen doen we nog niet. Ik krijg het vaak niet ingepast want ik wil ook niet ongedouched de straat op en dat is dus vaak al een uitdaging. Als het al lukt om te gaan wandelen is het vaak tegen einde middag. Ik weet dat dit bizar klinkt maar of hij huilt of hij slaapt en als hij zo huilt krijg ik echt geen jasje aan wat nu wel nodig begint te worden..... Of zou een extra deken genoeg zijn zodat ie misschien tijdens het wandelen in slaap valt?

    We tobben nog maar wat aan....

    Vanochtend heeft ie ons wel uit laten slapen trouwens! 6.45 fles en toen geslapen tot 9.30! Alleen de fles daarna ging er weer zo moeizaam in en was niet op maar hij viel wel in slaap. Kreeg hem niet meer wakker. In bedje gelegd rond 10.00. 10 min later huilen. Opnieuw toegedekt en speentje erin. 10 min later huilen. Ik laat hem dan even jengelen maar weet eigenlijk al dat het niks meer gaat worden. En dus haal ik hem er zo uit en wacht ik tot de volgende voeding maar zo gaat het eigenlijk de hele dag. Echt slapen gebeurt dan dus niet waardoor hij te moe is om goed te drinken.... En de cirkel is rond....
     
  6. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ja heb inderdaad meer gehoord dat inbakeren bij veel baby's helpt.
    Onze dochter wil ook niet altijd in haar bedje of box slapen Maar ik leg haar gewoon op me buik zet een Netflix filmpje op en laat haar zo slapen.

    Dat oververmoeid zijn klopt wel wat je zegt. Mijn zoontje had dat ook en sliep eigenlijk zowat overdag alleen maar bij me of in de draagdoek. Als ik hem probeerde weg te leggen werd hij meteen wakker en was het huilen huilen huilen...
    En Ik werd daar ook echt weleens gek van.
    Onze dochter ligt ook wel het liefste bij me maar als ze echt slaapt kan ik haar op haar buikje overleggen in de box.
    S'nachts slaap ik dus ook gewoon echt met haar samen. Ik lig op me rug en zij bovenop me en dan slapen we of ik lig op me zij en zij ook.
    Als ze nog zo klein zijn moet je soms gewoon mee gaan in wat hun jet fijnste vinden om zelf ook genoeg slaap te kunnen krijgen.
    Als ze zo klein zijn kan je ze niet genoeg verwennen.

    Gebruiken jullie een kruikje voor zijn bedje?
    Hoe vaak verschonen jullie s'nachts?
     
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.797
    113
    Vrouw
    Ik zou ook graag meeschrijven hier! Onze jongste is geboren op 22-09.

    Vergeleken met jullie verhalen hebben wij het wel erg makkelijk, al vind ik het slaaptekort en het constant met de baby bezig zijn wel zwaar. Mijn twee jongens van 6 en bijna 9 willen ook aandacht (en terecht!) en de dagen en weken vliegen voorbij. We zijn veel aan het plannen rondom school, voetbal, zwemles, afspraken en kinderfeestjes. En er komt nog kraamvisite. De baby moet daar eigenlijk gewoon in mee, of hij nou wil of niet. Dat zorgt wel voor huiluurtjes, vooral 's avonds, en veel gereken rondom flestijden, maar over het algemeen is hij tevreden en rustig. Nu ik jullie verhalen lees weet ik weet hoe blij we daarmee moeten zijn. Knap hoe jullie het doen! :thumup:
     
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Ohhh lijkt me heerlijk echt samen slapen! Maar dat durf ik zelf echt niet. Gelukkig bevalt de co-sleeper hier ook heel goed!
    Kruikje doen we sinds de 3e week niet meer. We hebben nu een kipkep warmtekussentje. Die vind ik iets praktischer in gebruik. Maar inmiddels is dat zelden meer nodig want de nachten gaan goed en alleen dan is het frisser. Overdag trek ik hem vaak zijn slaapzakje aan en dan heeft ie het ook heerlijk warm.
    Verschonen doe ik 's nachts niet meer tenzij hij gepoept heeft maar dat doet ie eigenlijk nooit 's nachts. Of hij moet er een keer heel vroeg in gegaan zijn en lang geslapen hebben. Dan wil ik hem nog wel eens verschonen. Op gevoel dus.

