Oktober 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mila1988, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: ja mijn man gaat onder het mes.
    Nee idd met kids om je heen is het lastig om het gezellig te maken :roflmao:. Zeker als ze ook nog eens in je bed slapen ;). Wij bedachten ons deze week dat ons nieuwe bed helemaal nog niet is ingewijd want er ligt altijd wel een kind in :rolleyes:.

    Wij zetten kopietjes op de wereld :D. Echt mixjes van ons. Bij de middelste was het eerste wat mijn man en ik tegen elkaar zeiden: oh wat lijk ie op zijn broer, net een kopie! Alleen wer ie al snel wat donkerder in alles. Zijn ogen, huidskleur en haarkleur zijn donkerder dan de oudste, maar verder zegt ook iedereen dat ze zo op elkaar lijken. Qua bouw lijkt de oudste meer op mij en de middelste is daarin echt twee druppels water mijn man. De jongste is weer een andere mix maar overduidelijk een broertje. Lijkt qua oogkleur en huidskleur weer veel meer op de oudste (en mij), maar qua bouw echt mijn man en onze middelste. Als we babyfoto's van de jongens naast elkaar leggen raak je af en toe in de war wie wie is :p. Qua karakter verschillen de oudste 2 wel van elkaar. Oudste is hooggevoelig en fysiek niet zo handig. Middelste lijkt tot nu toe niet hooggevoelig en is fysiek heel erg handig. 3e is heel alert, net als de oudste altijd was, dus ben benieuwd of die ook hooggevoelig zal zijn of niet. Fysiek handig moeten we nog gaan zien. Zaterdag heeft ie wel 2 keer heel goed gerold van buik naar rug. Maar daar is het tot nu toe weer bij gebleven. Hij blijft gewoon proberen omhoog te komen via zijn buikspieren :cool:

    Maar jouw jongens lijken dus qua uiterlijk niet veel op elkaar?
     
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera
    Oh een nieuw bed, altijd fijn! Slaapt de jongste bij jullie?

    Oh dan lijken ze echt goed op elkaar en duidelijk gemixt tussen jullie beiden! Wat gaaf. Je kunt duidelijk zien dat het broers zijn dus. Bij jou ook nog steeds volop buikspieren trainen haha!

    Nou tot nu toe 2 compleet verschillende. Een licht getint en een donkere volle bos haar donkere ogen en dan eentje met lichte huid en haar en blauwe ogen. Het zal natuurlijk nog constant veranderen.
     
  3. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou bij ons was het ineens slecht weer de dagen ervoor. In de ochtend waren er nog spetters en toen serieus net toen we ons Ja-woord hadden gezegd werd het echt schitterend weer. Hele dag zon gehad maar ook niet stikheet gelukkig. Ik kan me nog herinneren dat het kort daarna zo super warm werd indd. Toen waren wij in België op onze kids honeymoon haha en daarna naar de Dominicaanse... was echt geweldig. Waar zijn jullie op huwelijksreis geweest?

    Whahahaha dat kijken naar die waterstraal hilarisch, ik zie het helemaal voor me:D och daar smelt je toch van als je kind dan zo in je armen ontspant... dat heb ik hier helaas nog nooit gehad :rolleyes::p
     
  4. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt. Het was heel raar om de terugplaatsing te krijgen vooral. Zo van, en nu ben je zwanger. Of iig PUPO noemen ze dat, pregnant until proven otherwise. Het testen was echt bizar want je moet ook een hcg-shot nemen voordat je een terugplaatsing krijgt en mag je pas eigenlijk na 10 dagen testen. Maar ik en geduld gaan niet samen haha dus ik had voor mijn terugplaatsing getest en ben elke dag gaan testen. De 3e dag na mijn terugplaatsing zag ik al dat de test opliep (8dpo) was echt heel bijzonder om mee te maken dat je dan al weet dat je zwanger bent van (in mijn geval want er gaan uiteraard genoeg mensen juist voor zoons!) je dochtertje. De hele zwangerschap natuurlijk super gelukkig net zoals met de andere alleen kon ik nu echt helemaal los gaan op kleren en het kamertje etc maar ook omdat het mijn laatste was hoor. De zwangerschap was perfect, nergens last van en de bevalling was ook bizar makkelijk. Ik kan me nog herinneren dat ik ongeveer 2 maanden geleden tegen mijn man zei dat ik had verwacht dat ik er minder bij stil had gestaan als het eenmaal zo ver was nu ze er al eventjes is, maar eerlijk... nee, ik ben me echt heel bewust dat mijn droom werkelijkheid is geworden en geniet heel bewust van haar. Ik denk ook doordat zij een hele makkelijke baby is. Wel heb ik door haar juist ook nog meer liefde voor de andere 3 gekregen, ieder is zo uniek en speciaal... het complete heeft het erg versterkt en dat zij dan een zij is heeft daardoor veel rust gegeven omdat het gewoon een diepverlangen was.

