Oktober 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mila1988, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Vandaag weer een afspraak bij het cb. Hij krijgt dan normaal gesproken de prikken, maar ik stel het nog even uit ik heb volgende week een info middag vaccinaties voor kinderen. Eerst even wijzer worden daar. :)

    Hoe is het bij jullie
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: was je kleintje goed gegroeid?

    Hier een pittige week gehad met de kleine. Dinsdag zijn eerste vaccinaties gehad en hij was er flink beroerd van. Heeft overgegeven, kreeg koorts en sliep alleen maar op schoot. Gelukkig was hij woensdag weer opgeknapt.
    Verder was ik op dieet gegaan voor hem, maar omdat we nog een beetje twijfelden over zijn reactie op koemelk heb ik wat koemelk genomen. Resultaat.... 1,5 dag heeft hij al zijn voedingen weer uitgespuugd :cry:. Had ook heel veel onrust in zijn lijfje en sliep daardoor overdag niet. Nou dat is duidelijk dus..... blijf op dieet voor koemelk, soja en ei voor hem en doel is verlegd naar 2 jaar borstvoeding.
    Verder was hij wel weer goed gegroeid! Helemaal netjes volgens zijn lijntje. Hij is nu 62 cm en 7 kg :D

    Hoe gaat het met de rest @Mmv, @Dreamer29 en @Wasabi?
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Allergieën en intoleranties zitten bij ons beiden in de familie. Astma, hooikoorts, huisstofmijtallergie, kattenallergie, contactallergie en lactose intolerantie. Allergie wordt niet perse 1 op 1 doorgegeven, maar je geeft als ouder erfelijke aanleg door. Dit kan zich vervolgens in het kind uitem in elk soort allergiem. Wij geven dus beide erfelijke aanleg door en hebben daarmee een hele grote kans op kinderen met allergieën. Onze oudste is lactose intolerant en heeft (of had, want hij lijkt er dit jaar overheen te zijn gegroeid :thumup:) astma, huisstofmijtallergie en hooikoorts. Middelste heeft voedselallergiën en lijkt ook astma, huisstofmijtallergie en hooikoorts te hebben. Jongste heeft dus ook voedselallergiën en voor de rest is hij nog te jong om te weten of hij nog meer heeft.

    Ik heb nog 9 kg te gaan om op gewicht van voor mijn zwangerschap te komen. Maar daarnaast zou ik graag nog 5 kg extra kwijt willen. Wat goed dat jij nog maar 4 kg hoeft!

    Is er voor jou al een oplossing voor je werk?
     
  4. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    #24 Mila1988, 16 jan 2021
    Laatst bewerkt: 16 jan 2021
    @Yesera

    Ja, zijn groei gaat goed hier. Ruim 60 cm. Jouw manneke groeit ook mooi door zeg wat fijn! Hij doet het goed. Wel knap dat je zo'n dieet vol kan houden en 2 jaar voeden zou echt super zijn hè! Maar dat gaat je zeker lukken als ik het zo hoor :)

    Mijn kleintje was in slaap gevallen tijdens de afspraak haha. De helft van de "check" is niet gelukt.. zoals ogen kijken want die zaten pot dicht!

    O jeetje zeg.. wat naar dat hij zo op de vaccinatie heeft gereageerd. Dat is altijd zo zielig he als ze dan zo ziek zijn.. :( gelukkig is hij er snel weer boven op gekomen.

    Wat lastig van je allergieën enzo. Kunnen ze erover heen groeien? Veel van dat soort dingen zijn in verband met elkaar toch ? Maar is hij dan zo extreem gevoelig als hij via jou reageert op koemelk?

    Mijn gewicht gaat wel echt heel langzaam omlaag hoor. Nee, oplossing is er nog niet. Ik had zelf gebeld om iets bespreken en ze zouden terug bellen maar dat is niet gebeurd. Er is nu natuurlijk veel gaande in de wereld. In tussentijd geniet ik extra hard van het live kunnen blijven voeden! Die kans had ik helaas niet bij de oudste.
     
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wat fijn dat jullie mini’s goed groeien @Yesera en @Mila1988 ! Wij mogen komende week naar het CB en ben wel benieuwd hoe onze dame gegroeid is.

    klinkt heel pittig jullie week @Yesera met de reactie op vaccinatie en koemelk. Inmiddels de rust weer wat terug gekeerd? Heftig ook al die allergieën, maar ‘gelukkig’ wel ervaring dus, zodat je weet wat te doen. Je kan dan echt veel niet eten lijkt me, best lastig.