    @Relax Super leuk dat je mee komt schrijven!
    Vind het zo knap als mensen al kinderen hebben en dan een baby erbij.....mijn god....ik denk niet dat hier ooit een tweede komt haha. Dat riep ik al toen ik zwanger was maar nu helemaal! Respect!
    Hier komt ook nog kraamvisite maar wel op mijn condities. Ik haal onze zoon niet uit bed voor visite. Ik mag blij zijn als ie ff rustig is of slaapt dus ik ga geen enkel risico nemen om daarna met een huilende baby achter te blijven. Dus vasthouden gebeurt alleen als onze zoon relaxed is en eten geven doen we alleen zelf. Maar goed; wij hadden dan ook totaal geen relaxte baby....

    Maar....gisteren zijn we gestart met inbakeren met de Paco inbakerdoek. En wat denk je? We hebben een compleet ander kind....
    Hele nacht prima geslapen. Maar dat deed ie altijd al aardig. Maar vandaag is hij al met zijn tweede slaapje bezig en dat is een wonder! En wat nog veel fijner is, is dat hij amper gehuild heeft vandaag tussen de slaapjes door. Hij heeft gedronken, liet zich zonder huilen verschonen, is lekker chill mee gaan douchen.....ik kan het nog niet eens bevatten! Dit is de eerste dag dat ik zelf niet huil....en ik snap nu ook eindelijk wat ze met dat "genieten" bedoelen; ik heb dat nog helemaal niet ervaren.....

    Bizar dat 1 doek zoveel verschil kan maken....

    Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat. Hopelijk gaat hij nog beter drinken en blijft hij goed slapen. Al komt ook zijn 1e sprong eraan dus ik juich niet te vroeg ;)
     
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    @Wolky84 wat fijn zeg! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!

    Geven jullie eigenlijk een speentje?
    Bij onze dochter probeer ik het weleens maar ze neemt geen speen alleen de borst. Maar soms als ik dus de borst geeft als troost of zuigbehoefte dan komt op een gegeven moment het toeschietreflex en dan word ze onrustig want ze wil wel sabbelen maar heb geen honger. Is af en toe even lastig.

    Hoe leggen jullie je baby eigenlijk te slapen?
    Meestal zorg ik dat ze bij mij in slaap valt en als ze dan wat dieper slaapt kan ik haar wegleggen.
    Heb vandaag geprobeerd haar in te bakeren en wakker weg te leggen maar dan gaat ze elke keer huilen ook al wist ik dat ze echt wel moe was.
    Uiteindelijk heb ik haar in de draagdoek gedaan en toen was ze vertrokken.
     
  10. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Tot nu toe gaan alle slaapjes uitstekend al heel de dag! Nog niet zo lang (max 1 uur) maar kunnen niet alles in één dag verwachten he!

    @Bezige bij speentje gebruiken we hier wel. Alleen niet zo vaak; echt puur bij zuigbehoefte of soms als inslapen niet lukt. Pakt ze je pink ook niet?
    In het begin konden we onze zoon bij ons in slaap laten vallen en wegleggen. Maar daarmee ontstond gelijk het probleem dat ie dat op den duur dus aanvoelde en niet meer pikte. Hij sliep alleen nog maar bij ons of in de draagzak. Hartstikke gezellig maar ik moet soms ook plassen en als hij 's nachts na zijn fles niet meteen in slaap viel dan had ik dus echt een probleem.....
    Wakker wegleggen is dus wel echt het beste is mijn ervaring. Als ze ineens ergens anders wakker worden dan schrikken ze toch al snel en gaan ze alertheid opbouwen.
    Maar wij hebben daar enorm mee lopen stoeien ook hoor. Stevig instoppen hielp al heel erg maar hij bleef zo onrustig dat hij maar niet in slaap kon komen. Bij ons was inbakeren dus de oplossing. Alleen dan ook echt met een Pacco want een puckababy was nog niet stevig genoeg ingepakt voor hem. En ik doe dit pas 24 uur nu dus blijft afwachten!