    Wat geweldig van die 3 knappe mannetjes. Hoe dat soort dingen dan ook zo’n invloed op je ideaalbeeld kan hebben. Ach alles is mooi!! Kinderen mogen krijgen is het mooiste wat er is ♡ Ik vind het ook zo speciaal dat de jongens echt hun broederliefde naar elkaar hebben. Nouuuu zo is het echt hoor het zijn echt toverballetjes, wat leuk omschreven zo en snap helemaal wat je ermee bedoelt. Hier is het meer “spaar ze allemaal” :roflmao: je ziet dat ze broers en zussen zijn maar dan houdt het ook wel op. Vaak lijken kleintjes meer op papa’s had ik begrepen... dat het vanuit de natuur zo bepaald is zodat vaders (vroeger) ook zeker wist dat het van hem was:p
     
  5. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Whaaaahahaha wat heerlijk, een splinternieuw gebruikt bed dus :roflmao:
    Wat leuk dat jullie zo op elkaar lijken allemaal. Waaauwww wat knap zo vroeg al rollen:D hier ook nog de buikspieren en hoofd constant omhoog als ze dan 1 tel even plat ligt. Ze wil ineens niet meer zo graag op haar buik:rolleyes: maar schateren, veel babbelen, met haar Manhattan Toy vindt ze heel leuk. Ik denk dat ze echt last van haar tandjes heeft. Ze kwijlt zo ontzettend veel en rode wangetjes steeds.
     
  6. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Leuk is dat met mixjes he. Hier zijn de oudste twee ook licht gemixt en de jongste zijn weer oer-Hollandse... na met een vleugje Frans dan van mij. Dus wel fijne postuurtjes allemaal. Juliëtte is nu nog donker, dat was haar broer ook met de geboorte maar die is al heel lang blond. Ik denk dat zij ook blond gaat worden door kleine blonde haartjes die ik er tussen zie. Later worden ze sowieso donkerblond weer dan. Daarom vond ik de roepnaam Juliëtte ook uiteindelijk beter passen dan V.eerle, zie daar toch een blonde volwassen vrouw voor me op de eoa manier en Juliëtte een “brunette” :)
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Maar afgezien van kleur van huid, haar en ogen, lijken ze verder ook niet op elkaar? Want bij ons is de kleur ook heel verschillend en toch lijken ze ontzettend.
    Oudste: heel licht bij geboorte (echt bijna zo blank als ik), nu een licht tintje. Lichtbruine krullen en groene ogen (bij geboorte blauw).
    Middelste: al vrij snel een lichtbruin tintje, wat donkerder dan zijn grote broer. Bruine krullen, kroeziger dan broer. En bruine ogen (alleen eerste dagen heel donkerblauw, maar werden vrij snel bruin).
    Jongste: vrij licht getint, maar wel iets donkerder dan oudste broer bij geboorte. Haar is op dit moment bijna helemaal uitgevallen, maar lijkt qua kleur wel op wat de oudste had bij geboorte. Krullen is nog afwachten. Ogen zijn nog heel blauw, maar vermoed ook dat die groen zullen worden.
    Maar ondanks de verschillen in kleur haar en ogen van de oudsten lijken ze sprekend op elkaar. Heb van beide een foto van toen ze 1,5 jaar waren en ze kijken en lachen echt hetzelfde. Zelfde neus, mond, wangen. Dus denk dat het meer is dan alleen kleur, maar ook echt uitdrukking en vormen.
    Wat is de afkomst van jou en je ex?
    Ik ben Nederlands. Heb een heel lichte huid (wordt rood van de zon en volgende dag weer zo wit als daarvoor...), blond en blauwe ogen. Mijn man is Surinaams (Creools). Bruine huid, bruine ogen en zwart kroeshaar.