    Hier gaat het goed met onze kleine meid. Eigenlijk heel tevreden en makkelijk. Wel lijkt ze sinds kort wat eenkennig. Huilen bij opa of oma op de arm! Ik dacht dat dit pas veel later kwam? Maar zodra man of ik haar over neemt, is ze weer stil. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Oudste heeft het ook een hele poos gehad en was toen ook lastig met opvang. Hopelijk gaat het ditmaal wat makkelijker, maar gelukkig duurt dat nog even. En ze gaat dan samen met grote zus, dus hopelijk scheelt dat ook.
     
  6. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Dreamer29

    Kan eenkennigheid al zo vroeg beginnen ja?:) wie weet is het even een fase ?

    Fijn dat ze straks samen gaan. Hoe oud is haar grote zus nu?

    Lees net dat de scholen etc toch langer dicht blijven. Niet echt een verrassing ofzo..

    Een vraag aan jullie... hoe slapen jullie kindjes ? Die kleine hier is niet bepaald een slaapkop..
    Heeft vaak moeite in slaap te vallen en wordt dan altijd na één uur wel weer wakker..

    Hij was vanavond na 3! Uur wakker geweest te zijn eindelijk in slaap gevallen. Toen heb ik hem net rond 23.00 toch maar wakker gemaakt voor voeding maar hij werd niet echt heel erg wakker hij dronk met zijn ogen dicht en doezelt nu weer lekker verder. Die is natuurlijk hartstikke moe nu van al die tijd wakker zijn. Herkent iemand dit ?
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: ja ze kunnen er zeker overheen groeien. Vaak zijn ze met 1 jaar er al overheen, helaas was dat bij onze middelste niet zo. Maar merk bij hem dat zijn reacties nu al iets milder zijn geworden dan toen hij baby was. De middelste is wel heel erg gevoelig. Zo reageert hij ook op sojaolie en sojalecithine, terwijl dat in theorie veilig zou zijn. Maar er zitten toch sporen van intacte soja-eiwitten in waardoor hij er op reageert. Hij reageerde er zelfs op via mijn moedermelk.
    Bij de jongste moet ik nog uitvinden hoe gevoelig hij is. Zal de komende maanden we duidelijk worden. Dat hij via mijn moedermelk reageert is niet gek. Daar zitten verknipte eiwitten in. Sommige kinderen kunnen daar wel tegen, maar veel met voedselallergie ook niet.

    Jammer dat er nog geen oplossing voor je werk is. Maar wel fijn dat je nog extra lang vrij hebt nu en live kunt voeden. Dat vind ik ook echt een luxe. Ik zei vanochtend nog tegen mijn man dat ik echt wel geniet van zo lang verlof. Jammer dat je dat alleen krijgt met zwangerschap. Toen grapte mijn man: dan vragen mensen waarom je een 4e kindje krijgt. Nou, voor het verlof :roflmao::roflmao::roflmao:
    Zou ook echt wel thuismoeder kunnen zijn hoor. Maar dat is financieel helaas niet haalbaar. En in theorie ben ik 100% afgekeurd, maar werk ook echt vanwege het sociale aspect en de persoonlijke uitdaging. Dus wil aan die kant ook echt wel blijven werken. Dan toch maar die 4e :p:roflmao::rolleyes:

    Qua slapen zal je kleintje waarschijnlijk nog moeten leren om meerdere slaapcyclussen overdag aan elkaar te koppelen. Verwacht dat dat binnenkort wel zal komen. Ik maak trouwens nooit wakker voor een avondvoeding. Laat het ze volledig zelf regelen. Heb alleen in de eerste weken de middelste wakker moeten maken voor een voeding omdat hij randprematuur was en te lang sliep. Hij was te zwak om te drinken en sliep daardoor veel, maar kwam daardoor in een negatieve spiraal. Na 3 uur wakker maken had toen geen zin, want dan had hij nog niet genoeg energie. Als ik hem dan om de 4 uur wakker maakte, dan lukte het hem wel om te drinken. Maar verder heb ik het altijd aan ze zelf over gelaten om aan te geven wanneer ze honger hadden.