    Overigens had ik het boek van Ria Blom besteld en bij ons en onze zoon werkt dit perfect. Zij omschreef precies onze zoon (of eigenlijk zijn “probleem”). En ik ben zelf ook gevoelig dus ritme en regelmaat past goed bij ons als gezin.

    Ik heb vandaag voor het eerst sinds de kraamweek een beetje kunnen rusten overdag. Heerlijk!

    Hoop dat het morgen ook goed gaat als manlief weer is werken.
     
  11. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    He meiden , graag schrijf ik hier ook mee... we kennen elkaar al van het uitgerekend groepje.

    Hier gaat het allemaal goed! Dagen vliegen voorbij . J. is 1 oktober geboren en morgen dus alweer 4 weken.
    We hebben gelukkig echt een relaxte baby. Slaapt veel en huilt relatief weinig.
    Hier was het na een week ook alweer over met de kraamtijd haha, met 3 kinderen en man met een eigen bedrijf kon ik dat wel op mijn buik schrijven. Dat was wel even pittig haha een week na de bevalling weer op het schoolplein, bij de zwemles en het voetbal . Maar gelukkig had ik een goed herstel en deed de kleine het super.
    Onze nachten gaan ook goed. Ook wij merken wel het slaap tekort maar dat is goed te doen.

    @Wolky84 fijn dat jullie iets gevonden hebben wat helpt . Ik weet nog wel bij mijn andere 2 dat je op Eem gegeven moment met je handen in het haar zit en alles probeert idd.
    Nou de laatste fles zit er hier net in , hopelijk trekt hij hem door haha.
    Welterusten allemaal !
     
  12. Meliflua

    Meliflua Actief lid

    8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Hi dames! Ook ik kom me hier melden! 6 oktober is onze zoon geboren en we zijn dolgelukkig met ons kleine mannetje. Het is ons eerste kindje en het gaat goed met ons. Mijn herstel is heel vlot gegaan en met uitzondering van mijn conditie voel ik me al weer best goed!
    J doet t over het algemeen hartstikke goed alleen heeft hij erg veel last van darmkrampjes, erg zielig.. we hebben al infacol en cinababy geprobeerd maar heb niet t idee dat t helpt.
    Ik vind de borstvoeding ook echt heel pittig. J drinkt de laatste dagen zo wild en mn tepels zijn echt heel pijnlijk. En dan de hoeveelheid voedingen.. en die nachten :roflmao: J slaapt in een babynestje tussen ons in, wiegje wilt hij echt niet.. :$ supergezellig maar we worden wakker van elk piepje en daarnaast is het ook niet heel bevordelijk voor je relatie :p
    Maar over het algemeen overheerst het geluk en kan ik echt genieten van het moeder zijn! Als ik jullie verhalen lees hebben wij t makkelijk!
     
  13. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @capturethemoment Leuk dat je meeschrijft!

    Pfff ja kan me voorstellen dat je dan heel snel weer in het ritme gedwongen wordt. Knap hoor! Kom je als de andere kindjes naar school zijn wel een beetje tot rust? Of gaan ze nog niet allemaal naar school?
     