    @Wasabi: bij ons was het de dagen voor de bruiloft droog en heel heet. Op de dag zelf plensde het 's nachts:eek:! Kon wel janken toen we daar wakker van werden. Gelukkig verder de hele dag droog, maar mijn jurk was helemaal zwart aan de onderkant van het slepen door de modder. De dag was stralend. Met zo'n 24 graden niet bloedheet, maar wel benauwd.
    Wij zijn samen op huwelijksreis naar Texel geweest. Onze eerste vakantie samen toen we een jaar bij elkaar waren was ook op Texel, dus daar wilden we graag weer naartoe. Prachtig hotel in de duinen met spa faciliteiten. Echt genoten. We hadden toen alleen nog onze oudste zoon en die heeft bij zijn neefjes gelogeerd.

    Nou de middelste die dus echt ontzettend hangend en genietend in je armen kon douchen, is nu panisch voor haren wassen o_O. Hij is nog steeds gek op water en het bad, maar haren wassen is standaard gillen en huilen. Heb nu bij Ali zo'n capje gekocht waardoor je haren kunt wassen maar het water uit het gezicht blijft. Hopelijk komt het snel binnen.
     
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Wasabi

    Heel bijzonder zeg, interessant om dat zo te horen van iemand! Wat fijn dat ze een makkelijke baby is en dat alles zo goed verlopen is. Inderdaad echt alles is leuk zo lang het maar niks ernstigs mankeert. Klink zo standaard maar dat is absoluut zo he. Weten jouw andere kinderen ook hoe het verlopen is ? Ik weet niet of dat iets is wat je bespreekbaar maakt bij je andere kinderen? Ligt natuurlijk ook aan de leeftijd.

    Enneuh.... oke.. dus dat trekt nog bij gelukkig.. :roflmao: haha grapje, nee hoor ik vind hun papa wel een knappe kerel anders waren ze er ook niet geweest nu.:p oftewel..gecreëerd.

    Oh Hollands en Frans.. mooi hoor halfbloedjes! Ik hou daar wel van. Papa van mijn kids is ook een halfje en van mij denken mensen vaak vanalles maar echt kei Nederlands.
     
  9. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera

    Oh lichtbruine krullen en groene ogen, prachtig zeg!! Krullen bij jongetjes is echt zo schattig! Ik heb ze natuurlijk nooit gezien maar als ik het zo hoor heb jij absoluut prachtige kinderen :D halfbloedjes dus ook! Heel mooi. Ik dus echt Nederlands maar wordt vaak aangezien voor spaans of Marokkaans, de andere helft is Aziatisch.


    Enne over die ogen.. leuk dat je dat zegt. Mijn eerste had haast zwarte ogen. Iris haast niet te zien. Dat is nu bruin/lichtgroen. Met 1.5 bos krullen.. nu weer totaal papa's haar. Ik heb krullen en ben geboren met bruine ogen en zijn nu lichtgroen. De vader andersom geboren met groene ogen en nu donkerbruin.

    Maar mijn 2e is dus geboren met blauw grijze ogen. Het lijkt alsof er groen aan zit te komen.. maar op een ander moment zijn ze weer kei blauw, ben benieuwd waar dat heen gaat. Haar heeft ie dus amper, zo gek. Oudste, ik en mijn ex hebben allen veel/ dik haar.


    Oh die dingen zijn ideaal! Is dat zon soort schep achtig?die hebben wij ook. Hij heeft een hekel aan water dat voorover bij zn ogen loopt. En als je zoontje zijn hoofd wat achter over doet ? Soms hebben ze zon periode of niet?
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: wat grappig dat de ogen bij jullie juist zo anders zijn geworden van donker naar lichter.
    Onze oudste en jongste hebben ook van die ogen die elke keer dat je erin kijkt een andere kleur hebben. Dat hebben ze van mij. Ik heb rondom mijn pupil een soort gele ster, dan blauw/grijs en aan de buitenkant een donkerblauwe ring. Mijn ogen verkleuren ook op basis van mijn stemming van heel helderblauw tot grijs, soms zelfs een vleugje groen.
    De oudste heeft diezelfde gele ster om zijn pupil. Dan groen/lichtbruin en ook een donker blauwe ring aan de buitenkant. Zijn ogen variëren per keer dan ook tussen groen en lichtbruin (hazelnoot zeg maar).
    Jongste heeft ook die gele ster om zijn pupil, dan blauw/grijs en de donkerblauwe ring aan de buitenkant. Zijn ogen variëren net als die van mij van helderblauw tot grijs. Maar denk wel dat zijn ogen nog gaan veranderen.
    De middelste heeft echt de ogen van mijn man. Bruin en niks anders dan effen bruin. Echt van die donkere indringende kijkers.
    Maar dank je, ik vind inderdaad dat we hele knappe jongens hebben. Maar ben dan ook hun mama :roflmao:

    Het is een gekartelde schotel rondom zijn hoofd zeg maar wat ik besteld heb. Dan komt het water en met name het sop niet in zijn gezicht. Want zijn kin omhoog en water over zijn haar laten lopen durft hij wel, maar zodra je sop uit moet spoelen raakt hij in paniek. En dan moet je de crèmespoeling nog doen... pakket staat al 12 dagen op aangekomen in Nederland en 5 dagen op verzending met lokaal transportbedrijf, maar zit er nog steeds op te wachten. Hopelijk komt het een van deze dagen binnen.

    Onze jongste is inmiddels ook heel erg eenkennig! Als onbekenden in de wandelwagen kijken, kijkt ie me strak aan om die vreemde maar niet te zien. En vanmiddag ging ie elke keer gigantisch huilen als oma hem op schoot nam. Jullie kleintjes daar al mee begonnen?
     
  11. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera

    Wat bijzonder van de kleur ogen bij jullie allen. Mooi als je meerdere kleuren hebt in je ogen. Hoe veranderen je ogen dan als je stemming veranderd ? Heel benieuwd hoe dat werkt. Ik heb zelf wel bij tranen dat mijn ogen lichter lijken te worden.

    Wat vervelend zeg van je pakket. Waar had je t besteld? T is nu natuurlijk enorm druk nog steeds bij postnl enz. Maar wat je noemt klinkt me niet bekend. Hopelijk werkt het voor jullie. :)

    Hier nog geen last van eenkennigheid. Sterker nog.. oma is veel langs geweest en hij reageert heel erg op haar. Volgen met de oogjes en lachen als ze tegen m praat. Hij heeft graag aandacht.

    Savonds gaat hij alleen slapen als ik met hem ga slapen. Wel goed voor de lijn... niet meer savonds snaaien want ik lig er op tijd in zo. :roflmao:
     
  12. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat ze zo op elkaar lijken. Ik denk dat ik er wel een idee bij heb. Mijn tantes hadden beiden een Creoolse partner waar mijn neefjes en nichtjes uit zijn gekomen, die zijn inmiddels ruim id 20 hoor haha.

    Oh wat balen van je jurk! Hier wel ook vies geworden hoor. Denk dat iedere witte jurk zwart wordt na foto’s etc haha. Wat klinkt dat goddelijk nu zeg pfff een Spa, halleluja wat heb ik daar nu ineens zin in :roflmao: Hier bleven de oudste sowieso al de helft van de zomervakantie bij hun vader dus toen gingen wij lekker samen maar de Dominicaanse :p

    Hoe oud is hij ook alweer? Mijn zoontje is precies zo! Hij was echt een waterratje en ineens echt zo ontzettend panisch dat ik gwn mee moest in bad omdat het niet te doen was, maar ja hij moest toch weer in bad. Dat haren wassen blijft hier ook een drama, btw bij alle 3... hopelijk bij J. anders, maar ik vrees van niet :rolleyes: Laat me even weten als je het geprobeerd hebt. Ik zat er toevallig laatst ook aan te denken. Weet precies wat je bedoelt voor ding, alleen ik moet nog steeds achter iets aan bij Amazone dat nooit is aangekomen :confused: gelukkig een klein bedrag maar wel onhandig want ik heb het eigenlijk echt hard nodig (zo’n stoelverhoger voor onze peuter)
     
  13. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou dat is echt zo hoor, gezondheid boven alles! Nee we hebben besloten dat nooit te vertellen. We zouden niet willen dat een van de kids zich voor- of achtergesteld zou voelen, want dat zou echt mijn hart breken daar dat in de verste verte het geval is. Haar 1e naam is daardoor wel extra speciaal en ook mede drm gekozen, betekent geslacht strijd reizende strijdster. Mijn dochters zijn btw beiden ih buitenland verwekt hihi.