    @Dreamer29: hopelijk reageert jouw kleintje komende week niet heftig op de prikjes.
    Er is inderdaad veel wat ik niet mag eten, maar er zijn ook heel veel vervangers hoor. Dat is wel een voordeel van het zo populair worden van veganisme. Helaas maken zij wel veel gebruik van soja als vervanging, dus daardoor vallen er ook wel weer veel dingen af voor onze kinderen.

    Echt eenkennig waren mijn kinderen toen ze wat ouder waren. Maar de oudste 2 gingen rond deze leeftijd wel huilen als een man ze aankeek of tegen ze ging praten. Alleen papa mocht dat maar bij alle andere mannen gingen ze huilen :roflmao:. Dus zal toch wel met herkenning te maken hebben hoor.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Mila1988 : geen idee of eenkennigheid zo vroeg al kan eigenlijk. Hopelijk gewoon een fase nu even! Niet zo leuk voor opa en oma natuurlijk!
    Grote zus wordt over 2 maanden 3 jaar.

    slapen... eens denken... s ochtends na ochtendvoeding slaapt ze vaak nog door tot een uur of elf. In de middag wisselt het wel qua slaapjes, maar vaak ook weer ergens een wat langer stuk achter elkaar. S avonds is mevrouw vooral wakker, haha. Ze doet dan eigenlijk alleen maar hele korte slaapjes bij ons beneden op de bank. Rond 10 uur vaak de nacht in en dan slaapt ze wel een heel lang stuk vaak. Overdag volg ik maar vooral haar ritme van wakker worden en weer willen slapen. Ze slaapt dan eigenlijk altijd beneden ook in de kinderwagen. Ik vind dat wel makkelijk dicht in de buurt. S nachts dan bij ons op de kamer. Maak haar niet wakker voor voeding, ze komt zelf altijd wel weer ergens.
     
  9. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Haha @Yesera : een vierde voor het verlof :D Maar wel echt fijn zo lang verlof, vind ik ook. Zou je eigenlijk vaker moeten kunnen doen zo’n lange periode vrij, maar dat is helaas meestal geen optie natuurlijk. Straks moeten we het weer doen met de vakantieweken alleen. Wel Jammer hoor! Een paar keer per jaar maand vrij lijkt me wel wat, lekker tijd met het gezin :)
     
  10. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera

    Gelukkig dat ze er rond het jaar wel vanaf zijn.

    Jammer dat je geen thuis moeder kunt zijn maar precies wat je zegt.. persoonlijke uitdaging en contacten is ook heel fijn. Een huismoeder zit natuurlijk voornamelijk tussen de eigen kinderen, daar wil je dan ook wel eens uit. Maar zeker dat live voeden is echt een dikke pluspunt in deze vervelende situatie rondom alles!

    Enne over dat slapen.. dat is denk ik wel beter ja zelf laten bepalen en 4 uur ertussen. De tijden tussen voedingen worden natuurlijk steeds langer. :)

    Hier begint hij nu de nacht langer te slapen. Resultaat.... snachts natte kleding + nat bed ... pijnlijke borsten, maar eigenlijk te moe om te gaan kolven. S ochtends kolf ik het dan wel eraf maar denk dat we een beetje gas terug moeten gaan nemen qua voedingen.

    Haha 4e voor verlof... ook een leuk idee. :D eigenlijk vind ik dat in Nederland het verlof veel te kort is. In de zin van: na 3 maanden al hele dagen van je kind weg zijn.... ik blijf het pittig vinden hoor. Je zit nog vol in de hormonen. Ik heb er nu trouwens veeeeel meer last van dan bij de eerste zwangerschap.

    @Dreamer29

    Ah 3 jaar, ook een leuke leeftijd! Inderdaad wat yesera zegt hopelijk gaat ze er niet te veel last van hebben volgende week.
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: dat ze er met een jaar vaak vanaf zijn geldt voor de meeste kinderen. Maar zoontje is bijna 3 en er nog steeds niet vanaf. Jongste is even afwachten hoe het zich ontwikkelt. Momenteel nog veel onrust in zijn lijfje wat zich uit in overdag slecht slapen. Valt op schoot wel in slaap, maar is wakker zodra je hem weg wil leggen. Sommige dagen kan ik er wel aan toe geven om de hele tijd met hem te zitten, maar soms gaat dat gewoon echt niet. Gelukkig slaapt hij 's avonds en 's nachts wel goed. Eerste stuk in zijn eigen bedje en vanaf de eerste voeding rond 1:00 uur bij mij in bed omdat ik al voedend in slaap val en pas wakker wordt wanneer hij zich weer meldt :D. Alleen wel veel last van mijn rug en bekken als ik dan wakker wordt. Komt door het in 1 positie liggen de rest van de nacht.
    Is het bed van je kleine nat doordat zijn luier doorlekt? Wij gebruiken Pampers Premium Protection maat 3 (6-10 kg) nu en daar kan hij de hele nacht mee door! En zelfs als hij overdag mega spuitpoep heeft blijft alles er goed in zitten. De luier zuigt alles heel goed op.
    Je borsten zullen even moeten wennen aan de nieuwe situatie, maar vraag en aanbod zal snel weer op elkaar afstemmen.