  14. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Meliflua jeeh! Leuk dat je erbij komt!
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie! Lekker toch, dat je zo kunt genieten! Tja gebroken nachten ontkomen we allemaal niet aan voorlopig hihi. En aan het bevorderen van de relatie ook niet haha. Al vond ik de eerste 5 weken verschrikkelijk.....het lijkt nu in rap tempo beter te gaan. Alle baby'tjes zijn anders en mijn man zegt tekens; ach, als ie hierna relaxed wordt een lacht ben je alle ellende weer vergeten. Denk dat hij gelijk gaat krijgen. Kan zo niet wachten op die eerste echte lach!

    Oh en ik slaap met oordopjes in..... Misschien ook iets voor jou? Zo hoor je niet elk piepje (die van ons kan er ook wat van....) maar als hij huilt hoor je hem echt wel.....
     
  15. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Alleen de oudste zit op school, middelste wordt in februari 4. Hij is ook echt toe aan school haha... ze zijn allebei super lief voor hun kleine broertje, zo aandoenlijk om te zien .
    Ik merk dat wel hoe meer kinderen hoe meer je gedaan en geregeld krijgt hoor. Weet nog wel bij onze oudste. Ik was zo in de ban van het moederschap en dat kleine hummeltje verzorgen. Ik had nog geen tijd om te douchen of een keer te stofzuigen haha. Daar wordt je steeds makkelijker in gelukkig.
     
  16. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    @capturethemoment daar vind ik echt dat je gelijk in heb. Bij de eerste vond ik het veel zwaarder omdat je zo erg aan alles moet wennen. Maar nu met de 2de is het zoveel makkelijker en je maakt je niet meer zo heel snel druk of zorgen.
    Ik heb het alleen wel heel pittig om alles nu alleen te moeten doen...

    Vandaag inbakeren geprobeerd maar onze dochter word gewoon echt boos als ze zo vast ligt.
    Borstvoeding gaat nog steeds heel goed en s'nachts voed ik vaak ook gewoon liggend in bed. Dan kan ik als zij drinkt ook nog een beetje doezelen.
    Krampjes heb onze dochter ook last van je hoort haar dan de hele tijd kreunen en steunen naar poepen heeft ze nu al 2 dagen niet gedaan. Maar heb gehoord dat ze soms met borstvoeding tot wel 10 dagen niet kunnen poepen. Omdat ze dan al die voedingstoffen nodig hebben om te groeien.

    Welke maat luiers gebruiken jullie nu?
     
  17. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.797
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft gisteravond de fles van 11 uur gedaan en die van vannacht 3.30 uur ook. Ik heb geslapen van 20u tot 6u.. Ik voelde me weer mens. Voelde me wel schuldig hoor want hij moet vandaag gewoon werken.

    Vanmiddag de laatste kraamvisite, 6 personen van mn mans werk. Vanavond lees ik even bij!
     
  18. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Hallo allemaal.
    Ik zou het ook leuk vinden om een beetje mee te kletsen.
    Op 4 oktober is ons mooie meisje geboren. Onze kers op de taart zoals we dat zeggen.

    Nooit verwacht dat ik moeder van 3 kinderen zou worden. Maar wat is het mooi dat het wel zo is.
    Ik kan uren naar haar kijken.

    Met 38.3 weken werd ik opgenomen ivm een hoge bloeddruk en de dag erna werd ik ingeleid. De bevalling was heftig maar snel. Op het moment dat de pijn te erg werd mocht ik al persen en 2 x persen en ze was er.
    Na 1 uur en 10 minuten.
    Geen hechtingen gelukkig en ik was al snel weer op de been. Nu een week gestopt met mijn bloeddrukverlagers, waardoor ik mij ook weer wat minder moe voel.

    Wat al gezegd is gaat de derde gewoon mee in de routine van alle dag en ieder moet wel eens even wachten.

    Ook moeten de oudsten elkaar wat vaker helpen of helpen ze mij als ik dat vraag.
    Super leuk om te zien hoe behulpzaam ze zijn en hoe lief ze hun kleine zusje vinden.

    De jongens zijn 7 en 3.
     