    Whaaaahahaha ja dat trekt nog bij :roflmao::p Ben je er al achter of hij inmiddels echt een ander heeft?

    Mijn oudste zijn btw kwart Moluks :) Wat grappig dat ze dat van jou dan ook denken. Wat is je baby daddy voor mixje?
     
  14. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    O daar al antwoord op mijn vraag hierboven :D o ja wauw dat heb ik ook nog nooit gehoord andersom. Wel indd de volgorde van blauw naar bruin. Mooi hoor. Hier heeft oudste dochter bruin haar en grijs/groen/blauwe ogen. Ze heeft vooral een hele mooi egale huid en in de zomer zo’n mooie caramel kleur. In de winter is ze blank. Oudste zoon heeft bruine ogen en standaard een licht tintje en poepiebruin in de zomer haha. In schaam me altijd rot naast hem :eek: albino moeder :roflmao: ik reflecteer naast hem o_O

    Wat grappig dat hij dan alsnog weinig haartjes heeft. Ik had alle 3 ook echt een heel kapsel kwamen ze eruit en is nooit mega uitgevallen maar bij J. groeit het nu pas lekker al had ze wel ook lange haartjes maar het viel mega snel uit en was half kaal, arm kind :roflmao:

    O kijk! Dat is super haha. Maar vindt hij het op doen niet erg dan? Ik zie mijn terrorpeuter ervoor aan om daar dan ook weer een issue van te maken :confused::rolleyes:
     
  15. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Naaaa nou moet je ophouden hoor:eek: ik heb dat precies zo qua ogen met een gele ster en zo omschrijf ik het ook altijd. Nog nooit iemand anders horen zeggen. Hier dus ook een donkerblauwe kring maar wel juist meer groen/blauw. Hehhh doe jij cremespoeling bij je jongens? Wij alleen bij de meiden of na ja straks bij J dan, nu uiteraard nog niet:roflmao:

    O jaaaa vreselijk hahaha en ik had mijn schoonouders even niet gezien, ze kwamen gisteren oppassen voor de sleuteloverdracht en toen zei ik tegen schoonvader “ja ze was laatst zoooo vre-se-lijk eenkennig... bij wie was dat ook alweer” zegt schoonmoeder, “ja dat was bij mij” whaaahahahaha ik schaamde me dood :roflmao:
     
  16. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ach wat een heerlijk mannetje zeg! Lekker van genieten. Hier slapen we ook nog steeds lekker (voor een groot deel hand in hand) samen. Wat een rijkdom!
     
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Zijn jouw beide dochters via een traject of hoe moet ik dat goed noemen? Oke begrijpelijk ja dat je er dan voor kiest het niet te vertellen. Mooi hoor dat ze een toepasselijke naam heeft gekregen, nu ben ik heel nieuwsgierig naar haar naam. :D

    Ja, dat heeft ie. Hij kan niet alleen zijn dus hij vist er altijd wel ergens een tussenuit. Haha k ben m ff heel erg beu, misschien komt mijn eerste menstruatie eraan. :oops: heb m erop gewezen dat zn kids maar één keer klein zijn en boven zn relatie moeten staan.


    Hahaha albino moeder! Herkenbaar:p
     
  18. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    #118 Mila1988, 20 feb 2021
    Laatst bewerkt: 20 feb 2021
    Dat is zeker, echt heerlijk. Vandaag was mn bed ook weer lekker voorverwarmd zo fijn samen slapen. Ik slaap nu eindelijk weer zonder bh, heerlijk. Alleen tijdens de voeding een hydrofiel doek op de andere borst ivm lekken. Hij trekt die dan natuurlijk steeds weg met zn grijpertjes. Mocht iemand een betere tip hebben ?

    Ik heb een nieuwe kinderstoel besteld voor in de auto. Dacht ga de oude even schoonmaken, die is altijd gebruikt zonder hoes ( niet slim) wat ik toch allemaal tegen ben gekomen onder de bekleding.. stukjes soepstengel,, confetti, harde krentjes, muntgeld, hoop kruimels.. dat doen we dus niet meer eten en zonder hoes.

    Hoe oud zijn jullie kindjes en welke stoel hebben jullie ?
     
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Hier is de kleine vandaag voor t eerst van rug naar buik gedraaid! Hoe gaat t met jullie kindjes?
     
  20. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    hi allemaal!

    Ik ben echt weer ontzettend slecht in reageren. Excuses daarvoor. Ik heb zojuist alles gelezen (tijdens werktijd, sorry baas haha).
    Wat ontzettend leuk om alles te lezen.

    Ik lees dat het over het algemeen goed gaat met jullie kleintjes!
    Ook lees ik dat jullie allemaal al goedbezig zijn met het afvallen.

    Helaas viel ik geen kilo af tijdens de borstvoedingsperiode.
    Wij hebben een heftige 2-3 weken achter de rug.
    Eerst eind januari de oudste waterpokken. Toen dat voorbij was, was ik helemaal op. Hij sliep niet hij huilde hele nachten. Ik had nog de nachtvoedingen. Baby sliep net een beetje door dus er kwam rust. Na een week liep mijn productie erg terug. Ik kolfde op werk zeer weinig en dat gaf ontzettend veel stress. Ik moest 4 / 5 x kolven om genoeg te hebben. Ik heb toen besloten om de borstvoeding iets af te schalen. Mede doordat ik dan ook is een keer eerder naar bed kon.
    ik was bijna afgebouwd naar een om en om schema.
    Borst - fles - borst - fles - borst - fles (eventueel snachts borst)

    Toen kreeg de kleine man waterpokken.
    Daarbij kreeg hij ook een buikvirus. Groene slijmerige ontlasting met stukjes, hele dag huilen. Niet meer slapen etc. etc.
    Dat hele proces hefet 2-3 weken geduurd. We zijn meerdere malen vanwege de hoge koorts met spoed naar de arts geweest. Op advies daar te horen gekregen dat de twee verschillende voedingen ook niet rustig zijn voor zijn maag. Ze adviseerde mij om óf weer volledig borstvoeding te gaan geven en dus veel extra te kolven om de productie op gang te krijgen of om volledig over te stappen op de fles.
    Ik zag het extra kolven echt niet zitten want ik was helemaal op.
    Ik besloot om wel te kolven. Maar om dan mix flessen te geven bv/fles. Zodat hij wel een soort voeding krijgt. Mijn productie liep echter snel terug.
    Ik begon met 100 borst 60 fles en eind vorige week zat ik al op andersom. Kolven begon ook gevoelig te worden en pijn te doen. Nu inmiddels maar helemaal overgestapt op de fles. Ik heb nog een aantal borstvoedingen in de vriezer liggen. Die gebruik ik voor snachts (wel zo makkelijk). We merken dat hij wel echt even veel krampjes heeft na de borstvoeding. Maar ik wilde de borstvoeding ook niet zomaar weggooien.
    Overdag gaat het nu stukken beter met hem.
    Zij ontlasting is niet wat het geweest is, zijn oude ritme heeft hij ook nog niet te pakken (helaas). Maar hij kan weer lachen! Dat doet me wel echt ontzettend goed.
    Ook de oudste leed er onder, die kreeg minder aandacht en vroeg daarom negatieve aandacht. Dat is inmiddels ook weer hersteld.

    Hier rolt hij ook om, op zijn rug en weer terug.
    Gister sliep hij in ene weer een hele nacht door. Ik kwam op zijn kamer en schrok me dood want hij lag op zijn buik. Gelukkig was hij nog wel in leven. Maar er gaat echt wel even wat door je hoofd heen. Op zich niet gek dat hij op zijn buik beter slaapt. Ik, mijn vriend en zijn broer zijn allemaal buikslapers. We hebben ook een matrasje waar mee dat kan hoor. Maar toch altijd een kleine angst...

    Jullie hebben ook niet allemaal even rustige situaties gehad prive of specifiek met de babys lees ik!
    Bizar toch he hoe babys ook verschillend kunnen zijn in groei, ritme en gedrag.

    Qua afvallen :
    Hier alleen na de bevalling 5 kilo afgevallen (echt van de bevalling zeg maar) daarna helemaal niks. Dat frustreerde me ook: want je zou toch afvallen met borstvoeding. Maar helaas. Ik heb ook verhalen gelezen waarbij vrouwen juist na de borstvoedingsperiode afvallen. Ik hoop dan maar dat ik er zo één ben. Ik ben ook na 6 weken gaan sporten. Inmiddels sport ik zeker 2x in de week en probeer ik daarnaast nog 2x in de week 10.000 stappen te zetten. Aan beweging en mijn voeding ligt het niet zou je denken..
     

Deel Deze Pagina