    Dat ik trouwens de middelste moest wakker maken om de 4 uur was alleen de eerste maand omdat hij als randprematuur te weinig energie had om eerder te drinken. Daarna was hij sterk genoeg en kwam hij zelf om de 2 à 3 uur voor voeding. Buiten die 1e maand van de middelste voed ik volledig op verzoek. Ik tel ook echt niet het aantal voedingen. Heb geen idee. Als ik zelf honger heb eet ik ook en tel ook van mezelf niet hoe vaak ik eet.

    Gisteren mijn eerste werkdag gehad. Vond het nog tegenvallen. Gedoe met mijn computer, beeldscherm, toetsenbord en software. Kleine tussendoor voeden. Veel online besprekingen. Oudste die heel veel moeite had met rekenen. Middelste die moe was en ook aandacht wilde. En mijn man die niet helemaal fit was. Dan kun je eigenlijk maar beter gewoon op je werklocatie zijn :rolleyes:. Morgen weer een nieuwe poging om het in goede banen te leiden.
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : hier net zo, ook volledig voeden op verzoek en geen idee van aantal voedingen. Soms vraagt iemand hoeveel ik nu voed op een dag en dan is mijn antwoord dat ik geen idee heb, haha. Word ik even aan gekeken....:rolleyes:

    klinkt als een pittige eerste werkdag! Hopelijk morgen betere dag. Hoeveel dagen werk je?
     
  13. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Kleine wil hier de hele dag bij me zijn. Zodra ik haar weg leg, begint ze te huilen. Grote zus die zich er ook nog eens mee bemoeit, en een mama die al wat humeurig is van haar zelf vandaag... niet echt een ideale combi ;) hopelijk morgen weet wat meer rust!
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oeh dat klinkt ook pittig. Morgen weer een nieuwe kans op een betere dag :).
    Ik werk 3 dagen per week.
    Bij het consultatiebureau moeten we elke keer een vragenlijst invullen en daarop staat ook de vraag aantal voedingen. Ik zet gewoon neer volledig op verzoek. Verpleegkundige keek er raar van op, arts helemaal niet. Die zei ook idealiter zou je nu op nog 1 of max 2 nachtvoedingen zitten, maar dat wij soms op meer zitten vond ze geen probleem. En al had ze er wel een probleem mee.....;). Als kleine direct naast me ligt te slapen dan ruikt hij me, dus wil hij ook sneller weer drinken. Maar nachtvoedingen schijnen heel goed voor de hersenontwikkeling te zijn, dus ik vind het prima :D
     
  15. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Elke keer een vragenlijst invullen? Dat heb ik nog niet eerder gehoord moet ik zeggen. Wat voor vragen zijn dat dan zoal?
    hier is het standaard meten & wegen, gelegenheid tot vragen stellen en wat vragen/ testjes.
     
  16. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Of je vragen hebt voor het consultatiebureau. Wat voor voeding je geeft en hoe vaak. Of je vitamine D geeft. Of je kind ergens op zuigt (speen, duim etc). Hoe de ontlasting gaat. Of je kind ziek is geweest. Of je kindje last heeft gehad van de vaccinaties bij het vorige bezoek. Of je kind bij een andere zorgverlener is geweest. Of er heftige dingen in je leven zijn veranderd (zoals scheiding of overlijden). En of je kindje bepaalde dingen al kan (die horen bij de ontwikkeling van die leeftijd).
    Ik ben niet anders gewend. Kregen die vragenlijstjes bij de oudste al. Toen op papier en bij de jongste 2 gaat het nu digitaal via mijnkinddossier. Moet je voor de afspraak ingevuld hebben. Arts en verpleegkundige gebruiken het om even in te lezen voor ze je binnen roepen.
     