  19. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @mar77 Welkom! Fijn om te horen dat je herstel goed gaat na zo'n heftige bevalling! Dus jullie meisje was echt een cadeautje; dat was in het begin vast even schrikken dan? Want dat verwacht je dan toch helemaal niet! Ook wel heel leuk lijkt het me dan dat het een meisje is!

    @Relax Oh ja zo hebben wij dat van de week ook een keer gedaan. Voelde me toen ook helemaal uitgerust. Al is dat gevoel inmiddels alweer compleet verdwenen haha. Ik kan vandaag niet eens normaal denken, zo moe ben ik! Tot de nachtvoeding slaap ik meestal goed maar daarna kom ik zelf niet meer in een goede (diepe) slaap....

    @Bezige bij Waarmee baker je je dochter in? En op welk moment? Want als ik iets heb geleerd is het dat materiaal en timing cruciaal zijn.....In het begin kwam ik nog wel weg met wat inpakken in een hydrofiel maar daar is ie nu echt te sterk voor haha. En in een puckababy werd onze zoon ook heel boos. Nu ligt hij veel steviger ingepakt in de Pacco en dat vindt hij dus wel goed en prima. Hij lijkt het steeds fijner te gaan vinden en kan zich soms echt overgeven zo can; hehe, slapen!
    Toen ik nog enkel borstvoeding gaf (afgekolfde melk met flesje weliswaar, maar toch) zat er ook wel eens paar dagen tussen en kan inderdaad tot 10 dagen oplopen. Nu met flesvoeding heb ik elke 1-3 dagen een poepluier. Soms twee op een dag. Maar ook wel echt flinke luiers voortaan haha. Een beetje poepen doet ie niet ;) Vandaag had ik zelfs "my worst kakluier" tot nu toe. Blij dat mijn moeder er even was want anders had werkelijk alles ondergezeten haha.
    Wij gebruiken nu nog maatje 1 van kruidvat. Maatje 2 is nog net te groot.

    @capturethemoment Ja ik zie het ook bij vriendinnen met meerdere kinderen; kids moeten toch in bepaald ritme mee. Zo zie je maar dat je uiteindelijk leeft naar hoe het gaat. Op de een of andere manier komt het altijd goed. Ik probeer mezelf dan ook steeds minder druk te maken. Wat dat betreft is een babytje goede therapie voor mij haha.

    Slapen gaat hier nu overdag dus redelijk. Wel nog steeds te kort. Maximaal 1,5 uur. En daardoor kom ik ook nog op minimaal 8 voedingen per dag uit. Hij drinkt ook heel slordig. Maar hé; ik ben al lang blij dat ie niet meer heel de dag huilt dus de rest komt ook vanzelf wel goed denk ik.

    Geven jullie allemaal borstvoeding of geeft iemand ook flesvoeding? Baal nog steeds dat dat bij mij niet gelukt is trouwens....maar ja, het is nu eenmaal zo!
     
  20. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    @Wolky84 ik gebruik de swaddle me inbakerslaapzak. En meestal na de voeding als ik merk dat ze moe word en gaat gapen. Dan doe ik de swaddle me aan en leg haar wakker in bed. Maar al vrij snel gaat ze huilen. Dan pak ik haar op troost ik haar wieg haar een beetje op me arm en dan leg ik haar weer terug. Maar ze gaat dan vrij snel weer huilen en probeert met haar armpjes los te komen. En word dan boos als dat niet lukt.
    Ik gebruik dus luier maat 1 van woezel en pip Etos luiers maar die worden nu echt te klein en ze lekt ook door. Ik moet haar sowieso 2 keer per nacht dan verschonen. Dus voor de nacht gebruik ik nu sowieso maat 2 en dat gaat wel goed. En voor overdag maak ik de maat 1 op.

    Gebruiken jullie eigenlijk een draagdoek of draagzak?
     

Deel Deze Pagina