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera
    Agossie wat vervelend van de onrust. Gelukkig slaapt hij s nachts wel goed.
    Kan me goed indenken dat je last gaat krijgen als je zo in slaap valt. Bijzonder he dat je dat als moeder doet trouwens.

    Ik bedoelde nat van de borstvoeding, als hij niet komt om te drinken dan begint het gigantisch te lekken helaas. Ja, dat zijn goede luiers! Ik heb nu de Harmonie luiers ontdekt van pampers. Ben er super tevreden over ze zijn ook erg zacht!

    Qua voeden heb je helemaal gelijk in. Niet constant tellen. De tijd er tussen kan natuurlijk wel steeds langer worden naarmate hij ouder wordt?

    Wat balen van je eerste werkdag zo. Hopelijk gaat wel beter.. het is ook wel erg pittig zo met de scholen dich en vrees dat het qua maatregelen alleen maar erger gaat worden pff.

    @Dreamer29

    Heeft jouw meisje een regeldag?

    C.b is ook maar voor advies toch ?
    Mij werd verteld vanaf 4 maanden bijvoeding maar toch wordt overal aangeraden eerste 6 mnd uitsluitend borstvoeding. Die regels bij hun veranderen constant!

    Tot welke leeftijd ong is nachtvoeden normaal ?

    Ik heb trouwens gisteren een campingbedje gekocht voor erbij ( wonen tijdelijk niet thuis ivm nieuwe keuken ) via marktplaats. Nuna sena wat een prachtig ding !! Echt super fijn bedje wat straks ook door kan als box voor buiten in de zomer eventueel.
     
  18. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Bijzonder die verschillende werkwijzen per CB! Ik dacht dat wij deze week een afspraak hadden, maar blijkt pas volgende week te zijn.

    nachtvoedingen zijn tot 18 maanden heel normaal lees ik altijd. Oudste heeft ze zelfs nog wat langer gevraagd. Jongste nu al minder, benieuwd of daar nog verandering in komt.
     
    Mila1988 vindt dit leuk.
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ah volgende week dus pas.

    Over dat nacht voeden wist ik niet! Dus dan mag het voorlopig nog even door gaan. Opzich val je na de voeding zelf ook weer snel in slaap.

    Hoe gaat het met jouw meisje?

    Ik heb vanmiddag online voorlichting gehad betreft enten. Dat in ieder geval later inenten beter is, is mij al duidelijk. Volgende maand ga ik naar een ander cb waar ik wél terecht kan met al mijn vragen. :)
     
    Yesera vindt dit leuk.
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dames! Hoe gaat het hier? Druk met alle kindjes?

    @Dreamer29: was jullie kleine meid goed gegroeid? En hoe gingen de vaccinaties?

    @Mila1988: hoe gaat het met jouw moppies? En heb je al een goede oplossing voor het werk?

    @Wasabi: hoe gaat het met jouw kinderen en de verbouwing in het nieuwe huis?

    En alles goed met jou @Mmv?

    Hier gaat het goed. Thuiswerken, schoolwerk, huishouden en 3 kids combineren is af en toe wel pittig. En niet te vergeten tijd voor je man en tijd voor jezelf :rolleyes:. Gelukkig volgende week de oudste weer naar school en hopelijk gaat de peuterspeelzaal ook weer open voor de middelste.
    Kleine doet het verder goed. Spuugt niet meer sinds ik op dieet ben. Slapen is nog wisselend. Zolang hij tegen mij of mijn man aan kan liggen of op schoot dan slaapt ie wel, maar wegleggen lukt vaak niet. Overdag kan ik er soms aan toe geven en lekker lang met hem zitten, maar vaak worden zijn dutjes gewoon kort omdat hij wakker wordt zodra ik hem weg leg om wat anders te doen. Zal wel weer een fase zijn denk ik.
    Helaas lukt drinken uit het flesje ook nog niet. Ging van alle flessen kokhalzen. Inmiddels een fles gevonden waar hij niet van gaat kokhalzen en goed op zuigt..... tot dat er moedermelk in zit, dan laat ie hem direct los :rolleyes:. Lastpak :roflmao:
    Verder is het een heerlijk vrolijk en knap ventje, dus zijn echt super verliefd
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina